Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Loekie

Aanbevolen berichten

Hi

Ik wilde me net registreren, bleek dat ik al een account had vanaf 16 november 2016. 

Dat kan goed kloppen, ik ben toen gestopt met drinken.....om vervolgens na 8 maanden weer “voor even” een vrolijke drinker te worden. Ik zeg voor even, omdat dat vrolijke er weer snel vanaf was. 

We waren op een BBQ bij een café en wist van te voren dat ik een glaasje zou drinken. Dat had mezelf nl al lang verteld en keek er echt naar uit. Ik dronk die dag 2 glazen rode wijn. Helemaal blij was ik, ik kon het met gemak bij 2 houden. Missie geslaagd :)      NOT!   Binnen een paar weken veranderde ik van de heldere, zelfverzekerde (en vrolijke) niet drinker naar een vrolijke drinker en huppette weer terug naar de stiekeme eenzame thuisdrinker. Om te huilen. Maar de toon was al weer gezet, er leek geen weg meer terug. 

Tot 1 maart, ik pás begon. Inmiddels is het 6 april en ik pas nog steeds. Het gaat me best goed af, moeilijke momenten komen en gaan. Ik heb de afspraak met mezelf gemaakt dat ik iedere maandag besluit of ik weer een week pas. Zo kom ik ook in het weekend niet in de verleiding, want dan moet ik eerst tot maandag wachten. De afspraak werkt goed voor mij, want op maandag ben ik sterk genoeg om het weer een weekje vol te houden.

Ik snap niet waar ik m’n motivatie vandaan haal want ik voel me helemaal niet blij, fris en energiek. De eerste was week fantastisch, maar alle weken daarna word ik elke ochtend wakker met een kater. Droge mond (ik drink heel veel water en thee), hoofdpijn, somber en nooit uitgerust. Slaap hartstikke goed, de fase met de rare levensechte dromen zijn al weken passé. 

In mijn koelkast staat al vanaf 28 feb een klein flesje wijn. Ik voel geen behoefte om deze meester te maken. Ik weet dat dit niet genoeg voor me zal zijn, dan wil ik meer....

:sun:

bewerkt door Loekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug, Loekie. Jammer dat het zoveel weken duurt om weer fit te worden. Maar ik ga er van uit dat dat wel gaat komen. Wat ik me afvraag, hou je de ellende niet ook in stand met dat flesje in de koelkast en dat idee van misschien volgende week weer... Ik zou zeggen met jouw ervaring is het logischer om nu een blije geheelonthouder zonder verdere fratsen te worden. Kun je er achter komen wat er lonkt? Wil je net als anderen kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wat je zegt Bob,

Als ik nu zeg tegen mezelf zeg, ik drink nooit meer....dan vliegt het me naar de keel. Door elke week op maandag tegen mezelf te zeggen: deze week drink ik niet, maak ik het behapbaar. En dat gaat me ook makkelijk af voorlopig. Misschien kan ik hier over een poosje 2 weken of een maand van maken. Ik ben er achter dat ik me goed hou aan de afspraken die ik met mezelf maak. De afspraak vóór altijd lukt me nu nog niet ;). Alhoewel ik hoop dat ik deze over een poos wel met mezelf kan maken.

Het flesje laat ik staan omdat ik het best mag opdrinken, niemand die mij dat verbied ....ik wil het alleen niet omdat het me te min is. Een psychologische mindfuck?.. Het geeft me een raar gevoel van vrijheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Welkom terug. De eerste maand is dus al voorbij. Fijn! Mooi die "maandagafspraak" met jezelf. Ik doe het weer dag voor dag. Ieder zijn of haar eigen manier, en dat is mooi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik het begrijp, Loekie, en bedankt voor je reactie. Die maandag vind ik wel slim gekozen als dag van de week, en als dat flesje je een goed gevoel geeft, why not? Misschien komt er een moment dat je het met volle tevredenheid wegkiepert of aan iemand anders geeft en dat ervaart als een definitief keerpunt of zo. Succes deze week in elk geval (en de volgende weken :)).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lente:

Welkom hier. Welkom terug. De eerste maand is dus al voorbij. Fijn! Mooi die "maandagafspraak" met jezelf. Ik doe het weer dag voor dag. Ieder zijn of haar eigen manier, en dat is mooi. 

Hoe deed je het eerst? En werkte dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Ik geloof dat ik het begrijp, Loekie, en bedankt voor je reactie. Die maandag vind ik wel slim gekozen als dag van de week, en als dat flesje je een goed gevoel geeft, why not? Misschien komt er een moment dat je het met volle tevredenheid wegkiepert of aan iemand anders geeft en dat ervaart als een definitief keerpunt of zo. Succes deze week in elk geval (en de volgende weken :)).

Dank je :)

ja juist! Een definitief keerpunt, hoe zou dat voelen?

Heb jij dat al bereikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Ik zou t mooi weggeven als je t toch niet drinkt, is t nog ergens goed voor. 

Succes!! Ff doorbijten, de energie komt wel weer  

en niet denken aan voor altijd. Een week is al lastig zat. 

Ik ga het zeker nog niet wegdoen. Het helpt mij ook meer bewust te worden. Dat 1.5 glas (wat in zo’n flesje zit) voor mij niet voldoende zal zijn. 

Je zegt: die energie komt wel weer. Herken jij het ook? Alle dagen een kater hebben, zonder alcohol te drinken. Wat deed jij om weer terug op aarde te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Loekie:

Een definitief keerpunt, hoe zou dat voelen?

Heb jij dat al bereikt?

Ik had het binnen 2 maanden. Het voelt alsof er een knop omgezet is. Het verbaast me zelf nog steeds hoe makkelijk het daarna is en daarom zou ik iedereen willen aanraden die twijfel z.s.m. over boord te zetten. Je wint er niks mee achterdeurtjes open te houden. Integendeel.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom (terug) Loeki. Lees dat je 8 maanden gestopt was. Zet me wel aan t denken. Ik ben volgende week 3 maanden gestopt en het plan was eigenlijk om dan weer 'normaal' te drinken. Maar ik twijfel steeds meer of dat nog wel kan. Knap dat je nu weer op de goede weg bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Loekie:

Ik ga het zeker nog niet wegdoen. Het helpt mij ook meer bewust te worden. Dat 1.5 glas (wat in zo’n flesje zit) voor mij niet voldoende zal zijn. 

Je zegt: die energie komt wel weer. Herken jij het ook? Alle dagen een kater hebben, zonder alcohol te drinken. Wat deed jij om weer terug op aarde te komen?

Slapen en nog eens slapen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rosee:

Welkom (terug) Loeki. Lees dat je 8 maanden gestopt was. Zet me wel aan t denken. Ik ben volgende week 3 maanden gestopt en het plan was eigenlijk om dan weer 'normaal' te drinken. Maar ik twijfel steeds meer of dat nog wel kan. Knap dat je nu weer op de goede weg bent.

Ja das niet goed. Sowieso al om te denken drinken is normaal stoppen is abnormaal. Nee gestopt zijn moet eerst normaal worden. Niet uitkijken naar de alcohol. Dat betekent dat alcohol nog veel te belangrijk voor je is. 

Denk dat je dat een niet-alcoholist ooit denkt, yo, vanavond / dit weekend / over 3 maanden mag ik weer drinken? Nee dus. 

Als je alcohol niet kan beschouwen als iets onbelangrijks, iets extra’s gewoon voor de aardigheid waar je ook net zo goed zonder kan als een koekje bij de thee, zo lang alcohol belangrijker is dan dat, betekent dat dat alcohol een bijzondere functie voor je heeft en zit je nog in een patroon.  

Denk niet na over na 3 maanden of volgende week. Misschien loop je vanmiddag wel onder een tram, heb je helemaal voor niks nagedacht :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loekie 

Goed dat je weer gestopt bent , knap. Ik was hier 10 jaar geleden ook al en ben toen een tijdje nuchter geweest. Vervolgens sloop het er weer in. Plots 10 jaar verder weer hier terug. Want afgelopen woensdag weer gestopt en terug naar dit forum. Ik merk dat ik er anders in sta dan 10 jaar geleden. Toen bekeek ik het meer als tijdelijk stoppen later gematigd gaan drinken. Nu weet ik dat dat voor mij een no go is. Ik heb woensdag dan ook het restant wijn weggegooid. Niet omdat ik bang was in de verleiding te komen, meer als statement naar mezelf, dit is klaar nu. Ik lees dat jij nog niet fit bent , ik voel me ook echt erg brak. Ik lees veel dat dat bij het ontgiftigen hoort. Succes zet m op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Ja das niet goed. Sowieso al om te denken drinken is normaal stoppen is abnormaal. Nee gestopt zijn moet eerst normaal worden. Niet uitkijken naar de alcohol. Dat betekent dat alcohol nog veel te belangrijk voor je is. 

Denk dat je dat een niet-alcoholist ooit denkt, yo, vanavond / dit weekend / over 3 maanden mag ik weer drinken? Nee dus. 

Als je alcohol niet kan beschouwen als iets onbelangrijks, iets extra’s gewoon voor de aardigheid waar je ook net zo goed zonder kan als een koekje bij de thee, zo lang alcohol belangrijker is dan dat, betekent dat dat alcohol een bijzondere functie voor je heeft en zit je nog in een patroon.  

Denk niet na over na 3 maanden of volgende week. Misschien loop je vanmiddag wel onder een tram, heb je helemaal voor niks nagedacht :P 

Precies dat @bumperjim. Het is nog te belangrijk voor me dat voel ik. Ik moet een plan opstellen voor na deze 3 maanden. Thanks voor het inzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Rosee:

Welkom (terug) Loeki. Lees dat je 8 maanden gestopt was. Zet me wel aan t denken. Ik ben volgende week 3 maanden gestopt en het plan was eigenlijk om dan weer 'normaal' te drinken. Maar ik twijfel steeds meer of dat nog wel kan. Knap dat je nu weer op de goede weg bent.

Zo ging dat bij mij na m’n 8 maanden. Ik keek weken uit naar die BBQ. Niet om de gezelligheid van de avond, maar omdat ik eindelijk weer normaal een wijntje kon nemen. Ik heb daar zoveel spijt van gehad, want blijkbaar kan ik niet normaal een wijntje nemen zonder verregaande consequenties. 

Ik kan je hier in niet adviseren omdat ik zelf het wiel nog niet heb uitgevonden. En dat wiel zit voor iedereen ook nog eens anders in elkaar, om het nog ingewikkelder te maken. Voor mij werkt het nu heel goed om elke maandag opnieuw volmondig te zeggen dat ik weer niets drink. Momenteel kijk ik uit naar de maandagen, omdat ik mezelf dan weer kan bewijzen dat ik afspraken kan maken met mezelf. Ik hoop dat ik snel de afspraak met mezelf kan maken dat ik 2 weken niet drink. Om uiteindelijk geen afspraken met mezelf meer te hoeven maken omdat ik net zoals Bob en bumperjim die mindset heb gemaakt. Voorlopig doe ik t nog even met mindfuck :blush:Dat kleine flesje wijn in mijn koelkast laat mij elke keer weer zien dat anderhalf glas wijn voor mij niet is weg gelegd (zoals mijn vriendinnen dat zo goed kunnen). Ik heb de overtuiging dat mij dat helpt om in onverwachte situatie geen impuls wijntje aan te nemen.  Dit zal mij helpen en jou misschien juist het zetje geven om het juist leeg te drinken.

Ik hoop zo dat jij een manier vind om volgende week niet weer abnormaal te gaan drinken. Want volgens mij kan niemand op dit forum normaal drinken.                     Als ik besluit om weer wat te gaan drinken, neem ik het besluit om weer voor een hele tijd naar de fielestijnen te gaan. Ik kan niet voor jou spreken.... Doe het maar niet joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nina:

Hoi Loekie 

Goed dat je weer gestopt bent , knap. Ik was hier 10 jaar geleden ook al en ben toen een tijdje nuchter geweest. Vervolgens sloop het er weer in. Plots 10 jaar verder weer hier terug. Want afgelopen woensdag weer gestopt en terug naar dit forum. Ik merk dat ik er anders in sta dan 10 jaar geleden. Toen bekeek ik het meer als tijdelijk stoppen later gematigd gaan drinken. Nu weet ik dat dat voor mij een no go is. Ik heb woensdag dan ook het restant wijn weggegooid. Niet omdat ik bang was in de verleiding te komen, meer als statement naar mezelf, dit is klaar nu. Ik lees dat jij nog niet fit bent , ik voel me ook echt erg brak. Ik lees veel dat dat bij het ontgiftigen hoort. Succes zet m op.

 

Jij ook Nina, dank je wel!

Hopen dat we snel fit worden. Ik ben vanmorgen weer met een kater wakker geworden, hoe kan t ????? Het is prachtig weer nu, ga zo fietsend naar een tuincentrum. Wat ga jij vandaag doen om fit te worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Loekie:

Jij ook Nina, dank je wel!

Hopen dat we snel fit worden. Ik ben vanmorgen weer met een kater wakker geworden, hoe kan t ????? Het is prachtig weer nu, ga zo fietsend naar een tuincentrum. Wat ga jij vandaag doen om fit te worden?

Heb je goed ontbeten? Nadat ik gegeten had voelde ik me een stuk beter. Ik ben mijn woonkamer gaan schoonmaken. Niet dat ik topfit ben maar het hielp wel wat. Goed idee van je , fietsen naar tuincentrum. Ik ga straks een wandeling maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...