Spring naar bijdragen

Begin van vervolg...


Krissie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, mij naam is Krissie en drink al zo'n 7, 8, 9, 10 jaar..... ik weet dat eigenlijk niet eens! ca. 1 liter wijn per dag.... vorig jaar bij Jellinek 8 weken gestopt... maar wil eigenlijk dus niet stoppen maar terug naar gezellig op n feestje  of avond een wijntje drinken en niet elke avond. Na vele weken ( maanden misschien wel meer dan ? jaren) proberen, zoeken naar oplossingen en hulp, 0.0% biertje om minder alcohol te drinken..... sta ik op de vooravond om via mijn huisarts te minderen/ stoppen met alcohol. Ik had de laatste weken veel last dat als ik thuiskwam van mijn werk ( waar ik nog geen uur te laat ben gekomen en of ziek heb gemeld ivm kater oid) van ontwenningsverschijnselen  waardoor ik juist weer meer naar wijn grijp ipv de 0.0 biertjes.... Het lukt mij over t algemeen 2 dagen en daar gaat t weer mis. Ik baal daar zo enorm van! Mijn dokter weet van mijn verslaving en dus heb ik mijn dokter gevraagd op hulp. Ik wilde eigenlijk een detox middel om de afkickverschijnselen te overwinnen, maar ik heb Lorazepan en vitamine B1 gekregen.... we beginnen dinsdag. 

Alvast bedankt voor wie enige tips wil delen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Krissie, welkom!

Dit is wat wij bijna allemaal wilden, gezellig, sociaal, af en toe.

Maar inzagen dat we niet terug konden naar dat punt.

Ik zal het maar bij mezelf houden, zelf zag ik (helaas) in dat me dat niet ‘gegund’ werd.

Dit lukt mij maar niet.

Helaas is nu verleden tijd geworden, gelukkig kan ik zeggen dat die strijd er nu niet meer is.

En als ik die heb hier steun kan vinden!

Heel simpel geworden,; ik drink niet meer.

Hoef ik daar niet meer mee bezig te zijn en kan ik andere dingen doen.

Want vroeg of laat gaat het weer fout.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

 @Autumn ik kreeg lorazepan voor de afkickverschijnselen, ik zou morgen beginnen maar ik was nu alweer om 4 wakker met de verschijnselen en denk dat ik dag eerder moet gaan beginnen... andere optie is vanmiddag wéér wijn halen... en dat liever niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Ik zou maar zo weinig mogelijk lorazepam gebruiken en zsm ermee stoppen, want die pammen kunnen in no time een nog groter probleem worden dan de alcohol. Zie elders op dit forum alle ellende die je ervan kan krijgen.

ik zou zeggen: geen alcohol meer in huis halen dan kom je ook niet in de verleiding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Autumnnee, ik had lorazepam nog nooit gebruikt. Ik heb de eerste midmorgen-dag een halve tablet genomen,  en pas s'avonds om 18:00 uur 1 hele, ook omdat ik na jullie reacties even ben gaan nalezen op het forum. 

Die avond zat ik al bijna te slapen om 20.00 uur. En als een blok geslapen heb. (Sinds tijden)  Nu snapte ik jullie reacties ook, het lijkt (voor mij) op thc.

Sindsdien heb ik maar 1 x een halve overdag een gebruikt en maar wel  3 avonden een hele en vanavond een halve. Maar het is nu 23.00uur en voel werr onrust dus denk dat ik toch nog n kwart ga nemen... bedankt voor de tips

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heftig spul is het, ik kan er helemaal niet tegen. Ik heb het nooit gehad bij alcohol ontwenning trouwens, maar om een andere reden(wel onrust ook) Als het voor jou voor nu, de eerste dagen, goed werkt, zou ik denken, mooi. Maar ik zou wel proberen het bij die tien te houden en dan een andere manier zien te vinden om met je onrust om te gaan. Die dingen zijn namelijk ook zo verslavend als de pest. 

De onrust die je nu voelt, is die zo erg dat deze je wakker zal houden bijvoorbeeld. Anders zou ik zeggen duik zonder je bed in. Ik weet niet hoe erg deze onrust bij jou is...

Een beetje onrust is ook niet raar om te voelen natuurlijk, als je aan het stoppen bent. Iets waar je doorheen moet. 

Succes, liefs,

Autumn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, welkom. 

Ik herken het vooral van die twee dagen. Ik kreeg ook medicatie kort geleden om zo goed mogelijk de ontwenning te doorstaan. Geen lorazepam, maar tranxene. Daarmee begon ik vol goede moed, maar ik voelde me totaal gesedeerd. Ik heb er zelf om gevraagd trouwens. Alleen het gevoel dat ik kreeg was totaal helemaal niks meer. Ik wilde weer alcohol om me "anders" te voelen. Ik heb inmiddels gevraagd of de dosis omlaag mocht. Dat kon gelukkig. Sidenote: Ik dacht dat ik het voorgeschreven kreeg voor 3 of 4 dagen. Maar inmiddels is het meer dan 2 weken en probeer mijn eigen plan hierin te trekken.

Alle pammetjes zijn verslavend. Dus ik denk dat je goed bezig bent een balans te vinden hierin. Ik wens je veel succes in je zoektocht, want die is niet makkelijk. 

Heel veel succes hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 18-2-2021 om 10:37 zei MrJunkieXL:

Ligt ook een beetje aan jezelf. Je moet ertegen in gaan vechten. Hoe langer je er niet tegen vecht hoe langer deze gedachtes aanhouden! En dat kun je op zoveel manieren doen lees een boek, ga wandelen. Ga netflixen zonder reclames:lol: Do whatever doe je research het ligt ook grotendeels bij jezelf. Ga nieuwe dingen ontdekken en maak een lijst waarom je niet wilt drinken. Kijk hier naar op zulke momenten misschien denk je dan wel ik heb helemaal geen zin om te drinken want dan haal ik dat bepaalde doel niet. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Antwoorden mag voor meer uitleg. Fijne dag toegewenst!;)

7h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, MrJunkyXL, 

Fijn dat je ernaar vraagt

Tja dat is zo...nu paar mnd later... Ben ik in een compassie   ik wil (eigenlijk) niet helemaal stoppen maar kan me beheersen tot 1 weekend in de 2 weken.

FOUT!!!   zegt de ene

MOET kunnen, zegt de ander

SUPER TOP een derde

Tja

ik weet dat nog niet helemaal 100 %

En als ik eerlijk ben....zullen dat er niet veel zijn die dat in deze situatie zullen denken..

Ligt ook aan situaties, persoon

Ik wil eigenlijk helemaal niet stoppen 

Maar ik wil niet ELKE drinken..... drronken of laveloos zijn.

Probleem is dat ik me na 1 heel klein glaasje al dronken....heel erg dronken voel

Sommige zullen zeggen...excuses.. whatever

Ik heb nooit gewild totaal te stoppen...gewoon mijzelf in de hand kunnen houden is al super...

Het lukt prima

Niet meer drinken als ik uit ga....( want we gaan  nooit meer uit)

En eens in de 2 wkn wijntje ( word meestal fles) als ik thuis ben.

En dat is iets waar ik goed mee kan leven. Niet elke dag, ook heel prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...