Spring naar bijdragen

Onze H.kamer 19-5-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen Kanjers,

Het schijnt dat er veel mensen zijn die niet zo lekker in hun velletje zitten, hier ook. Ik ben nu 6 mnd. Loravrij en soms nog  wel last van vervelende gevoelens. Nou ja het gaat ook wel weer over. Toch maar gewoon doen wat ik anders doe, bezig blijven  en op z'n tijd ff rusten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Kanjers,

Het schijnt dat er veel mensen zijn die niet zo lekker in hun velletje zitten, hier ook. Ik ben nu 6 mnd. Loravrij en soms nog  wel last van vervelende gevoelens. Nou ja het gaat ook wel weer over. Toch maar gewoon doen wat ik anders doe, bezig blijven  en op z'n tijd ff rusten.:)

Mogguh @bolletje, heb je wel lekker geslapen? 

En ja, ik ben ook bijna 6 maanden benzovrij (op een enkel incidentje na) en die vervelende gevoelens komen te pas en te onpas. 

Vannacht wel redelijk geslapen gelukkig, alleen het vervelende buikgevoel blijft, Erg vervelend. Maar wat jij zegt: het zal ook wel weer over gaan. Daar houden we ons maar aan vast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bolletje:

Heb goed geslapen Cyclad, nadat ik een tijd lang om 2 uur wakker werd. Dus dat heeft zich weer hersteld gelukkig. Is dat buikpijn Cyclad of een onbestendig gevoel?

Dat is een goede vraag. Heb het nu al een week. Echt pijn is het niet , alleen een heel vervelend en onrustig gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Cyclad58:

Dat is een goede vraag. Heb het nu al een week. Echt pijn is het niet , alleen een heel vervelend en onrustig gevoel. 

Mijn buik voelt heel vaak opgeblazen en het is moeilijk mijn darmen goed op gang te houden lijkt. Ik eet gevarieerd, fruit en groente, genoeg vezels en een schep lijnzaad erbij. Maar het blijft een beetje behelpen. Ik drink wel makkelijk te weinig moet ik eerlijk bekennen, een oude onhandige gewoonte. Drinken moet ik echt op letten helaas. Als ik niet oplet drink ik 4 koppen thee en een glas water en dat is het. Bijna een liter te weinig denk ik.

Onrust en vervelend gevoel is denk ik ook echt gewoon benzo ontwenning. Weet je dat je buik 95% van de hormonen en neurotransmitters maakt voor je lichaam? Is je buik niet blij, dan is dat mega belangrijk voor de rest van je gezondheid. Het wordt ook wel het 2e brein genoemd geloof ik. En dat is terecht.

Heb je wel eens laten uitzoeken hoe de bacterie balans in je darmen is? Ik denk dat ik dat ook ga laten doen. Waarschijnlijk is het nemen van een goede probiotica een goede oplossing. Ik neem er al 1, maar misschien dat ik hem toch nog ga aanvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Kannietmeer:

Mijn buik voelt heel vaak opgeblazen en het is moeilijk mijn darmen goed op gang te houden lijkt. Ik eet gevarieerd, fruit en groente, genoeg vezels en een schep lijnzaad erbij. Maar het blijft een beetje behelpen. Ik drink wel makkelijk te weinig moet ik eerlijk bekennen, een oude onhandige gewoonte. Drinken moet ik echt op letten helaas. Als ik niet oplet drink ik 4 koppen thee en een glas water en dat is het. Bijna een liter te weinig denk ik.

Onrust en vervelend gevoel is denk ik ook echt gewoon benzo ontwenning. Weet je dat je buik 95% van de hormonen en neurotransmitters maakt voor je lichaam? Is je buik niet blij, dan is dat mega belangrijk voor de rest van je gezondheid. Het wordt ook wel het 2e brein genoemd geloof ik. En dat is terecht.

Heb je wel eens laten uitzoeken hoe de bacterie balans in je darmen is? Ik denk dat ik dat ook ga laten doen. Waarschijnlijk is het nemen van een goede probiotica een goede oplossing. I 

Het is mijn achilleshiel, al zo lang ik leef. Als het lichaam niet helemaal lekker voelt zit het altijd in mijn buik. Heb dat altijd geaccepteerd, alleen nu valt het me zwaar sinds de benzo ontwenning. Het is nu zeker heftiger dan anders en het veroorzaakt onrust en ondermijnt het vertrouwen in lichaam.. Soms werken de darmen goed, dan weer te snel en dan weer te langzaam. Al 2 keer mee bij huisarts geweest, maar "niets aan de hand". 

Bacteriebalans? Nooit aan gedacht. Overigens heb ik al eens eerder probiotica gehad, maar dat is me toen niet echt goed bevallen. 

Drinken is inderdaad erg belangrijk, Liz. Doordeweeks op kantoor lukt het wel, daar neem ik 2 bakken koffie en ongeveer anderhalve liter water. Thuis schiet het er bij mij ook wel eens bij in. 
Daar moet ik ook op letten dan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De buikproblemen herken ik maar al te goed. Heb af en toe een opgezette buik als of ik 9 mnden zwanger ben, heel bizar.Ik slik inderdaad probiotica.

Echt wat ik ervaar is dat je hele lichaam uit balans is en aan het vechten is voor de balans. Heb af en toe een hele lage bloeddruk. Wat een bizarre vreemde klachten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Eleo31:

De buikproblemen herken ik maar al te goed. Heb af en toe een opgezette buik als of ik 9 mnden zwanger ben, heel bizar.Ik slik inderdaad probiotica.

Echt wat ik ervaar is dat je hele lichaam uit balans is en aan het vechten is voor de balans. Heb af en toe een hele lage bloeddruk. Wat een bizarre vreemde klachten.

 

 

Haha  ja, die bloeddruk. Die van mij is normaal 130-85 of zo. (ben al wat ouder).
Onlangs zat ik ineens bij een controlebezoek bij huisarts op 106/68. Bizar. Legde de combi met benzo ontwenning toen niet meteen. 
In maart zat ik weer op 135-86 bij een medisch onderzoek op mijn werk. Dus weer "normaal". 

Past helemaal in de lijn van de ontwenning......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bloeddruk schommelt ook, meestal op het randje van te laag. Komt mijn energie en fitheid ook niet te goede, maar het is ongevaarlijk gelukkig.

1 uur geleden zei Eleo31:

De buikproblemen herken ik maar al te goed. Heb af en toe een opgezette buik als of ik 9 mnden zwanger ben, heel bizar.Ik slik inderdaad probiotica.

Echt wat ik ervaar is dat je hele lichaam uit balans is en aan het vechten is voor de balans. Heb af en toe een hele lage bloeddruk. Wat een bizarre vreemde klachten.

 

 

Dit noemen ze tijdens de ontwenning benzo belly in het engels mocht je meer over willen lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Haha  ja, die bloeddruk. Die van mij is normaal 130-85 of zo. (ben al wat ouder).
Onlangs zat ik ineens bij een controlebezoek bij huisarts op 106/68. Bizar. Legde de combi met benzo ontwenning toen niet meteen. 
In maart zat ik weer op 135-86 bij een medisch onderzoek op mijn werk. Dus weer "normaal". 

Past helemaal in de lijn van de ontwenning......

 

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn bloeddruk schommelt ook, meestal op het randje van te laag. Komt mijn energie en fitheid ook niet te goede, maar het is ongevaarlijk gelukkig.

Dit noemen ze tijdens de ontwenning benzo belly in het engels mocht je meer over willen lezen.

 

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn bloeddruk schommelt ook, meestal op het randje van te laag. Komt mijn energie en fitheid ook niet te goede, maar het is ongevaarlijk gelukkig.

Dit noemen ze tijdens de ontwenning benzo belly in het engels mocht je meer over willen lezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dus dat is ook bekend , vond het zo raar dat ik eenBloeddruk kan hebben  van 62 onderdruk en dan ineens weer 70 

misschien komt mijn moeheid daar ook vandaan. 

ben trouwens ook al wat ouder,  was zo energiek voor de medicatie   , altijd gedanst gesport , kortom een sterk en lenig lichaam.

 Nu voel ik me af en toe een wrak,hopelijk krijg ik Mijn  energie ooit weer terug.

thankx voor al jullie antwoorden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eleo31:

Oké dus dat is ook bekend , vond het zo raar dat ik eenBloeddruk kan hebben  van 62 onderdruk en dan ineens weer 70 

misschien komt mijn moeheid daar ook vandaan. 

ben trouwens ook al wat ouder,  was zo energiek voor de medicatie   , altijd gedanst gesport , kortom een sterk en lenig lichaam.

 Nu voel ik me af en toe een wrak,hopelijk krijg ik Mijn  energie ooit weer terug.

thankx voor al jullie antwoorden.

 

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoe jong jij bent? Er zitten hier meerdere oudere jongeren zoals @bolletje, @GUUS, @Dis en ikzelf (ben net 60 geworden). 

Ik ben zelf ook een sportief type, altijd veel gefietst, gelopen, geschaatst ook. Nu fiets ik nog wel wat, maar minder. Alleen het hardlopen houd ik nog wel vol. 

Gelukkig lukt dat nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Dis:

Ad dat heb ik ook! met een hartslag van 64 tegen 70 normaal. Ik dacht dat dat aan de L-Theanine lag die ik neem.

Mijn hartslag in rust ligt nu tussen de 54 en 60. Was net na de afbouw zelfs rond de 50., nu weer wat hoger. Nu ben ik wel een sporter en mijn hartslag was altijd relatief laag, maar boor de benzo's zat het toch minimaal op 60, meestal iets hoger in rust. 

Heb je wel baat bij de L-Theanine, Gerard? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een vrouw van 66 die vol in het leven stond.Hopelijk gaat dat weer gebeuren.

Na het verzorgen van een vriendin met ALS ben ik in een dip geraakt , angst etc en aan de antidepressiva geraakt , ik reageerde hier heel slecht op , en kreeg helaas oxa voor de bijwerkingen !!!!!!

Daar pluk ik nu de nare vruchten van.Weing of geen begeleiding bij afbouw , wilde niet omzetten Naar diazepam, dus ik heb maar wat aangerommeld met de afbouw,

veeeeeel te snel., met als gevolg dat ik bijna alle klassieke ontwenningsverschijnselen heb,

brrrrr , wat is dit soms  zwaarrrrrrr. Hoop zo dat mijn lichaam de balans weer kan vinden en de receptoren weer herstellen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Eleo31:

Ik ben een vrouw van 66 die vol in het leven stond.Hopelijk gaat dat weer gebeuren.

Na het verzorgen van een vriendin met ALS ben ik in een dip geraakt , angst etc en aan de antidepressiva geraakt , ik reageerde hier heel slecht op , en kreeg helaas oxa voor de bijwerkingen !!!!!!

Daar pluk ik nu de nare vruchten van.Weing of geen begeleiding bij afbouw , wilde niet omzetten Naar diazepam, dus ik heb maar wat aangerommeld met de afbouw,

veeeeeel te snel., met als gevolg dat ik bijna alle klassieke ontwenningsverschijnselen heb,

brrrrr , wat is dit soms  zwaarrrrrrr. Hoop zo dat mijn lichaam de balans weer kan vinden en de receptoren weer herstellen.

 

 

Ik snap je twijfels, maar het gaat weer gebeuren., Het komt goed. Ik heb die twijfels ook, maar bij anderen komt het goed, dus waarom bij ons niet? 
Het is alleen wat lastig te voorspellen wanneer, alleen de tijd kan het ons leren. 
Je hebt de weg naar het forum gevonden, als je behoefte hebt aan steun of van je af wil schrijven: doen! We zijn er hier ook voor jou. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Eleo31:

Ik ben een vrouw van 66 die vol in het leven stond.Hopelijk gaat dat weer gebeuren.

Na het verzorgen van een vriendin met ALS ben ik in een dip geraakt , angst etc en aan de antidepressiva geraakt , ik reageerde hier heel slecht op , en kreeg helaas oxa voor de bijwerkingen !!!!!!

Daar pluk ik nu de nare vruchten van.Weing of geen begeleiding bij afbouw , wilde niet omzetten Naar diazepam, dus ik heb maar wat aangerommeld met de afbouw,

veeeeeel te snel., met als gevolg dat ik bijna alle klassieke ontwenningsverschijnselen heb,

brrrrr , wat is dit soms  zwaarrrrrrr. Hoop zo dat mijn lichaam de balans weer kan vinden en de receptoren weer herstellen.

 

 

Hoeveel oxa en welk tempo ben je afgebouwd @Eleo31

Heb je verhaal gelezen inmiddels, heel herkenbaar allemaal, waardeloos is het gewoon, wat 3 oxa met je kunnen doen, terwijl je ze krijgt als snoepjes van de artsen grrrrr. Hou vol!!! 

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Jordi:

Hoeveel oxa en welk tempo ben je afgebouwd @Eleo31

Heb je verhaal gelezen inmiddels, heel herkenbaar allemaal, waardeloos is het gewoon, wat 3 oxa met je kunnen doen, terwijl je ze krijgt als snoepjes van de artsen grrrrr. Hou vol!!! 

Ja zeg dat wel , zo stom ik wist dat je ze niet lang mocht gebruiken , vroeg ook steeds of ik af mocht bouwen , maar nee alles op zijn tijd zei ze. Had ik maar mojn gevoel gevolgd  .

afbouw , in het begin 1 kwartje per week,

later 2 of 3 kwartjes per week, stom hè!!!!

maar ik wilde zo graag de rommel uit mij  lijf , had deze gevolgen niet verwacht!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, ik ben een paar dagen niet geweest. Het gaat best aardig met mij. Slaap vaker goed (wel in etappes) dan slecht. Maar vannacht duurde het ruim een uur voordat ik in slaap viel en begon ik mij toch opeens te huilen. Daar heb ik al de hele dag last van. Een soort onbestemd gevoel. Ik heb wel meer energie dat 2 maanden terug, maar ben nog lang niet wie ik vorig jaar om deze tijd was. Voel mij op..  Opeens ga ik mij dat realiseren en de dip is geboren. 

Ik lees hier meerdere dipjes @bolletje @Kannietmeer @Cyclad58 misschien zit het in de lucht... @Cyclad58 en nu het laatste restje pillen de deur uit! Dan kun je ook niet meer 'in de fout' gaan.

@Eleo31 Welkom! Wat naar: je staat helemaal voor iemand klaar, hebt zelf even een zwak moment en bam...     Ben je nu helemaal oxa vrij? Dat is al enorme winst! En die AD?

@Jordi Hoe is het met jou?

@Kaida74 Moet je nu opzoek naar een andere baan? Volgens mij zoeken ze wel aardig wat mw'ers in jouw branche, toch? Je krijgt nu een ad? Hoe voelt dat?

Ik zag dat iemand bij gisteren had gevraagd of overgevoeligheid voor geluid een bekend iets is. Ja! Ik had het met oud en nieuw. Verschrikkelijk! Maar dat is nu helemaal weg!

Voor jou @Dis een knuffel. Goed bezig, maar doe rustig aan.

Nou lieve mensen: op naar een betere dag morgen met veel zonneschijn! Alvast weltrusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Jeshen, lief dat je ernaar vraagt.

Het gaat heel erg moeizaam, veel angst, weirdo gedachten, zwaar onrustig, stuiter elke dag om 0600 het bed uit. Zo'n beetje de hele dag vette onrust en angst. Het gaat dus niet lekker. Inmiddels 3 keer bij de huisarts geweest deze week voor ondersteuning. Ik trek deze afbouw niet meer, 80 mg diazepam in 13 weken is te gek voor woorden. Ben nu teruggezet op 6 mg diazepam, dat is te houden maar met momenten is het vreselijk. Dinsdag een spoed consult met de psychiater en wil mezelf terugzetten op max 10 mg diazepam en deze dan microtaperen met 0,5 mg per 2 weken. Dit is geen volhouden meer zo. Inslapen gaat goed, elke dag wel om. 0600 zwetend wakker. Al mijn klachten aangegeven bij een verslavingsarts.... En die weet mij te vertellen dat dit niet van de benzo's kan komen.... Grrrrr klaar met die vent, wil hem nooit meer spreken. Ik baal ervan dat ik na 8 weken weer wat terug moet naar de diazepam, maar ja van 80 naar 10 in 5 maanden is sws niet heel slecht. Had gehoopt het vol te kunnen houden maar nee.... 

We moeten volhouden, maar ik vertrouw de artsen steeds minder en minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jordi:

Hi @Jeshen, lief dat je ernaar vraagt.

Het gaat heel erg moeizaam, veel angst, weirdo gedachten, zwaar onrustig, stuiter elke dag om 0600 het bed uit. Zo'n beetje de hele dag vette onrust en angst. Het gaat dus niet lekker. Inmiddels 3 keer bij de huisarts geweest deze week voor ondersteuning. Ik trek deze afbouw niet meer, 80 mg diazepam in 13 weken is te gek voor woorden. Ben nu teruggezet op 6 mg diazepam, dat is te houden maar met momenten is het vreselijk. Dinsdag een spoed consult met de psychiater en wil mezelf terugzetten op max 10 mg diazepam en deze dan microtaperen met 0,5 mg per 2 weken. Dit is geen volhouden meer zo. Inslapen gaat goed, elke dag wel om. 0600 zwetend wakker. Al mijn klachten aangegeven bij een verslavingsarts.... En die weet mij te vertellen dat dit niet van de benzo's kan komen.... Grrrrr klaar met die vent, wil hem nooit meer spreken. Ik baal ervan dat ik na 8 weken weer wat terug moet naar de diazepam, maar ja van 80 naar 10 in 5 maanden is sws niet heel slecht. Had gehoopt het vol te kunnen houden maar nee.... 

We moeten volhouden, maar ik vertrouw de artsen steeds minder en minder

Ja dat is te belachelijk voor woorden. Zo'n verslavingsarts moet uit zijn functie worden gezet. Heb je hem op de ashton manual gewezen? 

Je bent inderdaad snel gegaan. Wees lief voor jezelf. Als jij even kan leven met 10 en je bouwt dat langzaam af en het voelt goed: vooral doen. Je bent al van ver gekomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Ja dat is te belachelijk voor woorden. Zo'n verslavingsarts moet uit zijn functie worden gezet. Heb je hem op de ashton manual gewezen? 

Je bent inderdaad snel gegaan. Wees lief voor jezelf. Als jij even kan leven met 10 en je bouwt dat langzaam af en het voelt goed: vooral doen. Je bent al van ver gekomen!

 

3 uur geleden zei Jordi:

Hoeveel oxa en welk tempo ben je afgebouwd @Eleo31

Heb je verhaal gelezen inmiddels, heel herkenbaar allemaal, waardeloos is het gewoon, wat 3 oxa met je kunnen doen, terwijl je ze krijgt als snoepjes van de artsen grrrrr. Hou vol!!! 

1 uur geleden zei Jeshen:

Ja dat is te belachelijk voor woorden. Zo'n verslavingsarts moet uit zijn functie worden gezet. Heb je hem op de ashton manual gewezen? 

Je bent inderdaad snel gegaan. Wees lief voor jezelf. Als jij even kan leven met 10 en je bouwt dat langzaam af en het voelt goed: vooral doen. Je bent al van ver gekomen!

Van de AD ben ik af.Retdte middel was paratoxine 2e middel Citaloptam

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-5-2018 om 18:39 zei Dis:

Ja Ad, Ik heb ietwat baat. Ik ben er doordat ik twee dagen heb overgeslagen achtergekomen. Geen wondermiddel, maar ik kan een paar kopjes koffie drinken per dag zonder er last van te hebben. Vooral in de ochtend merk ik de werking. Het is niet duur. Als het duur zou zijn zou ik het niet meer kopen. Maar zoals gezegd, geen wondermiddel maar het werkt een beetje.

Lieve Gerard. Ik zou zeggen: kappen met die koffie!!... echt serieus. Slechte combi met de afbouw en mega trigger voor onrust en angst. Decaf kan, de rest niet.  Als de suppl werken is dat geweldig, maar gebruik die dan, zonder de komende tijd nog een kop koffie te nemen.  Beetje streng maar liefdevol bedoeld. Wil graag dat het goed met je gaat en dat het je goed gaat tijdens de afbouw en je bent er nog niet.

liefs Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-5-2018 om 21:21 zei Jeshen:

 

@Kaida74 Moet je nu opzoek naar een andere baan? Volgens mij zoeken ze wel aardig wat mw'ers in jouw branche, toch? Je krijgt nu een ad? Hoe voelt dat?

Nee, ik hoef (nog) niet te solliciteren, omdat ik ziek uit dienst ga. Pas als het UWV me niet ziek genoeg meer vind dan moet ik helaas wel weer opzoek naar een nieuwe baan. Ik kan terugkomen bij mijn oude werkgever, maar dan moet er minimaal een half jaar tussen betermelding en aannemen zitten, anders moeten ze me meteen een vast contract geven en dat risico willen ze niet nemen. Zakelijk gezien snap ik het wel, maar persoonlijk.... nee! Ik ben een van hun beste medewerkers (scoorde een 9,4 bij het klant tevredenheidsonderzoek dussss) Dus ze weten wat ze aan me hebben, maar door de lichamelijke dingen (knie, galblaas) ben ik erg achteruit gegaan en willen ze eerst zien dat ik weer helemaal opgeknapt ben en ik weer veerkracht heb. Maar zover denk ik niet. Dag voor dag. Maar het blijft raar om niet meer te werken, want ik hou van mijn werk (op de nadelen na dan ;-) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Kaida74, zelf ben ik ruim 1,5 verzuimend en de 2 jaar termijn komt in zicht. Ik ben ook een goed presterende medewerker, maar ik voel de druk van de bedrijfsarts om mij met mij klachten toch te laten werken, het gaat niet. Hoe heb jij dat aangegeven bij de bedrijfsarts en UWV? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...