bolletje Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 (bewerkt) Beste lotgenoten ik heb een niet zo'n prettige mededeling KOMEN JULLIE ALS DE GESMEERDE BLIKSEM JE NEST UIT, STELLETJE SNURKERS. Het ontbijt staat klaar en de eieren worden koud. Bloempje probeer soep of vla te eten, dat glijdt er makkelijker in. Pak een lekkere warme douche als je je gespannen voelt, probeer vandaag toch wat bezig te blijven en pak tussendoor wat rust. Je schrijft dat je een rollator hebt omdat je slecht loopt. Heeft dat slecht lopen een oorzaak? Heb je ook soc. contacten ondanks je fobie? Kanjers hoe hebben we geslapen? Hier bout. 28 juli 2019 bewerkt door bolletje Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Ha @bolletje, Mijn nacht was prima, eigenlijk gaat het al dagen prima, ondanks de hitte. Heb jij het vannacht te warm gehad? De afkoeling is hier nu echt wel ingetreden. Gisteravond nog op een terrasje buiten wat gegeten, maar we hadden onze vesten nodig om het niet te fris te krijgen. Nu een heerlijk temperatuurtje buiten van rond de 21 graden. We genieten er maar even van, want dinsdag lijkt het weer 30 graden te worden, al is dat maar 1 dag. Dat gaat wel lukken. Hoe is het met de overige benzo warriors? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Morgeu allen @Cyclad58 wat heerlijk dat t bij jullie al is afgekoeld. Hier is t nog steeds snikheet. We zijn druk met spullen wassen strijken bij elkaar zoeken en inpakken voor de vakantie. Niet te doen bijna. Tis hier achterhuis al weer bijna 30 graden. In de schaduw. Maar wat heerlijk ad dat je je de laatste dagen weer wat beter voelt. Ik hoop dat dat heel lang blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 1 minuut geleden zei doorbijter: Morgeu allen @Cyclad58 wat heerlijk dat t bij jullie al is afgekoeld. Hier is t nog steeds snikheet. We zijn druk met spullen wassen strijken bij elkaar zoeken en inpakken voor de vakantie. Niet te doen bijna. Tis hier achterhuis al weer bijna 30 graden. In de schaduw. Maar wat heerlijk ad dat je je de laatste dagen weer wat beter voelt. Ik hoop dat dat heel lang blijft. Dank je @doorbijter. Gaat het met jou ook nog goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Slecht geslapen hier. Ik heb hier zelfs nog gepost. Ik kreeg mijn ademhaling maar niet rustig en hevige pijn en angst. Gevoel te stikken. Sociale contacten heb ik niet. De rollator heb ik omdat ik duizelig ben en angst om te vallen. De thuiszorg komt me zo helpen met douchen. Ik.probeer zo af en toe wat te lezen. Een paar regels en dan gaat het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 @Verbloemen ik heb echt met je te doen. Ik zou je zo graag willen helpen, maar ik weet niet hoe. Ik kan je alleen heel veel knuffels sturen. @Cyclad58 ik voel me nog steeds best wel goed. Wel erg last van de warmte hoor en heel snel vermoeid. Maar dat is niks met vergeleken met 2 maanden geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 @doorbijter ik sta aan het begin . Dus als ik zo lees gaat het langzaam beter worden. 40 jaar benzo.s is niet niks. @Kannietmeer gaat mij helpen met weegschaaltje en vijltje verder af te bouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Oo, dan ben je helemaal bij de juiste persoon. T gaat goed komen Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Oh mense ik ben geholpen met douchen. Haar gewassen. Net ook gedroogd. Weer lekker fris. Fruitig nog niet. Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mevrouwtje54 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 1 uur geleden zei Verbloemen: @doorbijter ik sta aan het begin . Dus als ik zo lees gaat het langzaam beter worden. 40 jaar benzo.s is niet niks. @Kannietmeer gaat mij helpen met weegschaaltje en vijltje verder af te bouwen @VerbloemenIk ben nu 12 dagen bezig met weegschaaltje en vijltje en ik kan nu zeggen dat het iets stabieler wordt en veel beter voelt om het vol te houden om af te bouwen,het is zeker een goede keuze die je hebt gemaakt.En natuurlijk ondervind je ontwenning verschijnselen maar worden minder heftig dus beter om het vol te houden .Het gaat mij lukken dus jou ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 31 minuten geleden zei mevrouwtje54: @VerbloemenIk ben nu 12 dagen bezig met weegschaaltje en vijltje en ik kan nu zeggen dat het iets stabieler wordt en veel beter voelt om het vol te houden om af te bouwen,het is zeker een goede keuze die je hebt gemaakt.En natuurlijk ondervind je ontwenning verschijnselen maar worden minder heftig dus beter om het vol te houden .Het gaat mij lukken dus jou ook Jullie hebben het allebei knetter pittig. Maar allebei zijn jullie vechter en overlevers, dat is mij wel duidelijk. Heel veel respect voor jullie allebei. Ik weet hoe moeilijk deze dingen kunnen zijn en hoe wanhopig je kan worden. Maar zet door en geef niet op, want je zal genezen en weer beter functioneren dan nu. hoe is het met jou op dit moment? @mevrouwtje54 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 3 uur geleden zei Cyclad58: Ha @bolletje, Mijn nacht was prima, eigenlijk gaat het al dagen prima, ondanks de hitte. Heb jij het vannacht te warm gehad? De afkoeling is hier nu echt wel ingetreden. Gisteravond nog op een terrasje buiten wat gegeten, maar we hadden onze vesten nodig om het niet te fris te krijgen. Nu een heerlijk temperatuurtje buiten van rond de 21 graden. We genieten er maar even van, want dinsdag lijkt het weer 30 graden te worden, al is dat maar 1 dag. Dat gaat wel lukken. Hoe is het met de overige benzo warriors? Het is hier ook afgekoeld in Rotterdam. Heerlijk binnen en heerlijk buiten. Ramen open om het huis ook van binnen nog meer af te koelen, want het zit in de kasten. Zodra je een deurtje opent vliegt het je tegemoed. Ik wordt momenteel weer wakker met ontwenningsverschijnselen. Zeer gespannen lichaam, zware spanning en gevoel van trillen in mijn hele lichaam. Maar als ik eenmaal opsta is het er niet meer. Mijn oren zijn weer wat van slag ook, maar nog niet zo erg dat ik het hoor. Maar op mijn kussen hoor ik de klopgeluiden ( en het is niet mijn hartslag, want dan had ik een hartslag van 180 bpm en ik kan voelen dat het niet gelijk loopt). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mevrouwtje54 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 (bewerkt) @KannietmeerNu vandaag gaat he 17 minuten geleden zei Kannietmeer: Jullie hebben het allebei knetter pittig. Maar allebei zijn jullie vechter en overlevers, dat is mij wel duidelijk. Heel veel respect voor jullie allebei. Ik weet hoe moeilijk deze dingen kunnen zijn en hoe wanhopig je kan worden. Maar zet door en geef niet op, want je zal genezen en weer beter functioneren dan nu. hoe is het met jou op dit moment? @mevrouwtje54 @KannietmeerVandaag gaat het redelijk,flink afgekoeld hier.In die hitte was ik echt niet lekker en met mijn voet maakte het er niet beter op.Heb weer met mijn arts gepraat en hij wil toch dat ik sneller ga afbouwen,ging weer een beetje twijfelen je wilt er toch zo snel mogelijk van af.Maar....ik ga niet doen wat hij zegt gaat prima zo met het weegschaaltjeHoever ben jij nu met je AD afbouw..Lukt het een beetje?? 28 juli 2019 bewerkt door mevrouwtje54 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Een paar rondjes door de huiskamer gelopen. Vervolgens een klein afwasje gedaan. Niet afgedroogd. Mijn benen voelen als kabels. Krentenbolletje naar innen gewerkt en nu op. Echt kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 35 minuten geleden zei Verbloemen: Een paar rondjes door de huiskamer gelopen. Vervolgens een klein afwasje gedaan. Niet afgedroogd. Mijn benen voelen als kabels. Krentenbolletje naar innen gewerkt en nu op. Echt kapot. Hartstikke goed! Daar mag je trots op zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 4 uur geleden zei mevrouwtje54: @KannietmeerNu vandaag gaat he @KannietmeerVandaag gaat het redelijk,flink afgekoeld hier.In die hitte was ik echt niet lekker en met mijn voet maakte het er niet beter op.Heb weer met mijn arts gepraat en hij wil toch dat ik sneller ga afbouwen,ging weer een beetje twijfelen je wilt er toch zo snel mogelijk van af.Maar....ik ga niet doen wat hij zegt gaat prima zo met het weegschaaltjeHoever ben jij nu met je AD afbouw..Lukt het een beetje?? dat lukt zeker. Ik ben nu sinds December 2018 aan het afbouwen en ben deze week precies over de helft gekomen en bezig met de laatste 37,5 mg. Daar zit nog heel veel potentie in, dus de kan dat ik hier meer op reageer dan op de eerste 37,5 mg is heel goed aanwezig en lijk ik ook te merken. Goed dat je je eigen weg gaat wat betreft de afbouw. Wat is zijn argumentatie om je 'sneller' te laten afbouwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mevrouwtje54 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kannietmeer: dat lukt zeker. Ik ben nu sinds December 2018 aan het afbouwen en ben deze week precies over de helft gekomen en bezig met de laatste 37,5 mg. Daar zit nog heel veel potentie in, dus de kan dat ik hier meer op reageer dan op de eerste 37,5 mg is heel goed aanwezig en lijk ik ook te merken. Goed dat je je eigen weg gaat wat betreft de afbouw. Wat is zijn argumentatie om je 'sneller' te laten afbouwen? @Kannietmeeroei,je bedoelt dat je meer klachten ervaart nu?? Ik ben i.i.g benieuwd wat met mijn laatste 7 mg gaat gebeuren vind het af en toe wel beangstigend, maar ga gestaagd door.....Hij vind dat ik er op deze manier teveel mee bezig bent.. en zijn denkwijze is elke week 1 of 2 mg eraf en na 5 dagen is het uit je lijf,hij denkt dat ik grote stappen wel aan kan...Hij ziet gewoon de problemen wat dat geeft niet in ,en die zijn bij mij gewoon heftig ,ik schijn ook de 1e te zijn die het op deze manier doet blijkbaar.Maar gelukkig krijg ik wel mijn recepten hiervoor. 28 juli 2019 bewerkt door mevrouwtje54 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 27 minuten geleden zei mevrouwtje54: @Kannietmeeroei,je bedoelt dat je meer klachten ervaart nu?? Ik ben i.i.g benieuwd wat met mijn laatste 7 mg gaat gebeuren vind het af en toe wel beangstigend, maar ga gestaagd door.....Hij vind dat ik er op deze manier teveel mee bezig bent.. en zijn denkwijze is elke week 1 of 2 mg eraf en na 5 dagen is het uit je lijf,hij denkt dat ik grote stappen wel aan kan...Hij ziet gewoon de problemen wat dat geeft niet in ,en die zijn bij mij gewoon heftig ,ik schijn ook de 1e te zijn die het op deze manier doet blijkbaar.Maar gelukkig krijg ik wel mijn recepten hiervoor. Ja er is nog veel onwetendheid bij artsen. De dreun die je lijf krijgt bij 1 mg eraf is enorm voor mensen met een ontwenningssyndroom. Dat is mijn ervaring en de meeste mensen die deze microafbouw volgen komen zelfs tijdens de afbouw al tot rust. Niet alles gaat over, maar het is veel minde acute ontwenning en meer gelijkmatig."hij ziet gewoon de problemen wat dat geeft niet" .... het bizarre is dat hij dat nooit weet, hoe mensen zich zullen voelen bij het slikken van iets.... en dan moet hij afgaan op de feedback die mensen geven. Maar in jou geval besluit hij dus ' dat dat niet echt kan' wat jij zegt. En dat gebeurd om de haverklap bij mensen. Hoe is het toch mogelijk?? Wat gaat er mis in de hoofden van arsten dat ze zo slecht luisteren als het op benzo-ontwenning aankomt? Ik blijf het zo vreemd vinden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mevrouwtje54 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Kannietmeer: Ja er is nog veel onwetendheid bij artsen. De dreun die je lijf krijgt bij 1 mg eraf is enorm voor mensen met een ontwenningssyndroom. Dat is mijn ervaring en de meeste mensen die deze microafbouw volgen komen zelfs tijdens de afbouw al tot rust. Niet alles gaat over, maar het is veel minde acute ontwenning en meer gelijkmatig.dat geeft niet" .... het bizarre is dat hij dat nooit weet, hoe mensen zich zullen voelen bij het slikken van iets.... en dan moet hij afgaan op de feedback die mensen geven. Maar in jou geval besluit hij dus ' dat dat niet echt kan' wat jij zegt. En dat gebeurd om de haverklap bij mensen. Hoe is het toch mogelijk?? Wat gaat er mis in de hoofden van arsten dat ze zo slecht luisteren als het op benzo-ontwenning aankomt? Ik blijf het zo vreemd vinden! Ik ga me er nu ook niet druk maken ...(wat ik normaal wel zou doen) ....ga nu aan mijzelf denken om er verantwoord van af zien te komen.Het is alleen jammer dat ze niet inzien dat het per individu verschillend is 28 juli 2019 bewerkt door mevrouwtje54 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 2 minuten geleden zei mevrouwtje54: Ik ga me er nu ook niet druk maken ...(wat ik normaal wel zou doen) ....ga nu aan mijzelf denken om er verantwoord van af zien te komen.Het is alleen jammer dat ze niet inzien dat het per individu verschillend is ik ben heel blij dat je gewoon zelf met de weegschaal kan bepalen hoe hard je gaat en dat hij wel ook gewoon de pillen voorschrijft. Beter kan niet. Zo heb ik het ook gedaan. Zonder steun helaas, maar ze schreven de pillen voor en dat we genoeg. Met steun van hier en van vrienden is het gewoon gelukt. Jij zal het ook klaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mevrouwtje54 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 1 minuut geleden zei Kannietmeer: ik ben heel blij dat je gewoon zelf met de weegschaal kan bepalen hoe hard je gaat en dat hij wel ook gewoon de pillen voorschrijft. Beter kan niet. Zo heb ik het ook gedaan. Zonder steun helaas, maar ze schreven de pillen voor en dat we genoeg. Met steun van hier en van vrienden is het gewoon gelukt. Jij zal het ook klaren. ik ga er van uit dat het gaat lukken en ook zonder steun... ,heb tijdens het uitlaten van mijn hondjes met iemand gesproken waarvan zijn vrouw ook problemen heeft en aan een AD zit en heeft zoveel vergelijkbare klachten ,hij heeft het er zo moeilijk mee, en liet een beetje doorschemeren om eens een praatje te komen doen, zoiets geeft je toch kracht om er vanaf te komen en mischien een ander te kunnen helpen.Hij was iig zo blij dat iemand hem begreep. Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 @mevrouwtje54 wat fijn dat je hindjes kan uitlaten. Wat ontzettend knap. Ik durf amper in de huiskamer te zitten. Net 7.5 dia ingenomen en voel er niks van. Dan ga ik weer zo erg twijfelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mevrouwtje54 Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 4 minuten geleden zei Verbloemen: @mevrouwtje54 wat fijn dat je hindjes kan uitlaten. Wat ontzettend knap. Ik durf amper in de huiskamer te zitten. Net 7.5 dia ingenomen en voel er niks van. Dan ga ik weer zo erg twijfelen IK moet de deur wel uit voor hun...doe ze echt niet weg ze zijn al 11 en 12 jaar..soms een hele opgave ene keer kan ik wel met andere mensen praten die je dan tegen komt ..andere keer ontwijk ik ze.Waarom durf je niet in de huis kamer te zitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Zoveel prikkels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Verbloemen Geplaatst 28 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2019 Onwerkelijk gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden