Spring naar bijdragen

Onze h . kamer23 -10--2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen @bolletje, wat heerlijk voor je, hoop dat ik dat ik dat binnenkort ook weer es kan zeggen. Ik mocht helaas geen enkel uurtje slapen, ligt heerlijk in bed, maar m'n hoofd gaat niet uit. Wordt er toch wel erg moedeloos van dat het zo lang duurt voor ik weer wat meer slaap terug krijg. Nu dus met een heftig kloppend hart en rottig gevoel in m'n darmen op de bank, was zo graag actief aan de slag gegaan , kan er de hele tijd wel om janken blehhhhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieve @bolletje, fijn dat je lekker geslapen hebt!

Ik heb ook een redelijk goede nacht gehad. Was om half 5 wakker en heb nog tot 8 uur verder gedoezeld. Poosje in bed gelegen en op mijn telefoon liggen kijken (facebook, instagram enzo) Toen er maar uit gegaan. Bakkie koffie gezet (ik drink er maar 1 per dag en dan ook nog met véél melk ;) ) en een Snelle Jelle. Vitamientjes erin en nu even hier rondkijken. Ik ben niet zo heel actief hier op dit moment. Ik ben vooral druk in mijn huis om het weer bewoonbaar te krijgen. Alles zit onder een dikke laag bouwstof. Dus eerst alles schoongemaakt. Afgelopen weekend 2 muurtjes in de latex gezet. Mijn vriend heeft het slaapkamerkozijn geschilderd, ik de keuken. De woonkamer doen we komend weekend. En dan kunnen EINDELIJK mijn katten weer terug komen!!!! :) Gisteren de hele dag zitten wachten op mensen van een glaszettersbedrijf, omdat ik nieuwe balkondeuren zou krijgen. Ik had mijn sleutel nog niet terug gekregen om die reden, omdat ik nooit van te voren weet of ik er wel of niet ben. (ligt eraan hoe ik me voel) Maar er kwam (zoals gewoonlijk) weer niemand opdagen. Ik heb mijn sleutel terug geëist en nu bellen ze me maar voor een afspraak. Dikke doei! Er zijn zoveel klachten van veeeeeel bewoners, dat we morgen een bewonersoverleg hebben met de fractievoorzitter van de pvda van de gemeente erbij. Er zijn ook een aantal bewoners bezig met een advocaat. Door de plaatselijke omroep ben ik afgelopen vrijdag (onvoorbereid, ik werd aangesproken of ik ook wat wilde zeggen.... whaaaaa) geïnterviewd. Dit interview is voorgelegd aan de woningstichting en die had zijn woordje al klaar en lulde overal omheen. De stemming onder de bouwvakkers wordt steeds grimmiger, de coördinatrice neemt haar telefoon niet meer op, of als ze wel op neemt zegt ze dat ze je over een uurtje terug belt, omdat ze bij een bewoner zit. En vervolgens belt ze niet meer terug. Frustratie alom dus!! Het interview is te zien/horen : https://www.youtube.com/watch?v=FFGu2qjeJKo ;) (mij hoor je mijn verhaal spuien hihihihi Weten jullie meteen hoe ik klink als ik gefrustreerd ben, en dan hield ik me nog in... ;) )

Verder zit ik met het UWV in mijn maag. Mijn ziektewetuitkering stopt op 19 november. Voor die tijd moet ik of bezwaar maken óf een ww uitkering aanvragen. Vrijdag heb ik een eerste gesprek met een reïntergratieman. Donderdag eerst een tussenevaluatie met mijn ggz arts en de hoofdbehandelaar. Daar ga ik mee bespreken wat ik nou het beste kan doen en of de hoofdbehandelaar contact kan en mag leggen met het UWV om mijn situatie uit te leggen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Vanmiddag nog even naar de flat, want ik moet een handtekening zetten voor de schades die ze aangericht hebben (o.a mijn vinyl in de keuken/woonkamer, een lamp en nog wat kleine schades) en dan weer verder met uitpakken, zodat ik komend weekend misschien wel weer in mijn eigen huis kan slapen!! Aan de ene kant zin in, maar aan de andere kant niet. Bij mijn vriend zit ik nu al 7 weken en we vinden het echt fijn samen met de kids (ook al maakt onze jongste van 13 het regelmatig nog te bont, puber....) Maar ik heb ook heel erg behoeft aan weer mijn eigen plekje. Alleen is het niet rustig in de flat, omdat ze nog niet eens op de helft van de renovatie zitten. Dus nogerg veel geluidsoverlast en troep op de galerijen. 

Genoeg gezeurd ;) Hoe gaat het met de rest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Energiek:

Goedemorgen @bolletje, wat heerlijk voor je, hoop dat ik dat ik dat binnenkort ook weer es kan zeggen. Ik mocht helaas geen enkel uurtje slapen, ligt heerlijk in bed, maar m'n hoofd gaat niet uit. Wordt er toch wel erg moedeloos van dat het zo lang duurt voor ik weer wat meer slaap terug krijg. Nu dus met een heftig kloppend hart en rottig gevoel in m'n darmen op de bank, was zo graag actief aan de slag gegaan , kan er de hele tijd wel om janken blehhhhh

Ik kan jou de hand schudden, denk anderhalf uur geslapen , krampende hoofdpijn ,  brandende benen , opgezette  buik , veel op de wc , elke keer kleine beetjes . Deze dag masr weer uitzitten!

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74, je klinkt prima hoor. Je hebt het ook goed gezegd. Ik heb de fimpjes gezien, wat een ellende zeg! 

@Energiek en @Eleo31 , hier precies hetzelfde. Ontzettend slecht geslapen voor de 2e nacht op rij, onrust bij opstaan en last van maag en darmen. Ik snap er niets van, het overkomt me gewoon. Ja, moedeloosheid is het juiste woord. Ik ben nu ook thuis gebleven van het werk, trek het allemaal even niet meer. Het genezingsproces (toch al 11 maanden geen Lorazepam) gaat met vallen en opstaan, nu val ik weer even diep. Er waren ook goede weken, daar houd ik me maar aan vast maar oh, wat kost het weer een moeite. 
Wat @Eleo31 zegt is waar: we moeten deze dag maar uitzitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eleo31 @Cyclad58 fijn te horen niet de enige te zijn, maar zoals m'n bijnaam Energiek al zegt, kan echt niet de hele dag bankhangen, voel dan alleen het rottige geklop alleen maar meer. Dus toch maar aankleden, boodschapjes op de fiets ,door de miezerige regen, bij de AH gehaald. Lunchen met een soepje en dan zo nog even kijken hoe schoon de badkamer is. Ondertussen staat er ook een lieve kater bij de achterdeur met een vogeltje als kado in de bek ehhhhhh maar niet naar binnen ;-) 

jij al 11 maanden zonder @Cyclad58 en dan nog steeds last van slapelozeheid, ik pas 6 weken, vorige week dacht ik ook een meer stijgende lijn maar nu idd nu weer een flinke dip pffffff. Voor mo.mi. een ontspanningsmassage geregeld, kan ik nu al naaruit kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Energiek:

@Eleo31 @Cyclad58 fijn te horen niet de enige te zijn, maar zoals m'n bijnaam Energiek al zegt, kan echt niet de hele dag bankhangen, voel dan alleen het rottige geklop alleen maar meer. Dus toch maar aankleden, boodschapjes op de fiets ,door de miezerige regen, bij de AH gehaald. Lunchen met een soepje en dan zo nog even kijken hoe schoon de badkamer is. Ondertussen staat er ook een lieve kater bij de achterdeur met een vogeltje als kado in de bek ehhhhhh maar niet naar binnen ;-) 

jij al 11 maanden zonder @Cyclad58 en dan nog steeds last van slapelozeheid, ik pas 6 weken, vorige week dacht ik ook een meer stijgende lijn maar nu idd nu weer een flinke dip pffffff. Voor mo.mi. een ontspanningsmassage geregeld, kan ik nu al naaruit kijken :)

Ja, de slaap is bij nog steeds niet  goed. Soms gaat het weken goed, dan ineens weer niet of nauwelijks. Dat genereert bij mij ook weer angst en onrust. Die vicieuze cirkel lijkt wat moeilijk te doorbreken. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het ook aan mijzelf ligt: ik accepteer nog steeds heel slecht dat het soms zo beroerd gaat en dat is niet helpend. Op goede dagen voel ik me prima en heb ik nergens last van, maar zo ineens slaat het weer om, ogenschijnlijk zonder aanleiding. 

Bij mij gaat het slapen goed als ik bij het inslapen in een diep slaap geraak. Soms lukt dat niet (of ik schrik snel wakker voordat ik de diepe slaap bereik)  en dan kan ik het eigenlijk wel schudden, ik word dan ook onrustig en dan is de kans op een geode slaap natuurlijk helemaal verkeken. Ik heb er al cognitieve gedragstherapie voor gehad, maar hoewel ik weet wat ik moet doen en denken is de praktijk toch een stuk lastiger. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, lees meestal nog even voor ik slapen ga, als ik dan voel dat m'n ogen dicht willen vallen,kom ik gemakkelijker in de diepe slaap. Maar als ik na een uur nog wakker lig, weet ik al dat de kans erop heeel klein is. Probeer dan soms nog melatonine, paracetamol of ibriprufen, nog maar es naar beneden. Maar de onrust in het lichaam wordt dan naar de ochtend toe alleen maar erger. Mirtazepine 7,5 ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Alleen een duf en bandgevoel om m'n hoofd.Probeer ook op de ademhaling te letten enz. Meditatiemomenten overdag zijn ook goed. Ik duim voor een beter nachtje, liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duim met je mee @Energiek
Paracetamol en melatonine heb ik ook geprobeerd, evenals CBD-olie. Zonder resultaat. Heb ook Seroquel gehad (nu aan het afbouwen en er bijna vanaf), dat hielp in het begin goed, maar later ook niet echt meer. Nu ik dit schrijf kan het afbouwen van de Seroquel er ook iets mee te maken hebben. Daar moet ik dan maar even door, donderdag neem ik mijn laatste kwart pilletje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dis:

Het lijkt er op dat we allemaal dezelfde klachten krijgen. Het gaat een tijdje goed en dan.... bam, zitten we weer een paar dagen in de ellende. Wat het triggerd weet ik niet maar ik denk stress.

Ik pieker me er soms suf over hoe het komt. Voor zover ik weet gaat er geen stress aan vooraf, in elk geval geen bewuste stress. Als ik 's nachts niet in slaap kom genereert dat wel stress. Voer voor psychologen wellicht. Ik let al goed op mijn eetgewoontes in de avond en op mijn telefoongedrag, ik houd daar al rekening mee. Gisterenavond had ik wel een heerlijk koekje bij de cafeïnevrije koffie, maar of dat nou de trigger was? Nee toch? 

Hoe voel jij je op zo'n slechte dag, Gerard? Bij mij is het onrust, knoopgevoel in buik en niet kunnen ontspannen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis ja denk het ook, heb de fout gemaakt na een ergslechte nacht, toch uit eten te gaan met vriendinnen vrij.avond in een erg druk/ lawaaierig restaurant . Voelde de onrust groeien in m'n lijf en die kreeg ik eenmaal thuis niet meer uit m'n lijf. Normaal kon ik altijd prima tegen deze uitjes, maar weer een les geleerd, om te herstellen moet ik dit de komende tijd zeker niet weer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Energiek:

Heel herkenbaar, lees meestal nog even voor ik slapen ga, als ik dan voel dat m'n ogen dicht willen vallen,kom ik gemakkelijker in de diepe slaap. Maar als ik na een uur nog wakker lig, weet ik al dat de kans erop heeel klein is. Probeer dan soms nog melatonine, paracetamol of ibriprufen, nog maar es naar beneden. Maar de onrust in het lichaam wordt dan naar de ochtend toe alleen maar erger. Mirtazepine 7,5 ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Alleen een duf en bandgevoel om m'n hoofd.Probeer ook op de ademhaling te letten enz. Meditatiemomenten overdag zijn ook goed. Ik duim voor een beter nachtje, liefs

Ja alles heel herkenbaar    Dat slaappatroon . Ik maak me ook veel te druk om alles ,veroorzaakt weer stress met alle gevolgen van dien!Als ik niet slaap lig ik stijf van de stress in mijn bed.

Heb ook een strakke band om mijn hoofd en strakke nek spieren.Af en toe lijkt het of mijn neus dicht zit , en heeeeeele gevoelige oren! 

Gaat het ooit weer goed komen met ons!?!?!?

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

......

Nu ik dit schrijf kan het afbouwen van de Seroquel er ook iets mee te maken hebben. Daar moet ik dan maar even door, donderdag neem ik mijn laatste kwart pilletje. 

@Cyclad58

Het lijkt mij dat het inderdaad goed met het afbouwen van de Seroquel te maken kan hebben.

Of misschien heeft het noch met het afbouwen van de Seroquel, noch met benzo-ontwenning te maken.

Ook mensen die nooit een benzo geslikt hebben slapen wel eens slecht. Je maakt het in ieder geval niet erger door meer dan 2 maal per week een benzo te slikken.

Slapeloosheid is niet mijn hoofdprobleem.

Wat ik wel doe is op het einde van de dag een mok warme melk  drinken met een klein beetje cacaopoeder erin (dat laatste doe ik alleen omdat ik het lekker vind, niet omdat ik ergens gelezen heb dat het goed zou zijn tegen slapeloosheid)

Verder helpt het wel als ik voldoende beweging gehad heb tijdens de dag, dat nodigt ook lichamelijk uit tot ontspanning.

In tijden dat ik weinig slaap draai ik de wekker om om niet te zien hoe laat het is, dat maakt me alleen maar nerveuzer.

Om een of andere reden val ik alleen goed in slaap als ik het kussen over mijn hoofd trek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...