Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 17-12--2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Sannie:

Angststoornis en angst voor de dood heel erg herkenbaar. Wellicht veel minder extreem dan jij,  maar ik heb er ook last van hoor. Het is ook zo ongrijpbaar en onnatuurlijk in mijn ogen. 

Ja dat is het ook. Het ongrijpbare

En er dus geen grip op hebben

Mijn mama is in mijn armen overleden 7 jaar geleden en toen is dat eigenlijk begonnen. 

Maar ook in mijn jeugd toen ik hoorde dat ze een ongeneeslijke ziekte had ben ik daar veel te jong mee geconfronteerd 

Ik weet waar deze angst vandaan komt maar het oplossen kan ik niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei pixel:

Hallo Lynn,

Kan je benzos nemen zonder tolerantie te ontwikkelen (en dus dosering alsmaar te verhogen) ? AD's zijn niet verslavend maar hebben natuurlijk ook wel bijwerkingen.

Misschien zou je de onderliggende klachten kunnen aanpakken via een vorm van therapie / hypnose / yoga / mindfullness / meditatie / ... ? Als je die klachten onder controle kan krijgen, wordt het denk ik realistischer om zonder medicatie te kunnen functioneren. 

En als je enkel met de medicatie kan functioneren, dan is het zo. Iedereen is anders.

Dankjewel het is voor mij nu beter om te blijven op de dosis waar ik al een tijd op zit. En nee ik hoef niet te verhogen gelukkig. Misschien komt dat nog maar leef nu van dag tot dag en als het prima gaat geef ik er nog geen verandering aan. 

Bedankt voor je berichtje 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Sannie:

Verschrikkelijk @Lynn86 Geen andere woorden voor... Je verdient het om er vanaf te komen, ontzettend  heftig wat je hebt meegemaakt en dit gaat ook wel echt enorm diep. Jammer dat je nog niet echt doeltreffend bent geholpen om er mee te kunnen leven. Sterkte lieverd

Dankjewel @Sannie

Het is ook zeker niet niks. 

Ik zie wel van dag tot dag hoe het gaat. 

Ik moet blijven functioneren, heb ook nog Kids dus ja vechten doe ik al zeven jaar om te blijven functioneren. 

Komt wel goed ooit. Geen haast

Liefs lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lynn86:

Dankjewel @Sannie

Het is ook zeker niet niks. 

Ik zie wel van dag tot dag hoe het gaat. 

Ik moet blijven functioneren, heb ook nog Kids dus ja vechten doe ik al zeven jaar om te blijven functioneren. 

Komt wel goed ooit. Geen haast

Liefs lynn

Haast is nooit goed, dat heb ik idd ook ondervonden en zeker niet met deze rommel en jouw trauma. Rustig aan...X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

@Kaida74

Dat is echt een walgelijke narcistiese manier dat ze zo schijnheilig doet en zei zich het slachtoffer voelt van alles. Dan ook nog doen of haar neus bloed als de mannen er weer zijn. Z’n mens om je heen kan je echt niet gebruiken nu op dit moment dat kost meer energie dan dat het opleverd.

Niks van aantrekken wat ze zegt want dat zegt meer over haar dan over jou.

succes en sterkte. 

Precies! Narcistisch en psychopatisch is dat mens. Toxisch. Ik gedoog haar, m maar daar houdt het mee op. Naar mens! 

2 uur geleden zei Sannie:

Wijffie....sprakeloos.....

Wat sterk van jou om haar niet volledig onderuit te maaien. Wat een zelfbeheersing want eigenlijk verdient ze een klap voor dr hersens. 

Niet gek dat je er slecht van slaapt! Dat komt ook weer goed, loslaten is wel keyword. Maar sommige dingen zijn zo pijnlijk dat ze helaas toch een beetje wortelen, jammer. Hou vast aan jullie liefde, de rest is uiteindelijk toch echt bijzaak...

Dikke knuffel van mij enne wat een fantastisch idee! Lekker samen rijden met je papa!  Xxx

Dank je wel lieverd! Doet me goed! Ik heb echt wel 100 keer tot 10 zitten tellen. Maar had één doel voor ogen: mij krijgt ze niet klein! Ik sta er boven! 

2 uur geleden zei Lynn86:

Ik ben benzo gaan slikken 7 jaar geleden 

Ik heb een angststoornis en een depressie. 

Ik ben bang voor de dood echt extreem bang. En dat probleem die angst is bijna niet op te lossen omdat je daar niet onderuit komt. 

Lastige situatie

Xx

Sterkte @Lynn86 ook ik slik al erg lang medicatie tegen angst en paniekaanvallen.... (Bijna 10 jaar) Zo moeilijk om daar mee om te gaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @Lynn86, wat fijn om iets van je te horen/lezen.

Jouw beslissing om bij de benzo's te blijven begrijp ik. Het gaat er uiteindelijk om hoe JIJ het leven het beste aan kan. Als dat in jouw opinie met benzo's is dan begrijp ik je beslissing. 
Ik weet dat je op een erg hoge dosis Lorazepam zat en volgens mij heb je er al wat van af kunnen halen. Vergeet niet dat dat al winst is! 
En weet je, wellicht geeft je beslissing je voor nu de rust die je nodig hebt. Als je wat verder in de tijd bent en je hebt je angsten beter onder controle kun je altijd nog kijken of (verder) afbouwen verantwoord is.

Alle sterkte gewenst en als je van je af wilt praten, be our guest! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

@Kaida74, probeer je schoonLOEDER los te laten. Gemakkelijk gezegd, ik weet het. Je partner is er voor jou en hij ziet nu gelukkig ook hoe het echt zit. Je kunt het niet beïnvloeden. 
Gelukkig weet je ook dat je partner geen spat op zijn moeder lijkt!

Knuffel! 

Dank je wel lieve Ad! Het zakt ook steeds verder naar de achtergrond gelukkig. Heb er geen nachtmerries meer over en slaap wel weer redelijk. 

Gelukkig lijkt mijn partner in de verste verte niet op zijn moeder!!!!! Hij lijkt meer op zijn vader. Net als dat ik op mijn vader lijk :)

Ik gedoog haar. Meer niet. We zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen ;)

Dikke knuffel terug lieverd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi lieve @Lynn86, wat fijn om iets van je te horen/lezen.

Jouw beslissing om bij de benzo's te blijven begrijp ik. Het gaat er uiteindelijk om hoe JIJ het leven het beste aan kan. Als dat in jouw opinie met benzo's is dan begrijp ik je beslissing. 
Ik weet dat je op een erg hoge dosis Lorazepam zat en volgens mij heb je er al wat van af kunnen halen. Vergeet niet dat dat al winst is! 
En weet je, wellicht geeft je beslissing je voor nu de rust die je nodig hebt. Als je wat verder in de tijd bent en je hebt je angsten beter onder controle kun je altijd nog kijken of (verder) afbouwen verantwoord is.

Alle sterkte gewenst en als je van je af wilt praten, be our guest! 

Hey Lieve @Cyclad58

Wat een lief bericht. 

Hoe gaat het met jou? 

Ik zit nog op 7 Lora per dag 

Best veel 

Fijn dat ik hier weer van me af kan schrijven is al even geleden

Maar ik merk dat ik het mis

Groetjes lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Kaida74:

Precies! Narcistisch en psychopatisch is dat mens. Toxisch. Ik gedoog haar, m maar daar houdt het mee op. Naar mens! 

Dank je wel lieverd! Doet me goed! Ik heb echt wel 100 keer tot 10 zitten tellen. Maar had één doel voor ogen: mij krijgt ze niet klein! Ik sta er boven! 

Sterkte @Lynn86 ook ik slik al erg lang medicatie tegen angst en paniekaanvallen.... (Bijna 10 jaar) Zo moeilijk om daar mee om te gaan.....

Dankjewel. 

10 jaar is ook al erg lang 

Het is idd erg moeilijk en zeker als je zonder medicijnen wil leven eigenlijk. 

Helaas is het wat het is. En gaan we dag in dag uit verder.

Als we ons maar redelijk goed voelen en kunnen functioneren dat is voor mij belangrijker 

Liefs lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Hey Lieve @Cyclad58

Wat een lief bericht. 

Hoe gaat het met jou? 

Ik zit nog op 7 Lora per dag 

Best veel 

Fijn dat ik hier weer van me af kan schrijven is al even geleden

Maar ik merk dat ik het mis

Groetjes lynn

Ik ben nu een jaar van de Lorazepam af en ik kan zeggen dat ik nauwelijks klachten ervaar. dat gaat dus goed. Wel een stressperiode gehad in oktober/november, maar dat begint nu te normaliseren. Al met al mag ik beslist niet klagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-12-2018 om 11:00 zei pixel:

Hallo Lynn,

Misschien zou je de onderliggende klachten kunnen aanpakken via een vorm van therapie / hypnose / yoga / mindfullness / meditatie / ... ? Als je die klachten onder controle kan krijgen, wordt het denk ik realistischer om zonder medicatie te kunnen functioneren. 

@pixel @Lynn86

Ik zou hieraan toe willen voegen: Bach remedies.

Ik gebruik zelf een Bach remedie tegen een specifieke vorm van angst, namelijk angst voor controleverlies. De remedie is cherry plum.

Ik ondervind hiervan een grote ondersteuning en zonder dit middel zou ik waarschijnlijk niet aan afbouwen hoeven te denken.

Wel is het heel belangrijk de juiste dosering te vinden. Over het algemeen wordt aangeraden 4 doses, verdeeld over de dag, uit een doseerflesje te nemen.

Een doseerflesje bevat 2 druppels uit het flesje dat je in de winkel kunt kopen.

Voor mij is dat echter veel te vaak en als ik dat zou doen zou het geen of een averechts effect hebben.

Er zijn meer Bach remedies tegen andere vormen van angst en andere emotionele disharmonieën.

Mimilus wordt aanbevolen bij angst met een bekende oorzaak, zoals angst voor ziekte, dood, ongevallen, pijn, donker, andere mensen, dieren, spinnen, toespraken, tandarts enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei karel12:

@pixel @Lynn86

Ik gebruik zelf een Bach remedie tegen een specifieke vorm van angst, namelijk angst voor controleverlies. De remedie is cherry plum.

Ik ondervind hiervan een grote ondersteuning en zonder dit middel zou ik waarschijnlijk niet aan afbouwen hoeven te denken.

Wel is het heel belangrijk de juiste dosering te vinden. Over het algemeen wordt aangeraden 4 doses, verdeeld over de dag, uit een doseerflesje te nemen.

Een doseerflesje bevat 2 druppels uit het flesje dat je in de winkel kunt kopen.

Voor mij is dat echter veel te vaak en als ik dat zou doen zou het geen of een averechts effect hebben.

Er zijn meer Bach remedies tegen andere vormen van angst en andere emotionele disharmonieën.

Mimilus wordt aanbevolen bij angst met een bekende oorzaak, zoals angst voor ziekte, dood, ongevallen, pijn, donker, andere mensen, dieren, spinnen, toespraken, tandarts enzovoort.

@karel12

Goed idee, die Bach remedies! Had er niet aan gedacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei karel12:

@pixel @Lynn86

Dankjewel waar kun je die mimilus kopen. 

Ik ben meestal wat huiverig met dat soort dingen 

Vertrouw het niet helemaal en of het geen wisselwerking met medicijnen geeft

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Lynn86:

Dankjewel waar kun je die mimilus kopen. 

Ik ben meestal wat huiverig met dat soort dingen 

Vertrouw het niet helemaal en of het geen wisselwerking met medicijnen geeft

Groetjes 

Als je het niet vertrouwt zou je het natuurlijk eigenlijk niet moeten doen!

Ik doe zelf ook niets wat ik niet vertrouw! (in ieder geval een principe waaraan ik me probeer te houden)

Maar ik denk dat de gevaren wel meevallen omdat de remedies worden bereid uit bloesems van niet giftige planten en zeer verdund worden ingenomen, zodanig verdund dat de Bach therapie wel tot de homeopathie wordt gerekend.

Wisselwerking met andere medicijnen is er niet. De werking is niet primair materieel maar energetisch.

Iemand die erin geïnteresseerd is zou ik eigenlijk willen aanraden er een boekje over te lezen.

Het boekje "Het werk van dr. Edward Bach" vind ik zelf erg geschikt en duidelijk, maar is alleen nog tweedehands te koop. Maar er zijn meer geschikte boekjes en op internet is er ook wel iets over te vinden:

http://www.emotie-ehbo.nl/bachbloesems/bachbloesem_Mimulus.html

De remedies zijn te koop in veel drogisterijen waar ze natuurlijke producten verkopen en ze zijn ook te bestellen bij veel of alle apotheken.

Via internet is het ook te bestellen en je kunt het zelf afhalen in een drogisterij of apotheek naar keuze:

https://www.bewustwinkelen.nl/catalogus/homeopathiefytotherapie/fytotherapie/mimulus-maskerbloem

Met een flesje doe je vele jaren en ze zijn onbeperkt houdbaar (als je ze rechtop bewaart, buiten zonlicht)

Je hebt 30 ml pipetflesjes nodig, dat vul je met water en eventueel een beetje wodka om het langer houdbaar te maken en voegt dan 2 druppels uit het gekochte flesje toe.

De pipetflesjes kun je ook krijgen bij de apotheek.

Je kunt ook mengsels maken van meer remedies, liefst niet meer dan 4 of 5.

Ik wil er tenslotte nog iets aan toevoegen.

Ik zei: wisselwerking met andere medicijnen is er niet. Een uitzondering, tot op zekere hoogte, zou kunnen zijn het middel Crab Apple.

Dit is een reinigings-remedie voor lichaam en geest. Ik heb dat wel eens gebruikt en werd hierdoor erg gespannen. Ik denk dat ik dit nu begrijp omdat het middel me waarschijnlijk probeerde te reinigen van de lorazepam, wat natuurlijk tot spanning leidt.

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei karel12:

Als je het niet vertrouwt zou je het natuurlijk eigenlijk niet moeten doen!

Ik doe zelf ook niets wat ik niet vertrouw! (in ieder geval een principe waaraan ik me probeer te houden)

Maar ik denk dat de gevaren wel meevallen omdat de remedies worden bereid uit bloesems van niet giftige planten en zeer verdund worden ingenomen, zodanig verdund dat de Bach therapie wel tot de homeopathie wordt gerekend.

Wisselwerking met andere medicijnen is er niet. De werking is niet primair materieel maar energetisch.

Iemand die erin geïnteresseerd is zou ik eigenlijk willen aanraden er een boekje over te lezen.

Het boekje "Het werk van dr. Edward Bach" vind ik zelf erg geschikt en duidelijk, maar is alleen nog tweedehands te koop. Maar er zijn meer geschikte boekjes en op internet is er ook wel iets over te vinden:

http://www.emotie-ehbo.nl/bachbloesems/bachbloesem_Mimulus.html

De remedies zijn te koop in veel drogisterijen waar ze natuurlijke producten verkopen en ze zijn ook te bestellen bij veel of alle apotheken.

Via internet is het ook te bestellen en je kunt het zelf afhalen in een drogisterij of apotheek naar keuze:

https://www.bewustwinkelen.nl/catalogus/homeopathiefytotherapie/fytotherapie/mimulus-maskerbloem

Met een flesje doe je vele jaren en ze zijn onbeperkt houdbaar (als je ze rechtop bewaart, buiten zonlicht)

Je hebt 30 ml pipetflesjes nodig, dat vul je met water en eventueel een beetje wodka om het langer houdbaar te maken en voegt dan 2 druppels uit het gekochte flesje toe.

De pipetflesjes kun je ook krijgen bij de apotheek.

Je kunt ook mengsels maken van meer remedies, liefst niet meer dan 4 of 5.

Ik wil er tenslotte nog iets aan toevoegen.

Ik zei: wisselwerking met andere medicijnen is er niet. Een uitzondering, tot op zekere hoogte, zou kunnen zijn het middel Crab Apple.

Dit is een reinigings-remedie voor lichaam en geest. Ik heb dat wel eens gebruikt en werd hierdoor erg gespannen. Ik denk dat ik dit nu begrijp omdat het middel me waarschijnlijk probeerde te reinigen van de lorazepam, wat natuurlijk tot spanning leidt.

Bedankt voor je bericht ik zal me er eens in verdiepen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...