Spring naar bijdragen

Nieuw in dit forum

Pieternel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, geen idee wat ik allemaal moet doen op dit forum qua knoppen en stappen, het wordt even uitzoeken denk ik. Ik ben jaren geleden naar AA gegaan en dat heeft me enorm geholpen in mijn spirituele zoektocht en het vinden van rust. 4 jaar compleet alcohol vrij geweest en dat was een mooie tijd, vooral in combi  met de meetings. Daarna ben ik weer gaan drinken af en toe en dat beviel goed. Ik drink niet vaak, op het moment 2x per week ongeveer en alleen wijn of bier en altijd samen met anderen, nooit alleen . Probleem vind ik op het moment dat ik dan best veel drink op zo'n moment (1,5 fles wijn is de limiet, dan stort ik neer) en de volgende dag als een soort zombie in de rondte loop. Ik wil een tijd weer helemaal gaan stoppen en zou het liefst online contact willen hebben met gelijke zielen. Alcohol beheerst mijn leven niet maar toch voel ik dat ik het niet een hele tijd ga volhouden zonder ondersteuning. Al is het maar contact en het kwijt kunnen van emoties of gedachtenspinsels, dat zou helpen denk ik. Ik vind het namelijk ontzettend gezellig om soms met een vriend of 2 aan tafel te zitten met een glas en een muziekje en de kaarsen aan.....Alleen de dag erna is weg en daar baal ik van want ik heb best veel  verschillende dingen te doen. Dus graag zou ik eens horen of er mensen zijn die dit ook hebben en hoe zij ermee omgaan? Hartelijk dank alvast en hopelijk tot horens/lezens, groet van Pieternel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier, zelf 5 jaar gestopt geweest en toen ook weer gaan drinken. Dacht dat kan ik nu wel handelen. Na een paar maanden viel ik weer in mijn oude alco gedrag: wanneer mag ik, hoeveel mag ik..etc. Voor mij een reden om opnieuw te stoppen. Dus wat let je? Je noemt de alcoholvrije periode een mooie tijd. Bevalt het weer drinken je beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pieternel.

Ik denk dat ik je wel begrijp, je wilt het eigenlijk allebei, 1 of 2 avonden gewoon lekker even los gaan, gezelligheid, 'leuke' avond. Maar ook de volgende dag gewoon je taken afwerken, je ding doen, zonder je zo brak te voelen. Dit gaat niet allebei, dus moet je een van de 2 laten.

Ik herken het heel erg, en worstel hier zelf ook mee. Zelf heb ik hulp gezocht bij een verslavingsinstelling, omdat ik het zonder alcohol niet op de rit krijg en de 'gezellige' dingen ga vermijden.

Maar wellicht is het voor jou voldoende om hier te schrijven, en met die vrienden waar je normaal mee dronk nu te gaan sporten, lunchen, uit eten gaan, dat soort dingen.

4 jaar alcoholvrij vind ik al heel knap, goed dat je het nu weer op pakt. 

Wanneer je iets kwijt wil, gewoon hier een verhaaltje typen, en er is eigenlijk altijd wel iemand die reageert!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Tja Pieternel waarom drink je dan tot je neerstort joh! :) Heb je een idee wat daar achter zit?

welkom in ieder geval!

7 uur geleden zei bumperjim:

Tja Pieternel waarom drink je dan tot je neerstort joh! :) Heb je een idee wat daar achter zit?

welkom in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn van die "soortgenoten"  te ontmoeten. Ik houd het vol, dit forum, ik vind het een prachtige ondersteuning. Nog wel worstelen met hoe het allemaal werkt qua antwoorden en knoppen en "iemand volgen" en al die andere dingen, ik heb daar steeds meer tijd voor nodig ;-) Maar heel fijn dat ik kan schrijven en reacties krijg. Voel me nu rustig en goed en dat gaat meestal zo een aantal dagen. En dan krijg ik weer zin in de tafel en de kaarsen en de diepgang en de muziek en de fijne mensen die erbij zijn en dan gaat het weer van MEET af aan gezellig met de wijn. Dat wil ik nu dus gaan vermijden en die sfeer die ik soms zo lekker vind op een andere manier vinden. Ha ha, that will be the day als je bijna 60 bent! Mooie avond nog en hopelijk tot snel weer, groet van Pieternel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pieternel, welkom hier.

Af en toe drinken is voor mij niet meer weggelegd. Rem kapot wordt hier wel eens gezegd. De periode dat ik dat probeerde, minderen,  dronk ik op de momenten dat het 'mocht' steeds meer. En toen ik bezig was met stoppen, werden de momenten dat ik toch weer die eerste nam steeds heftiger, in de zin van snel en veel drinken, in korte tijd. Niet fijn.  Ook niet voor de gezelligheid. De onderliggende zaken kan ik nu zien en aanpakken omdat..ja juist...ik niet meer drink. 

Ik heb veel steun aan het forum, maar bezoek inmiddels sinds een jaar een  AA groep. Jij hebt ervaring met AA. Is het een idee om ook weer meetings te bezoeken? Ik ervaar de combi als sterk en helpend in mijn ADB proces.

Ik wens je succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie zondag allemaal en bedankt voor de inspirerende reacties. Is er een app voor dit forum voor op de smartphone dat jullie weten? Ik zit liever op dit forum dan op Facebook......Fijn in even een verloren moment! Ik ervaar het toch nog wel als ingewikkeld te ontdekken hoe deze site nou precies werkt, zoveel mogelijkheden en een jargon (de knoppen) dat ik even niet begrijp. Ik denk dat veel doen helpt, vandaar. Ik voel me rustig en heb even geen trek in weer een "gezellige" avond. Lastig is dat de vrienden met wie ik die borrels had leuke mensen zijn (Bourgondiers) en het dus moeilijk wordt deze ontmoetingen te continueren zonder een wijntje. Begint altijd gezellig met "borreltijd" waarna deze mensen gewoon gaan eten en nog dingen gaan doen maar ik zelf na 2 uur mijn bed in duik, niet meer gezellig ben dus, en de volgende dag wat wattig in de rondte loop. Ik krijg de neiging deze mensen nu te gaan mijden, niet meer op bezoek te vragen,  om de eerste periode door te komen zonder een wijntje bij een gezellig samenzijn. Lastig hoor! Aan de ene kant denk ik: wat maakt het ook uit, die ene keer, aan de andere kant vind ik het zo jammer van mijn dagen die ik maar half fit doorbreng. Heel fijn hier af en toe te mogen sparren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee geen app, gewoon naar de website met je browser (nog meer jargon :()

Wat dat borrelen en de dag daarna in de watten betreft, das echt een eigen keuze. Op een gegeven moment moet je uit volle overtuiging kunnen zeggen ofwel ik zuip me lam zoals altijd ofwel ik ga niet ofwel ik ga en ik drink iets zonder alcohol ofwel ik ga en ik drink max 1 of 2 glazen maar das het moeilijkst want de eerste is altijd de makkelijkste om niet te nemen :) een plan maken en je eraan houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pieternel:

Ik ervaar het toch nog wel als ingewikkeld te ontdekken hoe deze site nou precies werkt, zoveel mogelijkheden en een jargon (de knoppen) dat ik even niet begrijp.

Je kunt het ingewikkeld maken, maar dat hoeft niet hoor. Je hebt in ieder geval uitgevonden hoe je een bericht plaatst. Dat is het belangrijkst:)

Verder is het wel handig om te weten dat je direct op een bericht kunt reageren door op "citeren" te drukken ( zoals ik zojuist gedaan heb bij jouw bericht). Er zijn nog een stuk meer opties maar die zijn niet belangrijk. Nog een laatste ding: als iemand op je reageert in een discussie, of jou een persoonlijk bericht stuurt, dan krijg je daar rechtsboven in je beeld een notificatie van. Klik daarop en je wordt vanzelf naar het desbetreffende bericht geleid. Ik bezoek deze site overigens alleen maar via de telefoon, maar ik neem aan dat het op de desktop en tablet allemaal net zo werkt.

Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...