Spring naar bijdragen

Huiskamer 18-12


Lightspacer

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

Ik zit hier op de bank. Mijn kat zit me aan te staren, omdat hij trek heeft in zijn portie vlees die hij meestal om een uur of drie krijgt. Hij is meestal een uur te vroeg,  Maar ja, zou ik het hem een uur vroeger geven, dan wil hij het de volgende dag weer een uur vroeger. Schiet niet op dus. Ik ben net terug van het zwembad en heb even geluncht. In het zwembad kwam ik diverse bekenden tegen, dat was wel weer leuk. Hebben jullie ook activiteiten, om de dag een beetje door te komen? Groetjes,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeroen @Lightspacer en de rest,

Ja die katten kunnen erg dwingend kijken. Vooral nu het kouder is zijn ze extra hongerig, mijn kat althans ook. 

Ik rommel wat in huis af en toe maar er komt weinig uit. Mijn klachten zijn nu wel heftiger, al gaat het vandaag iets beter. Ik zit op 2,24 Mg Dia. Het laatste stuk gaat volgens mij het traagst, pfff. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben rustig thuis en kleur wat en heb boodschappen gedaan en gekookt,  met wat mensen gebeld, en een podcast geluisterd over de effectiviteit van psychomedicatie en het lange termijn effect als je erop blijft. Wordt je niet blij van, maar wel wijzer van. Weer een dag zo goed als voor bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik ben rustig thuis en kleur wat en heb boodschappen gedaan en gekookt,  met wat mensen gebeld, en een podcast geluisterd over de effectiviteit van psychomedicatie en het lange termijn effect als je erop blijft. Wordt je niet blij van, maar wel wijzer van. Weer een dag zo goed als voor bij.

Hoi Liz @Kannietmeer, heb je in de podcast iets gehoord wat je/wij nog niet weten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi Liz @Kannietmeer, heb je in de podcast iets gehoord wat je/wij nog niet weten? 

Ik vond het schokkend. Echt, zodra je je erin gaat verdiepen, dan is de manier waarop er met de psychomedicatie wordt omgegaan te bizar voor woorden. en dan hebben we het nog niet eens over het stoppen van de rommel
Ik heb het dan over Alle psychomedicatie, niet alleen benzo's, maar ook de antipsychotica, antidepressiva...
- hersenvolume vermindering
- verkorte levensduur
- van normaal functionerende hersenen, naar abnormale functies
- belachelijk lage effectiviteit volgens de ECHTE onderzoeksresultaten
- voorheen ( voordat er AD bestond) genas meer dan 80% van een depressive periode uit zichzelf binnen een jaar en kreeg geen terugval, nu is het genezingspercentage een stuk lager van mensen die medicatie krijgen, die blijven terugvallen krijgen en medicatie nodig hebben. Sinds de uitvinding van de AD zijn de cijfers van herstel drastisch gedaald.
- mensen met een psychose genezen veel beter zonder medicatie dan als ze op medicatie worden gezet.  ( mijn brein zegt: PFOEFFFFF)
- stofjes tekort of teveel, afhankelijk van de diagnose/ klacht, is werkelijk nooit bewezen, er is juist geconcludeerd dat ze dat  TEKORT  VAN BIJVOORBEELD SEROTONINE ECHT  NIET KUNNEN VINDEN.
-

er is nog veel meer maar ik weet het gewoon even niet meer. Ik zal wat linkjes  toevoegen. Dikke vette eyeopeners. Robert Whitaker is onderzoeksjournalist en probeerd echt te strijden tegen deze misvattingen. Als hij dit soort stappen kan maken, 'groot' publiek heeft, boeken heeft geschreven, hoe kan het dat er niets veranderd? Dat artsen blindelings voorschrijven gebaseerd op bullshit en er niets wetenschappelijks  is aan wat ze doen.......

het kost je wat tijd , maar het is 100% de moeite waard om het eens te beluisteren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant @Kannietmeer ik heb vanmorgen weer een half uur met een verslavingsarts aan de telefoon gezeten. Van de Brijder dit keer. Is zeer bekend met de lange termijngevolgen en trekt ook de vergelijking met hard drugs. Hij zei nog, een SSRI werkt vrijwel hetzelfde als MDMA. Het is in mijn ogen ook echt allemaal zulke troep. Om verdrietig van te worden, idd alle psychofarmaca. Hij verwacht wel volledig herstel maar erkent ook dat het een zeer langdurig traject kan zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk die zooi! Ik heb ook zoveel spijt dat ik die AD genomen heb omdat de huisarts niet wist wat hij met me moest na mijn CT stop. Ik was helemaal niet depressief en nu zit ik er 10 maanden later nog aan omdat eerst de benzo eraf moet. Gelukkig al wel een stuk afgebouwd, lage dosering nog , maar bah wat een zooi :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Annie87 heb je met degene van brijder alleen gesproken over ad of ook over de afbouw en bijbehorende ellende daarvan? Ik weet dat Erik paling met vakantie is en vroeg me af of er dus kennelijk nog meer collegas van hem zijn met verstand van benzooi en die afbouw. 

Vooral over afbouwen van benzo’s, maar hij zag dit soort klachten eigenlijk bij alle soorten drugs. En dan bedoel ik drugs als in echt drugs ( xtc, lsd etc etc) maar ook benzo’s en antidepressiva. Verbaasde me niks want ik zie idd dat mensen met he afbouwen van medicatie dezelfde klachten krijgen als mensen die drugs gebruiken. Maar helaas zien de gewone artsen en huisartsen dat niet in. Omdat het bekend staat als medicijn sluiten artsen hun ogen ervoor lijkt het wel. Ik weet niet wat dat voor houding is van de meeste artsen. Hij zei wel; het gaat over maar kan een lang traject zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie @Annie87. Ik snap alleen niet dat deze persoon dus wel aangeeft dat het een lange traject kan worden en ontwenning dus wel degelijk lang kan duren en zijn collega mij aangeeft dat ik na 2 weken pauze geen last meer kan hebben van ontwenning. Kan daar best kwaad om worden. En ga dat zeker meenemen in het volgende contact

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Annie87:

een SSRI werkt vrijwel hetzelfde als MDMA

ehm...... dat is werkelijk of heel bizar of... niet waar.
Ik weet wel dat bij MDMA de serotonine juist in heel korte tijd bijna totaal wordt opgestookt.

Het meganisme lijkt me echt  niet hetzelfde....:blink: Snap jij de vergelijking wel?  if so.... kan je het me uitleggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kannietmeer:

ehm...... dat is werkelijk of heel bizar of... niet waar.
Ik weet wel dat bij MDMA de serotonine juist in heel korte tijd bijna totaal wordt opgestookt.

Het meganisme lijkt me echt  niet hetzelfde....:blink: Snap jij de vergelijking wel?  if so.... kan je het me uitleggen?

Ik snap zeker de vergelijking. Beide zorgen ervoor dat serotonine in de synapsspleet verhoogd wordt.... 

ik lees ook echt dat mensen met drugsgebruik dezelfde klachten noemen als mensen die ontwennen van benzo’s of anti-depressiva’s. Dat bevestigde hij ook. Dat vind ik echt aan de ene kant een heel zorgwekkend idee en aan de andere kant verbaasd het me niks. Het is allemaal chemisch. 

Ik vind van veel psychische medicatie de vergelijking met harddrugs niet gek. Tygo trok in zijn programma die vergelijking ook, dat veel adhd medicatie in het lichaam net zo werkt als speed. 

Wat ik erover kan vinden is het werkingsmechanisme wel anders; mdma zorgt voor verhoogde afgifte en een ssri zorgt ervoor dat serotonine langer wordt vastgehouden. Resultaat is in beide gevallen een verhoging in de synapsspleet. 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Dank voor je reactie @Annie87. Ik snap alleen niet dat deze persoon dus wel aangeeft dat het een lange traject kan worden en ontwenning dus wel degelijk lang kan duren en zijn collega mij aangeeft dat ik na 2 weken pauze geen last meer kan hebben van ontwenning. Kan daar best kwaad om worden. En ga dat zeker meenemen in het volgende contact

Nou @doorbijter, hier dacht ik ook aan, dat ze van dezelfde organisatie zijn en weer wat compleet anders zeggen. 

Met mij gaat het, in de zin, dat ik op de bank zit etc. Veel meer komt er niet uit. Stroomklachten en vooral in de middag erg snel geïrriteerd etc. Praktisch energieloos. Vandaag gelukkig even geen stroom, maar wel weer meer spierpijn. Hoe gaat het bij jou?

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL met mij gaat t momenteel echt even knudde. Heel erg overprikkeld hoofd, onrust, gewoon zwaar k eigenlijk. Tv kijken is al teveel. Heb de kinderen de hele week uitbesteed, zo erg vind ik dat. Weet wel waar t door komt, hoop alleen dat t zich nog enigszins hersteld, anders wordt t wel een erg zware ontwenning. Ik ga wel mn tempo halveren naar 1 mg per 4 weken. Maar nu nog even pauze.

@Annie87 zeker raar. Ik ben het helemaal met je eens dat wij zelf Het beste voelen en weten wat er met ons aan de hand is. En dat de ontwenning van de benzooi heel wat helser is dat wat ze ons willen doen geloven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik ken deze namen idd, mensen die hier al heel lang tegen vechten. De farmacie is gewoon zo machtig. Bewust sjoemelen met gegevens en onderzoeken. Alles draait om geld niet om de gezondheid van mensen. Artsen lijken wel gehersenspoeld door de farmaceutische industrie. Klakkeloos wordt alles overgenomen wat de industrie beweert. En blijkt het in de praktijk anders uit te pakken?? Dan zijn wij gek en ligt het aan ons en moeten we maar naar de ggz want dan zou het wel psychisch zijn. Om te huilen is het 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Annie87:

Tygo trok in zijn programma die vergelijking ook, dat veel adhd medicatie in het lichaam net zo werkt als speed. 

Dat is ook zeker het geval, want  Ritalin remt in de synaps  de heropname van de neurotransmitters (boodschapperstoffen) dopamine en noradrenaline, Het opwekkende effect van amfetamine ontstaat door het extra in de hersenen vrijkomen van de overdrachtstoffen dopamine en norepinefrine.

22 uur geleden zei Annie87:

mdma zorgt voor verhoogde afgifte en een ssri zorgt ervoor dat serotonine langer wordt vastgehouden.

en ik snap  nu dus ook deze vergelijking wel ja. Maar het mechanise is dus wel anders. Vraag me af of de oplossing van het lichaam/ de reactie zeg maar op lange termijn, hetzelfde is.

2 uur geleden zei Annie87:

Artsen lijken wel gehersenspoeld door de farmaceutische industrie. Klakkeloos wordt alles overgenomen wat de industrie beweert. En blijkt het in de praktijk anders uit te pakken?? Dan zijn wij gek en ligt het aan ons en moeten we maar naar de ggz want dan zou het wel psychisch zijn. Om te huilen is het 

Ze zijn niet alleen gebrainwashed, maar ook hersendood gemaakt volgens mij. Ze kunnen gewoon echt niet meer vrij nadenken. Dat hele aspect baart mij echt nog de meeste zorgen.

Zo'n Robert Whitaker gaat dus al de wereld over, net als Prof Ashton deed in weze, om te proberen de weg die we nu gaan af te buigen naar een beter en gezonder systeem. Om te waarschuwen  en verandering te bewerken. Waarom lukt dat zo slecht? Ik denk precies door bovenstaande. Gehersenspoeld en braindead ....... Echt weerzinwekkend soms om te ervaren en te zien .
Daarom geloof ik ook dat een rechtzaak mogelijk meer te weeg kan brengen dan een verhaal vertellen. Een verhaal aanhorgen doet geen pijn. Ze moeten het voelen... ergens moeten ze het voelen, anders veranderd er niets denk ik .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kannietmeer:

Dat is ook zeker het geval, want  Ritalin remt in de synaps  de heropname van de neurotransmitters (boodschapperstoffen) dopamine en noradrenaline, Het opwekkende effect van amfetamine ontstaat door het extra in de hersenen vrijkomen van de overdrachtstoffen dopamine en norepinefrine.

en ik snap  nu dus ook deze vergelijking wel ja. Maar het mechanise is dus wel anders. Vraag me af of de oplossing van het lichaam/ de reactie zeg maar op lange termijn, hetzelfde is.

Ze zijn niet alleen gebrainwashed, maar ook hersendood gemaakt volgens mij. Ze kunnen gewoon echt niet meer vrij nadenken. Dat hele aspect baart mij echt nog de meeste zorgen.

Zo'n Robert Whitaker gaat dus al de wereld over, net als Prof Ashton deed in weze, om te proberen de weg die we nu gaan af te buigen naar een beter en gezonder systeem. Om te waarschuwen  en verandering te bewerken. Waarom lukt dat zo slecht? Ik denk precies door bovenstaande. Gehersenspoeld en braindead ....... Echt weerzinwekkend soms om te ervaren en te zien .
Daarom geloof ik ook dat een rechtzaak mogelijk meer te weeg kan brengen dan een verhaal vertellen. Een verhaal aanhorgen doet geen pijn. Ze moeten het voelen... ergens moeten ze het voelen, anders veranderd er niets denk ik .

Maar Kannietmeer is het na dit hele verhaal wel verstandig om, zoals ik, met een nieuw antidepressivum te starten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Dat is ook zeker het geval, want  Ritalin remt in de synaps  de heropname van de neurotransmitters (boodschapperstoffen) dopamine en noradrenaline, Het opwekkende effect van amfetamine ontstaat door het extra in de hersenen vrijkomen van de overdrachtstoffen dopamine en norepinefrine.

en ik snap  nu dus ook deze vergelijking wel ja. Maar het mechanise is dus wel anders. Vraag me af of de oplossing van het lichaam/ de reactie zeg maar op lange termijn, hetzelfde is.

Ze zijn niet alleen gebrainwashed, maar ook hersendood gemaakt volgens mij. Ze kunnen gewoon echt niet meer vrij nadenken. Dat hele aspect baart mij echt nog de meeste zorgen.

Zo'n Robert Whitaker gaat dus al de wereld over, net als Prof Ashton deed in weze, om te proberen de weg die we nu gaan af te buigen naar een beter en gezonder systeem. Om te waarschuwen  en verandering te bewerken. Waarom lukt dat zo slecht? Ik denk precies door bovenstaande. Gehersenspoeld en braindead ....... Echt weerzinwekkend soms om te ervaren en te zien .
Daarom geloof ik ook dat een rechtzaak mogelijk meer te weeg kan brengen dan een verhaal vertellen. Een verhaal aanhorgen doet geen pijn. Ze moeten het voelen... ergens moeten ze het voelen, anders veranderd er niets denk ik .

Ben het volledig met je eens en ik vind het ook echt zorgwekkend. Hoe kan het dat ik docu’s uit 1980 kan vinden over de benzo’s waarin artsen het al over het post ontwenningssyndroom hebben? We zijn 30/40 jaar verder en dan nog onnozel doen. Ik hoorde vandaag ook weer iets van een vriendin van me. Haar dochter had onlangs de amandelen laten verwijderen. Bam; meteen oxycodon want ze had zoveel pijn. Die opiaten crisis komt hier ook nog wel, als het zo door gaat.

De verslavingsarts raadde mij aan om met mijn oude huisarts om de tafel te gaan zitten, maar hoe ze me toen behandeld heeft. Ik denk niet dat ik voor mezelf kan instaan. Denk ook dat het tuchtcollege meer zin heeft. In een gewoon praatje hoef je geen excuses te verwachten. De arrogantie is ongelooflijk. Ik zag het ook in de laatste aflevering van Tygo, die Jeroen gaat zijn psychiater confronteren. Geen excuses, geen reactie, alleen een onnozel; dus jij denkt dat de medicatie niet juist erger heeft voorkomen?? 
Ik hoop dat er ooit verandering in komt.  
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Chris72:

Maar Kannietmeer is het na dit hele verhaal wel verstandig om, zoals ik, met een nieuw antidepressivum te starten ?

dat is eigenlijk moeilijk te beantwoorden nu, omdat toen wij begonnen met praten dit al was besloten. Daarom heb ik er niets van gezegd, want daar schiet jij niets mee op.
Maar dit is mijn eerlijke antwoord:
Het is eigenlijk  niet het juiste moment. In ontwenning, tijdens afbouw of na de afbouw, zijn klachten al zwaar genoeg. Dan op een AD gaan is in mijn ogen niet aan te bevelen.
Het lichaam heeft het dan al verschrikkelijkzwaar. Een AD gooit het zenuwstelsel/ hormoonstelsel altijd al erg in de war, laat staan als je al uit balans bent door een benzo afbouw.
Het is goed mogelijk dat je het daardoor zo zwaar hebt nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Annie87:

De verslavingsarts raadde mij aan om met mijn oude huisarts om de tafel te gaan zitten, maar hoe ze me toen behandeld heeft

braaaaak, sorry, dat stadium zijn we wel voorbij hoor.... en dat is wel het standaard antwoord dat ik ook overal krijg. Ook voor Hennie.... krijg je aangeboden om met haar dokter om de tafel te gaan zitten. WTF schieten we daar nou weer mee op? Denk je dat hij nu ineens gaat zeggen dat hij er spijt van heeft? Denk het niet hoor, en zelfs als zou hij nu spijt betuigen over hoe het is gegaan dan zou ik hem echt niet geloven en zou ook echt het vertrouwen niet terugkomen voor haar. Dat station is al kilometers gepaseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Annie87:

dus jij denkt dat de medicatie niet juist erger heeft voorkomen??

Het probleem is dat het voor 1 of 2 dagen wel even kan voorkomen dat je jezelf ophangt. Maar aandacht en zorg doen dat meestal ook. De langetermijn van deze pillen is dus desastreus en dat nemen ze dan even voor het gemakt niet mee in het plaatje.

Ik begrijp je Annie, en ik steun je helemaal:rose:

hoop dat je af en toe toch ook wat tot rust kan komen, tussen de waves door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

dat is eigenlijk moeilijk te beantwoorden nu, omdat toen wij begonnen met praten dit al was besloten. Daarom heb ik er niets van gezegd, want daar schiet jij niets mee op.
Maar dit is mijn eerlijke antwoord:
Het is eigenlijk  niet het juiste moment. In ontwenning, tijdens afbouw of na de afbouw, zijn klachten al zwaar genoeg. Dan op een AD gaan is in mijn ogen niet aan te bevelen.
Het lichaam heeft het dan al verschrikkelijkzwaar. Een AD gooit het zenuwstelsel/ hormoonstelsel altijd al erg in de war, laat staan als je al uit balans bent door een benzo afbouw.
Het is goed mogelijk dat je het daardoor zo zwaar hebt nu.

@Kannietmeerdank voor je eerlijke antwoord. Na de zware dag van donderdag had ik vandaag en gisteren weer betere dagen..dus ik heb hoop dat het steeds beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...