Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 27-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve mensen,

Pstttt Hij is gepakt....HIJ IS GEPAKT. Heerlijk dat idee. Nou opsluiten tussen heel veel mensen hahahaha zodat hij zich niet meer terug kan trekken gniffeldegniffel. Misschien wel z'n grootste straf, z'n vrijheid wordt afgepakt.

Iedereen goed geslapen? Ik wel. Ja het is weer wat koeler in de slaapkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje

gelukkig dat hij gepakt is , heeft al zo lang in vrijheid rondgelopen , werd tijd 

ik heb wederom geen goede nacht gehad ,ik wordt wel tig keer wakker en dan blijf ik zeker een half uur wakker

ik heb sinds 2/3 dagen ontzettende onderrug pijn dat uitstraalt naar mijn lies en mijn benen , het is vreselijk . Iemand daar ervaring mee ?

groetjes hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mevrouw en meneer,

Ja daar heb ik ervaring mee Hypertje. Spanningen zoeken altijd de zwakste plek op. Probeer het vandaag eens warm te houden? Het kan ook Ischias zijn, dat gaat over met rusten. Als je er veel last van blijft houden ga dan even naar de dokter of misschien naar een chiropractor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Goedemorgen @bolletje

gelukkig dat hij gepakt is , heeft al zo lang in vrijheid rondgelopen , werd tijd 

ik heb wederom geen goede nacht gehad ,ik wordt wel tig keer wakker en dan blijf ik zeker een half uur wakker

ik heb sinds 2/3 dagen ontzettende onderrug pijn dat uitstraalt naar mijn lies en mijn benen , het is vreselijk . Iemand daar ervaring mee ?

groetjes hypertjeee 

Goeiemorgen Hypertjee, ik heb dat na 10 mnd nog steeds wel minder maar benen fff, hou vol liefs GUUSJE is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

En is het een hernia of ischia of gewoon zenuw irritatie ? Dit kon er ook nog bij ... 

Nou, bij mij is het toch denk ik mijn zenuwgestel echt in de war geraakt, en het genezings proces daarvan duurt heel lang,  last ook heel veel in het begin soort elektrische schokken  zag spieren gewoon bewegen, triggerpoints heel erg in beenspieren, heel langzaam neemt dit na 10 mnd af, maar ben er nog niet, nu nog erg onrustig de spieren in benen, onderrug, etc guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hypertjeee:

En is het een hernia of ischia of gewoon zenuw irritatie ? Dit kon er ook nog bij ... 

Nou, bij mij is het toch denk ik mijn zenuwgestel echt in de war geraakt, en het genezings proces daarvan duurt heel lang,  last ook heel veel in het begin soort elektrische schokken  zag spieren gewoon bewegen, triggerpoints heel erg in beenspieren, heel langzaam neemt dit na 10 mnd af, maar ben er nog niet, nu nog erg onrustig de spieren in benen, onderrug, etc guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het zijn medicijnen die het centraal zenuwgestel binnen gaan, ik 5 weken, oxza, mocht 3 X 5 mill.  per dag, de ene dag nam ik er 3, andere dag, 2, dan weer 1, en zo sukkelde ik 5 weken door, en ging mij dus steeds slechter voelen, en ja, toen kwam de klap na CT stoppen dubbel en dwars de chronische  stress terug,  guusje

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook last van chronische rugklachten door triggerpoints ook voor het benzo gebruik. 

@Kaida74 Hoe was je vakantie en op hoeveel mg zit je nu? 

@Kannietmeer Een vraag, benzo’s hebben invloed op het centrale en perifere zenuwstelsel maar ook op het autonome zenuwstelsel? 

Ik sta nog steeds op 4,3 mg het wordt iig niet slechter qua ontwenning deze week maar de 4mg zien te bereiken :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Eleo31:

Bizar hè die strakke spieren , ik voornamelijk behoorlijk last van nek, schouder bevenrug.ook spieren rond mijn hals staan soms zo strak . Kent iemand dat ook?

Spierspanning is echt wel een klacht die veel gehoord wordt bij benzo ontwenning. 

Ik heb er heel soms ook nog wel last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kaida74:

Ik herken het ook. Ik heb vooral last van mijn linker bil met pijn die doorstraalt naar mijn bovenbeen (achterkant)

In beweging blijven, ondanks de pijn, helpt bij mij wel. En warmte erop. Warme douche of bad :)

Nou ik ben vandaag naar de fysio gegaan die heeft het even aangepakt en gezegd doe maar ff een coldpack er op , hoop dat het gaat helpen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 lieve ad ,

gelukkig heb je er niet constant last van

ik las vandaag dat deze pijn ook veroorzaakt kan worden door slaaptekort , omdat we de diepe slaap niet meer of niet goed meer hebben. Want die neurotransmitters werken het beste in de diepe slaap maken ze nieuwe weefsels etc aan en dat lukt nu niet :( 

ik wil weer goed slapen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Cyclad58 lieve ad ,

gelukkig heb je er niet constant last van

ik las vandaag dat deze pijn ook veroorzaakt kan worden door slaaptekort , omdat we de diepe slaap niet meer of niet goed meer hebben. Want die neurotransmitters werken het beste in de diepe slaap maken ze nieuwe weefsels etc aan en dat lukt nu niet :( 

ik wil weer goed slapen ...

Lieve @Hypertjeee, jij zult weer goed gaan slapen. Daar ben ik zeker van! 
Waarom weet ik dat zeker? Omdat ik het herken. Ik sliep bij afbouw en ontwenning ook beroerd, soms zelfs helemaal niet (al was dat sporadisch). Maar toch vaak maar 3 tot 5 uur per nacht. Nu gaat het bijna altijd behoorlijk tot goed. Een enkele keer zit er nog een rotnacht tussen, maar ik kan de meeste nachten wel tussen de 6 en de 7,5 uur slapen, al is het nooit ononderbroken. Dat komt ook niet meer terug denk ik, maar dat is het ergste niet.

En ja, spierspanning. Ik heb het dan vooral op mijn buikspieren en op mijn blaas. Normaal moet ik zo'n 5 of 6 keer per dag plassen, maar op zo'n dag het dubbele. Dat duurt dan een dagje of korter en blijft dan weer een tijd weg. Daaraan merk ik, dat het nog niet helemaal uit mijn systeem is, maar het is echt al zoveel beter dan het was. 
Kop op, het komt goed met je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Deligaf1:

Ik heb ook last van chronische rugklachten door triggerpoints ook voor het benzo gebruik. 

@Kaida74 Hoe was je vakantie en op hoeveel mg zit je nu? 

@Kannietmeer Een vraag, benzo’s hebben invloed op het centrale en perifere zenuwstelsel maar ook op het autonome zenuwstelsel? 

Ik sta nog steeds op 4,3 mg het wordt iig niet slechter qua ontwenning deze week maar de 4mg zien te bereiken :).

HI Deligaf,

ja het heeft helaas ook een grote  invloed op dit deel. Omdat het autonome zenuwstelsel geregeld wordt door de hormoonbalans en hersenen. Omdat deze in de war zijn is er een hoop dat daar ontregeld wordt.  Het autonome zenuwstelsel is deel van het  perifeer zenuwstelsel.  Zelfs wikipedia kan je gedienstig zijn in de uitleg. Want daar staat bijvoorbeeld dit:

Citaat

De werking van het autonome zenuwstelsel berust op de vrijlating van neurotransmitters in het weefsel van het doelorgaan. Hiervoor worden verschillende neurotransmitters gebruikt. Het sympathische gebruikt voornamelijk noradrenaline en voor de spieren en zweetklieren acetylcholine. Het parasympathische deel maakt voornamelijk gebruik van de neurotransmitter acetylcholine die een remmende werking heeft. GABA (gamma-aminoboterzuur) heeft een remmende werking in de hersenen.

Dus dan weet je het wel.  Vandaar ook de hele grote reeks aan onverklaarbare klachten, waarbij er uit elk lichamelijk onderzoek komt dat er niets aan de hand is. Ze kunnen bij wijze van spreken wel meten of we GABA in ons lichaam hebben, en of het wordt aangemaakt, maar ze kunnen niet meten of onze receptoren nog een goed aantal zijn. We hebben dus ook naar alle waarschijnlijkheid genoeg GABA....

Het verklaart de hartkloppingen die uit het niets ontstaan. De verkeerde ademhaling die soms optreed ( airhunger genoemd in het engels), de bloeddruk die hoog of laag is, etc. Veel dingen hebben we geen invloed op.  Het centrale zenuwstel wordt eigenlijk gebruikt voor het deel van ons lichaam dat omhult wordt door bot, dus ons ruggenmerg en hersenen. ( geloof ik... oh oh...  kijk alles na wat ik nu schrijf). Het andere deel is het perifeer zenuwstelsel en dat bevind zich daar buiten in ons lichaam.  ( what's in a name...) Alles gaat uiteindelijk om signaaloverdracht, om stimulatie of demping van de signalen, of dat nu in het CZS of het PZS bevindt. Dit is bij ons een beetje in de war geschopt en vandaar alle klachten die onverklaarbaar lijken voor onszelf en voor de medische wereld. ( laat iedereen die het beter weet me verbeteren, want ik heb hier ook niet voor gestudeerd ;-) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve @Hypertjeee, jij zult weer goed gaan slapen. Daar ben ik zeker van! 
Waarom weet ik dat zeker? Omdat ik het herken. Ik sliep bij afbouw en ontwenning ook beroerd, soms zelfs helemaal niet (al was dat sporadisch). Maar toch vaak maar 3 tot 5 uur per nacht. Nu gaat het bijna altijd behoorlijk tot goed. Een enkele keer zit er nog een rotnacht tussen, maar ik kan de meeste nachten wel tussen de 6 en de 7,5 uur slapen, al is het nooit ononderbroken. Dat komt ook niet meer terug denk ik, maar dat is het ergste niet.

En ja, spierspanning. Ik heb het dan vooral op mijn buikspieren en op mijn blaas. Normaal moet ik zo'n 5 of 6 keer per dag plassen, maar op zo'n dag het dubbele. Dat duurt dan een dagje of korter en blijft dan weer een tijd weg. Daaraan merk ik, dat het nog niet helemaal uit mijn systeem is, maar het is echt al zoveel beter dan het was. 
Kop op, het komt goed met je!

Dankje lieve Ad ik hoop het !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kannietmeer:

HI Deligaf,

ja het heeft helaas ook een grote  invloed op dit deel. Omdat het autonome zenuwstelsel geregeld wordt door de hormoonbalans en hersenen. Omdat deze in de war zijn is er een hoop dat daar ontregeld wordt.  Het autonome zenuwstelsel is deel van het  perifeer zenuwstelsel.  Zelfs wikipedia kan je gedienstig zijn in de uitleg. Want daar staat bijvoorbeeld dit:

Dus dan weet je het wel.  Vandaar ook de hele grote reeks aan onverklaarbare klachten, waarbij er uit elk lichamelijk onderzoek komt dat er niets aan de hand is. Ze kunnen bij wijze van spreken wel meten of we GABA in ons lichaam hebben, en of het wordt aangemaakt, maar ze kunnen niet meten of onze receptoren nog een goed aantal zijn. We hebben dus ook naar alle waarschijnlijkheid genoeg GABA....

Het verklaart de hartkloppingen die uit het niets ontstaan. De verkeerde ademhaling die soms optreed ( airhunger genoemd in het engels), de bloeddruk die hoog of laag is, etc. Veel dingen hebben we geen invloed op.  Het centrale zenuwstel wordt eigenlijk gebruikt voor het deel van ons lichaam dat omhult wordt door bot, dus ons ruggenmerg en hersenen. ( geloof ik... oh oh...  kijk alles na wat ik nu schrijf). Het andere deel is het perifeer zenuwstelsel en dat bevind zich daar buiten in ons lichaam.  ( what's in a name...) Alles gaat uiteindelijk om signaaloverdracht, om stimulatie of demping van de signalen, of dat nu in het CZS of het PZS bevindt. Dit is bij ons een beetje in de war geschopt en vandaar alle klachten die onverklaarbaar lijken voor onszelf en voor de medische wereld. ( laat iedereen die het beter weet me verbeteren, want ik heb hier ook niet voor gestudeerd ;-) )

Bedankt voor de uitleg. We kunnen wel het autonome zenuwstelsel beinvloeden met de Wim hof methode, of het helpt weet ik ook niet, het zou lichtelijk wel iets doen. Anti-psychotica staat er bekend om wel permanente schade aan het autonome zenuwstelsel te verrichten. Dit is de volgende stap om daarvan af te komen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Weegschaal81:

@Kannietmeer, weet je het heel zeker dat je hier niet voor gestudeerd hebt...? ;) Wat jij allemaal weet...ongelooflijk!

@Kannietmeer Helemaal mee eens , zo super dat jij deze info met ons deelt!Ik heb er ook al veel over gelezen.   Het is zo,n ingewikkelde materie. Kunnen onze lichamen dit echt weer herstellen !!?!? Ik probeer zoveel mogelijk positieve verhalen te vinden op internet.Volg week heb ik een afspraak bij mijn HA om alles nog een door te spreken en om Erkenning te krijgen.Wil de Ashton Manusl voor haar uitprinten masr zie dat die 58 blz bevat .Is daar ook een verkorte versie van , wert iemand dat?  liefs Eleo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...