Spring naar bijdragen

18 mei 2018


Aanbevolen berichten

Oh lekker zeg! Zoveel slapen. Zou er een moord voor doen ;-)

Ik heb net intake gehad. Diagnose: depressie en burn-out. (terug)aan de Mirtazapine (mijn psychiater had me op een ander middel overgezet wat niks deed) , maar nu een iets hogere dosis. Ik zat voorheen op een half tabletje van 7,5 mg. Ik ga nu naar 15 mg. Over 2 weken terugkomen om te kijken of het op mijn stemming en slaapgedrag werkt. Ik ga de komende weken elke week er naartoe voor gesprekken met arts en behandelaar. Dus dat geeft me een steuntje in de rug. Ze gaat de Ashton Manual doorlezen. Kende ze niet. Had het op een usb-stick gegeven en gezegd, helpt het mij niet dan wellicht anderen wel ;-) 

Als ik op Dia over zou stappen zou ik op 50 mg per dag komen, dat vond ze te hoog. Dus eerst kijken of de mirtazapine wat gaat doen en dan verder kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kaida74:

Als ik op Dia over zou stappen zou ik op 50 mg per dag komen, dat vond ze te hoog.

Die redenatie is zo krom als een banaan. Het is puur het equivalent, dus je zit daar nu ook op, alleen kort werkend en daardoor moeilijker af te bouwen. Ook de Zopiclon geeft door ontwenning depressie en burn-out verschijnselen, dus houd dat in je achterhoofd. @MyBattle heeft daar een heel goed punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zit zelf beetje in een wave, met meer klachten, minder veerkracht, en meer onrust in mijn lichaam. Bleh...

*.. Je bent al een tijdje van de benzo's af toch? Sterkte !!

Ik had vanochtend pittige derealisatie/depersonalisatie. Alsof mijn brein maar op 30% werkte en ik er niet echt bij was. Dat is naast angst toch wel de rotste bijwerking. Ook erg vermoeid hier. Behoorlijke cut gemaakt 8 dagen geleden die ik aardig voel. Over enkele dagen nog 1x 0,25 eraf en dan zit ik op 2,5 lora. Ik heb de eerste 2,5 in precies 2 maanden afgebouwd redelijk snel dus.

Ik denk dat de laatste 2,5 wel langer moet gaan duren maar hoe of wat weet ik niet.

Iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MyBattle:

Ik denk dat de laatste 2,5 wel langer moet gaan duren maar hoe of wat weet ik niet.

Met lorazepam is het pittig. Je lichaam is voor je het weet in rep en roer doordat de tabletjes zo potent zijn. Ik zou dagelijks 1 mg van je tablet zijn gewicht afschaven en de rest van de inname moet je zo goed mogelijk over de dag verdelen. Door de korte halfwaardetijd kan dat behoorlijk meewerken aan de klachten anders. Maar op een bepaald moment ontkom je er denk ik niet aan.

Een methode zou ook nog kunnen zijn dat je elke dag een oplossing maakt van je dagelijkse dosis( goede compound vinden is daarin lastig in Nederland). Stel je lost je tablet van 2,5 mg op in 250 ml water. Vervolgens gooi je er 1ml uit met een spuitje gemeten. Daarna verdeel je de oplossing over een aantal momenten om in te nemen. Maar ik ben er minder happig op als mensen gaan oplossen in water, want dat is geen waardige binder en opnamebron voor het medicijn, dus eigenlijk zou een goede compound wel een must zijn voor deze techniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei MyBattle:

*.. Je bent al een tijdje van de benzo's af toch? Sterkte !!

5,5 maand, maar ben nog niet genezen hoor. Maar ik draag het prima, en ik weet dat het vanzelf weer goed komt. Vriendlief kookt vandaag, dus ik heb niets te klagen en lig lekker op de bank. Heb ook nu het gevoel even  dat het na drie dagen eindelijk iets kalmer is. Rust nemen is de key voor mij. Al de hele weg naar beneden zo geweest en nog steeds. Niets doen is prima!

Dieren Gifs Honden Lui Moe Voor de honden liefhebbers onder ons. Met mijn blonde haar ben ik vandaag ongeveer zo.  :-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik zit behoorlijk in de rats. Begin morgen met het afbouwen van lorazepam via diazepam en voel me erg onzeker. Ben een keer cold turkey gestopt en dat was horror, deze keer via diazepam proberen maar voel me nog steeds erg bang erover. Zijn er meer mensen die zo ern afbouwschema van tien weken hebben gevolgd? Met succes? Ik zou graag jullie ervaringen willen weten, tips zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes,

Linda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zit zelf beetje in een wave, met meer klachten, minder veerkracht, en meer onrust in mijn lichaam. Bleh...

He lieve @Kannietmeer, wat naar. Hopelijk keert het bij jou snel ten goede.

Met mij gaat het elke dag minder lijkte het. Vannacht weer zo in paniek dat ik er een halve Lorazepam in heb gegooid. Heb nu ook wat ruzie met mijn vrouw. Ze heeft gelijk, ik had dat niet moeten doen. Maar ik weet het echt niet meer. De werkdag was nauwelijks te volbrengen. Zoveel last van buikklachten en onrust. 
Is het het stoppen met de Seroquel? is het een wave? Is het een kindlingeffect van 3 keer een halve Lora in 7 dagen? Ik weet het niet meer, weet wel dat ik dit niet meer trek zo. 
Het wordt te veel en te zwaar, terwijl het in april en begin mei zo goed ging. Het vertrouwen dat er wel degelijk was is nu helemaal weg. 

Overigens, laat je hier niet door afschrikken,  mijn verhaal is absoluut niet exemplarisch voor andere afkickers. 
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lindavdd:

Hoi allemaal,

Ik zit behoorlijk in de rats. Begin morgen met het afbouwen van lorazepam via diazepam en voel me erg onzeker. Ben een keer cold turkey gestopt en dat was horror, deze keer via diazepam proberen maar voel me nog steeds erg bang erover. Zijn er meer mensen die zo ern afbouwschema van tien weken hebben gevolgd? Met succes? Ik zou graag jullie ervaringen willen weten, tips zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes,

Linda

Dag @Lindavdd, allereerst welkom hier!
Wat vraagjes: hoe lang heb je Lorazepam geslikt en ik welke dosering? 
Was je cold Turkey gestopt met de Lorazepam en na hoeveel tijd ben je weer begonnen? 

Is de Lorazepam geleidelijk omgezet in Diazepam of ineens? 
Een afbouwschema van 10 weken is erg kort, tenzij je een erg lage dosering had en het relatief kort hebt geslikt, maar juist dat laatste maak ik uit je bericht niet echt op. 
Een langzamer afbouwschema is te prefereren, bespreek dat met je arts/begeleider! 

Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Met mij gaat het elke dag minder lijkte het. Vannacht weer zo in paniek dat ik er een halve Lorazepam in heb gegooid. Heb nu ook wat ruzie met mijn vrouw. Ze heeft gelijk, ik had dat niet moeten doen. Maar ik weet het echt niet meer. De werkdag was nauwelijks te volbrengen. Zoveel last van buikklachten en onrust. 
Is het het stoppen met de Seroquel? is het een wave? Is het een kindlingeffect van 3 keer een halve Lora in 7 dagen? Ik weet het niet meer, weet wel dat ik dit niet meer trek zo. 
Het wordt te veel en te zwaar, terwijl het in april en begin mei zo goed ging. Het vertrouwen dat er wel degelijk was is nu helemaal weg. 

Met het risico dat je het irritant vind dat ik het zeg: neem rust! Veel meer rust. Je werkt weer fulltime. Misschien toch iets te heftig voor je lichaam om allemaal op te vangen? Kappen met die rotzooi, spoel ze door de plee en geef je zelf nog eens 6 maanden om te herstellen. Slaap je niet goed, ga jij mooi niet naar je werk.  Doet je buik pijn? Benzo belly? Blijf thuis ! Zorg voor jezelf Ad. Rust en tijd, dat is alles wat je nodig hebt, maar doorrennen is niet het antwoord en lorazepam al helemaal niet.

Dikke knuffel makker. Zet em op hoor. We zijn beiden nu al zover gekomen. Laat je niet gek maken. Het mag zelfs nog wel een jaar duren, en dat kan ook heel goed. Gun het jezelf en houd van jezelf door voor jezelf te zorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lindavdd:

Hoi allemaal,

Ik zit behoorlijk in de rats. Begin morgen met het afbouwen van lorazepam via diazepam en voel me erg onzeker. Ben een keer cold turkey gestopt en dat was horror, deze keer via diazepam proberen maar voel me nog steeds erg bang erover. Zijn er meer mensen die zo ern afbouwschema van tien weken hebben gevolgd? Met succes? Ik zou graag jullie ervaringen willen weten, tips zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes,

Linda

moet je nog overstappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kaida74:

Oh lekker zeg! Zoveel slapen. Zou er een moord voor doen ;-)

Ik heb net intake gehad. Diagnose: depressie en burn-out. (terug)aan de Mirtazapine (mijn psychiater had me op een ander middel overgezet wat niks deed) , maar nu een iets hogere dosis. Ik zat voorheen op een half tabletje van 7,5 mg. Ik ga nu naar 15 mg. Over 2 weken terugkomen om te kijken of het op mijn stemming en slaapgedrag werkt. Ik ga de komende weken elke week er naartoe voor gesprekken met arts en behandelaar. Dus dat geeft me een steuntje in de rug. Ze gaat de Ashton Manual doorlezen. Kende ze niet. Had het op een usb-stick gegeven en gezegd, helpt het mij niet dan wellicht anderen wel ;-) 

Als ik op Dia over zou stappen zou ik op 50 mg per dag komen, dat vond ze te hoog. Dus eerst kijken of de mirtazapine wat gaat doen en dan verder kijken. 

Iieve @Kaida74

Herken je zelf de burnout en/of de depressie? Afbouwen geeft ook depressieve gevoelens, maar mag niet worden verward met een echte depressie. Het lijkt er toch echt op dat de artsen de benzocombi met klachten bij afbouwen niet herkennen. Mirtazapine is prima om het slapen te reguleren. Ik mag het helaas niet omdat ik paroxetine heb, anders wist ik het wel. 

Misschien toch ook aandringen op omzetting naar Diazepam? 50 mg is zeker niet te hoog volgens de omrekentabel. Maar ja, ook die kennen veel artsen niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

Met het risico dat je het irritant vind dat ik het zeg: neem rust! Veel meer rust. Je werkt weer fulltime. Misschien toch iets te heftig voor je lichaam om allemaal op te vangen? Kappen met die rotzooi, spoel ze door de plee en geef je zelf nog eens 6 maanden om te herstellen. Slaap je niet goed, ga jij mooi niet naar je werk.  Doet je buik pijn? Benzo belly? Blijf thuis ! Zorg voor jezelf Ad. Rust en tijd, dat is alles wat je nodig hebt, maar doorrennen is niet het antwoord en lorazepam al helemaal niet.

Dikke knuffel makker. Zet em op hoor. We zijn beiden nu al zover gekomen. Laat je niet gek maken. Het mag zelfs nog wel een jaar duren, en dat kan ook heel goed. Gun het jezelf en houd van jezelf door voor jezelf te zorgen!

Nee, ik vind het allerminst irritant, integendeel!!! Dank, dank voor je reactie! :lips: 
Alleen rust werkt bij mij averechts vrees ik. Dan ga ik alleen maar piekeren. Ik besef wel dat ik mijn werkdagen moet afstemmen op hoe ik me voel Ik ga nu door en dat is niet goed merk ik. Maar ja, na mijn hersteldmelding hield ook meteen de begeleiding op. Ik ga het volgende week wel bespreekbaar maken. 

Liz, ken jij het kindlingeffect en wanneer dit op kan treden? Ik kan er online maar weinig over vinden. 
En ja, het mag best een jaar duren, maar dan moet ik me wel wat beter gaan voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee, ik vind het allerminst irritant, integendeel!!! Dank, dank voor je reactie! :lips: 
Alleen rust werkt bij mij averechts vrees ik. Dan ga ik alleen maar piekeren. Ik besef wel dat ik mijn werkdagen moet afstemmen op hoe ik me voel Ik ga nu door en dat is niet goed merk ik. Maar ja, na mijn hersteldmelding hield ook meteen de begeleiding op. Ik ga het volgende week wel bespreekbaar maken. 

Liz, ken jij het kindlingeffect en wanneer dit op kan treden? Ik kan er online maar weinig over vinden. 
En ja, het mag best een jaar duren, maar dan moet ik me wel wat beter gaan voelen. 

Het kindling effect is een idee wat ik niet helemaal aanhang denk ik. Dat je klachten erger worden doordat je herinstalleert of doordat je weet ik veel wat doet. Je lichaam is gewoon kwetsbaar en moet je met respect en delicaat behandelen op het moment. Voorzichtig zijn en als je klachten hebt moet je gehoor geven aan je lichaam. Werken is iets anders dan thuis ontspannen. Ik snap dat je niet niets wilt doen. Maar denk goed na over wat je wel kunt doen wat totaal geen druk legt op jezelf en waarbij je ruimte houdt om naar je lichaam te luisteren in wat het nodig heeft. Even extra douchen, rustig in de tuin werken, lezen ( als dat weer lukt), wandelen. Zelfs joggen kan misschien eigenlijk behoorlijk belastend zijn als je het mij vraagt, maar iedereen is anders, dus dat voel je zelf neem ik aan wel. Sporten kan wel ook je cortisol verhogen heb ik begrepen en dat geeft meer onrust etc. Probeer minder van je onrust weg te rennen en tijd te maken voor jezelf. En TRE kan ik je echt aanraden  om te proberen de spanning uit je lijf te krijgen zonder teveel gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Cyclad58:

Iieve @Kaida74

Herken je zelf de burnout en/of de depressie? Afbouwen geeft ook depressieve gevoelens, maar mag niet worden verward met een echte depressie. Het lijkt er toch echt op dat de artsen de benzocombi met klachten bij afbouwen niet herkennen. Mirtazapine is prima om het slapen te reguleren. Ik mag het helaas niet omdat ik paroxetine heb, anders wist ik het wel. 

Misschien toch ook aandringen op omzetting naar Diazepam? 50 mg is zeker niet te hoog volgens de omrekentabel. Maar ja, ook die kennen veel artsen niet. 

Hey @Cyclad58, Ja ik herken me in allbei. Ik heb eerder een depressie gehad (een behoorlijk zware) en nu is ie wat milder, maar zit er nu de benzo afbouw bij. Ik heb afgelopen nacht de eerste mirta gehad en heb als een blok geslapen! Heerlijk! Dat was lang geleden.

De reden waarom de arts niet aan de 50 mg Dia wilde, was dat ze band was dat ik dan de hele dag lig te slapen. En ik zei"Oh dat lijkt me heerlijk! Slaap al zolang slecht!" moest ze om lachen. Maar ik zei ook: we kunnen toch ook lager starten ten kijken hoe dat gaat? Uiteindelijk ben ik degene die bepaald hoe het gaat lopen. Ze staan er wel voor open maar wel met enige voorzichtigheid. Ze gaf ook aan vaker mensen af te laten bouwen met dia, maar dat die mensen altijd klachten hadden en het moeilijk was. 

Dus haar op de Ashton Manual gewezen, dat het dan waarschijnlijk te snel gaat ;-) Zo leert een leek een proffesional nog eens iets ;-)

Ik lees vandaag niet alle reacties, daar ben ik echt te suf/duf voor. Morgen weer een dag ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angst is ook zo,n naar ontwenningsverschijnsel, het voelt niet als angst voor het Benzo gebruik.,het lijkt een chemische angst die zo uit het niets komt opzetten en die moeilijk onder controle te krijgen is.

Heeft er iemand ervaring met geluid dat 20 x zo hard binnen lijkt te komen?

vandaag heb ik een rustige dag ingepland, na een betere dag ( niet symptoomloos) maar alles op een zachter pitje , ben ik geneigd te veel te gaan doen, en heb het idee dat  ik het een dag later weer moet bezuren.

ik vind het moeilijk om echt naar je lichaam te luisteren .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...