Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 24-5-2018

Aanbevolen berichten

Lieve @Cyclad58

Je schrijft wat de opties zijn en wat de psych wil, maar wat wil jij en wat is het geworden? En oxapam en seroquel is best veel toch? Je moet er ook weer af....

Kan je er echt niet doorheen bijten? Hoe naar en moeilijk het ook is? Van niet of weinig slapen weet ik inmiddels ook heel veel, helaas. 

Dikke knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei MyBattle:

@Cyclad58 , wat * om te horen man :( 

Misschien voorlopig wel even seroquel in nemen? Ik neem het ook nog. 50XR Ik ben er absoluut niet blij mee maar aan de andere kant slaap ik er wel heel erg goed en lekker op. En slaap is ook zo belangrijk. En ik rust er wel goed door uit waardoor ik toch wel herstel heb ik het gevoel, ik denk had ik het nu niet genomen dat ik toch veeeeel slechter had geslapen en slecht slapen is funest voor alles. Goed dat je je werk even op de 2e plaats hebt gezet. Wat niet gaat gaat gewoon niet. 

Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Ik denk ook dat die paar keer dat je een halfje lorazepam hebt genomen een groot deel de boosdoener zijn. Vergeet niet dat dingen van de ene op de andere dag kunnen omslaan en verbeteren. Dat is mijn ervaring tot nu toe, de ene dag zie ik het leven niet meer zitten en pats in een keer voel ik me 10x beter.

Heel veel sterkte !! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Nu komt het: hij wil me 2 maal daags 10 mg Oxazepam voorschrijven om te stabiliseren. "Van de regen in de drup"  zei ik. Hij kwam met een verhaal waarom dat niet zo was. Extreem technisch, kan het niet eens reproduceren. Komt er op neer dat Oxazepam toch anders werkt (iets met T-waarde), veel minder potent is, en dat lichaam en geest Oxazepam niet als het grote monster herkennen. Wel max. 2 weken slikken vanwege gewennings- en tolerantiegevaar...... Andere opties zijn er niet/ziet hij niet. AD verhogen lijkt hem ook niet effectief en mij ook niet. 

Andere oorzaken worden uitgesloten. Er zijn op zich geen spanningen die de vrije val van nu verklaren. Mijn omgeving zegt dat ik het moet doen. GGZ Woerden gaat me volgen en eventueel ambulant helpen dmv telefoongesprekken en/of huisbezoek.

Heb me ziek gemeld op het werk. Ze begonnen meteen te zeggen dat dan mijn ziekteperiode doorloopt (is formeel 4 weken onderbroken geweest door volle hersteldmelding). Dan zou het in september na 2 jaar ziek (waarvan hooguit 1 maand 100%) einde oefening zijn, of tenminste gedeeltelijk einde oefening. Heb gezegd dat me dat nu even geen bliksem kan schelen, punt is om eerst weer stabiel en gezond te worden. Heb ook aangegeven dat het onder druk zetten averechts werkt bij mij. Niet doen dus. 

Ik kan bijna  alles onderschrijven. Maar.....weet niet of de serokwel echt wel zo onschuldig is echter en kan niet zeggen dat het logsich klinkt dat de oxazepam niet hetzelfde is. En ik geloof er niet in dat jou dokter nu ineens toevallig wel weet hoe het werk met die medicatie. Ja het werkt een beetje anders, ja het werkt nog korter, en het werk net als de Lorazepam op de GABA receptoren en dat is nu net hetgeen wat je niet wilt . En dan is 2 weken voor een overbelast zenuw stelsel in mijn ogen een risico. Maar ik ben geen dokter en kan er verder alleen maar naar gissen en je niet echt adviseren. Jij voelt alleen jou pijn en jij weet of dit verstandig is. Ik maar me zorgen om je, maar ik weet dat je je allerbeste beentje voor zult zetten.

En geloof het maar Ad: Als het loop als een eend en kwaakt als een eend en reageert als een eend, dan is het meestal wel een eend... of misschien toch een hond.... ehm... nee ik ga voor de eend. Geef jezelf de tijd Ad en gun jezelf de ruimte om jezelf te zijn zoals je nu bent, met gebreken en een brein en zenuwstelsel dat nog genezing nodig heeft. Je bent al heel ver gekomen en heel veel genezen. Wees voorzichtig met jezelf..

Je werk..... typisch... vraag me af of dat mag dat doorlopen van de ziekteperiode. Zou niet zomaar geloven dat dat wettig is. Als dat wel zo is, vind ik het zeer zwaar stom

Dikke knuffel. Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-5-2018 om 07:51 zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

't is hier somber en donker in het zuid oosten, maar het slapen gaat ontzettend goed gelukkig. Gemiddeld zo'n 8 uur.

Dis vandaag een spannende dag kerel. Hoop dat alles goed gaat en jullie gauw weer naar huis kunnen:heart:

Hej Bolletje kom jij ook uit het zuidoosten :):):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Deligaf1:

Goed bezig! En hoe ging de afbouw? 

Ik neem aan dat je afbouw van de oxa bedoelde? Dat ging prima. Daar heb ik eigenlijk nooit last van (dat slik ik soms een paar weken en dan weer maanden niet) Ik heb elke week een tabletje eraf gelaten (zat op 50 mg per dag voor het slapen) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Dis:

Ja hoor Jesh, de stress valt achteraf weer mee. Morgen kan ik haar al ophalen en lekker gezellig thuis. Het effect kan pas over een aantal weken vastgesteld worden. Dit apparaat is het nieuwste snufje, daarom zullen we iedere week terug naar de kliniek in Duitsland moeten. Maar we hebben weer hoop! Mijn vrouw zag door de helse pijnen, dag in dag uit, het leven niet meer zitten en zat al aan euthanasie te denken. Hoop doet leven! Zondag een communiefeest van een van mijn kleindochters, dat is na het kerkbezoek een dag feest. Gelukkig bij mij achter in het bos, daar is een kinderboerderij met feestzaal. Leuk! Ik zie ze dan allemaal lekker spelen in het bos en de wei. Als het mij teveel word kan ik gewoon terug naar huis lopen (is 500 meter).

Wat goed @Dis dat zoiets weer hoop kan geven! En hopelijk doet het ook echt wat voor haar kwaliteit van leven. Komt vast helemaal goed!

Alvast veel plezier zondag. Doe rustig aan: het wordt bloedje heet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...