Spring naar bijdragen

Maandag 16 april


Gast

Aanbevolen berichten

Even over mediteren.

Het doel is niet gedachten te stoppen. Dat kan namelijk niet. Ze blijven altijd komen, automatisch Nou ja,  met een paar flessen....:blush: Mediteren, aandachtsoefeningen zijn er op gericht je gedachten en of emoties te observeren. Er op een afstand naar te leren kijken, zodat je je minder gaat identificeren met die gedachten, en/of emoties. Een aardige bijkomstigheid kan zijn dat je er rustiger van wordt. Maar zeker in het begin kan het juist onrustig zijn. Mediteren, mf oefeningen vragen oefening...en discipline. Verder is het niet ingewikkeld om te doen. En zijn er ook aardige hulpmiddelen om je op gang te helpen, apps en cd tjes..youtube...boekjes met oefeningen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei kruidenthee67:

Even over mediteren.

Het doel is niet gedachten te stoppen. Dat kan namelijk niet. Ze blijven altijd komen, automatisch Nou ja,  met een paar flessen....:blush: Mediteren, aandachtsoefeningen zijn er op gericht je gedachten en of emoties te observeren. Er op een afstand naar te leren kijken, zodat je je minder gaat identificeren met die gedachten, en/of emoties. Een aardige bijkomstigheid kan zijn dat je er rustiger van wordt. Maar zeker in het begin kan het juist onrustig zijn. Mediteren, mf oefeningen vragen oefening...en discipline. Verder is het niet ingewikkeld om te doen. En zijn er ook aardige hulpmiddelen om je op gang te helpen, apps en cd tjes..youtube...boekjes met oefeningen. 

Dat digitale lijkt me dus juist niet werken of ben ik nou zo raar? Ok de gedachtes niet stoppen ik dacht dat dat juist het doel was. Zat ik even fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werkt voor iedereen anders Gypsy.  Ik zelf ga gewoon zitten, op een stoel, rustige ruimte...zet een klokje op bv 5 min. Staar naar een punt op de tafel en neem waar...observeer wat er gebeurt in mijn lijf of hoofd...en probeer daar dan geen oordeel op te hebben. That's it...Je kunt ook korte cursussen doen, of soms krijg je bij yoga oefeningen aangereikt.

Goed dat je je sponsor belt, in de actie en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei kruidenthee67:

Het werkt voor iedereen anders Gypsy.  Ik zelf ga gewoon zitten, op een stoel, rustige ruimte...zet een klokje op bv 5 min. Staar naar een punt op de tafel en neem waar...observeer wat er gebeurt in mijn lijf of hoofd...en probeer daar dan geen oordeel op te hebben. That's it...Je kunt ook korte cursussen doen, of soms krijg je bij yoga oefeningen aangereikt.

Goed dat je je sponsor belt, in de actie en sterkte.

ok dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees net voor ik zo weg ga naar mijn afspraak dat je het moeilijk hebt @Gypsy. Goed dat je direct je sponsor kunt bellen en ook gaat bellen. Actie! Inderdaad. Veel sterkte. 

En mij helpt ook als het door onrust niet " zo" lukt om een geleide meditatie te doen. Ik zet een cd op , ga op bed liggen of rustig in een stoel en hoef dan alleen te luisteren. Er zijn zat cd's te vinden, masr ook genoeg op youtube etc etc. als ik te druk in mijn hoofd ben is dat voor mij een goede oplossing. Helpt me ook als ik last van craving krijg. Je stapt dan toch even uit het moment. 

Nogmaals Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lente:

Lees net voor ik zo weg ga naar mijn afspraak dat je het moeilijk hebt @Gypsy. Goed dat je direct je sponsor kunt bellen en ook gaat bellen. Actie! Inderdaad. Veel sterkte. 

En mij helpt ook als het door onrust niet " zo" lukt om een geleide meditatie te doen. Ik zet een cd op , ga op bed liggen of rustig in een stoel en hoef dan alleen te luisteren. Er zijn zat cd's te vinden, masr ook genoeg op youtube etc etc. als ik te druk in mijn hoofd ben is dat voor mij een goede oplossing. Helpt me ook als ik last van craving krijg. Je stapt dan toch even uit het moment. 

Nogmaals Sterkte.

Dank je. Het gaat even niet zo lekker inderdaad. Ga jullie raad opvolgen. Nu eerst naar huis en dan bellen dat is wel nodig anders gaat het niet goed voel ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen 

Ik heb mijn eerste nieuwe werkdag er op zitten. Wat is het fijn om zo vroeg thuis te zijn. Oké ik moet wel absurd vroeg op staan :D 

weer thuis zijn op het moment als mijn dochtertje uit school komt. Weer avondeten op tijd. En geen lambal van een baas meer. 

@Gypsy sterkte, maar hou vooral vol 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei jowan:

@Gypsy:  Je bent niet thuis, kennelijk onderweg, je hebt geen mobiele telefoon......en je tikt hier berichten.
Ik ben een nitwit natuurlijk, maar hoe doe je dat?

 

1 minuut geleden zei jowan:

@Gypsy:  Je bent niet thuis, kennelijk onderweg, je hebt geen mobiele telefoon......en je tikt hier berichten.
Ik ben een nitwit natuurlijk, maar hoe doe je dat?

Gewoon, laptop op het werk en ik ben nu thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gypsy; ik kreeg een Mindfulness training vergoed via de verzekering; Het was heerlijk om met een goede begeleider en een groepje mensen
8 x een dagdeel en 1 terugkomdag te ervaren. Dat geeft een extra motivatie om thuis de oefeningen te doen en door die oefeningen al meteen
te ervaren wat het oplevert aan rust in mijn hoofd. Later nog veel profijt van gehad, al kost het me wel meer discipline om er actief mee te blijven.

Hier wordt vaak geschreven; het werkt als jij er aan werkt. En dat is een waarheid als een koe. Fijn ook om te zien hoeveel we nog steeds wel positief
kunnen werken aan herstel. En de rust in je kop, als alles wel eens wegvalt, wow, onbetaalbaar. Geen doel op zich, maar een bonusprijs! Succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb net een training mindfulness achter de rug. In juni nog een terugkomdag. Ik ben er heel blij mee, het geeft me tools om met de steeds terugkerende ervaren stress om te gaan. 

Momentum, ik hoop dat je de kracht vindt om zonder te kunnen. Vervelend en naar dat het even mis gegaan is. Maar vol goede moed er weer tegenaan, die drank brengt je nergens. Vandaag niet drinken, mooi! Zet ' em op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei lady jane:

@Gypsy; ik kreeg een Mindfulness training vergoed via de verzekering; Het was heerlijk om met een goede begeleider en een groepje mensen
8 x een dagdeel en 1 terugkomdag te ervaren. Dat geeft een extra motivatie om thuis de oefeningen te doen en door die oefeningen al meteen
te ervaren wat het oplevert aan rust in mijn hoofd. Later nog veel profijt van gehad, al kost het me wel meer discipline om er actief mee te blijven.

Hier wordt vaak geschreven; het werkt als jij er aan werkt. En dat is een waarheid als een koe. Fijn ook om te zien hoeveel we nog steeds wel positief
kunnen werken aan herstel. En de rust in je kop, als alles wel eens wegvalt, wow, onbetaalbaar. Geen doel op zich, maar een bonusprijs! Succes meis.

Dank je! Ga het bespreken met mijn dokter! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...