EefjeJ Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Goedemorgen allemaal Hoe gaat het met jullie? Beetje de slaap kunnen vatten met deze warmte? De onweersbuien komen er alweer aan zag ik net op tv, dus hou je vast Ik had laatst al gevraagd over onrust in de ochtend....maar het iemand het ook weleens midden in de nacht?? Ik kon weer amper stil liggen pfff.... Was ook al wat onrustig toen ik ging slapen, ook zo vreemd.... Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Hallo goedemorgen allemaal, Is het nou zo dat lorazepam moeilijker af te bouwen is dan oxazepam? En hoe kan dat? Groetjes heleen Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 2 uur geleden zei Leen: Hallo goedemorgen allemaal, Is het nou zo dat lorazepam moeilijker af te bouwen is dan oxazepam? En hoe kan dat? Groetjes heleen Hi Heleen, nee, beiden zijn moeilijk af te bouwen. Dit komt omdat ze beiden relatief kortwerkende medicamenten zijn. Die wordt bij medicatie altijd uitgedrukt in 'halfwaardetijd', wat betekend dat ze hebben gemeten na hoeveel uur het lichaam de medicatie voor de helft heeft afgebroken en verwijderd. Lorazepam heeft een halfwaardetijd van 10-20 uur Diazpam heeft een hwt van 20-100 uur Ketazolam heeft een hwt van 30-100 uur Oxazepam heeft een halfwaardetijd van 4-15 uur en is dus het moeilijker. Want als je lichaam het medicijn afbreekt, veranderd de spiegel van de medicatie in je bloed en kan je ontwenningsverschijnselen krijgen. Bij Oxazepam is dat dus al heel snel. Neem je alleen in de ochtend je medicatie in en de rest van de dag niet, dan ziet je lichaam de benzo totaal verdwijnen en daar is het niet op ingericht. ( vandaar dat de meeste mensen daar de acute klachten ervaren) Wat ook meespeelt is de potentie van de medicatie en hoe deze worden aangeboden door de medische industrie. Bij Diazepam is 2mg de laagste tablet die wordt gemaakt en dus de beste sterkte waarmee je kan afbouwen. Voor oxazepam is dat laagste tabletje 10 mg, wat in verhouding qua sterkte 5 mg Diazepam is ( maar dus ook korter werkt) voor Lorazepam is het kleinste tabletje 1 mg, wat in verhouding ongeveer 10 mg Diazepam is. helpt dit een beetje om het te begrijpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 3 uur geleden zei EefjeJ: Goedemorgen allemaal Hoe gaat het met jullie? Beetje de slaap kunnen vatten met deze warmte? De onweersbuien komen er alweer aan zag ik net op tv, dus hou je vast Ik had laatst al gevraagd over onrust in de ochtend....maar het iemand het ook weleens midden in de nacht?? Ik kon weer amper stil liggen pfff.... Was ook al wat onrustig toen ik ging slapen, ook zo vreemd.... Tuurlijk hebben mensen het ook in de nacht lieverd. Waarom denk je dat zoveel mensen last hebben van insomnia? Als je in de avond onrustig bent en het zet zich door naar de nacht, dan is het niet gek dat je een onrustige of slapeloze nacht hebt gehad. Ik heb dat zelf ook af en toe. Pas nog een flimpje gemaakt midden in de nacht om 3 uur hahaha. Onweer en storm hebben invloed op kinderen, dat weet je vast wel. Maar ook volwassen die gevoelig zijn hebben er last van. Mensen in benzo-ontwenning hebben een zeer gevoelig zenuwstelsel dus ik kan me voorstellen dat het absoluut invloed heeft gehad op hoe jij je voelt. Met dank aan het weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 19 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kannietmeer: Tuurlijk hebben mensen het ook in de nacht lieverd. Waarom denk je dat zoveel mensen last hebben van insomnia? Als je in de avond onrustig bent en het zet zich door naar de nacht, dan is het niet gek dat je een onrustige of slapeloze nacht hebt gehad. Ik heb dat zelf ook af en toe. Pas nog een flimpje gemaakt midden in de nacht om 3 uur hahaha. Onweer en storm hebben invloed op kinderen, dat weet je vast wel. Maar ook volwassen die gevoelig zijn hebben er last van. Mensen in benzo-ontwenning hebben een zeer gevoelig zenuwstelsel dus ik kan me voorstellen dat het absoluut invloed heeft gehad op hoe jij je voelt. Met dank aan het weer. Ja ik weet het ook wel, maar wil het zo graag elke keer van andere horen...die rot onzekerheid ook... Ik heb die onrust 's nachts al een tijd niet gehad en dan denk ik gelijk weer dat het helemaal mis is, terug bij af ben... Het vertrouwen in mijn lijf is zo wankel... Erg bedankt voor je heldere antwoord Vond het ook zo mooi wat jij en Bolletje over acceptatie schreven. Dat is de key inderdaad en bij mij zit nog steeds een stukje angst om nooit de oude te worden en of het wel ontwenning is. Maar misschien als ik het vaak genoeg tegen mezelf ga zeggen dat ik steeds meer vertrouwen krijg Thanks Hoe gaat het met jou? 19 juni 2019 bewerkt door EefjeJ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Zojuist zei EefjeJ: Maar misschien als ik het vak genoeg tegen mezelf ga zeggen ik moest er mijzelf ook dagelijks aan helpen herinneren en deed dat net als Bolletje. Gewoon de leugen steeds weer corrigeren en vaststellen dat je WEL zal genezen en dat je gewoon geduldig moet zijn en moet wachten. En dan ging ik maar kijken hoe iemand een bonzaiboompje maakte of zo. haha. Met mij gaat het goed. Door afspraken gisteren en vannochtend kon ik niet genoeg slapen, en zit nu op kantoor op de bank lichtelijke slaperig te worden en ik wil graag mijn ogen dichtdoen Ik denk dat ik dat even echt probeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Kannietmeer: ik moest er mijzelf ook dagelijks aan helpen herinneren en deed dat net als Bolletje. Gewoon de leugen steeds weer corrigeren en vaststellen dat je WEL zal genezen en dat je gewoon geduldig moet zijn en moet wachten. En dan ging ik maar kijken hoe iemand een bonzaiboompje maakte of zo. haha. Met mij gaat het goed. Door afspraken gisteren en vannochtend kon ik niet genoeg slapen, en zit nu op kantoor op de bank lichtelijke slaperig te worden en ik wil graag mijn ogen dichtdoen Ik denk dat ik dat even echt probeer. Zo fijn om te lezen @Kannietmeer dat jij weer een gewoon leven leidt. Daar kijk ik ook zo naar uit. En ik moet nog beginnen met afbouwen. Vandaag gewoon een slechte dag met veel negatieve gedachtes en dan wordt de lorazepam afbouw een obsessie. Ik denk dan ik kom nooit van de lorazepam af en daarom word ik nooit beter en daarom heeft het leven geen zin meer. Zo niet leuk........ 19 juni 2019 bewerkt door Leen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 19 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 13 minuten geleden zei Kannietmeer: ik moest er mijzelf ook dagelijks aan helpen herinneren en deed dat net als Bolletje. Gewoon de leugen steeds weer corrigeren en vaststellen dat je WEL zal genezen en dat je gewoon geduldig moet zijn en moet wachten. En dan ging ik maar kijken hoe iemand een bonzaiboompje maakte of zo. haha. Met mij gaat het goed. Door afspraken gisteren en vannochtend kon ik niet genoeg slapen, en zit nu op kantoor op de bank lichtelijke slaperig te worden en ik wil graag mijn ogen dichtdoen Ik denk dat ik dat even echt probeer. Dat ga ik zeker doen, elke dag opnieuw en anders helpen jullie mij daar vast en zeker bij Nu ook weer zo'n fijne bromtoon in mijn hoofd, maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, straks nog even wandelen... Lekker even je ogen dichtdoen, doe je goed Het gaat bij jou ook vast en zeker goedkomen @Leen probeer ook wat afleiding te zoeken...wandelen, grappige filmpjes kijken, succes verhalen lezen, puzzelen etc... Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Zojuist zei EefjeJ: Dat ga ik zeker doen, elke dag opnieuw en anders helpen jullie mij daar vast en zeker bij Nu ook weer zo'n fijne bromtoon in mijn hoofd, maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, straks nog even wandelen... Lekker even je ogen dichtdoen, doe je goed Het gaat bij jou ook vast en zeker goedkomen @Leen probeer ook wat afleiding te zoeken...wandelen, grappige filmpjes kijken, succes verhalen lezen, puzzelen etc... Sterkte Dank je! Weet je waar ik de succesverhalen vinden? Iedereen zegt je komt er vanaf. Het is echt een obsessie aan het worden. Jij ook heel veel sterkte ook voor jou❤️ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 19 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Zojuist zei Leen: Dank je! Weet je waar ik de succesverhalen vinden? Iedereen zegt je komt er vanaf. Het is echt een obsessie aan het worden. Jij ook heel veel sterkte ook voor jou❤️ Op benzobuddies staan succes verhalen in het Engels en YouTube kan je ze sowieso vinden Ja het komt echt goed, met ons allebei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 25 minuten geleden zei EefjeJ: Op benzobuddies staan succes verhalen in het Engels en YouTube kan je ze sowieso vinden Ja het komt echt goed, met ons allebei @Kannietmeer heb jij eerst de benzo afgebouwd en toen je anti deprissiva? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 (bewerkt) 44 minuten geleden zei Leen: @Kannietmeer heb jij eerst de benzo afgebouwd en toen je anti deprissiva? ja, ik wist hier natuurlijk niets van toen ik op een AD werd gezet en de Lorazepam kreeg ter ondersteuning. Ik had geen kennis en het was dus niet een bewuste keus, maar gewoon..... het doel was de AD en de lorazepam was bijzaak. Die wilde ik dus gewoon weer kwijt toen de AD me weer op de rit had gebracht. Nu ben ik al 1,5 jaar van de benzo af en ben ik afgelopen December begonnen met de afbouw van de Venlafaxine. Mocht iemand hier een overweging in moeten maken dan zou ik ook altijd aanbevelen eerst de benzo af te bouwen en dan de AD. Beiden op een zeer zeer rustig tempo. Veilig en goed. 19 juni 2019 bewerkt door Kannietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 2 uur geleden zei Kannietmeer: Pas nog een flimpje gemaakt midden in de nacht om 3 uur hahaha. Nou nou, zo kan die wel weer @Kannietmeer. Ik dacht dat ik op een christelijk forum terecht was gekomen . @Leen Omzetten naar Diazepam ging het niet worden voor jouw. 2 x 0.5 verdelen over de dag werkt ook niet helemaal lekker voor je. Ik heb ook niet echt de indruk dat je heel erg veel last hebt van tussentijdse ontwenning of wel? Ik heb meer de indruk dat je vooral moeite hebt met de knoop doorhakken en opzoek bent naar bevestiging. Eigenlijk heb je zelf al besloten hoe het er voor jouw uit moet komen te zien, wie weet valt het met de afbouwstrips iid wel mee voor je. Als je niet begint weet je het ook niet. Je bent er zelf in ieder geval van overtuigd dat het geen probleem voor je wordt, en dat lijkt mij een heel goed teken. Als het wel te snel zou gaan is het een kwestie van 1 telefoontje en de volgende dag ligt er een andere strip op de deurmat. Ik zou zeggen: gewoon proberen. Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 17 minuten geleden zei Robbin: Nou nou, zo kan die wel weer @Kannietmeer. Ik dacht dat ik op een christelijk forum terecht was gekomen . okay, dat kwartje viel niet snel, maar ik heb hem.... 17 minuten geleden zei Robbin: Als het wel te snel zou gaan is het een kwestie van 1 telefoontje en de volgende dag ligt er een andere strip op de deurmat. Ik zou zeggen: gewoon proberen. Moet die nieuwe strip dan niet ook voorgeschreven worden door de huisarts, of neemt de regenboogapotheek dan gewoon de beslissing samen met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 @Kannietmeer de apotheek weet dat je bezig bent met een bepaalde strip, ze verzoeken ook direct contact met hun op te nemen bij eventuele klachten. Met elke strip ontvang je ook uitgebreide informatie en een baxter waar je elke dag netjes op aftekent welk zakje je hebt gebruikt. Zo controleer je jezelf, plus als je last krijgt weet je ook precies waar je dan bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 @Robbin is de strip per maand of per 4 weken @Kannietmeer ik overweeg toch de strips te gaan gebruiken. Elke dag vijlen en op t laatst zo'n kleine hoeveelheid lijkt me heel veel gepriegel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 1 uur geleden zei Robbin: Nou nou, zo kan die wel weer @Kannietmeer. Ik dacht dat ik op een christelijk forum terecht was gekomen . @Leen Omzetten naar Diazepam ging het niet worden voor jouw. 2 x 0.5 verdelen over de dag werkt ook niet helemaal lekker voor je. Ik heb ook niet echt de indruk dat je heel erg veel last hebt van tussentijdse ontwenning of wel? Ik heb meer de indruk dat je vooral moeite hebt met de knoop doorhakken en opzoek bent naar bevestiging. Eigenlijk heb je zelf al besloten hoe het er voor jouw uit moet komen te zien, wie weet valt het met de afbouwstrips iid wel mee voor je. Als je niet begint weet je het ook niet. Je bent er zelf in ieder geval van overtuigd dat het geen probleem voor je wordt, en dat lijkt mij een heel goed teken. Als het wel te snel zou gaan is het een kwestie van 1 telefoontje en de volgende dag ligt er een andere strip op de deurmat. Ik zou zeggen: gewoon proberen. @Robbin ik weet het allemaal heel goed maar eigenlijk ben ik super onzeker en bang. Vooral bang dat ik nooit meer mezelf wordt. Dat is waarschijnlijk nog mijn depressie die spreekt en ik probeer daar niet teveel naar te luisteren maar dat is soms echt super moeilijk. Ik ben gewoon ook super verdrietig dat ik in deze situatie terecht ben gekomen. Maar ik wil hier uitkomen dus we gaan van start met de afbouw zodra ik ze binnen heb. En ga vooral ondersteuning aan mijn psycholoog vragen. Bedankt voor je support. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 @Leen die gevoelens van angst en verdriet kennen we allemaal. Hoort er ook gewoon een beetje bij. Niet dat je daar wat aan hebt, maar t is nou eenmaal zo. Ik voel precies hetzelfde. Ik moet nog eerst omzetten voordat ik kan afbouwen. En dat gaat me momenteel allemaal te langzaam. Helaas is mn arts met vakantie, dus kan t pas volgende week bespreken. Succes met je afbouw en houdt ons op de hoogte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 @Robbin ik heb zelf even gegoogled en die dat de strips voor 28 dagen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 @doorbijter Klopt. 1 uur geleden zei Leen: @Robbin ik weet het allemaal heel goed maar eigenlijk ben ik super onzeker en bang. Vooral bang dat ik nooit meer mezelf wordt. Dat is waarschijnlijk nog mijn depressie die spreekt en ik probeer daar niet teveel naar te luisteren maar dat is soms echt super moeilijk. Ik ben gewoon ook super verdrietig dat ik in deze situatie terecht ben gekomen. Maar ik wil hier uitkomen dus we gaan van start met de afbouw zodra ik ze binnen heb. En ga vooral ondersteuning aan mijn psycholoog vragen. Bedankt voor je support. Ik support jouw wel hoor @Leen. Je wilt er graag vanaf toch? Dan zal je toch ergens moeten beginnen, nergens voor nodig om daar bang voor te zijn. Als het bij jouw de depressie is die spreekt kunnen we je allemaal de hand schudden, niemand zit op deze situatie te wachten en ik denk dat de wens om te genezen bij iedereen bovenaan op het verlanglijstje staat. Ik hoop dat de onzekerheid een beetje afneemt zodra je met afbouwen begonnen bent. Is de eerste strip al wel besteld? Het duurt even maar voor je het weet sta je op nul en kan het herstel beginnen. Probeer te bedenken dat wat je hebt een tijdelijk iets is. Iedereen hersteld hier uiteindelijk weer van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 11 uur geleden zei EefjeJ: Goedemorgen allemaal Hoe gaat het met jullie? Beetje de slaap kunnen vatten met deze warmte? De onweersbuien komen er alweer aan zag ik net op tv, dus hou je vast Ik had laatst al gevraagd over onrust in de ochtend....maar het iemand het ook weleens midden in de nacht?? Ik kon weer amper stil liggen pfff.... Was ook al wat onrustig toen ik ging slapen, ook zo vreemd.... @EefjeJ, ik heb als ik onrust heb dat het ergst in de morgen. 's Nachts juist niet, tenzij ik niet in slaap kan komen, dan wil de onrust er ook nog wel eens insluipen, maar dat is slechts incidenteel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 5 uur geleden zei Kannietmeer: Met mij gaat het goed. Door afspraken gisteren en vannochtend kon ik niet genoeg slapen, en zit nu op kantoor op de bank lichtelijke slaperig te worden en ik wil graag mijn ogen dichtdoen Ik denk dat ik dat even echt probeer. Is het je nog gelukt? Ja, acceptatie is het keyword. Ik denk steeds dat ik mijn terugvallen accepteer, maar dat is helemaal niet zo. Ik baal er van en raak gefrustreerd en onrustig. Ik merk dat vandaag eigenlijk ook weer, terwijl het maandag en dinsdag prima ging. Volgens mij zei jij gisteren dat het eigenlijk heel goed met mij gaat. Misschien heb je gelijk, maar zie ik dat niet of niet altijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 5 uur geleden zei Leen: Zo fijn om te lezen @Kannietmeer dat jij weer een gewoon leven leidt. Daar kijk ik ook zo naar uit. En ik moet nog beginnen met afbouwen. Vandaag gewoon een slechte dag met veel negatieve gedachtes en dan wordt de lorazepam afbouw een obsessie. Ik denk dan ik kom nooit van de lorazepam af en daarom word ik nooit beter en daarom heeft het leven geen zin meer. Zo niet leuk........ Dag @Leen, ik mijn afbouwfase zag ik er ook enorm naar uit om een gewoon leven te leiden. Dat gaat echt weer gebeuren. Ik ben nog niet helemaal klachtenvrij, net als @Kannietmeer, maar als ik terugkijk naar de afbouw- en de eerste ontwenningstijd kan ik nu gewoon veel meer. Ik kan prikkels weerstaan, drukke verjaardagen bijwonen, vergaderen, in ene theater zitten, lezen, TV kijken, hardlopen, fietsen, en inmiddels ook 62,5% werken. Okay, voltijds lukt nog even niet, maar het is al meer dan ik kon. Plezier maken met vrienden, uit eten gaan en een geode tijd hebben, het komt allemaal weer terug. Weet je wat ik me ook bedenk? Voor mijn benzotijd had ik ook wel eens een slechte dag of sliep ik wel eens minder of slecht. Daar stond ik toen niet bij stil en stapte daar overheen en ging door met de dagelijkse dingen. Nu is door de benzo's het zenuwgestel aangetast en in (langzaam) herstel, en nu worden slechte dagen en slecht slapen door mij als een probleem ervaren. Maar is er nu werkelijk zoveel verschil met destijds? Ik denk soms van wel, maar eigenlijk is dat niet zo. Ik ben nu meer gefocust, meer alert en wil het eigenlijk altijd goed hebben. Kortom, ik leg de lat veel hoger dan deze ooit gelegd is. Misschien iets waar anderen ook over kunnen nadenken. Wellicht herkenning? Leen, het komt met jou echt goed. Je staat er goed in en natuurlijk ben je onzeker, dat is volkomen begrijpelijk. Succes en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 19 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 29 minuten geleden zei Cyclad58: @EefjeJ, ik heb als ik onrust heb dat het ergst in de morgen. 's Nachts juist niet, tenzij ik niet in slaap kan komen, dan wil de onrust er ook nog wel eens insluipen, maar dat is slechts incidenteel. Toevallig kon ik gisteravond niet in slaap komen en werd ik 's nachts wakker door mijn huilende dochter, misschien dat dat wel triggers waren, wie zal het zeggen... 's ochtends heb ik er bijna altijd last van, wel een stuk minder heftig als ik het zo terug lees in mijn boekje... Ik kan dan ook zo balen en ga dan vaak doemdenken... Maar ik moet erin blijven geloven of beter gezegd ik geloof erin dat het goedkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 2 minuten geleden zei EefjeJ: Toevallig kon ik gisteravond niet in slaap komen en werd ik 's nachts wakker door mijn huilende dochter, misschien dat dat wel triggers waren, wie zal het zeggen... 's ochtends heb ik er bijna altijd last van, wel een stuk minder heftig als ik het zo terug lees in mijn boekje... Ik kan dan ook zo balen en ga dan vaak doemdenken... Maar ik moet erin blijven geloven of beter gezegd ik geloof erin dat het goedkomt Zie je, dat is positief! Het is al minder dan in het begin. Het moet langzaam wegslijten en soms steekt het ook dan de kop op, maar uiteindelijk verdwijnt het wel. Bij mij is niet in slaap kunnen komen ook wel een trigger. eigenlijk moeten we dan gewoon rustig blijven liggen, maar ja..... EefjeJ reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden