Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 juni 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

Dankjewel voor het warme welkom! Zeker niet, vandaar ook dat ik niet meer wil dat het uit de hand loopt. Ik ben geen dagelijkse drinker (meer) Afgelopen 3 weken 4 dagen gedronken, ik kan alleen slecht maat houden en dat valt me erg zwaar zeker ook met medische klachten en ik wil niet terug zakken in het oude patroon, vandaar dat ik weer actief mee wil lezen en schrijven en ga sowieso samen met mijn man naar de huisarts. Kortom het is op en af en we gaan nu voor de weg opwaarts.

@Spirit Ze is inderdaad een snoepje! Ik wilde vorig jaar stoppen met de drank omdat we graag een kleintje wilde, we waren gelukkig snel zwanger en nu weer werken aan de mama/vrouw die ik wil zijn maar ook zeker aan mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Jammer eigenlijk he? Dat er zoveel mensen met een verslaving rondlopen..en niet durven stappen ondernemen. Dus ja, moedig...het is die eerste stap, naar de huisarts...maar ik weet nog hoe opgelucht ik me voelde...Goed dat je die stap gaat zetten Lieselotje.  Ik ben alleen naar de huisarts gegaan, later met man samen naar praktijkondersteuner, omdat hij verslaving ook ziet binnen 'het systeem'.  Ik weet niet of Bor dat bedoelt met familieziekte?

Echter, het aanpakken van de verslaving heb ik toch uiteindelijk zelf gedaan met hulp van Novadic. Nu, gaan we samen nog wat stappen ondernemen in het systemische stuk. En dat kan pas nu...ik wat langer nuchter ben. Het nuchter blijven staat voor mij nog steeds voorop. Een deel van de problemen is minder erg dan het leek toen ik dronk. Sommige komen juist wat duidelijker naar voren, maar daar kan ik ook wat mee...of niet. Kalmte Moed en Wijsheid.

 

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap denk ik wel wat Bor bedoeld.

De angst om iets niet goed te doen of om iets te verliezen maakt de zucht naar drank alleen maar groter. Helemaal met een klein kind is het makkelijk om tegen jezelf te zeggen dat je niet mag drinken omdat je je verantwoordelijkheid moet nemen. Maar volgens mij werkt het zo niet. Je moet van binnen voelen dat je niet de gene bent die je bent als je drinkt. Pas dan kan de knop om en als die om is kan je hulp zoeken. Toch weer stap 1 van de AA. Ik mis jowan hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Bor:

Ik persoonlijk deed dat wel. Ik kreeg er kippenvel van want heel veel moeders durven geen verslavingsproblematiek te erkennen uit angst om de kinderen te 'verliezen'. 

Ik ben daar een voorbeeld van. En toen ik uiteindelijk toch erkende 'verloor' ik hem dus idd. 

Tuurlijk is alcoholisme een gezinsziekte. Familieziekte. Daarom vind ik het dapper dat je er wat aan doet en durft te erkennen. 

Dat durven lang niet alle moeders hoor. 

mooi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja..ik mis jowan ook...hij kon dat altijd zo goed omschrijven.  Ja, Fruitvlieg het gaat om stap 1, erkennen dat ik machteloos sta tegenover alcohol,  mijn leven stuurloos was geworden. Ik heb dat heel duidelijk gevoeld als 'overgave'. 

Angst...hoe vaker ik faalde, hoe groter mijn angst werd..dat het me nooit zou lukken om niet te drinken. Steeds verder af zou glijden op den duur. Alles wat me lief was vroeg of laat zou verliezen.  Weten dat je niet moet drinken,  maar het niet voor elkaar krijgen...spanning en stress..waardoor het nog verleidelijker werd..de viceuze cirkel. Dat doorbreken...ergens een punt bereiken dat je echt zelf een besluit neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei kruidenthee67:

Oja..ik mis jowan ook...hij kon dat altijd zo goed omschrijven.  Ja, Fruitvlieg het gaat om stap 1, erkennen dat ik machteloos sta tegenover alcohol,  mijn leven stuurloos was geworden. Ik heb dat heel duidelijk gevoeld als 'overgave'. 

Angst...hoe vaker ik faalde, hoe groter mijn angst werd..dat het me nooit zou lukken om niet te drinken. Steeds verder af zou glijden op den duur. Alles wat me lief was vroeg of laat zou verliezen.  Weten dat je niet moet drinken,  maar het niet voor elkaar krijgen...spanning en stress..waardoor het nog verleidelijker werd..de viceuze cirkel. Dat doorbreken...ergens een punt bereiken dat je echt zelf een besluit neemt.

Ja en de oplossing is eigenlijk zo makkelijk en valt ook best mee, de eerste niet nemen. Vooraf aan de beslissing om niet te drinken geeft zoveel twijfel en moeilijke momenten maar achteraf stelt het niks voor. Ik kan mij eigenlijk geen moment herinneren dat ik twijfelde en niet heb gedronken. Terugvallen staan mij nog helder voor geest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond hem ook behoorlijk hard @spirit wie hier ouder is weet als geen ander dat onze kinderen hebben geleden onder alcoholisme. Verschillende verhalen uit huis geplaatst geen contact meer maar ook juist wel. Lieselotje komt hier juist voor steun. Ik snap denk ik wat jullie bedoelen. Voor je kind stoppen kan maar je moet zelf willen niet alleen voor je kind zelf maar niet alleen @Lieselotje niet mijn wijsheid maar van @kruidenthee67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zware dag gehad. Met mezelf...ontevreden over eigen optreden op het werk. Ach jee.... dat zou eerder reden zijn geweest om te verdoven. Nu kan ik anders gaan kijken. Ik heb iets geprobeerd. Dat pakte niet uit zoals ik wilde. Leerpunten benoemen en volgende keer anders doen. Geen ramp! Geen verdoving waard! Wel even aandacht aan besteden morgen als het is gezakt. 

Welkom terug @Lieselotje dapper en goed dat je stappen neemt. Mijn kinderen zijn inmiddels een jaar of 12,13 , maar ik ben mezelf ook vanwege hun elke dag dankbaar voor mijn stoppen. Ten eerste voor het voorbeeld dat ik ze nu kan geven, maar ook omdat ik zelf zo veel meer van ze kan genieten. Dat gun ik je. 

Verder: zin in de zomervakantie. Zo’n zin in! Voeten in de zee en verder niets.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei spirit:

Wat is er mis met deze opmerking? 

Is toch realistisch?

Je hebt gelijk hoor en soms zijn harde woorden nodig om iemand wakker te maken. Ik maak op dat ze niet meer reageert er nog niet echt aan toe is om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Bor:

@Antoinnette Dit is de dagdraad van gister.

Laten we maar snel naar de dagdraad van vandaag gaan want hier worden zulke rare dingen gezegd, zelfs jeugdclub is tactvoller.

De waarheid kan hard zijn, niet raar. Ga je het ontkennen dan? Het niet reageren zegt ook meer dan genoeg lijkt mij. Sorry, niet tactvol, wel vol waarheid lijkt mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei IJsvogel:

Het mooie van dit forum is dat je niet veroordeeld word. We weten allemaal wat een vreselijke verslaving het is en hebben allemaal onszelf en onze omgeving pijn gedaan. Dus gewoon welkom zonder oordeel lijkt me fijn voor iedereen. 

Confronteren is echter soms noodzakelijk, ik snap niet dat dat niet geaccepteerd wordt. Er is een uitspraak daarover. We veroordelen dan ook niet, maar confronteren. Zie het verschil.,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je vader of moeder bent geworden zeker van de eerste ben je onzeker. Ook als vader maar de moeder denk ik nog veel meer. Maanden de baby in haar buik gehad en opeens is dat mensje van jou jullie. Ik zag het bij mijn vrouw en ik zag het bij mijn dochter. Moeders hebben zoveel liefde in zich en al lijkt het vaak of ze het automatisch doen maar alles is voor hun ook nieuw. Ik denk dat @Lieselotje dat ook heeft en natuurlijk weet ze als geen ander dat ze moet stoppen. Voor haar zelf en gezin. Woorden als pas maar op anders kan ook tegendraads werken. Het kan de ander ook angst geven en wat doe je uit angst als verslaafde? Ik heb nergens kunnen lezen dat de jeugdclub zoals Bor ze noemt op de loer ligt of dat er al contact is geweest. Volgens mij is het toch niet zomaar dat die club bij je op de stoep staat.. Sorry Bor wil jou niet kwetsen maar als ze op de stoep zouden staan bij elke ouder die teveel drinkt dan mogen ze denk ik heel wat meer medewerkers aan nemen. Het is niet goed om te drinken maar je bent niet altijd meteen een slechte ouder. Denk dat we niet weten hoeveel ouders teveel drinken met kleine kinderen. Maak een ander niet bang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...