Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier. Vorig jaar in mei kreeg ik een heftige burn-out, wat al snel overging in een zware depressie. Voelde me ellendig en heb een paar keer rare dingen gedaan. Laat ik daar maar niet op in gaan. Laat ik zeggen dat ik in een psychose zat. Ben hiervoor 5 weken opgenomen geweest, de opname heeft mij wel goed gedaan. Daar is ook met medicatie begonnen. Quetiapine  100mg , citalopram 30 mg en ter ondersteuning diazepam 5 mg. 

Ik voelde me eigenlijk al snel heel stuk beter. Nou ben ik al flink afgebouwd met de quetiapine , zit nu op 25mg. Citalopram gaat nog door. Sinds twee maanden ben ik de diazepam aan het micro taperen. Ik sta nu op 0.020. Eigenlijk al vrij laag maar ik voel me al tijdens het taperen al niet lekker laat staan als het helemaal uit mijn systeem is verdwenen. 

Graag zoek ik naar steun en advies van jullie 

groet muchacha 

bewerkt door Muchacha
.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Muchacha Hallo Muchacha. Welkom hier!

Ik zie dat het nogal rustig is op het forum vandaag, maar er zal zeker nogwel iemand komen met meer advies voor je.

Ikzelf ben hier ook nog niet zolang. Wel ben ik bekend met het afbouwen van antipsychotica,antidepressiva en benzodiazepines.

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je al zover gekomen ben met het afbouwen van de quetiapine en de diazepam.

Wel vind ik dat je de diazepam in een vrij rap tempo afgebouwd hebt door middel van een micro taper? Er zijn genoeg mensen die veel meer tijd nodig hebben om 5mg diazepam af te bouwen en zelfs dan nog heel veel last hebben van de ontwenningsverschijnselen. 

Mijn advies is ten eerste om even niets meer aan de quetiapine te doen,die 25mg kun je nog even goed gebruiken voor het slapen. En bovendien is meerdere medicijnen tegelijkertijd afbouwen niet verstandig. Aan de citalopram afbouw moet je ook pas gaan denken als je je weer een beetje beter voelt na de diazepam afbouw. Wat betreft de diazepam ben je nogmaals al heel ver gekomen,sterker nog je staat zo'n beetje voor de finishlijn! Heel goed! Dat je je niet lekker voelt is helemaal niet vreemd! er is denk niemand hier die zich helemaal lekker voelt, inclusief ikzelf. Jij gaat jezelf zeker weten weer goed voelen! (Hou je daar aan vast!).Die troep moet juist eerst helemaal uit je systeem zijn. Nadat je gestopt bent met de diazepam (en op dat punt sta je bijna) gaat het langzaam helemaal goed komen. Hoelang dit precies gaat duren verschilt nogal per persoon.

lees ook eens: https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf  

Gr. Robbin

bewerkt door Robbin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robbin

hai Robbin bedankt voor je antwoord. Ik ben zeker wat snel gaan afbouwen met de diazepam maar ik wil die troep gewoon uit mijn lichaam hebben. De eerste 2mg ging zonder problemen, maar dat laatste stuk is wel zwaar. Mijn psychiater en ik hebben besloten om even te stabiliseren nu. De quetiapine blijft idd even zo. 

Ik ben gewoon bang voor alle gevolgen nadat de diazepam volledig uit mijn systeem is, daarom ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop ook op positieve verhalen zoals die van jou . 

Groet Muchacha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Muchacha:

@Robbin

hai Robbin bedankt voor je antwoord. Ik ben zeker wat snel gaan afbouwen met de diazepam maar ik wil die troep gewoon uit mijn lichaam hebben. De eerste 2mg ging zonder problemen, maar dat laatste stuk is wel zwaar. Mijn psychiater en ik hebben besloten om even te stabiliseren nu. De quetiapine blijft idd even zo. 

Ik ben gewoon bang voor alle gevolgen nadat de diazepam volledig uit mijn systeem is, daarom ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop ook op positieve verhalen zoals die van jou . 

Groet Muchacha 

Hallo @Muchacha, allereerst welkom hier! 

Goed dat je al zover bent met het afbouwen van de Diazepam, prima dat je dat nu doet via microtaper. Je schrijft dat je nu op 0,02 mg zit, maar dat lijkt me erg weinig, ik ga er vanuit dat je 2 mg bedoelt. Het voordeel van Diazepam afbouwen is dat het een lange halfwaardetijd heeft en daarom langer in je lichaam zit. Daardoor zijn de ontwenningsverschijnselen bij Diazepamafbouw doorgaans ook wat minder heftig dan bij benzo's als Lorazepam en Clonazepam. 

Ik loop al een tijdje mee op dit forum en heb al succesverhalen gelezen bij afbouwen van Diazepam. Hoogstwaarschijnlijk zullen de gevolgen voor je lichaam als de Diazepam eenmaal uit je lichaam verdwenen is niet zo heel veel anders zijn dan nu tijdens de afbouw. Er zullen periodes zijn dat je klachten ervaart (waves) en periodes waarin je je goed voelt (windows). Als het goed gaat zullen de windows talrijker worden en de waves minder totdat de waves verdwenen zijn. Helaas is het nogal onvoorspelbaar hoe lang het duurt, dat verschilt per individu. 

Ik nodig je van harte uit in onze dagelijkse huiskamer. Daarin tref je lotgenoten en ervaringsdeskundigen en kun je je verhaal kwijt, ontvang je steun en tips en/of praten over alledaagse gebeurtenissen. Je vindt de huiskamer onder Ditjes datjes en dagdraad. 

Sterkte! 

bewerkt door Cyclad58

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Cyclad58:

Hallo @Muchacha, allereerst welkom hier! 

Goed dat je al zover bent met het afbouwen van de Diazepam, prima dat je dat nu doet via microtaper. Je schrijft dat je nu op 0,02 mg zit, maar dat lijkt me erg weinig, ik ga er vanuit dat je 2 mg bedoelt. Het voordeel van Diazepam afbouwen is dat het een lange halfwaardetijd heeft en daarom langer in je lichaam zit. Daardoor zijn de ontwenningsverschijnselen bij Diazepamafbouw doorgaans ook wat minder heftig dan bij benzo's als Lorazepam en Clonazepam. 

Ik loop al een tijdje mee op dit forum en heb al succesverhalen gelezen bij afbouwen van Diazepam. Hoogstwaarschijnlijk zullen de gevolgen voor je lichaam als de Diazepam eenmaal uit je lichaam verdwenen is niet zo heel veel anders zijn dan nu tijdens de afbouw. Er zullen periodes zijn dat je klachten ervaart (waves) en periodes waarin je je goed voelt (windows). Als het goed gaat zullen de windows talrijker worden en de waves minder totdat de waves verdwenen zijn. Helaas is het nogal onvoorspelbaar hoe lang het duurt, dat verschilt per individu. 

Ik nodig je van harte uit in onze dagelijkse huiskamer. Daarin tref je lotgenoten en ervaringsdeskundigen en kun je je verhaal kwijt, ontvang je steun en tips en/of praten over alledaagse gebeurtenissen. Je vindt de huiskamer onder Ditjes datjes en dagdraad. 

Sterkte! 

Hallo cyclad ,

ik heb zo een preciesie weegschaal en het is echt 0.020 mg nu. Ik slik eigenlijk nog een achtste van een 2mg pil. Eigenlijk zoals robbin ook aangeeft sta ik al voor de finishlijn , wil dit zo goed mogelijk zonder al te veel ontwenningsverschijnselen afmaken. Tot nu toe zijn ze nog best handelbaar al ben ik de afgelopen 4 dagen echt niet lekker. 

Bedankt voor je reactie ik zal af en toe eens kijken in de huiskamer 

groet muchacha

bewerkt door Muchacha
.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Muchacha:

ik heb zo een preciesie weegschaal en het is echt 0.020 mg nu

dus eigenlijk slik je, als je het weegt, nog 0.020 van de pil zijn orginele gewicht , dat meestal tussen de 160 en 180 milligram ligt.  Ik denk dat je inderaad bijna thuis bent, en het met een paar dagen klaar bent.  Daarna moet je er gewoon doorheen en laten gebeuren, en je lichaam tijd geven te genezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kannietmeer:

dus eigenlijk slik je, als je het weegt, nog 0.020 van de pil zijn orginele gewicht , dat meestal tussen de 160 en 180 milligram ligt.  Ik denk dat je inderaad bijna thuis bent, en het met een paar dagen klaar bent.  Daarna moet je er gewoon doorheen en laten gebeuren, en je lichaam tijd geven te genezen.

Ja de pil weegt in totaal 0.172 g. Dus ik slik nu nog 0,020 g, dus 20mg van de originele gewicht. 

Ik heb een beetje zitten rondneuzen hier en zag dat jij ook getapered hebt, hoe snel heb jij het gedaan en hoe lang duurde voordat alles ontwenningsverschijnselen weggingen? Ik voel me best heel onrustig de laatste 4 dagen hiervoor ging de afbouw eigenlijk wel ok. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Muchacha:

Ja de pil weegt in totaal 0.172 g. Dus ik slik nu nog 0,020 g, dus 20mg van de originele gewicht. 

Ik heb een beetje zitten rondneuzen hier en zag dat jij ook getapered hebt, hoe snel heb jij het gedaan en hoe lang duurde voordat alles ontwenningsverschijnselen weggingen? Ik voel me best heel onrustig de laatste 4 dagen hiervoor ging de afbouw eigenlijk wel ok. 

Ik heb 4 maanden geslikt, 8 maanden afgebouwd. Hoogste gebruik was 2 mg lorazepam.
Ik ben sinds 10 december 2017 benzo vrij, maar ben heel 2018 aan het herstellen geweest en ben nog steeds niet 100% gezond, vooral mijn energie was een probleem. Ik denk dat in maand 13 ik pas ineens het gevoel had een stukje extra energie terug te krijgen en ik heb ook ineens iets minder slaap nodig. Dat was het afgelopen jaar minimaal 10 uur per nacht, en nu is dat echt minder. Ik kan goed uit de voeten met 8,5 to 9 uur slaap, en als ik er een keer eerder uit moet gaat dat ook zonder dat ik me weer extra shit voel.

Dit is voor mij ook de verwachting geweest. Ik heb mijzelf zeker een jaar gegeven om te herstellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @Muchacha 

Het ad en de Quetiapine kunnen zeker wel iets voor je betekenen. De Quetiapine kan heel goed helpen bij het slapen en het ad kan ondersteunend zijn tegen angstklachten en depressieve gevoelens. Ik begrijp dat je nu misschien het gevoel heb dat het weinig voor je doet. Mijn ervaring met ad is dan ook pas zodra je het afgebouwd heb er pas achter komt dat het wel degelijk ondersteunend was. Zoals je misschien wel gelezen heb ben ik nu zelf bezig met mijn 4e poging om van de benzo's af te komen,ik zat op 16mg Diazepam en ben vandaag na 2 weken op 15mg gekomen. Nog een lange weg te gaan dus :(. Bij al mijn vorige pogingen is er behoorlijk wat verschillende medicatie ingezet (nog wel veel meer als ik vermeld heb in mijn intro).

Uit mijn ervaring moet ik je helaas teleurstellen en vertellen dat er echt niets tussen zat wat echt goed hielp tegen de ontwenningsverschijnselen.

Maar... Als ik jou verhaal zo lees krijg ik de indruk dat je er best redelijk goed instaat, maar dat je er vooral erg tegen opziet om de sprong naar 0mg te maken.

Ik zou me hier niet zo druk over maken, je ben tenslotte al zover gekomen en dat is best goed verlopen toch? Als je je over een week hopelijk weer iets beter voelt als nu, zou ik de sprong wagen naar 0mg en zoals kannietmeer al zegt, het gewoon laten gebeuren en je lichaam de tijd geven om te genezen. Maar die keuze moet je natuurlijk zelf maken. Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Ik wens jou heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes Robbin.

bewerkt door Robbin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden