Sandro Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Als je griep hebt dan is dat onmogelijk. Vier dagen is dan al behoorlijk kort. Ja, drink vooral veel water. Achteraf had ik dat meer moeten doen de eerste dagen. Of thee met honing (en gember?). Fijn voor de keel. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Beterschap @Nina. Misschien komt het omdat je lichaam zichzelf nu helemaal aan het 'opschonen' is? Of zeg ik maar wat? Kan ook gewoon een griepje zijn natuurlijk. rust lekker uit. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 3 minuten geleden zei Rosee: Beterschap @Nina. Misschien komt het omdat je lichaam zichzelf nu helemaal aan het 'opschonen' is? Of zeg ik maar wat? Kan ook gewoon een griepje zijn natuurlijk. rust lekker uit. Ik heb voor mijn kinderen gezorgd die griep hadden ze zijn erg ziek geweest. Mijn broer vorige week bezocht die ook griep had. Het lijkt me meer voor de hand liggend dat ik griep heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Ja, niet alle ellende wordt veroorzaakt door de drank. Was het maar zo simpel Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Beterschap Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Ja dat is waar @Sandro. Beterschap dan maar @Nina! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 1 minuut geleden zei Rosee: Ja dat is waar @Sandro. Beterschap dan maar @Nina! Dankjewel Rosee hopelijk op tijd beter voor het mooie weer volgende week Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 3 minuten geleden zei Senna33: Beterschap Dankjewel Senna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Loekie Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 https://www.paleobros.nl/recepten/item/feel-good-thee Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 3 minuten geleden zei Loekie: https://www.paleobros.nl/recepten/item/feel-good-thee Dankjewel Loekie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Tijdens het boodschappen doen kreeg ik een telefoontje waar ik erg sagerijnig van werd. Kreeg een teleurstelling te verwerken. Niets ernstigs verre van dat. Ik kon het op dat moment niet langs me heen laten gaan. Ziek, dan ben ik altijd snel van slag. Daar kwam de trek weer. Ik kreeg enorme zin wijn te kopen, waar ik ook langs liep. Waar ik vooral sagerijnig van werd was van de gedachte dat ik dat niet ging doen. Ik voelde me zo boos. Thuis weer in bed gedoken. Het duurde best lang voordat ik mijn frustratie kwijt was. Dan heb ik de A van HALT nu ook gehad. Deze was moeilijk, poeh. Ik ben het nu weer kwijt. Blij dat ik mijn emotie niet ben gaan verdrinken. Had ik erge spijt van gekregen. Ik zit op dag 11 nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Goed dat je het herkent en niet hebt gedaan! Die chagrijnigheid herken ik. Mijn kinderen waren elkaar vanmiddag vreselijk aan het uitdagen en ruzie maken. Van binnen voel ik me dan boos en somber en gestrest. Toen ik daarna door de stad fietste leek het alsof iedereen aan het bier en wijn zat en ik voelde me zo chagrijnig dat ik dat niet kon! Nu gelukkig over. Herkennen is al een hele stap, goed van je!!! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 @Rosee ook petje af voor jou ! Ruziënde kinderen, ook voor mij een trigger. Snap ik goed. Ook die gevoelens erg herkenbaar Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Goed geslapen en fris wakker geworden. Ik verwonder me nog steeds elke ochtend als ik nuchter wakker word. Het voelt zoveel beter. Maar de avonden en nachten vind ik het allerfijnste. Het geeft zoveel rust nuchter in slaap te vallen. Ik doezel dan gelukzalig weg in dromenland. Nooit meer onrustige avonden , nachten. Geen stress en zorgen. Dat ik dronk gaf me veel zorgen. Dat maakt onrustig. Als ik wakker word zin in de dag , bedenk wat ik ga doen. Hoef niet meer te denken dat lukt me toch niet want ik stort straks weer in. Dit forum is erg helpend. Soort dagboekfunctie erg waardevol. Kan mijn gedachten van me afschrijven. Ben nog ziek maar voel me iets beter dan gisteren. In ieder geval voel ik me positief. De avonden zijn lang zonder drinken maar dat vind ik een groot voordeel. Ik heb meer tijd. Om dingen af te maken maar ook voor ontspanning. Al met al het gevoel een zinvoller bestaan te leven. Het is goed voor me ieders bijdrage te lezen. Dat houd me scherp. Verleidingen, triggers liggen 24 uur per dag op de loer. Het doet me beseffen dat ik voor altijd alert moet blijven. Mezelf scannen, hoe voel ik me , hoe kan ik mijn stemming verbeteren, hoe kan ik goed voor mezelf zorgen. Beseffen dat 1 drankje nooit meer kan zonder gevolgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Wat een mooie bezinning op de vroege zondagochtend Nina. Een goeie dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 @kruidenthee67 Dankjewel voor jou ook een fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 37 minuten geleden zei Francoise: En wij hier op het forum zijn blij met jou Lisa (was het toch?). Je schrijft zo energiek en positief, je inspireert. Je bewandeld een heel mooi pad Lisa , wat een bewustwording hè. Ook ik ben nog iedere dag gelukkig dat ik niet meer hoef te drinken . Krankzinnig toch eigenlijk dat je dat al die jaren jezelf hebt aangedaan Dankjewel alles en iedereen inspireert mij hier. Er is een nieuwe wereld voor me open gegaan. Ik heb ook veel aan de filmpjes die op het forum staan. Informatief en leerzaam. Met je eens , krankzinnig wat we ons zelf hebben aan gedaan. Dat de jaren ongemerkt voorbij zijn gegaan. Ik heet Lisa ja , maar mijn nickname hier is Nina. Ik luister naar beide namen:) Een fijne zondag Francoise Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Wat een mooi pad bewandel je. Fijn he, hoe het leven eruit ziet zonder drank? Ik lees jouw bijdrage ook graag. Je bent zo bewust bezig, dat bewonder ik. Ook van mij een mooie zondag toegewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 @Sensitief Dankjewel jij ook een fijne zondag hoe gaat het nu ? Hoop dat je je focus weer hebt het leven is zoveel aangenamer maar dat weet jij ook , al langer dan ik. Je hebt al een goede ervaring om op terug te grijpen nu de wetenschap ook dat je weet dat je het kan zet m op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Dank je wel. Het forum helpt om de focus op het stoppen te houden en ook fijn om hier en daar herkenningen te lezen. Vanaf vandaag weer op koers Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Verveelmomentje....trekmomentje. gewandeld, terras. Broeierig weer, geur van barbecue. Dat word wat komende week de ultieme uitdaging, zomer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Jaaaaa.... het frisdrankseizoen is weer begonnen. Nina, kom op, er zijn vele dorstlessers waar je géén spijt van krijgt achteraf. Niet alleen die simpele frisdrankjes, er is een hele cultuur in alcoholvrij... Google maar eens op aloholvrije coctails en zo.. Genoeg feestelijks te vinden. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Dankjewel @Kohtje alcoholvrije cocktail dat klinkt lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Ik drink ze nooit.. . Ben met een gewone cola-light al dik tevreden. Ben, denk ik, niet zo'n 'cultuurmens'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Lijkt me leuk eens een keer uit te proberen. Een koude cola met citroen is anders ook heerlijk in de zomer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden