Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 9-12--2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjertjes,

Hier goed geslapen. Word de laatste tijd wel iedere keer rond 3 uur wakker. Klokje van slag.:blush: Verder merk ik dat ik toch weer wat gespannen ben. Dat is ieder jaar zo met de winter. Ik ging dan altijd heel druk aan de gang en over m'n grenzen heen het gevolg, een fikse dip. Nu doe ik het anders. Ik houd me rustig, en ga nu 's middags een uur liggen. Gisteren zelfs twee keer een uur. Kijken of het helpt om de winterdip uit de weg te gaan. Zou geweldig zijn hé?

Hoe hebben jullie geslapen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kannietmeer:

hi bol @bolletje heb je de therapielamp wel eens geprobeerd? Licht therapie is voor veel mensen DE remedie voor winderdipjes

Ik heb zo'n lamp. Daglichtlamp. Het beste is om naar buiten te gaan en je ogen het zonlicht op te laten vangen. Maar helaas schijnt die niet zo vaak  in de winter ;)

(Mij helpt de lamp niet trouwens, maar je kunt het altijd proberen. Als ik wist waar je woonde dan mocht je die van mij gebruiken @bolletje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kaida74:

Ik heb zo'n lamp. Daglichtlamp. Het beste is om naar buiten te gaan en je ogen het zonlicht op te laten vangen. Maar helaas schijnt die niet zo vaak  in de winter ;)

(Mij helpt de lamp niet trouwens, maar je kunt het altijd proberen. Als ik wist waar je woonde dan mocht je die van mij gebruiken @bolletje)

ja ,het is ook voor de wintermaanden bedoeld omdat de zon er dan te weinig is en soms te laat komt ons lichaam te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook vitamine D kan winterdipjes voorkomen.

Bij mij traden er vaak allerlei extra klachten op ten tijde van het voorjaar, en ik vermoed dat die samenhingen met een vitamine D tekort omdat ik sinds ik extra vitamine D gebruik hier veel minder last van lijk te hebben.

Ik kan me voorstellen dat anderen hier al eerder last van gaan krijgen.

Tijdens de wintermaanden, en als ik te weinig zon krijg, gebruik ik Davitamon vit D druppels, 15 druppels (olie) wat 3 maal de dagdosis is.

Volgens veel deskundigen is de geadviseerde dagdosis (in dit geval 5 druppels) veel te laag om allerlei klachten te voorkomen.

https://www.natuurdietisten.nl/rol-vitamine-d-en-huid/

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Karel.:rose:

Lief hoor Kadia maar ik heb ook zo'n lamp. Gebruik hem al jaren. Ach mijn psychiater zei dat het ligt aan mijn door rennen, geen grenzen voelen en er flink overheen gaan. Daar moet ik nu voor boeten;)

Dat schijnt toch een moeilijk leerproces te zijn.:wacko:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Bolletje volgens mij is dit voor bijna iedereen het probleem, grenzen aangeven bewaken en op tijd rust nemen. Ik ben het nu aan het toepassen, meteen aanvaring op mijn werk gehad. Ja het meewerkende stille poesje....blaast ineens terug...vinden sommigen niet leuk :P nou jammer dan: dit is IK 2.0 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Sannie:

Hihi Bolletje volgens mij is dit voor bijna iedereen het probleem, grenzen aangeven bewaken en op tijd rust nemen. Ik ben het nu aan het toepassen, meteen aanvaring op mijn werk gehad. Ja het meewerkende stille poesje....blaast ineens terug...vinden sommigen niet leuk :P nou jammer dan: dit is IK 2.0 

Ik heb afgelopen vrijdag hetzelfde ervaren. We moeten onze collega's  en mensen om ons heen maar even de tijd geven om aan de 2.0 versie te wennen, Sannie.

Je mag trots op jezelf zijn dat je je grenzen nu wél aangeeft! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Ik heb afgelopen vrijdag hetzelfde ervaren. We moeten onze collega's  en mensen om ons heen maar even de tijd geven om aan de 2.0 versie te wennen, Sannie.

Je mag trots op jezelf zijn dat je je grenzen nu wél aangeeft! 

Zo is dat Ad! Ze mogen ook even wennen, want veranderen gaat het niet meer. En dan ben ik nog wel assertief-vriendelijk en nog schrikken ze hihihi. 

Nou daar ben ik zeker trots op en moet jij ook zijn op jezelf! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...