Spring naar bijdragen

Huiskamer 6 maart 2019


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

 

mijn hart gaat zo naar jullie uit. De strijd en de pijn zijn gewoon zo hard. Had ik maar alle antwoorden en kon ik jullie er maar allemaal uithalen.
Maar dat is helaas niet zo. Ik hoop dat jullie allemaal net als ik zullen merken, hoe sterk je wel niet bent als dit eenmaal achter de rug is. Het leven is hard, de benzo ontwenning nog harder, en het vraagt veel moed en doorzettingsvermogen om dit klaar te spelen en jezelf weer te vertrouwen, nadat benzo's je leven op zijn kop zet. Maar je zal hier echt weer van terug komen en hiervan herstellen, als je doorzet en de benzo vergeet als optie om met dingen te dealen. Je bent niet gek, je bent niet ziek in je hoofd. De medicatie die artsen voorschrijven zijn gewoon heel vaak een tijdelijke oplossing en niet echt helpend uiteindelijk. Als je echt een keer nacht niet kan slapen, zou een benzo kunnen helpen, maar ook dan zijn er in studies al schadelijke effecten waargenomen. Dus zet de benzo niet meer op je lijst als oplossing. Ook niet tijdelijk. Ben het daar volledig eens met @Jeshen, om nooit meer een benzo te nemen, hoe gek de wereld er ook uitziet en hoe moe je ook bent. Er zijn echt andere opties, en zelfs je lichaam werkt daar in mee. Toen er nog geen benzo's waren, ging mensen ook niet dood aan slaapgebrek, want het lichaam geeft het niet slapen uiteindelijk op. Kijk naar je eetpatroon, kijk naar je stressoren in je leven, maar keuzes om jezelf beter te beschermen en rust te nemen. Leren anders met jezelf om te gaan is bijzonder belangrijk.
 

20 uur geleden zei Cyclad58:

Nee, maar het was geen gewone nacht. Zonder benzo gaan slapen (as usual), maar om 2 uur vannacht wakker gebeld door jongste zoon. Hij en zijn vriendin in paniek: de moeder van zijn vriendin is plotseling overleden, 49 jaar. Ze was ook een heel goede vriendin van ons geworden inmiddels, dus het slechte sloeg om meerdere redenen in als een bom. Midden in de nacht hun hondje opgehaald en tot 5 uur wakker gebleven. 
We zijn er echt stuk van. Inmiddels vordert de dag en herstellen we wat, maar eega en ik hadden allebei even iets nodig. Het zij zo. 

Jeetje Ad.... Ik kan me voorstellen dat je hier een flinke dreun van krijgt ja:(. Wel super jammer dat je geen vertrouwen in jezelf vind om het zonder de benzo te doen, want dat is de uitdaging van het leven. Ook als de stress hoog is. Vind het heel pijnlijk om te lezen dat het niet lukt om het zonder te doen.  Ik hoop toch dat je snel een andere weg vind om echt goed voor jezelf te zorgen en daarmee de benzo niet meer als alternatief nodig hebt. :heart:

@bolletje Hoe is het met jou ? We missen je duidelijk hier als je niet de huiskamer opent.

@doorbijter Heel veel succes lieverd. Ik vind het super jammer als je niet komt, maar wat goed is voor jou gaat 100% voor. Het moet helpend zijn voor jou om hier te komen, en niet meer stress geven. Dat geldt ook voor jou, @Kaida74. Je weet me te vinden als het nodig is.

@Annie87Hoe is het met jou vandaag?

@Deligaf1 is de wave al aan het zakken?

@Paps Lukt het vandaag een beetje?

@Robbin Welkom in onze huiskamer. Hier kletsen we elkaar meestal bij. Soms is het stil omdat men druk is of te ziek, maar meestal is er wel iemand die de huiskamer opent. Dat kan je ook zelf doen als je een keer de eerste blijkt de zijn die de huiskamer zoekt. Dan maak je gewoon een huiskamer aan met Datum en hoppa!

Dikke knuffel voor jullie allemaal:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 afgelopen twee dagen gaat het in de middag verkeerd. Hoofd doet raar in combinatie met een soort rare buikkramp die er echt voor zorgt dat ik niets meer wil doen dan rust nemen. En dat doe ik dan maar. Op mijn laptop kan ik nog wel aardig wat doen (afhankelijk van het onderwerp), maar ik moest echt liggen om mijn buik tot rust te krijgen. Ik heb geen idee nog waarom dit gebeurd. Ik houd het in de gaten, want het kunnen een paar dingen zijn.
1. Te weinig water gedronken, maar weet ik niet zeker
2. Nieuwe voedingssupllementen hebben invloed
3. AD ontwenning
4. Benzo Ontwenning. 
Of een combi van 'all  or some of the above.'

Wat het ook is, ik doe rustig aan en probeer toch beetje wat te doen af en toe. Net even de was opgehangen en moet nu zorgen dat ik wat avondeten ga krijgen. Klinkt klein misschien, maar voor mij zijn dat al echte 'acties'...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...