Spring naar bijdragen

Huiskamer, 3-8-2019

Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Goede nacht gehad? Ik was om half 7 al wakker, maar wel een dikke 6 uur geslapen, dat kan er best mee door. 
Nog niet helemaal rustig bij het opstaan, onrustig buikgevoel. Maandag naar de natuurarts, hopelijk komt daar iets uit waar ik iets mee kan. 

Het is al aardig weer nu, we gaan vast wel even naar buiten straks. Fijne dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal,

Goede nacht gehad? Ik was om half 7 al wakker, maar wel een dikke 6 uur geslapen, dat kan er best mee door. 
Nog niet helemaal rustig bij het opstaan, onrustig buikgevoel. Maandag naar de natuurarts, hopelijk komt daar iets uit waar ik iets mee kan. 

Het is al aardig weer nu, we gaan vast wel even naar buiten straks. Fijne dag! 

Dat is fijn te lezen Ad! Ik begrijp dat het dus ietsje beter gaat? Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Jullie kennen mij nog niet, ik ben Jeroen. Ik gebruik al vele jaren het slaapmiddel zopiclon, welke familie is van de benzo's. Ik gebruik maar een halve tablet per dag. Ik denk dat ik binnenkort wil proberen om het af te bouwen. Ik heb het wel eerder geprobeerd, maar toen lukte het niet. Ik heb dit forum gister ontdekt, en ik vind het wel fijn dat het in het Nederlands is. 

Ik ben 46 jaar, heb geen relatie, ik woon in Alkmaar, heb in Delft de architecten titel behaald, zo'n 17 jaar geleden. Werk niet, door een langdurige depressie, ik heb ook al 17 jaar geen emoties meer. Ik speel saxofoon. Oja, ik heb ook een kat Pippie

groetjes,

Jeroen :)

bewerkt door Lightspacer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Lightspacer Jeroen, welkom hier! 

Goed dat je het forum hebt gevonden, hier komen ervaringsdeskundigen en lotgenoten bijeen. Ee halve tablet Zopiclon is niet veel, maar toch lastig afbouwen. Waarom is de vorige poging niet gelukt? Kwamen de slaapproblemen terug? 

Het kan handiger zijn om de Zoplicon om te zetten naar Diazepam. Diazepam is vanwege de langere werkingsduur minder heftig om af te bouwen. Volgens de meeste omrekentabellen is 7,5 mg Zopiclon gelijk aan 10 mg Diazepam. Succes, sterkte en voel je vrij om hier mee te praten!

Ciao, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal, nu 2 dagen weinig geslapen voel me niet zo lekker ,ik ga voor het eerst zo op de bank liggen,  krijg nu last van onrust/paniek  opstandig duizelig sta nog steeds niet vast op mijn voeten zweet me rot kan wel janken. Gaat de directe omzetting naar diazepam en zonder stabiliseren ,de afbouw nu toch zijn tol eisen ,maandag sta ik op 6.25 mg en wil het toch proberen om dan nog een kwart te taperen. Misschien op 6 mg even blijven staan voor dat ik verder ga?ik weet het niet.Hopelijk over een paar dagen weer wat beter

Fijn weekend allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lightspacer:

Hallo,

Jullie kennen mij nog niet, ik ben Jeroen. Ik gebruik al vele jaren het slaapmiddel zopiclon, welke familie is van de benzo's. Ik gebruik maar een halve tablet per dag. Ik denk dat ik binnenkort wil proberen om het af te bouwen. Ik heb het wel eerder geprobeerd, maar toen lukte het niet. Ik heb dit forum gister ontdekt, en ik vind het wel fijn dat het in het Nederlands is. 

Ik ben 46 jaar, heb geen relatie, ik woon in Alkmaar, heb in Delft de architecten titel behaald, zo'n 17 jaar geleden. Werk niet, door een langdurige depressie, ik heb ook al 17 jaar geen emoties meer. Ik speel saxofoon. Oja, ik heb ook een kat Pippie

groetjes,

Jeroen :)

Welkom Jeroen. Je zit hier goed. Iedereen zal je zoveel mogelijk steunen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei mevrouwtje54:

Hey allemaal, nu 2 dagen weinig geslapen voel me niet zo lekker ,ik ga voor het eerst zo op de bank liggen,  krijg nu last van onrust/paniek  opstandig duizelig sta nog steeds niet vast op mijn voeten zweet me rot kan wel janken. Gaat de directe omzetting naar diazepam en zonder stabiliseren ,de afbouw nu toch zijn tol eisen ,maandag sta ik op 6.25 mg en wil het toch proberen om dan nog een kwart te taperen. Misschien op 6 mg even blijven staan voor dat ik verder ga?ik weet het niet.Hopelijk over een paar dagen weer wat beter

Fijn weekend allemaal.

Ha @mevrouwtje54, je hebt nu 2 slechtere dagen, maar je hebt ook betere dagen gehad? Die komen wel weer terug. Kijk even of je stabiliseert op 6 mg. Het mag best een weekje langer duren, als je niet stabiel genoeg bent is het misschien beter om de taper nog een weekje uit te stellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @mevrouwtje54, je hebt nu 2 slechtere dagen, maar je hebt ook betere dagen gehad? Die komen wel weer terug. Kijk even of je stabiliseert op 6 mg. Het mag best een weekje langer duren, als je niet stabiel genoeg bent is het misschien beter om de taper nog een weekje uit te stellen. 

@Cyclad58Heb nog geen echte goede dagen gehad.met de overstap, het is een een complete chaos in mijn hoofd geweest met alle klachten die daar bij horen, en nu de laatste week komt de onrust/angst meer opzetten waarvan de laatste 3 dagen continu aanwezig, hopelijk zwakt dat weer af... of gaat het nu echt moeilijk worden zoals mijn arts aangaf wat kan gebeuren rond de  6 mg.Er langer over doen is natuurlijk geen probleem maar maar op deze manier slaat de angst om mijn hart,ben tenslotte vanaf  feb .2018 al bezig met een tussenstop van sept tot maart dit jaar.Heb een paar moedeloze dagen. Gaat hopelijk wel weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Robbin:

Nee hoor dat hoeft niet. Misschien is het verstandig om even een kleine pauze in te lassen. We hebben geen haast weetje nog @mevrouwtje54 ;-).

@RobbinNee ik weet het nog.Dit valt even rauw op mijn dak, ga nog  door naar 6 en als het nog steeds zo is dan las ik een paar stop weken in en hoef ik ook even niet te vijlen;)

hoe gaat het bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@RobbinNee ik weet het nog.Dit valt even rauw op mijn dak, ga nog  door naar 6 en als het nog steeds zo is dan las ik een paar stop weken in en hoef ik ook even niet te vijlen;)

hoe gaat het bij jou?

Bij mij gaat het op en neer. Ben je nu van de ochtend of avond aan het vijlen? Ik begrijp dat het rauw op je dak valt, maar het zou ook zomaar kunnen dat je je in een paar dagen weer wat beter voelt. Ben je nog ver van de 6 mg? Als het erger wordt even pauze nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Robbin:

Bij mij gaat het op en neer. Ben je nu van de ochtend of avond aan het vijlen? Ik begrijp dat het rauw op je dak valt, maar het zou ook zomaar kunnen dat je je in een paar dagen weer wat beter voelt. Ben je nog ver van de 6 mg? Als het erger wordt even pauze nemen.

ben met de avond bezig,  dinsdag sta ik op 6,25

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo .....ik ben er weer eens hier.....nu twee jaar....nadat ik gestopt ben met de diazepam...(40mg per dag).....mijn max.

pfff....wat een gedoe....wat een ellende....wat een moeilijke tijd.....een tijd van nadenken....een tijd van ontdekken.....een tijd van verdriet.

Mijn besluit om te stoppen werd ingegeven door zelfbehoud.

De moeiten / boosheid / verdriet / ellende / zelfzucht / dwang / vernietiging / vervloeking ....

Ze zijn mij dierbaar....

Veel is mij ontvallen....zeg maar alles

Mijn gezin is mij behouden....

Godzijdank.

....................................................

Wie overwint zal niet regeren.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei mito:

Zo .....ik ben er weer eens hier.....nu twee jaar....nadat ik gestopt ben met de diazepam...(40mg per dag).....mijn max.

pfff....wat een gedoe....wat een ellende....wat een moeilijke tijd.....een tijd van nadenken....een tijd van ontdekken.....een tijd van verdriet.

Mijn besluit om te stoppen werd ingegeven door zelfbehoud.

De moeiten / boosheid / verdriet / ellende / zelfzucht / dwang / vernietiging / vervloeking ....

Ze zijn mij dierbaar....

Veel is mij ontvallen....zeg maar alles

Mijn gezin is mij behouden....

Godzijdank.

....................................................

Wie overwint zal niet regeren.

mito

Hoi @mito, hoe voel je je nu verder 2 jaar later?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @mevrouwtje54.

ik denk inderdaad dat je te snel gaat. Ik heb je verhaal niet precies in beeld, maar waarom heb je niet gekozen voor stabilisatie op Diazepam? Een halve Mg per keer er af halen is echt veel, tenminste, dacht gelezen te hebben dat je dit doet. Ik ben vanaf april gaan afbouwen, kom van 12 Mg Dia, zit nu op 7,56 Mg, en kan aardig ‘normaal’ leven. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELLIk kom van 6 mg Lorazepam ,10 jaar aan gezeten,ben in feb.2018 zelf gaan afbouwen, dat ging heel moeizaam en er 2.5 mg af kunnen krijgen in 8 maanden, ben toen naar de huisarts gegaan die durfde de omzetting naar diazepam niet aan vanwege medische  achtergrond.Afspraak met de  verslavingsarts heeft een 1/2 jaar geduurd, half maart dit jaar  heeft hij de overgebleven 3.5 mg Lorazepam omgezet naar 28 mg diazepam en direct in de afbouw ,was van de wereld af kon niets meer , dat was in mijn geval geen succes .Heb me hier begin juli aangemeld en dankzij Liz aan de tapering gegaan .Kom nu in mijn hoofd weer bij sta nu bijna op 6.25 en probeer 2 mg in 28 dagen .Maar heb nog niet echt een dagbesteding te veel ontwenningsverschijnselen prikkels noem maar op,mijn eerste 28 dagen taperen zitten er 12 aug. op, als de ontwenning nog te heftig is dan ga ik langzamer. 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...