Spring naar bijdragen

Hallo

johndoe13792

Aanbevolen berichten

Na een tijdje mee gelezen te hebben toch het besluit genomen om zelf ook wat te schrijven. Om even mijn verhaal en gedachtes kwijt te kunnen, om even wat er op mij dwars zit kwijt te kunnen. 

Gister was het weer zo ver, het begon met een biertje om te vieren dat ik mijn examen gehaald heb en voordat ik het wist stond ik weer in een of andere club, in mijn eentje en erg dronken. 
Dit komt de laatste tijd steeds meer voor. Ik baal ervan en ik ben boos op mezelf. Ik wil niet meer wakker worden en me het meeste van de vorige avond niet meer kunnen herinneren en me schamen voor wat ik nog wel weet. In deze dronken buien heb ik veel dingen kapot gemaakt, ook vriendschappen heb ik verpest door mijn drink gedrag. 

Ik heb het al vaak tegen mezelf gezegd dat ik stop maar elke keer vind ik weer excuus om toch die eerste slok te nemen. Of overtuig ik mezelf weer dat ik het wel bij 1 biertje kan laten maar elke keer gebeurt dat niet. 
Ik hoop dat het deze keer anders zal zijn. Elke brakke ochtend maakt de motivatie groter om een nuchter leven te leiden. Ik hoop dat dit de eerste stap die richting op is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt! en ja. 
Ik loop sinds kort bij ggnet voor andere dingen ( angst stoornis, dysthyme stoornis en persoonlijkheid stoornis ) wat dit allemaal niet makkelijker maakt. tot nu hebben we het eigenlijk niet over mijn drink gedrag gehad maar dit is wel iets waar ik het de volgende keer graag over zou willen hebben Mijn psychiater is op het moment alleen met vakantie dus dat is nog even wachten. Ik wil het eigenlijk ook aan mijn omgeving vertellen. Denk dat dat het ook een stuk makkelijker maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Johndoe! Ik sluit me helemaal bij Cleo aan, dat zijn zulke waardevolle tips. De meesten hier krijgen toch weer problemen als ze voorzichtig proberen (sociaal) wat te drinken. Het loopt vaak weer uit de hand en waarom zou je het risico nemen? Ik ben nu iets meer dan een maand alcoholvrij en het leven is er serieus niet slechter op geworden. Wel een stuk gezonder!

bewerkt door Patries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...