Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 mei 2018


Aanbevolen berichten

VOOR ALLE FRUMMERS

Goedemorgen, 

De berichten van Jowan en zijn overlijden raken ook mij.  

Jowan heeft veel betekend voor velen hier, met de openhartigheigheid waarmee hij deelde en de zorg om anderen.
Vijf jaar droog was geen viering zoals hij schreef, maar een geschenk.  

Een man die voorheen een telefoon bij zich droeg ..... die nooit overging, zoals hij zelf beschreef.
Een man die zijn hand uitstak op dit forum en die door jullie forummers allemaal is opgepakt !

Ik voel mij trots lid te zijn van dit forum en ben dankbaar om waar jullie hier voor staan en wat we voor elkaar betekenen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jakkes Bol, dat is niet fijn. Een :rose: dan maar.

Hier extra lang weekend in mijn uppie. Dochter is bij haar vader. Heb uitnodiging voor ergens eten afgeslagen. Heerlijk even een weekend geen verplichtingen. Ik doe eens lekker waar ik zelf zin in heb. Is even nodig soms

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ex kwam gisteren dochter halen. Hij heeft weer gevoelens voor me. Mist me erg. Zegt erg veranderd te zijn en wil het liefst weer samen verder. Vind ik toch lastig hoor. Voor mij is het afgesloten en klaar. Maar nou hij dit weer zo neerlegt op tafel, heb ik het gevoel dat ik er iets mee moet. En ik vind er ook gelijk weer van alles van. En dát wil ik juist niet meer. Laat het dáár waar het hoort, zijn gevoelens en issues, niet de mijne. Vind het maar lastig :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Buiten is het windstil, beetje grijs, en heel rustig, heerlijk. 
Binnen staan koffie en thee klaar. 


Jan, wat een mooie bijdrage. 
Hoe gaat het met jou nu? 
Gypsy een maand.... dat verdient een blommetje Gerelateerde afbeelding

Nicky lekker genieten van je vrije weekend... 

En Bol..... waar komt dat gevoel vandaan meis? bakje extra sterke koffie dan maar.post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei NickyLJ80:

Ex kwam gisteren dochter halen. Hij heeft weer gevoelens voor me. Mist me erg. Zegt erg veranderd te zijn en wil het liefst weer samen verder. Vind ik toch lastig hoor. Voor mij is het afgesloten en klaar. Maar nou hij dit weer zo neerlegt op tafel, heb ik het gevoel dat ik er iets mee moet. En ik vind er ook gelijk weer van alles van. En dát wil ik juist niet meer. Laat het dáár waar het hoort, zijn gevoelens en issues, niet de mijne. Vind het maar lastig :blush:

Klinkt meer dan duidelijk. 

Laat het waar het hoort bij hem dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn gevoelens die toch iedere keer weer terug komen Lars en Von. Volgens de leiding geef ik zoveel van mezelf dat ik uitgeput raak. Ik moet veel eerder m'n grenzen aangeven, maar dan moet ik ze eerst voelen, en dat vind ik moeilijk. Leren nee zeggen. Voor de zoveelste keer in m'n leven heb ik me voorgenomen dit te gaan doen maja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Het zijn gevoelens die toch iedere keer weer terug komen Lars en Von. Volgens de leiding geef ik zoveel van mezelf dat ik uitgeput raak. Ik moet veel eerder m'n grenzen aangeven, maar dan moet ik ze eerst voelen, en dat vind ik moeilijk. Leren nee zeggen. Voor de zoveelste keer in m'n leven heb ik me voorgenomen dit te gaan doen maja.

Bekend loop ik ook tegenaan. Daarom minder werken. Ook heel moe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat aan te leren door een bepaalde structuur aan te brengen Bol?     
Tijdsindeling maken voor de dag en daar tijd voor jezelf in reserveren... maakt niet uit wat je dan doet, maar 'boltijd' .... en je daar aan houden. 

Nicky, als het voor jou echt over is, helemaal over... dan lijkt het mij duidelijk, hoe moeilijk het ook is... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn gevoel is duidelijk. Over en klaar. Maar mijn gedrag is ontwijkend/verzorgend merk ik nu weer. Niet willen kwetsen, bang voor verstoorde omgang met elkaar, angst voor 'wat als'. Me druk maken om dingen waar ik geen invloed op heb. Heb een hoop geleerd al, ik herken het nu, maar het blijft toch lastig.

Maar het is tijd om iets te gaan doen. Heerlijk zo die vroege ochtend in rust en op tijd klaar zijn voor de dag. Aan de slag dus. Fijne dag allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een konfrontatie he Nicky, gelukkig herken je al veel.
Ik herken ook de patronen en bij de een kan ik er wat mee, maar bij de ander weer niet, of pas achteraf.
Bewustzijn is de eerste stap, er actief mee oefenen de tweede. Zoek maar veiligere mensen op dan je ex om mee
te oefenen lijkt mij, de kans in oude valkuilen te stappen is groter bij hem. En omdat hij de vader is van jullie kind,
zijn er meer risico's die op alledrie doorwerken. Het is al zo heerlijk dat je het zo goed hebt met jezelf nu. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...