Spring naar bijdragen

3e en moeilijkste stop poging, how to get through!


EsziiY

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik had 5 jaar geleden niet kunnen denken dat ik naar dit forum zou surfen, laat staan er iets op schrijven!

Ik ben 28 jaar, werk hard als accountmanager in de evenementenbranche (handige keuze, i know) en ben over het algemeen super happy met mijn vriend en 2 katten.
3 jaar geleden stopte ik voor het eerst met drinken omdat ik ab-so-luut geen maat kon houden. zo iemand die dronken word op die buurt bbq? dat ben ik!
Ik wilde wat liever voor mezelf zijn en ben naar meetings gegaan. Geen kliniek, geen GGZ hulp maar alleen maar meetings. Trouw. Elke week 2 stuks. 
Daar heb ik mijn lieve vriend ontmoet. Hij houdt het overigens super goed vol. Alchohol interesseert hem niet meer. In tegenstelling tot mij. Alchohol interesseert mij enorm! Na 1 glas wijn ben ik rustig in mijn hoofd en kan ik ontspannen. Een super snelle fix wat ontzettend fijn zou zijn als het bij die ene zou blijven. Helaas gaat het te vaak fout en ben ik niet gemaakt voor de categorie ' gezelligheidsdrinker'.

Steeds komt dat stemmetje in mijn hoofd: ' je kan het wel, als je de guts hebt om te stoppen dan kan je ook minderen'. 
Daar ben ik dan,  2 maanden en een beetje droog, maar sjonge, wat is het ontzettend moeilijk. De aller moeilijkste keer ever. Ik vind het uitzichtloos om te drinken, maar vind het ook zooo uitzichtloos om niet te drinken. Ben bijna het hele weekend gestresst en heb het gevoel dat ik van alles mis. Ik ben 28 jaar, heb een goede baan en nog geen kinderen... Hoe kan ik het mezelf aan doen denk ik wel eens.

Ik schaam me, heb het gevoel dat ik een te grote prijs hiervoor moet betalen en ik vind het ontzettend vervelend dat ik me nog niet 'vrij' voel, maar juist gevangen. Ik weet dat ik het voor mijzelf doe maar toch voelt het alsof ik niet mag drinken.

De drama tot zover; de euforie mag dan niet meer komen zoals ik dat de eerste keer ervoer, maar er zijn ontelbaar veel zondagochtenden dat ik godvergeten blij ben dat ik fit op sta. Dat ik niet hoef na te denken waar mn telefoon of/en portemonnee is/zijn en dat ik zonder schuldgevoel door het leven kan.

Zal het makkelijker worden? Maak ik mijzelf het te moeilijk door deze negatieve gedachten een plek in mijn hoofd te gunnen?

Ik hoop dat ik niet de enige ben! 

 

Ciao!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Es met de (te) moeilijke nick (voor mij☺)
ja je maakt het te moeilijk voor jezelf.
geen idee wat ik je kan aanraden, ik zou zeggen lees
flinik mee hier, en misschien wat wie is wie draadjes teruglezen
als er iemand jou als voorbeeld kan dienen.
zo jammer dat gevecht, ik gun je rust en oogsten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Ties:

Welkom op het forum! 

Ik herken precies wat je zegt ik heb ook een goede baan ben begin 30 en heb alles wat mijn hartje begeert, behalve dat ik een alcoholist ben.... En waarom geen idee

Ik ben met jou wie is wie begonnen met lezen en heeft me geïnspireerd om 'actief' te worden op dit forum.
Wellicht hebben we wat aan elkaar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum Esziiy,

Misschien heb ik het mis maar ik lijk iemand te lezen die op dit moment een brein heeft wat regelmatig door de geluidsbarrière gaat. ;)

Herkenbaar hoor, ik zocht ook een soort van rust voor mijn nogal drukke brein. Probleem alleen met alcohol, het was altijd keihard geleend en mocht ik de dag erop terugbetalen met woekerrente.

Succes gewenst, ik denk dat je hier wel wat van je energie kwijt kan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI EsziiY, Welkom! Heel herkenbaar hoor, waar is mijn telefoon, wat heb ik gedaan, heb ik mij deze keer wel netjes gedragen.....? Nu ongeveer 3 jaar terug was mijn eerste stop poging, dat hield ik anderhalf jaar vol maar steeds dacht ik ook , dit is uitzichtloos om nooit meer te drinken, dat is in deze wereld gewoon niet te doen. Dus na die anderhalf jaar dacht ik, ik drink er steeds maximaal 3.....maar ja dat was onmogelijk! Weer de ruzies, de uitspattingen, kapotte telefoons of helemaal geen telefoon meer....etc. Dus nu ruim een half jaar weer gestopt en echt het kan. Ik heb er nu vrede mee, het voelt goed! Ik heb mijn weg er in gevonden. En ja er zijn nog steeds momenten waar ik doorheen moet, ook gewoon de gewoonte drankjes. Loop ik ergens en zie ik gluhwijn te koop, denk ik gelijk ach lekker. Maar die gedachten is maar even en ik loop door...want ja het kan echt!!
Dus hou vol, je kan het!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdorie, vrijdagavond op een netwerkborrel 2 glazen wijn gedronken. Ik moet zeggen dat ik niet zo goed weet hoe ik me erbij moet voelen. Ergens blij dat het bij twee glazen is gebleven en ik daar gek genoeg best tevreden mee ben.... Anderzijds een beetje treurig omdat ik niet sterk genoeg ben geweest en om het thuis te moeten vertellen.

Allemaal heel dubbel in elk geval en het is in mijn hoofd niet een open deur geworden, want ik weet heel goed hoe gevaarlijk dit is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, da's doorgaans het begin van het einde. Ik neem aan dat je niet binnen een week bent veranderd van iemand die veel te veel drinkt en zich daar regelmatig * onder voelt in iemand die sporadisch één (of twee) glazen alcohol drinkt, geen behoefte heeft aan meer, prima kan functioneren als ie nuchter is (ook op netwerkborrels) en verder verstandig met alcohol om gaat.

Tijd voor nieuwe plannen dus...?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je wordt een keer op de proef gesteld Es
en hebt een 5 verdiend (zei de juf)
meer niet, maar ook niet minder.
oefenen voor de volgende proef en de
basis van je kennis en wijsheid wordt sterker
Een uitglijder(tje) hoeft geen terugval te worden
maar het is te vroeg om te denken dat je matig bent met drank
of zelfs kunt zijn. eerst maar eens heel lang niks, dan heb je
misschien wel die keuze, als je die dan nog wilt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ties:

Waarom durfde je het niet thuis te vertellen? Misschien dat je daar juist een medestander had kunnen vinden om een nieuw plan te trekken? 

Dag erna eerlijk geweest en gevreesde reactie is uitgebleven. 

Je hebt inderdaad gelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Lonster:

Het feit dat je het hier komt melden en daar reacties op kunt verwachten, zegt al dat het je niet lekker zit. 

En verder wat Lady Jane zegt.

Klopt, ik ben niet voor niets lid geworden van dit forum. Ik kan en mag alles delen (ga ik vanuit). Ik had me natuurlijk erg shit moeten voelen en heel erg schuldig, maar dat gevoel was er simpelweg niet, en dat is ook eerlijk. Neemt niet weg dat ik er voor de volle 100% achter sta dat ik niet kan drinken. Ook niet als het een keer goed gaat. 

Ik vind eerlijk zijn zo'n winst van het nuchter leven dat ik juist nu ook dit wil vertellen. Zelfs als mijn gevoel niet perse de standaard schuldgevoelens zijn die bij een terugval/uitglijder horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei lady jane:

je wordt een keer op de proef gesteld Es
en hebt een 5 verdiend (zei de juf)
meer niet, maar ook niet minder.
oefenen voor de volgende proef en de
basis van je kennis en wijsheid wordt sterker
Een uitglijder(tje) hoeft geen terugval te worden
maar het is te vroeg om te denken dat je matig bent met drank
of zelfs kunt zijn. eerst maar eens heel lang niks, dan heb je
misschien wel die keuze, als je die dan nog wilt.

 

Dank voor je mooie woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei EsziiY:

Klopt, ik ben niet voor niets lid geworden van dit forum. Ik kan en mag alles delen (ga ik vanuit). Ik had me natuurlijk erg shit moeten voelen en heel erg schuldig, maar dat gevoel was er simpelweg niet, en dat is ook eerlijk. Neemt niet weg dat ik er voor de volle 100% achter sta dat ik niet kan drinken. Ook niet als het een keer goed gaat. 

Ik vind eerlijk zijn zo'n winst van het nuchter leven dat ik juist nu ook dit wil vertellen. Zelfs als mijn gevoel niet perse de standaard schuldgevoelens zijn die bij een terugval/uitglijder horen.

Ja je kan hier alles delen. Soms krijg je reacties die je eigenlijk niet had gewild maar dat kan soms juist heel erg helpen. 

Weet je dat hele erge schuldig en shit voelen daar word je ook niks beter van. Dat levert op zich niks op. Gevoelens die komen en gaan. Als je dat niet zo voelt, des te beter dan hoef je daar ook niet tig keer in rond te draaien, dan kan je direkt weer verder met stoppen :) Daden die zetten zoden aan de dijk.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...