Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 12-2-2019

bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu mensen,

Iedereen goed geslapen? Het wordt tijd dat het :sun: weer meer gaat schijnen, iedereen hunkert er naar.

Heb een tijd geleden een woordenwisseling gehad, en na zo'n 14 dagen  van agressie  opvreten en daardoor echt moe zijn, heb ik uiteindelijk gisteren met die persoon gesproken. Had me voorgenomen om koppig te blijven en niet toe te geven, maar dat was al na een paar minuten ver te zoeken en zakte ik als een blumpudding in elkaar, zo blij was ik dat er over gesproken kon worden. Wat ben ik toch een watje. Nou ja, mezelf weer voor de zoveelste keer voorgenomen om sneller te praten als mij iets dwars zit. Dan een ander maar pijn doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Moghu mensen,

Iedereen goed geslapen? Het wordt tijd dat het :sun: weer meer gaat schijnen, iedereen hunkert er naar.

Heb een tijd geleden een woordenwisseling gehad, en na zo'n 14 dagen  van agressie  opvreten en daardoor echt moe zijn, heb ik uiteindelijk gisteren met die persoon gesproken. Had me voorgenomen om koppig te blijven en niet toe te geven, maar dat was al na een paar minuten ver te zoeken en zakte ik als een blumpudding in elkaar, zo blij was ik dat er over gesproken kon worden. Wat ben ik toch een watje. Nou ja, mezelf weer voor de zoveelste keer voorgenomen om sneller te praten als mij iets dwars zit. Dan een ander maar pijn doen hoor.

Ah lieve @bolletje toch! Jij bent niet verantwoordelijk voor hoe de ander de "boodschap" ontvangt. Je bent de "zender". Jij bent verantwoordelijk voor wat je zegt, maar de ander is verantwoordelijk voor hoe die het oppakt. En je bent géén watje! Je hebt het toch maar mooi geflikt! Sterk juist!! :rose:

Hier gaat het redelijk. Slapen gaat ruk, maar ja dat zijn we ondertussen wel gewend :wacko: de eerste 3 uur slaap ik diep en daarna elk uur wakker en héél licht slapen en dromen. Echt gekke dromen ook.... (Gisteren een ring van Wendy van Dijk gestolen, omdat ik mijn vriendschapsring verloren was en zij er één had die er heel erg op leek. En ik maar hopen dat ze er niet achter kwam.... Hoe verzin je het??? Gelukkig heb ik mijn ring nog gewoon om ;)

Ik plaats niet zo vaak meer, maar kijk hier wel dagelijks even, soms een dag niet... Merk dat ik het slecht trek als ik al die nare ervaringen lees en daar angstig van word. 

Neemt niet weg dat ik jullie allemaal dappere en sterke mensen vind!! En dat ik hoop dat het snel beter mag gaan met de mensen die het ongelooflijk zwaar hebben :heart:

Afgelopen weekend EINDELIJK de kamers van de kids weer op orde gebracht, zodat ze ook weer bij mij kunnen slapen. Zodat mijn lieve schat ook in het weekend eens een weekendje voor zichzelf heeft. Hij heeft aangegeven dat hij daar behoefte aan heeft (heel sterk van hem!!) Dus komend weekend is de oudste bij mij en zodra het vriendje van de middelste eindelijk eens gaat werken dan kan ze ook bij mij zijn. Jongste blijft liever bij papa Hahaha draak! Die windt ze makkelijker om haar vinger dan mij. En toch vraagt ze wel heel af en toe of ze bij me mag slapen (in mijn grote bed). 

Vorige week was één dikke wave. Stond op het punt om mijn koffers te pakken en gewoon te vertrekken. Trok het allemaal niet meer (kwam vooral door de situatie met de  jongste) Maar gelukkig wist mijn vriend me te kalmeren :heart: Het is echt aftellen tot ze in therapie kan..... 

Nou tot zover weer wat nieuws van mijn kant. Allemaal een dikke knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik lees hier geregeld, maar schrijf eigenlijk nooit wat. Met name omdat ik niet in t negatieve wil belanden als ik mezelf best redelijk voel. Als ik lees hoe anderen worstelen en ik me best ik voel, geeft dat zelfs een schuldgevoel bij mij. Maar gevolg is wel dat ik eigenlijk ook niks durf te schrijven als ik me even wat minder voel, zoals nu. Heb dan t gevoel dat ik niet tot steun ben als anderen het moeilijk hebben en alleen maar aan mezelf denk. Ook dat moest ik even kwijt.

Kaida, wat veel respect heb ik voor je met je 3 kinderen, en dan midden in de afbouw. 

Annie87, ik heb ooit ook de larazepam gekregen toen ik kampte met een burn out. De klachten die jij beschrijft heb ik allemaal gehad, vooral toen in nog niet aan de benzos zat en alleen maar zeer zeer zwaar BO was. Ik snap dus wel dat je behandelaren zeggen de klachten van de BO komen. Juist de lora heeft mij er weer bovenop gebracht, dit had ik toen ook echt nodig, alleen wel iets langer dan een week. Helaas door omstandigheden steeds niet volledig afgebouwd en nu zit ik met de peren.

Momenteel ben ik geveld door de griep. Ik graag me alleen af of de ontwenningsverschijnselen dan in alle hevigheid kunnen op komen zetten. Voel me echt zo belabberd. Juist de verschijnselen die ik normaal van de ontwenning heb. Ben ook meteen weer bang dat ik me nooit meer goed zal voelen, dit keer niet zal stabiliseren en ik nooit van die verrekte benzos af kom. Wat een hel toch weer. Hoop dat iand hier iets over kan zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk Doorbijter kom jij ook van de Benzos af, maar ik kan me voorstellen dat, als je de griep al hebt, je je extra rot voelt als je ook nog eens ontwenningsverschijnselen er bij krijgt. Dubbelop. Daar word je onzeker van dat kan niet anders. Ik kan je zeggen dat het rotgevoel voorbij gaat en de griep ook maar je moet uitzieken. Probeer je niet druk te maken, want dat kost een hoop energie en die kun je nu goed gebruiken om te herstellen, ook van de benzo. Blijf geloven in jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-2-2019 om 12:39 zei doorbijter:

Momenteel ben ik geveld door de griep. Ik graag me alleen af of de ontwenningsverschijnselen dan in alle hevigheid kunnen op komen zetten. Voel me echt zo belabberd. Juist de verschijnselen die ik normaal van de ontwenning heb. Ben ook meteen weer bang dat ik me nooit meer goed zal voelen, dit keer niet zal stabiliseren en ik nooit van die verrekte benzos af kom. Wat een hel toch weer. Hoop dat iand hier iets over kan zeggen

Beterschap lieverd. Het zit echt niet mee he. Hoe bouw je de lora nu af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer,

Ik mag het afbouwen op mn eigen tempo doen. Dus geen druk, dat scheelt enorm. Merk dat ik door de drukte en de griep momenteel niet erg stabiel ben vooral s morgens voel ik me bar ellendig. Ik zit nu nog op 1,5 mg. Na de vakantie, ja we gaan een weekje weg, moet er niet aan denken, maar ja, wil ik naar 1,25 en dan na een tijdje naar 1. Als ik op 1 redelijk stabiel ben wil ik, wederom na de meivakantie, overstappen op diazepam. En hoop dan voor de zomervakantie stabiel te zijn. En dan na de zomer heel.langzaam de dia afbouwen. Das zo'n beetje t plan, maar ja, moet eerst maar eens zien of ik nu wel weer stabiel word. Zit er even helemaal door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei doorbijter:

Kannietmeer,

Ik mag het afbouwen op mn eigen tempo doen. Dus geen druk, dat scheelt enorm. Merk dat ik door de drukte en de griep momenteel niet erg stabiel ben vooral s morgens voel ik me bar ellendig. Ik zit nu nog op 1,5 mg. Na de vakantie, ja we gaan een weekje weg, moet er niet aan denken, maar ja, wil ik naar 1,25 en dan na een tijdje naar 1. Als ik op 1 redelijk stabiel ben wil ik, wederom na de meivakantie, overstappen op diazepam. En hoop dan voor de zomervakantie stabiel te zijn. En dan na de zomer heel.langzaam de dia afbouwen. Das zo'n beetje t plan, maar ja, moet eerst maar eens zien of ik nu wel weer stabiel word. Zit er even helemaal door

Dat klinkt als een pittige weg. Ik ben beniewd hoe je reageert op de afbouw van 1,5 naar 1,25. Laat je het ons weten? Anders is de overstap naar Diazepam eerder doen, ook nog een optie hè! Dan hoef je de stappen niet zo groot te maken. Heel veel veel sterkte en dikke knuffel.

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb eerder afgebouwd van 1,5 naar 1,25. Eigenlijk zonder al te veel problemen. Als ik op 1,5 stabiel ben, heb ik er vertrouwen in dat het me lukt. Eerder overstappen heb ik zeker overwogen, maar omdat het zo goed ging en mijn psychiater maar x0,5 wil omzetten, daar dus nog niet voor gekozen. En eerlijkgezegd ben ik ook gewoon bang voor de omzetting. Angst voor het onbekende. Hoe zal ik me voelen op de diazepam? Ik moet dan weer de totale controle weg geven en daar ben ik niet zo goed in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liz, daar ben ik nog even weer. Ik heb een vraag en denk dat jij wellicht daar t antwoord op weet. Kan het zijn dat je 3 weken na weer een stukje afbouw alsnog ontwenningsverschijnselen krijgt. Heb er de eerste weken niks van gemerkt, maar zit er nu vreselijk middenin. Of t moet weer een enorme terugval in de burn out zijn, maar daar dacht ik na 3 jaar toch wel klaar mee te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...