Spring naar bijdragen

Klaar met de leugen ik stop


Geenleugensmeer

Aanbevolen berichten

Ik ben 30 en drink al jaren teveel. Mijn partner noemt me alcoholist omdat ik elke dag 5 zware biertjes drink. Dan ben je ook alcoholist. Ik kan niet goed minderen. En ben zo klaar met het liegen, het verstoppen van flesjes, het kijken naar waar is het in de aanbieding want drinken is een dure aangelegenheid. Lichamelijk is het slecht, voor de portemonnee is het slecht en voor mijn relatie ook. Daarom gaat de kogel door de kerk. Ik stop. Ik weeg nu echt teveel, ik heb berekend dat het ongeveer 1000 kcal per dag scheelt dat is enorm. Doelstelling: 10 kilo afvallen in 3 maanden. 90 dagen niet drinken. Dan verder kijken. En de relatie verbeteren want samenleven met een alcoholist is moeilijk dat zie ik zelf ook in. Ik voel me schuldig dat ik het zover heb laten komen. Meer mensen wiens relatie eraan dreigde te gaan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Schuld, schaamte, liegen....tja...niet bepaald goeie voorwaarden voor een relatie. Voor mij kwam het keerpunt toen mijn partner na de zoveelste biecht van mij (dronk stiekem) zei:' als ik je niet kan vertrouwen, kan ik niks..houdt het op voor mij'.

Ik ben niet gestopt om mijn relatie te redden, maar het was wel net even de grens die nodig was om het besluit om te stoppen echt kracht bij te zetten.

90 dagen stoppen, alvast een goed voornemen. En daarbij gaan sporten niks mis mee. Hoop dat je de lat niet te hoog legt waardoor het niet haalbaar is. 

Succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Goed besluit, en over drie maanden evalueer je met nuchter verstand en een heldere geest hoe je van daar uit verder gaat. 

Succes! Gaat lukken.

Als anderen je proberen terug te praten met argumenten als eentje kan wel, kom op, dan daag je ze gewoon uit het ook eens drie maanden te proberen. Daar worden ze denk ik meteen stil van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...