Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 3-5-2018


Aanbevolen berichten

Snurk, kuch kuch, roggeldeplok, ##%$%^&*()__)(*&$%^^&**(    Oeps ik wist niet dat ik al op het forum was.:blush:

Goeiiiiiiiiiiie morgen frummeltjes,

Ik ben dus een beetje heel erg verkouden. Iedereen wat geslapen? Ik ben gisteren weer vroeger naar bed gegaan omdat ik me niet zo lekker voelde, met het gevolgd, vannacht weer rond 2 uur wakker. Eruit gegaan, 3 cakejes opgegeten:face-icon-small-shocked: en toen weer naar bed.

Ik wil vandaag een hoop doen. Nieuwe hoge toiletbril monteren, Universele box in elkaar zetten, opruimen enz. en vanmiddag weer knutselen. Ze komen ook even kijken naar m'n racemonster. Dat ding piept en rijdt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap @bolletje en goedemorgen @Dis!

Ik heb goed nieuws: gisteren een half uur in mijn moeders warme bubbelbad geweest en gisterenavond met een vriendin wezen zwemmen. Niks aan de hand! Ik zat eindelijk op de roze wolk. 

Nu dat slapen nog, want 5 uur per nacht (wat ik meestal maak) is vrij weinig. Maar mijn humeur kan niet stuk vandaag.

Geniet van de zon lieve mensen, dat helpt bij mij in ieder geval wel positief. 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er hier mensen die tijdens de afbouw en met zware klachten, een AD hebben geprobeerd, en daarvan zijn opgeknapt? Of heeft iemand daar een verhaal van gelezen op internet? Helpt het nemen van een AD tijdens de afbouw tegen de depressie die is ontstaan? Wat is jullie idee?

 

@Jeshen " Out here on the ledge, I'm not far away from stepping of...I finally picked out my cloud. It's the one over there, surrounded by all that air...." Liedje van Maria Mena. Zeer toepasselijk vind ik en heb hem al meerdere keren gebruikt om te delen hoe ik me voelde. Ik vind het een mooi liedje.

Gisteren kwam ik dit onderzoek tegen over het gebruik van lavendelolie tegen angststoornissen. Zeer interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik ben in de afbouw begonnen met paroxetine en ik werd er extreem suicidaal van en angst werd op turbo gezet. Ik zou het vanuit eigen ervaring iedereen afraden. En ik heb het 6 weken volgehouden en heb weer moeten afbouwen. Geen pretje.....

Ik heb vd week wat passiebloem druppels gekocht omdat ik op benzobuddies goede verhalen erover las en zelf daarvan werd ik naar.

Mijn mening is dat er weinig opties zijn om de pijn te verzachten. Sommigen hebben geluk met cannabis en/of CBD , ook dat heb ik geprobeerd. Vapen, CBD olie, roken. Veel THC weinig THC ook dat hielp niet en maakte de boel erger.

Antidepressiva zijn een krachtig medicijn wat behoorlijk wat impact heeft op de hersenen en dat is denk ik het laatste wat je nodig hebt in de afbouw en vegeet de moeilijke opbouw periode niet. Mijn vroegere ervaring met AD waren wel goed.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MyBattle:

@Kannietmeer Ik ben in de afbouw begonnen met paroxetine en ik werd er extreem suicidaal van en angst werd op turbo gezet. Ik zou het vanuit eigen ervaring iedereen afraden. En ik heb het 6 weken volgehouden en heb weer moeten afbouwen. Geen pretje.....

Ik heb vd week wat passiebloem druppels gekocht omdat ik op benzobuddies goede verhalen erover las en zelf daarvan werd ik naar.

Mijn mening is dat er weinig opties zijn om de pijn te verzachten. Sommigen hebben geluk met cannabis en/of CBD , ook dat heb ik geprobeerd. Vapen, CBD olie, roken. Veel THC weinig THC ook dat hielp niet en maakte de boel erger.

Antidepressiva zijn een krachtig medicijn wat behoorlijk wat impact heeft op de hersenen en dat is denk ik het laatste wat je nodig hebt in de afbouw en vegeet de moeilijke opbouw periode niet. Mijn vroegere ervaring met AD waren wel goed.

dank voor je feedback. Passiebloemdruppels zijn ook af te raden omdat ze werken op de GABA. Daar wil je zoveel mogelijk vanaf blijven nu omdat het mogelijk je herstel niet positief beïnvloedt.

Maar goed om jou ervaring te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Zijn er hier mensen die tijdens de afbouw en met zware klachten, een AD hebben geprobeerd, en daarvan zijn opgeknapt? Of heeft iemand daar een verhaal van gelezen op internet? Helpt het nemen van een AD tijdens de afbouw tegen de depressie die is ontstaan? Wat is jullie idee?

Morgen vraag ik aan de arts of mijn huidige dosis AD opgehoogd kan worden door de vele depressieve klachten die ik heb gekregen en toch ook 7,5 week clean ben inmiddels. Ik slik momenteel 150 mg Venlafaxine en wil naar 225 mg ik houd je op de hoogte @Kannietmeer

bewerkt door Jordi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7,5 week is wel kort natuurlijk je bent nu pas aan de heling begonnen. Ik hoop echter dat het je verlichting brengt. Zolang je nu geen verergering ervaart door de AD (wat wel moeilijk te bepalen is wat nou wat doet) is het wel de moeite waard om te proberen. + de opstartfase heb je al gehad.

Ik slik helaas ook nog seroquel savonds dat werd me in crisis ook maar in me mik gedouwd en daar durf ik nu ook niet aan te rommelen voordat ik klaar ben met de benzo's maar soms vraag ik me af of dat spul het niet ook erger maakt. Uiteindelijk moet je doen wat je moet doen om te overleven. Al moet ik 30 pillen per dag slikken als ik me maar goed voel. Hadden ze maar een feel good pilletje :P

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Zijn er hier mensen die tijdens de afbouw en met zware klachten, een AD hebben geprobeerd, en daarvan zijn opgeknapt? Of heeft iemand daar een verhaal van gelezen op internet? Helpt het nemen van een AD tijdens de afbouw tegen de depressie die is ontstaan? Wat is jullie idee?

 

@Jeshen " Out here on the ledge, I'm not far away from stepping of...I finally picked out my cloud. It's the one over there, surrounded by all that air...." Liedje van Maria Mena. Zeer toepasselijk vind ik en heb hem al meerdere keren gebruikt om te delen hoe ik me voelde. Ik vind het een mooi liedje.

Gisteren kwam ik dit onderzoek tegen over het gebruik van lavendelolie tegen angststoornissen. Zeer interessant.

Hi @Kannietmeer toepasselijk inderdaad! 

Ik ben er nog niet. Maar heb weinig waarvoor ik nog bang ben. Alleen thuis zijn misschien nog wat. Dat kan ik morgen testen want als ik thuiskom is iedereen ergens anders en ben ik alleen. Alleen dat verdomde slapen! Dat maakt je zo moe en labielig. Tijd...

Hoe is het met jou? Ik zie hier wel vragen en opmerkingen, maar geen update. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Jordi:

Morgen vraag ik aan de arts of mijn huidige dosis AD opgehoogd kan worden door de vele depressieve klachten die ik heb gekregen. Ik slik momenteel 150 mg Venlafaxine en wil naar 225, ik houd je op de hoogte @Kannietmeer

Is dat wel verstandig? Ik snap het heus!! Maar denk er goed over na @JordiBespreek het inderdaad met je arts. Zou het wel helpen tegen de benzo-ontwenning om het te verhogen? In ieder geval succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Jordi:

Morgen vraag ik aan de arts of mijn huidige dosis AD opgehoogd kan worden door de vele depressieve klachten die ik heb gekregen en toch ook 7,5 week clean ben inmiddels. Ik slik momenteel 150 mg Venlafaxine en wil naar 225 mg ik houd je op de hoogte @Kannietmeer

De werking van Venlafaxine zit voor 90 % in de eerste 37,5 mg. De volgende stap van 75 mg brengt het naar 95%  Dat wetende vind ik enorme hoge dosissen die met Venlafaxine worden voorgeschreven persoonlijk vreemd. Maar als jij denkt dat het kan helpen ben ik wel benieuwd.

Denk niet dat 7,5 week clean zijn echt iets inhoud als het komt op benzo-ontwenning. Dit moet je eerder aankijken voor 8 maanden dan voor 8 weken is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Jeshen:

Hi @Kannietmeer toepasselijk inderdaad! 

Ik ben er nog niet. Maar heb weinig waarvoor ik nog bang ben. Alleen thuis zijn misschien nog wat. Dat kan ik morgen testen want als ik thuiskom is iedereen ergens anders en ben ik alleen. Alleen dat verdomde slapen! Dat maakt je zo moe en labielig. Tijd...

Hoe is het met jou? Ik zie hier wel vragen en opmerkingen, maar geen update. 

gaat wel rustig. Te weinig energie, maar wel beter dan eerst. Absoluut vooruitgang. Langzaam maar stabiel. Voel me weer zeer nuttig en waardevol en mooi als mens en ben blij dat ik mensen mag helpen deze tragedie te overleven.  Denk er zelfs over op een dag een rechtzaak te beginnen. Geen idee nog hoe, maar slachtoffers genoeg en ook bewijzen genoeg. Nu nog een funder vinden en weten wie we kunnen aanklagen. Ik wil dit uiteindelijk echt proberen meer op de kaart te krijgen.

In Nederland wordt er amper aandacht aan besteed. Dit artikel van de Britse buren bijvoorbeeld. Zou ik graag in Nederland zien gebeuren. Onderzoek en cijfers en vragen en verandering

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jordi
From Ashton
22. MY DOCTOR HAS PRESCRIBED AN ANTIDEPRESSANT TO TAKE DURING MY WITHDRAWAL. IS THAT A GOOD THING TO DO?

Most doctors who prescribe antidepressants for benzodiazepine withdrawal, or for any other purpose, will prescribe one of the modern class of SSRIs (Selective Serotonin Reuptake Inhibitors) which includes Prozac (fluoxetine), Paxil (Seroxat, paroxetine), Zoloft (Lustral, sertraline), Celexa (Cipramil, citalopram), and Serzone (nefazodone). Or they sometimes prescribe one of two even more recently developed drugs: Effexor (Efexor, venlafaxine) and Wellbutrin (Zyban, bupropion). Doctors often prescribe these particular drugs because, in addition to their antidepressant properties, they are recognised as anxiolytics (anti-anxiety agents). Ironically, all of these drugs are known to heighten anxiety and agitation, though this side effect often diminishes after the first few weeks of use. Even the SSRIs such as Paxil and Zoloft which are thought to have a primary sedative effect often cause heightened anxiety when you are in withdrawal. This heightened anxiety may be one reason that people in benzodiazepine withdrawal often discontinue the use of these drugs after a short period of time.

Among those who have taken antidepressants for long periods of time during withdrawal, the experiences are mixed. Some seem to benefit, others do not. Still others feel that their symptoms are worsened. Generally, due to the potential for creating complications of your other withdrawal symptoms, antidepressants should only be taken where you are suicidally depressed. That does not mean that you are simply pondering or even obsessing about suicide. It means that you feel that, barring some kind of pharmacological intervention, you *will* do something self-destructive. Otherwise, antidepressants should generally be avoided during withdrawal.

Another issue is that most antidepressants are documented to be addictive and, in fact, there is evidence that the withdrawal syndrome can be very pronounced and similar to benzodiazepine withdrawal in many cases. See this site's page of antidepressant news, articles and links.

There are a few scattered reports of people who have benefited from the use of an earlier class of antidepressants known as "tricyclics". One of these is doxepin (Sinequan, Adapin, Zonalon, Triadapin), which has a primary sedative effect as opposed to the stimulant effect of the SSRIs. Tricyclics also have their own set of complications and side effects. Consult your physician and check the written warnings for tricyclics to make sure that you do not have any of a number of medical conditions that may be complicated by the use of tricyclics. As with SSRIs, some are known to cause primarily sedation, where others are known to have stimulant properties.

The best advice with antidepressants or any other prescribed adjunct drug is to proceed with caution. If you decide to take an antidepressant, you may want to start at a very low dose to see how well you tolerate the drug before increasing to the dose recommended by your physician.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd @MyBattle, ik zie het ook zo, het is de moeite waard om het te proberen. 

 

@Kannietmeer, interesant stukje, ik zat al op de venlafexine voor de detox, dus ja het is heel moeilijk te zeggen, sommige hebben er baat bij, andere weer niet zegt de Ashton, blijft een moeilijke afweging heh. Zal er eens een nachtje over slapen. En 8 maanden komt inderdaad meer in de buurt dan 8 weken ben ik inmiddels wel achter...

 

38 minuten geleden zei Kannietmeer:

De werking van Venlafaxine zit voor 90 % in de eerste 37,5 mg. De volgende stap van 75 mg brengt het naar 95% 

Mij is verteld dat de nordrelanie pas vrijkomt vanaf 75 tot 300 mg, maar dat heb ik horen zeggen van een psychiater, ik heb er geen verstand van natuurlijk 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MyBattle:

@Kannietmeer Ik ben in de afbouw begonnen met paroxetine en ik werd er extreem suicidaal van en angst werd op turbo gezet. Ik zou het vanuit eigen ervaring iedereen afraden. En ik heb het 6 weken volgehouden en heb weer moeten afbouwen. Geen pretje.....

Ik heb vd week wat passiebloem druppels gekocht omdat ik op benzobuddies goede verhalen erover las en zelf daarvan werd ik naar.

Mijn mening is dat er weinig opties zijn om de pijn te verzachten. Sommigen hebben geluk met cannabis en/of CBD , ook dat heb ik geprobeerd. Vapen, CBD olie, roken. Veel THC weinig THC ook dat hielp niet en maakte de boel erger.

Antidepressiva zijn een krachtig medicijn wat behoorlijk wat impact heeft op de hersenen en dat is denk ik het laatste wat je nodig hebt in de afbouw en vegeet de moeilijke opbouw periode niet. Mijn vroegere ervaring met AD waren wel goed.

Hier wil ik graag even op inhaken. Ik slik ook paroxetine. De eerste twee weken met de start van 10mg niks aan het handje. Pas vanaf de 20mg werd ik doodmoe. Maar het kan ook komen door mijn nieuwe baan. Ik sta zowat halverwege de nacht op elke dag. Ik heb toch even met mijn huisarts gebeld, en het gaat echt over. Ik voel me prima zo. Alhoewel vroeg opstaan nooit went, ik ben dol op slapen:)

Binnenkort opnieuw op consult dan zijn mijn strips op, en gaan we kijken hoe en verder met de dosis

Voor iedereen verschillend dus. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Senna33:

Hier wil ik graag even op inhaken. Ik slik ook paroxetine. De eerste twee weken met de start van 10mg niks aan het handje. Pas vanaf de 20mg werd ik doodmoe. Maar het kan ook komen door mijn nieuwe baan. Ik sta zowat halverwege de nacht op elke dag. Ik heb toch even met mijn huisarts gebeld, en het gaat echt over. Ik voel me prima zo. Alhoewel vroeg opstaan nooit went, ik ben dol op slapen:)

Binnenkort opnieuw op consult dan zijn mijn strips op, en gaan we kijken hoe en verder met de dosis

Voor iedereen verschillend dus. 

 

Jij zit ook in de afbouw? Degene die het vroeg is namelijk al een maand niet stabiel en staat stijf van de angst. Het is dan echt 50/50 wat paroxetine gaat doen. Bij mij was het zacht uitgedrukt ellende. Sowieso in het begin kan je er wel vanuit gaan dat de boel wel wat erger wordt. En dat gebeurde bij mij ook niet bij 10mg maar toen ik een paar weken op 20mg zat dacht ik dat ik gek werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jordi:

Idd @MyBattle, ik zie het ook zo, het is de moeite waard om het te proberen. 

 

 

 

 

Zoals ik al zei en kannietmeer ook je bent pas 7,5 weken clean. Dat is dus feitelijk erg kort, logisch dat je je nog rot voelt ik zou al je klachten daar aan wijden dat is de meest logische verklaring. Ik persoonlijk verhoog helemaal niks meer al spuit het bloed uit mn oren. Ik zoek een andere weg, maar er valt wel wat voor te zeggen om het een poging te geven aangezien je makkelijk weer kunt verlagen en ik weet niet hoe erg jij lijd. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de boel tijdelijk wat erger wordt kan je dat handelen dan zeg ik tja het spul zit toch al in je systeem. Wie weet heb je mazzel en brengt het verlichting. Ik echter blijf van mening dat alle klachten door de benzo's niet weggaan door AD. Mijn gevoel zegt ook dat AD de heling vertraagt maar dat is een echt een gevoel en ik ben echt nog een leek maar mijn brein ging in overdrive en de eerste keer dat ik paroxetine gebruikte (5 jaar geleden) bracht het echt een bepaalde rust en vrede. Ook wil ik straks helemaal niks meer slikken en alles wat ik nu verhoog moet er ook weer af. Het blijven hele lastige keuzes allemaal en ik ben door mijn ervaring een beetje anti-psychiatrie geworden en sommige mensen hebben er toch echt wel baat bij.

Maar over een paar maanden kan het niet anders dat jij je een stuk beter gaat voelen ook zonder extra AD.

Nogmaals succes met wat je gaat doen, en blijf die psych vragen stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kannietmeer:

gaat wel rustig. Te weinig energie, maar wel beter dan eerst. Absoluut vooruitgang. Langzaam maar stabiel. Voel me weer zeer nuttig en waardevol en mooi als mens en ben blij dat ik mensen mag helpen deze tragedie te overleven.  Denk er zelfs over op een dag een rechtzaak te beginnen. Geen idee nog hoe, maar slachtoffers genoeg en ook bewijzen genoeg. Nu nog een funder vinden en weten wie we kunnen aanklagen. Ik wil dit uiteindelijk echt proberen meer op de kaart te krijgen.

In Nederland wordt er amper aandacht aan besteed. Dit artikel van de Britse buren bijvoorbeeld. Zou ik graag in Nederland zien gebeuren. Onderzoek en cijfers en vragen en verandering

Goede plannen! En je weet het he: ik wil best helpen. Ben misschien het ergste voorbeeld, maar heb wel wat ervaring, helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei MyBattle:

Jij zit ook in de afbouw? Degene die het vroeg is namelijk al een maand niet stabiel en staat stijf van de angst. Het is dan echt 50/50 wat paroxetine gaat doen. Bij mij was het zacht uitgedrukt ellende. Sowieso in het begin kan je er wel vanuit gaan dat de boel wel wat erger wordt. En dat gebeurde bij mij ook niet bij 10mg maar toen ik een paar weken op 20mg zat dacht ik dat ik gek werd.

Ik was nét clean, alhoewel de stoffen nog niet uit mijn lichaam waren / zijn. Ik werd vrij direct ingesteld op de paroxetine. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...