Aline38 Geplaatst 6 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 19 minuten geleden zei Rosee: @Nina hoe is het nu? Zet m op Het gaat goed dankjewel. Op mijn werk af en toe sagerijnige momenten, sneller geïrriteerd dan normaal. Ontwenningsverschijnselen denk ik. En ik ben zo enorm moe. Vanavond de vuurdoop, vrijdagavond, en er kwamen vriendinnen langs met flessen wijn. Gezellige boel. Ik heb cola gedronken. Geen 1 moment dat ik trek kreeg in wijn. Integendeel, ik zag iedereen aangeschoten worden, moe worden, praten en luisteren ging ze steeds slechter af. Tot iedereen helemaal in elkaar zakte. Geen gezelligheid meer want moe en dronken. Ik heb geobserveerd en dacht als ik had gedronken zat ik er ook zo bij en voelde ik me ook zo. Door de lol en gezelligheid kwam ik nl over mijn moeheid heen. Dus ik was energiek en de rest stortte in. Ook dacht ik aan morgen en werd heel blij. Want morgen word ik wakker zonder kater. Ik heb mijn pyama al aan en ga zo lekker naar bed. Ik kijk er naar uit ! Nada reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Wat goed allemaal! Geniet ervan, morgen het weekend beginnen zonder kater Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Nog steeds mijn mooiste kado. Wakker zonder kater, schuldgevoel of schaamte. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Echt een vuurdoop overleefd, wat ben je goed bezig! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 6 april 2018 Rapport Share Geplaatst 6 april 2018 Geniet ervan, goed gedaan. Zien wat je niet mist. Welterusten! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Bedankt allemaal! Fijn om op dit forum te zijn. Wakker geworden met een lichte hoofdpijn en erg moe , nog steeds. Gisteren vroeg gaan slapen weer. Ben toch wel opgelucht dat het in slaap vallen en doorslapen snachts goed gaat. Dat had ik niet verwacht. Ik voel me zo blij dat ik nuchter wakker ben geworden. Vlak voor het weekend had ik altijd plannen waar nooit wat van terecht kwam want brak. Zo zonde. Hoewel ik me nu ook brak voel lichamelijk. Wel een helder hoofd. Ik las iets over koud douchen bij herstellen van verslaving weet iemand daar iets over ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 9 uur geleden zei Lika: Nog steeds mijn mooiste kado. Wakker zonder kater, schuldgevoel of schaamte. Lika dat zeg je goed , zonder schuldgevoel en schaamte. Voelt zo negatief, ik voelde dat bijna elke dag. Hoe lang ben jij nu nuchter ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Goedemorgen @Nina. De vermoeidheid en hoofdpijn de eerste tijd is heel herkenbaar. Had ik ook. Ik denk dat je het gewoon moet laten bestaan. Het woord "verduren" komt dan altijd in me op. Het loslaten van een oud patroon gaat nu éénmaal niet zonder lichamelijke en geestelijke reacties. Bij mij is er in de loop van de tijd heel langzaam een nieuw patroon voor in de plaats gekomen; kwam ik vroeger niet in bed omdat ik er per se nog ééntje wilde drinken en kwam ik er 's ochtends niet uit doordat ik brak was. Nu lig ik er vroeg in (oh, wat gezellig) en sta ik 's ochtends vroeg op en begin gelijk aan de dag. Ben veel actiever in de ochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 2 uur geleden zei Nina: Lika dat zeg je goed , zonder schuldgevoel en schaamte. Voelt zo negatief, ik voelde dat bijna elke dag. Hoe lang ben jij nu nuchter ? Sinds 25 novrmber 2016 , Nina Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 10 minuten geleden zei Lika: Sinds 25 novrmber 2016 , Nina Wat knap Lika. Dat is al een lange periode. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Ja, ik denk in jaren. Heb er nu mijn tweede aan vast geplakt. Het voelt niet als knap trouwens, maar als noodzaak... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 52 minuten geleden zei Pytje: Goedemorgen @Nina. De vermoeidheid en hoofdpijn de eerste tijd is heel herkenbaar. Had ik ook. Ik denk dat je het gewoon moet laten bestaan. Het woord "verduren" komt dan altijd in me op. Het loslaten van een oud patroon gaat nu éénmaal niet zonder lichamelijke en geestelijke reacties. Bij mij is er in de loop van de tijd heel langzaam een nieuw patroon voor in de plaats gekomen; kwam ik vroeger niet in bed omdat ik er per se nog ééntje wilde drinken en kwam ik er 's ochtends niet uit doordat ik brak was. Nu lig ik er vroeg in (oh, wat gezellig) en sta ik 's ochtends vroeg op en begin gelijk aan de dag. Ben veel actiever in de ochtend. Je patroon is ten positieve veranderd. Goed van je daar wil ik ook naar toe. Ik heb mijn woonkamer al gesopt. Voelde me een stuk beter energieker nadat ik had ontbeten. Normaal ging ik na het ontbijt weer in bed liggen. Want het was toch weekend? Die behoefte had ik nu niet. Zin om schoon te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 7 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 2 minuten geleden zei Lika: Ja, ik denk in jaren. Heb er nu mijn tweede aan vast geplakt. Het voelt niet als knap trouwens, maar als noodzaak... Dat begrijp ik. Maar ik vind het toch knap van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 7 april 2018 Rapport Share Geplaatst 7 april 2018 Dank je. Ik ben wel trots. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Wederom zonder kater wakker geworden. De vogeltjes fluiten, zin in de dag. Gisteravond even een trekmoment gehad. Dan is dit forum erg ondersteunend heb ik gemerkt. Ik kon het even kwijt , zo belangrijk. Die drang ebte langzaam aan weer weg. Het begrip HALT dat ik hier gister leerde echte eyeopener voor me. De triggers hungry lonely en tired speelden gisteren bij me. Het mooie weer ook. En natuurlijk het feit dat het zaterdagavond was. Wat ergens onzin is , omdat ik op andere avonden ook altijd dronk. Maar vrijdag en zaterdagavond voelen net iets sterker qua verleiding. Vroeg naar bed gegaan . Midden in de nacht wakker geworden van een buren ruzie. Omdat hij (dronken ) zijn vrouw in elkaar roste uit bed moeten gaan politie gebeld. Het was erg stressende situatie. Normaal had ik daarna ook een glaasje genomen om in slaap te komen. Klaarwakker adrenaline maar toch snel in slaap gevallen. Nu erg brak. Wel een fris hoofd. Ik ben blij dat het slapen goed gaat boven verwachting. En ik ben sinds eeuwen nuchter het weekend doorgekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Ik kon zonder schaamte en stress de politie te woord staan , ook zo'n prettige bijkomstigheid. Normaal gesproken had ik een kegel gehad . Dat gaf me een ontspannen gevoel . Daarbij ik denk dat ik de ruzie niet eens gehoord zou hebben als ik gedronken had. Zo kom ik steeds meer voordelen tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 heb een fijne dag meis! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 32 minuten geleden zei Lika: heb een fijne dag meis! Dankjewel Lika jij ook ! Ik denk veel na over het drinken nu. Over het waarom. En wanneer dat het begon. Ik vond het van jongs af aan al erg interessant. En ik merkte toen al dat ik het interessanter vond dan sommige vrienden en vriendinnen van mij. Daarentegen voelde ik me meer aangetrokken tot mensen die drank interessant vonden. Ergens voelt het alsof het altijd al in me hebt gezeten. Een zwakke plek. Genetisch gezien niet verwonderlijk ook. Die eerste keer dat ik alcohol dronk vond ik de roes geweldig. Dat weet ik nog goed. Mezelf verdoven had ik nodig. Teveel vond ik overigens nooit prettig. Dat is later dan wel veranderd. Niet dat ik het toen prettig vond maar de grip raakte ik langzaam aan kwijt. Dus ondanks dat het niet lekker is doorgaan. Toen voelde ik dit is niet goed. Het word een soort moeten. Wat ik nu ook ervaar nu ik nuchter ben is dat ik niet gespannen word als mensen dichtbij me staan. Ik werd daar tot voor kort erg nerveus en zelfs boos van. Dat kwam door de kater. Ook beetje paranoia vooral in mensen massa's. Ik schrijf veel dat doet me goed merk ik. Alsof ik nu alles aan het analyseren ben , alles op een rijtje zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Schrijven kan heel goed werken. Heeft mij enorm geholpen en nog steeds. Ik heb lang de misvatting gehad dat roken en drinken bij zouden dragen aan een spannend ‘groots en meeslepend’ leven. maar : a. Ik ben geen groots en meeslepend leven- lever. Want wat is dat dan? b. Dicht op je gevoel zitten en daar met aandacht bij kunnen zijn is grootser, meeslepend en spannender dan ik ooit had kunnen denken. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Lika geheel met je eens. En herkenbaar, een groots en meeslepend leven willen leven of denken te leven dmv gebruik van middelen. Misschien heb ik teveel films gekeken . Waar het op neer komt is het is allemaal vluchten. Als ik voor mezelf spreek tenminste. Even lekker mijn eigen leven uit verdwijnen in een andere wereld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Je kan precies even groots en meeslepend bezig zijn met een spa rood in je hand tzit allemaal in je hoofd. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 6 minuten geleden zei bumperjim: Je kan precies even groots en meeslepend bezig zijn met een spa rood in je hand tzit allemaal in je hoofd. Dat ga ik ontdekken nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Goed bezig @Nina. Je ervaart nu de voordelen van het niet drinken. Kun je nagaan hoe erg we bezig waren met het vergiftigen van ons lichaam. Tijd om het tij te keren Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 8 april 2018 Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Groots en meeslepend willen leven... herkenbaar! Hoe komen we toch aan dat idee? is het omdat grote kunstenaars ons dat voor hebben gedaan? Omdat we meer lef hebben als we drinken? Creatiever zijn? Aantrekkelijker denken te zijn? Misschien onzekerheid over wie we zeker niet willen zijn wegnemen? Want...hoe kun je nu groots en meeslepend zijn als je je lijf en brein eerst verdoofd hebt met middelen? Rare mensen zijn we toch Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 8 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2018 Mezelf goed aan het uitdagen dit weekend geloof ik. Even op een terras gezeten, koude fristi gedronken. Probleemloos want zo lekker heb ik alcohol drinken op een terras , in de zon nooit gevonden. Maar nu bezig met een rotklus, zo'n klus waar ik me savonds mee trakteerde op wijn. Dan word ik wel lichtelijk sagerijnig als ik me bedenk dat ik dat vanavond niet ga doen. Niet hevig maar komt wel binnen. Vanavond geen 'beloning' . De buren zijn wederom aan het barbecuen en aan het bier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden