Spring naar bijdragen

Manou


Manou

Aanbevolen berichten

Lief,dat je even aan me denkt Jopie.Morgen al weer dag 7 droog.Beetje ziekig vandaag.Mooie serie aan het kijken.De 12 van Oldenheim.Zowaar voor mezelf opgekomen richting mijn dochter.Is veel bij haar vriend en zegt dan steeds dat ze richting huis komt en dan toch weer niet komen en iets anders doen.Onrustig.Dus nu snel bedje in.Mis hem ook een beetje de ezel!Fijne avond verder Jopie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een update.Lijkt weer een beetje rustig hier.Vrijdag gedronken.Mijn dochter was hier vorige week neergestreken met al haar problemen.En toen ze weer weg was met ruzie was ik er klaar mee.Ze zal de komende weken nog vaker hier zijn tot ze 1 oktober met haar vriend een kamer heeft.Even kijken hoe ik mezelf heel houd en de flessen dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was het trouwens donderdag.Beetje ziekig en iets te veel betrokken bij dood van een buurvrouw.Ziek zijn is gek genoeg ook een trigger om te drinken.Heb dan zoiets slecht voel ik me toch al.Mijn grenzen bewaken lukt nog niet altijd heel goed.Maar na donderdag niet meer gedronken.Bedankt voor het informeren:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dan heb je vast ook alle hoop, maar ook wanhoop gelezen. Sta je eigenlijk op het jaarpact? Of doe je het dag voor dag? Het is geen desinteresse trouwens. Wel dat mijn geheugen eerder een vergiet is dan een zeef.:blush:

Ik hoop vooral dat je zo snel mogelijk bijkomt en heelt, al, doe ook niks overhaast. :heart:

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik je mee wil geven en ik zeg het even op mijn draadje we zijn hier in gesprek dat jij volgend mij veel in je mars hebt.Je bent intelligent,empatisch.Misschien moet je jezelf het doel stellen daar iets mee te doen.En daar kan je geen alcohol bij gebruiken.Punt.

Succes!:rose::moon::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Manou, geef me niet teveel credit alsjeblieft hoor. Wel heel fijn om te lezen, maar ik ben gewoon dom als ik naar de alcohol zou grijpen. Ik heb zelfs een psychiater wijsgemaakt dat mijn reden om te drinken was: Een paar puntjes van mijn IQ afzuipen.

Ik zat in een traject 'ervaringsdeskundige', maar ik heb mezelf geschrapt. Want als patient/client kan je mening nog wel weggemoffeld worden. Er waren een paar rake gesprekken. Maar het gaf mij uiteindelijk het idee dat het nu nog niet de tijd ervoor was.

Iig is alcohol hoe dan ook niet toegestaan en moet ik een ander leven zien te vinden. Het gaat gestaag opwaarts, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Even update over mij.

Nog steeds going strong met niet drinken!

Maar.... mijn dochter ,die al jaren veel problemen heeft:eetstoornis boulimea,add en veel een beroep op mij doet is per 1 oktober samen gaan wonen en het is een drama.

Ze zal dus weer meer thuis zijn en ik vind het pittig zwaar veel iemand om me heen te hebben waar het niet goed mee gaat.

Ze is nu wel 1 dag in de week in therapie.Verder nog een keer eerste jaar hogere school voor de kunst acteren.

Hoe blijf ik zelf overeind????

Tips??

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manou, je gaat heel goed. Topper ben je! 

Ik snap dat het zwaar is als je dochter vaker thuis zal zijn met haar problemen. Een eetstoornis is zwaar. Misschien kan het voor jou helpen om te bedenken dat haar problemen niet die van jou zijn. Als moeder zal het niet makkelijk zijn om haar te zien lijden. Maar zij heeft haar eigen gevecht te vechten. Jij dat van jezelf, en dat is moeilijk genoeg. Probeer niet teveel te controleren, je dochter doet er qua eten waarschijnlijk niet anders om. Boulimia is ook een verslaving. Ze is ervoor in behandeling dus het lijkt mij voor jou het beste om het ook vooral daar te laten. Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...