Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 20-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu Supertjes,

Nou weet ik niet of ik al verteld heb dat er heel veel geleide meditaties zijn die je zo van internet kan plukken b.v. You Tube. Je moet ze alleen converteren. Dat kan ik voor je doen en het dan hier plaatsen. Dan kun je ze op een u.s.b. stickje zetten. Laat maar horen als jullie dat willen.

Zo, en verder vandaag naar Nijmegen de pannenkoekenboot. Eerst wat slenteren door Nijmegen. Ik slenter niet mee, word gereden in een rolstoel:lol:. Sjiek hé?

Hopelijk gaan diegene die zich weer #$%^$$ voelen, het zonnetje ook zien, al is het maar even. Kanjers alles wat er gebeurd is herstel aan je persoontje. Het lichaam en de geest zijn constant aan het zoeken naar evenwicht. Dat is er dan even en hup is het weer weg. Maar iedere keer duren de goede momenten langer. Houd je daar aan vast.

Ow enne (Fluisterend) Hoe hebben we...…………………….????? Jaaaaaaaa jullie hebben het geraaien.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh malle @bolletje ;)

Geniet lekker van de Pannekoeken (boot) en laat je rijden *hik* 

Ik mag zo naar de UWV arts. Heb wel flink de zenuwen. Lag vanaf half 6 al klaarwakker. Gewoon niet weten wat ze gaan doen, zeggen.... Is nl mijn eerste bezoek aan deze arts. Er staat ook nog file richting Arnhem, dus ik ga er zo vandoor. 

Gisteren bij de flat geweest. Weer flink ingepakt. Kwam een buurvrouw tegen

Ze kon wel janken. Haar woning was gisteren opgeleverd, maar ze heeft schade van 4500€ door de lompigheid van de werklui. Verfvingers op de muur, behang eraf getrokken, deuken in haar nieuwe koelkast, waterschade, etc... Nou dat geeft me weer moed, NOT!!, dat het bij mij wel goed komt... :( Komend weekend de puntjes op de i en dan hopen dat alles goed gaat..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen lieverds @bolletje @Kaida74 @GUUS @Jeshen @Deligaf1 @Cyclad58 @MyBattle En de rest 

net psychiater geweest . Ze zegt geen diazepam slikken want je reageerde niet goed op oxazepam en oxazepam kan degelijk die klachten geven dus lijkt me geen goed idee dat je nu diazepam gaat slikken. Ze heeft me citalopram voorgeschreven met ondersteuning seroquel. Wat denken jullie ? Ben ik toch van de regen in de drup geraakt ?

@bolletje veel plezier zo x

@Kaida74 succes x

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve @Hypertjeee

Klinkt als verstandig. Citalopram moet wel eerst even inwerken. Hoeveel Seroquel heb je gekregen? En is dat alleen voor de nacht of ook voor overdag? Seroquel in een lage dosering 100 mg of minder) is ook ondersteunend bij het slapen. Ik hoop dat deze medicatie aanslaat. Probeer er vertrouwen in te hebben!

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dadelijk om 14.15 een afspraak bij de SPVer, en kijken of ze al wat meer weten over de EMDR therapie. Ik heb zelf ook nog een mogelijkheid om dit bij een onafhankelijke therapeut te gaan doen dan ben ik meteen aan de beurt daar komt niet zo veel papier werk bij kijken. Dit ga ik in overleg met de SPVer bespreken. Morgen heb ik een afspraak bij de onafhankelijk therapeut om te kijken wat mogelijk is. Als ik zo op het GGZ moet blijven wachten dat kan nog een eeuwigheid duren. Ik hoop op een goede uitkomst van het gesprek straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Hypertjeee

Klinkt als verstandig. Citalopram moet wel eerst even inwerken. Hoeveel Seroquel heb je gekregen? En is dat alleen voor de nacht of ook voor overdag? Seroquel in een lage dosering 100 mg of minder) is ook ondersteunend bij het slapen. Ik hoop dat deze medicatie aanslaat. Probeer er vertrouwen in te hebben!

Beste Ad

ik heb 25 Mg seroquel voor de nacht gekregen , mocht ik toch niet er op slapen mag ik het overdag inslikken. Mijn probleem is juist dat ik overdag zo onrustig ben en niet stil kan zitten en me niet lekker voel. Heeft dat daar ook invloed op als ik het in de avond slik? 

Men citalopram 10 Mg meteen maar laag beginnen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Deligaf1:

Dadelijk om 14.15 een afspraak bij de SPVer, en kijken of ze al wat meer weten over de EMDR therapie. Ik heb zelf ook nog een mogelijkheid om dit bij een onafhankelijke therapeut te gaan doen dan ben ik meteen aan de beurt daar komt niet zo veel papier werk bij kijken. Dit ga ik in overleg met de SPVer bespreken. Morgen heb ik een afspraak bij de onafhankelijk therapeut om te kijken wat mogelijk is. Als ik zo op het GGZ moet blijven wachten dat kan nog een eeuwigheid duren. Ik hoop op een goede uitkomst van het gesprek straks.

Ik hoop het ook voor je. Ggz is idd zo een lakse instelling . Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Hypertjeee:

Kan je wat vertellen over bijwerkingen bij opstarten en de werking daarna ? Want je weet inmiddels dat ik overdag erg onrust gevoel heb en geagiteerd ben . Welke helpt daar tegen ?

 

Bijwerkingen op het begin AD

-Repeterende gedachtens, maag darm klachten, hoofdpijn, en benen die hele tijd op en neer bewegen. Dit is allemaal weggegaan.

De werking erna is gewoon een rustig ontspannen gevoel je denkt wat minder na. Waar je je eerst druk om kon maken daar zeg je eerder boeiend tegen.

Seroquel

Opbouw, zwervig, duizelig, moe, slapen, nachtmerries, moeilijk op kunnen staan. je denkt veel minder na.

Werking. Voor het slapen innemen. Moe moe moe, suf slaapt als een roosje, kan nachtmerries krijgen, veel zin zoet eten, meer koffie gaan drinken als je dit al deed, en ik ben weer begonnen met roken door dit middel. Als je ooit hebt gerookt krijg je die drang weer terug om te willen roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben bij de UWV arts geweest. Wordt je ook niet vrolijk van. Zolang ik niet bedlegerig ben, voor mezelf kan zorgen en auto kan rijden (ookal zit ik aan de medicijnen) gaan ze kijken wat voor werk er bij me past op basis van de opgegeven klachten. Dat ik bij het GGZ loop en van de arts daar nog helemaal niet aan werken mág denken, daar had de UWV arts geen boodschap aan.... Lekker dan! :-( Zit er nu wel doorheen. Kan wel janken! Wat een dwarse en stugge instelling is dat zeg! Volgende week weer naar de GGZ arts. Kijken wat zij nog kan doen. Lijkt wel alsof ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Fijn dat waardeloze zorgstelsel in Nederland :(

Ik ga zo maar even op bed liggen. Ben kapot! Dus even geen vrolijke Kaida vandaag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Hypertjeee:

Beste Ad

ik heb 25 Mg seroquel voor de nacht gekregen , mocht ik toch niet er op slapen mag ik het overdag inslikken. Mijn probleem is juist dat ik overdag zo onrustig ben en niet stil kan zitten en me niet lekker voel. Heeft dat daar ook invloed op als ik het in de avond slik? 

Men citalopram 10 Mg meteen maar laag beginnen. 

 

Seroquel sedeert in enige mate en maakt het hoofd wat rustiger. Als je het ook overdag slikt zal het wel de scherpste randjes van het inwerken van de Citalopram wegnemen. Goed dat je op 10 mg Citalopram begint. Dat is een lage dosis, dan zijn de effecten van het inregelen doorgans wat minder heftig. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In tegenstelling tot Tim heb ik van de Seroquel nauwelijks last gehad. Alleen de 1e dag was ik erg duf en ik had de eerste 3 dagen wat lichte hoofdpijn (dat heb ik anders echt nooit), maar daarna was dat wel over. Ik ga nu de 12,5 mg afbouwen via 2 weken 6,25 mg en daarna nog 2 weken 3,13 mg. In één keer stoppen schijnt ook niet aanbevelenswaardig te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kaida74:

Nou ik ben bij de UWV arts geweest. Wordt je ook niet vrolijk van. Zolang ik niet bedlegerig ben, voor mezelf kan zorgen en auto kan rijden (ookal zit ik aan de medicijnen) gaan ze kijken wat voor werk er bij me past op basis van de opgegeven klachten. Dat ik bij het GGZ loop en van de arts daar nog helemaal niet aan werken mág denken, daar had de UWV arts geen boodschap aan.... Lekker dan! :-( Zit er nu wel doorheen. Kan wel janken! Wat een dwarse en stugge instelling is dat zeg! Volgende week weer naar de GGZ arts. Kijken wat zij nog kan doen. Lijkt wel alsof ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Fijn dat waardeloze zorgstelsel in Nederland :(

Ik ga zo maar even op bed liggen. Ben kapot! Dus even geen vrolijke Kaida vandaag...

  Aaah lieve @Kaida74

wat naar allemaal. Ga een beetje rusten laat het beZinken misschien komt het nog goed 

xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Kaida74:

Nou ik ben bij de UWV arts geweest. Wordt je ook niet vrolijk van. Zolang ik niet bedlegerig ben, voor mezelf kan zorgen en auto kan rijden (ookal zit ik aan de medicijnen) gaan ze kijken wat voor werk er bij me past op basis van de opgegeven klachten. Dat ik bij het GGZ loop en van de arts daar nog helemaal niet aan werken mág denken, daar had de UWV arts geen boodschap aan.... Lekker dan! :-( Zit er nu wel doorheen. Kan wel janken! Wat een dwarse en stugge instelling is dat zeg! Volgende week weer naar de GGZ arts. Kijken wat zij nog kan doen. Lijkt wel alsof ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Fijn dat waardeloze zorgstelsel in Nederland :(

Ik ga zo maar even op bed liggen. Ben kapot! Dus even geen vrolijke Kaida vandaag...

Lieve @Kaida74

Grrr, dit maakt me best wel boos. UWV kijkt naar de belastbaarheid in zijn algemene, kortom: wat kun je nog wel? Daarbij wordt hooguit rekening gehouden met lichamelijke beperkingen en niet of veel te weinig met (tijdelijke) geestelijke beperkingen. Dat wordt door dat soort starre artsen zo ongelooflijk onderschat. En jij zit er maar mee. 
Inderdaad het beste om het met je GGZ-arts te bespreken, wellicht kunnen zij het tij doen keren. 

Echt waardeloos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Cyclad58:

In tegenstelling tot Tim heb ik van de Seroquel nauwelijks last gehad. Alleen de 1e dag was ik erg duf en ik had de eerste 3 dagen wat lichte hoofdpijn (dat heb ik anders echt nooit), maar daarna was dat wel over. Ik ga nu de 12,5 mg afbouwen via 2 weken 6,25 mg en daarna nog 2 weken 3,13 mg. In één keer stoppen schijnt ook niet aanbevelenswaardig te zijn. 

Ik kreeg ook meteen 100xr en 25mg fumaraat, dus vandaar dat ik zoveel bijwerkingen had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Nou ik ben bij de UWV arts geweest. Wordt je ook niet vrolijk van. Zolang ik niet bedlegerig ben, voor mezelf kan zorgen en auto kan rijden (ookal zit ik aan de medicijnen) gaan ze kijken wat voor werk er bij me past op basis van de opgegeven klachten. Dat ik bij het GGZ loop en van de arts daar nog helemaal niet aan werken mág denken, daar had de UWV arts geen boodschap aan.... Lekker dan! :-( Zit er nu wel doorheen. Kan wel janken! Wat een dwarse en stugge instelling is dat zeg! Volgende week weer naar de GGZ arts. Kijken wat zij nog kan doen. Lijkt wel alsof ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Fijn dat waardeloze zorgstelsel in Nederland :(

Ik ga zo maar even op bed liggen. Ben kapot! Dus even geen vrolijke Kaida vandaag...

Ik heb een bijstands uitkering via mijn gemeente, als jij niet kan werken kan je gewoon niet werken klaar! Ik ben ook opgenomen geweest dit jaar en heb op meerdere manieren moeten aantonen dat het niet goed gaat. Maar ik werkte hiervoor al een tijdje niet en had dus geen vorige baan en dus niets te maken met het UWV. Maar bij de gemeente kan je meestal meer gedaan krijgen. Probeer eens te informeren wat er via jouw gemeente mogelijk is. Stel jij houd je voeten in het zand en weigert nu te werken omdat het gewoon te slecht met je gaat is de staat/gemeente uiteindelijk verplicht om je een bijstand uitkering te geven. Ik weet allemaal natuurlijk niet precies hoe het werkt maar ik heb gelukkig wel een hoop bewijs dat het slecht gaat en het GGZ toont dit ook aan. Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Nou ik ben bij de UWV arts geweest. Wordt je ook niet vrolijk van. Zolang ik niet bedlegerig ben, voor mezelf kan zorgen en auto kan rijden (ookal zit ik aan de medicijnen) gaan ze kijken wat voor werk er bij me past op basis van de opgegeven klachten. Dat ik bij het GGZ loop en van de arts daar nog helemaal niet aan werken mág denken, daar had de UWV arts geen boodschap aan.... Lekker dan! :-( Zit er nu wel doorheen. Kan wel janken! Wat een dwarse en stugge instelling is dat zeg! Volgende week weer naar de GGZ arts. Kijken wat zij nog kan doen. Lijkt wel alsof ze lijnrecht tegenover elkaar staan. Fijn dat waardeloze zorgstelsel in Nederland :(

Ik ga zo maar even op bed liggen. Ben kapot! Dus even geen vrolijke Kaida vandaag...

Ik weet hoe het is @Kaida74 het is echt geen pretje om het maar zacht uit te drukken. Ik loop hier ook altijd mee in conclaaf met de bedrijfsarts.

Van de buiten kant kan het er dan nog wel zo mooi uit zien maar van binnen valt het allemaal wel mee zeggen ze dan. En er als er problemen dat je bijv een auto ongeluk krijgt dan zeggen ze, oh we hebben toch gezegt als het niet gaat dat je thuis moest blijven. Maar het gaat nooit tijdens ontwennen van benzo’s.

Weet je wat ik zei tegen de bedrijfsarts ik gooide de eerste pagina van de ashton manuel voor zijn neus, hier lees maar. Benzodiazepines acteren hetzelfde als alchol ect. Dus met andere woorden je stuurd iemand die van alchol af aan het kicken is dus ook de straat op en aan het werk. Alleen omdat ik medicatie met water wegslik wordt het maar door de vingers gezien. Bam hij wist niet meer wat die moest zeggen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net terug van van de spver. Ik zou EMDR kunnen doen bij iemand anders maar dan vervalt heel de zorg bij het GGZ en wordt alles naar de huisarts overgedragen. Dus moet ik dat ook maar uitzingen :( grrr, alles ligt in handbereik maar om te gaan ondernemen maar daardoor is de kans groot dat ik mijn eigen ramen in gooi dus we wachten maar af en taperen maar rustig verder af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Hypertjeee:

Morgen lieverds @bolletje @Kaida74 @GUUS @Jeshen @Deligaf1 @Cyclad58 @MyBattle En de rest 

net psychiater geweest . Ze zegt geen diazepam slikken want je reageerde niet goed op oxazepam en oxazepam kan degelijk die klachten geven dus lijkt me geen goed idee dat je nu diazepam gaat slikken. Ze heeft me citalopram voorgeschreven met ondersteuning seroquel. Wat denken jullie ? Ben ik toch van de regen in de drup geraakt ?

@bolletje veel plezier zo x

@Kaida74 succes x

 

Lieve @Hypertjeee ik denk dat het goed is om te stabiliseren. Vooral over seroquel hoor ik vaker goede geluiden wat slapen betreft. Even bijkomen. Dit kun je dan over een tijdje langzaam afbouwen. 

En over jouw onrust overdag. Ik denk dat het amper slapen, ook een grote duit in het zakje doet. Dat wordt dan geleidelijk aan minder. Dat gaat niet in een keer.

Voor straks: slaap lekker, hoop ik!

@Kaida74 Wow wat een systeem toch! Sterkte! Laat je niet uit het veld slaan, meis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Deligaf1:

Kom net terug van van de spver. Ik zou EMDR kunnen doen bij iemand anders maar dan vervalt heel de zorg bij het GGZ en wordt alles naar de huisarts overgedragen. Dus moet ik dat ook maar uitzingen :( grrr, alles ligt in handbereik maar om te gaan ondernemen maar daardoor is de kans groot dat ik mijn eigen ramen in gooi dus we wachten maar af en taperen maar rustig verder af.

Wat jammer! Ook weer zoiets geks aan 'het systeem'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypertjeee Moet ineens denken aan @Jeshen die ook zo vreselijk onrustig was en de hele dag aan het lopen was buiten. Die weet heel goed wat de onrust en niet stil kunnen zitten is. En ook het niet slapen. Eigenlijk hebben jullie best veel overeenkomsten in jullie verhaal. Kort gebruik en heftige onrust daarna en slechte slaap. Hopelijk knap jij toch net als Jeshen toch redelijk snel op. Het was voor Jeshen ook echt veel geduld hebben en een hoop geploeter voor een lange tijd. Maar het gaat nu best goed al met onze Jessie, dus met jou kan het net zo gaan Hyper! Houd vol. Je weg met citalopram kan je hopelijk wat verlichting geven en misschien helpt de Seroquel wel zo goed voor het slapen dat je snel opknapt.
 

@Kaida74 Het is een vreselijk systeem. Ik zal binnenkort een WIA aanvraag gaan doen, zodat ik nog wat tijd krijg om te herstellen, maar moet maar zien of ik dat krijg. Ik kan niet geheel open zijn, dat weet ik wel. Beetje aandikken is soms de enige manier. Toen ik in december bij de UWV arts was om beoordeeld te worden, was ik precies die dag klaar met de laatste dosis. De arts was een jonge t(r)ut, die nog nooit van benzo ontwenning gehoord had en vooral zich afvroeg of ik nog depressief was....blijkbaar een term die ze wel dacht te snappen. Ze vroeg me wat ik zoal deed op een dag. Ik vertelde dat ik met een vriendin belde. Dat ik soms puzzelde of kleurde, of op de laptop op het forum zat. Toen vroeg ze of ik dat allemaal soms op 1 dag kon doen. Ik zei toen dat dat voor kon komen ja. Vervolgens heeft ze geconcludeerd dat ik wel 50% kan gaan werken, met beperkingen. Volledig belachelijk vond ik dat. In de praktijk hoefde ik niet te werken, omdat de arbeidsdeskundige ook gaat kijken of je met je beperkingen nog 65% van je laatst verdiende loon kan verdienen. Als je dat niet kunt, mag je ziek thuis blijven. Anders schoppen ze je aan het werk. Ziek systeem... dat kan ik je wel vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...