Spring naar bijdragen

Maandag 6 augustus 2018


Lars

Aanbevolen berichten

Djw lieve Lars, ben wel blijven lezen maar vond het zo lastig om te reageren. Wat zat ik slecht in mijn vel en 2 opnames binnen een half jaar gingen mij ook niet in de koude kleren zitten natuurlijk. Nu is het stabiel en kan ik er iets mee op deze manier, zo blij mee maar evenzo goed hard werken als compleet niet drinken misschien wel moeilijker dat weet ik niet. Ben iig weer meer mezelf. 

Jij op vakantie straks echt stoer hoor, lieve krachtige dochter heb je. Zou ik ook nog wel met mijn paps hebben willen doen toen maar was stellig nee. Jij bent stoer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was en is voor mij zo lastig binnen de hulpverlening...….Kan mij goed verwoorden wat betreft het medische gedeelte, ben Hbo verpleegkundige. Dus men zei al snel je weet het allemaal wel...…….ja dus???? Dan nog ben ik wel extreem verslaafd. Hier liep ik zo vaak tegen aan en nu eindelijk een psychologe en arts die dat begrijpen en mij anders benaderen. Als patient/client. Zo had dat al eerder gemoeten natuurlijk. Ben te goed gebekt en dan lijkt het wel mee te vallen maar natuurlijk was dat niet zo. Die 10 opnames zijn niet voor niks geweest dan denk ik nu maar wel heel frustrerend was het grrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evening

Ik heb precies wat gemist vandaag :face-icon-small-shocked:

Een collega van me knalde een jaar geleden met zijn fiets tegen een meisje die van achter de hoek kwam, aan de verkeerde kant van de weg, op haar fiets. De collega had een gebroken sleutelbeen. Het meisje kwam slecht ten val, met hoofd op de rand van de stoep, en hebben ze drie maand in een kunstmatige coma moeten houden. Kan je je voorstellen wat een impact rijden aan 25km en frontaal in botsing gaan heeft.

Dit gewoon even om te zeggen dat ook niet gemotoriseerde voertuigen op zich geen gevaar vormen maar in de handen van elke persoon die ze bestuurt een serieus wapen kunnen zijn. 

Als dagelijkse fietser op de baan moet ik toegeven dat veel van de soortgenoot fietsers denken dat ze god op aarde zijn.

Tot hier mijn frustratie rond fietsers :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur leuk je te lezen, slaap wel!

Ken ook een collega die over een touwtje viel en een maand in coma lag.....

Zo makkelijk zulke voorbeelden. Dat touwtje was niet eens opgevoerd maar wel op de grond gegooid door iemand. Geef Spirit even wat ruimte, straks gaat ze vanuit frustratie nog in het donker op die brommer weg haha. Niet doen hoor spirit!!!!!!!!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Je kan daarmee in extremis een misdaad begaan, maar daar gaat het niet om. 

Zo’n certificaat is er niet voor niks. Je (spirit dus) kan doen alsof het niet voor jou geldt en toch gaan rijden en dan al het risico aanvaarden. Dat is 1 ding. Voor hetzelde geld gebeurt er niks. 

Maar als je het dan verkoopt zo van mag ik ook eens onverstandig zijn, dat haalt mij het bloed onder de nagels vandaan. Rij je dan iemand het ziekenhuis in dan sta je er prachtig op met je onverstandige postzegel. Ik kies zorgvuldug mn woorden. Ja lol ik wou ff onverstandig zijn! En als er dan betaald moet worden dan is er niemand thuis. Jammer dan voor die andere persoon die nergens om gevraagd had. Ff niet aan gedacht. Ff alleen maar aan mezelf gedacht edelachtbare. 

Npu proficiat mevrouwtie. Hoe oud bent u nou. 

Een beetje overdreven, laatmelache, als je zelf wordt aangereden is ook het huis te klein. 

 

1 ding moet mij van het hart Jim, heb je namelijk erg hoog zitten.

Jij onder invloed idd zoals Francoise tikte in de auto in een ander land, op de verkeerde/andere baan in dat land geldende regels. Je had wel een geheel gezin met 3 kleine kinderen kunnen dood rijden, wie ben jij om zo tegen Spirit te posten???? Het ging gelukkig goed maar dan nog. Sorry dit irriteert mij gewoon. Met zijn allen op 1 vrouw terwijl jij 5 mensen had kunnen dood rijden waar is jouw verantwoordelijkheid dan, onder het tapijt geschoven omdat je het niet kon inschatten omdat je gezopen had, geen excuus natuurlijk. Verbeter de wereld en begin bij jezelf en nu laat ik het los. Op deze manier gaat men hier niet eens meer iets delen dat is nog erger.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik las net alles, en geef ook maar geen mening, want nogal een moraalridder hier;)

maar bedankt frummers, want ik (die toch hier als wijs bekend sta☺☺) heb dus geen WA verzekering meer sinds mijn scheiding.
En hoe vaak dat ook al op mijn to do lijst stond, ik heb die nooit afgesloten nog, geen idee waarom niet, het zijn de kosten niet, en
ik ga er tegenwoordig zo prat op dat ik verantwoording neem voor mijn leven sinds ik niet meer drink. Not dus.
En dat terwijl ik afgelopen 3/4 jaar al 3 keer ben aangereden; weliswaar waren de anderen steeds fout, maar het had ook zomaar andersom
kunnen zijn. inzicht zonder handeling brengt geen verandering. tijd voor actie harde actie dus hier in huize Jane.
dank voor het delen dus spirit, er komt altijd ook iets goeds uit. nu jij nog:D (kon het niet laten, sorry)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Francoise:

Je bedoeld op het dagpact Sophie? Neem ik aan ??

Zet ik je erop . Als er nog geen is kun je deze zelf aanmaken 

DAGPACT:

Sophie

Francoise 

 

 

He, ik wist niet dat dat anders moest. Waar staat dat dan? Ik dacht gewoon bij het topic met de datum van vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het nog steeds niet hoor. Je bent dus een moraalridder als je je gewoon aan de regels houdt? Regels zijn er niet voor niets je kan anderen grote schade aanbrengen en daar bovenop is het ook nog eens de financiële kant die dan niet goed gaat. Waarom ben je een moraalridder als je je gewoon aan de regels houdt en veel ellende daardoor kan voorkomen? Ik snap het oprecht niet. Hier zijn allemaal mensen die volgens mij al op een leeftijd zijn dat ze die fase van het dwarsliggen wel hebben gehad. In de tienerjaren snap ik het nog wel dat je dat soort dingen doet dan overzie je de gevolgen nog niet. Maar door levenservaring moet het inzicht komen dat de regels er niet voor niets zijn en dat je verantwoordelijkheid gaat dragen. 

Dat is even mijn inzicht  hoor en ik zal dan wel een moraalridder zijn. Ik kan er niet mee zitten maar de benaming is verkeerd. Ik ben gewoon een verantwoordelijk persoon en ja tegenover mezelf ben ik ook niet verantwoordelijk geweest door mijn drankmisbruik. Dat blijft hopelijk verleden tijd.

Maar een ieder moet het voor zichzelf bepalen ik wil dan ook niemand aanvallen. Dit is gewoon mijn visie:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei SophieS:

He, ik wist niet dat dat anders moest. Waar staat dat dan? Ik dacht gewoon bij het topic met de datum van vandaag. 

Niet iedereen gaat op het dagpact. Dit is een soort huiskamer met soms serieus dingen en soms ook ouwehoeren. Heb je acuut hulp nodig dan is er vaak wel iemand. Dagpact is voor degene die vandaag beloven aan zich zelf om niet te drinken. Nog niet zo lang geleden was het een lange lijst op dit moment bloed die wat dood. Mensen die langer droog staan gaan soms over op het weekpact of jaarpact.  de 1 heeft daar genoeg aan de ander wil daarnaast ook op dagpact heel persoonlijk dus. Ook zijn hier minderaars en die gaan natuurlijk niet op dagpact

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Smaragd:

Hallo,

Nee hoor Spirit geen spijt van hebben!!!!!! Valt mij ook op dat mensen het hier altijd zo goed weten en altijd zo netjes en correct zijn, zal compensatie zijn van al hetgeen niet zo netjes was? Wel juist delen hoor. Al vond ik de suggestie van de E-bike wel een goede, heb er ook 1 en die gaat 25 km per uur, heerlijk snel door de stad Haarlem. Zo blij mee en geen certificaten/examens nodig.

Ja soms weten anderen het beter, raar hè. Als er verder geen tegenargumenten overblijven om dan maar die anderen zwart te maken dan sta je een beetje zwakjes nietwaar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei spirit:

Ik stop met deze discussie, omdat ik de felle reacties totaal niet snap.

We doen allemaal toch wel eens iets wat eigenlijk niet mag en toch grote gevolgen kan hebben?

Loopt er nooit eens iemand door het rode licht? Nou ik dus wel. Je hebt hier een voetgangersstoplicht, maar als er geen aanbod van het verkeer is, dan druk ik niet op het knopje.

Dat zou alleen maar inhouden, dat auto's onnodig zouden moeten stoppen. 

Wat ben ik toch een onverantwoordelijk mens, dat blijkt wel hier uit de felle reacties op mij. 

Zo ben ik ook nog eens heel egoïstisch en weet ik wat niet meer. 

Jeetje zeg. Nu drink ik al een poosje niet en krijgen we dit weer. 

 

OK je snapt het niet. 

Ik heb het geprobeerd. Geeft niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Smaragd:

1 ding moet mij van het hart Jim, heb je namelijk erg hoog zitten.

Jij onder invloed idd zoals Francoise tikte in de auto in een ander land, op de verkeerde/andere baan in dat land geldende regels. Je had wel een geheel gezin met 3 kleine kinderen kunnen dood rijden, wie ben jij om zo tegen Spirit te posten???? Het ging gelukkig goed maar dan nog. Sorry dit irriteert mij gewoon. Met zijn allen op 1 vrouw terwijl jij 5 mensen had kunnen dood rijden waar is jouw verantwoordelijkheid dan, onder het tapijt geschoven omdat je het niet kon inschatten omdat je gezopen had, geen excuus natuurlijk. Verbeter de wereld en begin bij jezelf en nu laat ik het los. Op deze manier gaat men hier niet eens meer iets delen dat is nog erger.

Ben ik ook niet trots op en doe ik ook zeker niet weer. Ben al bijna een jaar geleden begonnen bij mezelf te verbeteren. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er ook niet om wat we in het verleden hebben gedaan en ja we hebben vast allemaal wel eens wat doms gedaan. Verleden kunnen we niet veranderen wat we nu doen hebben we zelf in de hand. Voorbeeld ook ik heb met drank op gereden. Nu heb ik mijn rijbewijs niet laten verlengen had hem nog wel gekregen hoor. Nu neem ik verantwoordelijkheid  voor mezelf maar zeker ook voor mijn medeweggebruikers. Maar als @spirit dit risico wil lopen dan moet ze het vooral doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

Het gaat er ook niet om wat we in het verleden hebben gedaan en ja we hebben vast allemaal wel eens wat doms gedaan. Verleden kunnen we niet veranderen wat we nu doen hebben we zelf in de hand. Voorbeeld ook ik heb met drank op gereden. Nu heb ik mijn rijbewijs niet laten verlengen had hem nog wel gekregen hoor. Nu neem ik verantwoordelijkheid  voor mezelf maar zeker ook voor mijn medeweggebruikers. Maar als @spirit dit risico wil lopen dan moet ze het vooral doen

Daarom reageren we waarschijnlijk ook zo. Wil ik best toegeven. 

Was beter geweest als iemand mij indertijd ongezouten de waarheid had gezegd. Gelukkig heb ik mazzel gehad. 26 jaar rijbewijs nul ongelukken. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...