Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 25-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen mensen,

Jaha, Een uur eerder onze bedden uit, en als we dan nog slecht slapen, is dat geen pretje.

Bernice en Diff. hopelijk dat jullie je vandaag wat beter dan gisteren. Ik hoop het.:heart:

Diff. kun je niet beter nog ff. wachten met minderen tot je wat stabieler bent meis? Waarom jezelf kwellen? Je bent al zo goed bezig.

Ciclad hoe is het met je vrouw? Nog veel last van de migraine?

Senna en Jesh. voor jullie ook een fijne dag.

Ik ga dadelijk bed verschonen, wasje doen, beetje poetsen en dan weer lekker hobbyen. De :sun: schijnt hier binnen en buiten.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen,

Jaha, Een uur eerder onze bedden uit, en als we dan nog slecht slapen, is dat geen pretje.

Bernice en Diff. hopelijk dat jullie je vandaag wat beter dan gisteren. Ik hoop het.:heart:

Diff. kun je niet beter nog ff. wachten met minderen tot je wat stabieler bent meis? Waarom jezelf kwellen? Je bent al zo goed bezig.

Ciclad hoe is het met je vrouw? Nog veel last van de migraine?

Senna en Jesh. voor jullie ook een fijne dag.

Ik ga dadelijk bed verschonen, wasje doen, beetje poetsen en dan weer lekker hobbyen. De :sun: schijnt hier binnen en buiten.

Fijne zonnige dag Bolletje ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje, een hele fijne dag voor jou! 

Ik hoop dat @Difficult en @Bernice de nacht een beetje goed zijn doorgekomen en dat @Cyclad58 wat bij heeft kunnen tanken. Sinds mijn vriend thuis is, lijk ik wel weer wat minder te slapen. Een uur of twee uur en bam wakker en niet perse weer snel in slaap vallen. Ach we doen het er maar mee. Gisteren superdruk geweest met de schoonmaakactie in de buurt en de planten uitdelen. Ben er dan ook al 22.10 ingegaan. Dus dat uurtje valt voor mij nu mee.

Verder ben ik vrij rustig de afgelopen dagen. Raak alleen wat van slag als ik merk dat dingen die ik zelfs zwanger nog kon mij nu enorm uitputten. Zoals die acties van gisteren. Maar goed, ik ga vast wel weer ooit beter slapen, dan ga ik ook weer beter zien en kan ik de wereld en alle activiteiten ook weer aan. Dat moet gewoon lukken! 

Vorig jaar waren wij dit weekend een weekendje weg. Veel gewandeld, gezwommen, maar ook heerlijk geslapen in dat park. Dat vind ik even moeilijk terugzien, maar ook dat ga ik allemaal weer doen! Ik doe even aan zelf motivatie hahahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerard @Dis

Open kaart spelen is altijd het beste, zeker naar je kinderen toe. Of ze het begrijpen weet ik niet. Mijn kinderen begrijpen het niet echt, mijn partner ook niet. Ze houden er wel rekening mee dat dingen niet altijd gaan zoals ze behoren te gaan. 
Wellicht speelt bij jou ook mee dat je nieuwe situatie per 1 mei wat ongewoon aanvoelt? 
 

Sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen,

Jaha, Een uur eerder onze bedden uit, en als we dan nog slecht slapen, is dat geen pretje.

Bernice en Diff. hopelijk dat jullie je vandaag wat beter dan gisteren. Ik hoop het.:heart:

Diff. kun je niet beter nog ff. wachten met minderen tot je wat stabieler bent meis? Waarom jezelf kwellen? Je bent al zo goed bezig.

Ciclad hoe is het met je vrouw? Nog veel last van de migraine?

Senna en Jesh. voor jullie ook een fijne dag.

Ik ga dadelijk bed verschonen, wasje doen, beetje poetsen en dan weer lekker hobbyen. De :sun: schijnt hier binnen en buiten.

Mogge @bolletje

Gelukkig is het met mijn vrouw gaat beter. Ze had een relatief geode nacht en de migraine is weggetrokken. Ze heeft alleen nog heel veel spierpijnen (door de fibromyalgie en vermoeidheid) 

Zelf een behoorlijk goede nacht gehad. Was een uur later wakker dan normaal, dus van de zomertijd weinig of niets gemerkt. Dat is dan weer meegenomen en vanavond is het gewoon een uur langer licht. 

Allemaal een fijne, zonnige zondag gewenst! 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dis:

Hi lieve lotgenoten, ik kijk nu tegen alles op! Ik moet naar de winkel maar wacht tot een uur of vier vanmiddag. Eerst kon ik mezelf nog een schop onder de kont geven en zeggen kom op jij watje. Maar nu even niet. Kan momenteel nog niet eens naar mijn kinderen van de zenuwen. Gelukkig wel goed geslapen. Ons kleine hondje voelt mij aan, ze zit constant tussen mijn voeten als ik achter de computer zit (normaal ligt ze in haar mandje). Objectief valt het mee, het zijn de zenuwen die gieren. Ik had vroeger toen was ik 28, eens een belangrijke sollicitatie en was hypernerveus (ik kreeg toen van de huisarts 1 oxa 10mg dat hielp) De baan heb ik nog altijd ik ga per 1 mei na 31 jaar bij deze werkgever met pensioen. Ik denk dat ik de kinderen maar vertel van mijn situatie dan komen ze maar vaker naar mij als ze het begrijpen. Maar ja ze hebben zelf een druk leven met hun (en mijn klein)kinderen. Zoals eerder reeds gezegd, ik ga door al wordt het mijn dood. Ik kan geen arts iets verwijten, ik heb het spul zelf gekocht en geslikt als smarties bij tijden. Zo weer genoeg geklaagd, ik maak mij een kop sterke koffie dat is niet goed maar wel lekker en kan er vanmorgen ook nog wel bij.

Fijne dag allemaal,

Gerard

HI Gerard, Houdt in dit geval je tempo van afbouwen goed in de gaten. Deze hoge nerveusiteit is misschien niet te voorkomen, maar het kan ook te maken hebben met tempo. Wanneer je een andere methode wilt proberen kan ik je helpen. Laat maar weten wanneer je dat wilt.  En heel veel sterkte. Je keuzes zijn voor mij totaal te begrijpen en ik vind ze heel normaal in benzo-ontwenning. Er zijn mensen die de hele benzo-ontwenning in een donkere kamer doorbrengen en slechts kunnen overleven doordat anderen voor ze zorgen en boodschappen brengen bijvoorbeeld. Deze periode is slechts een periode in je leven. Het zal voorbij gaan.

Dikke knuffel,

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bernice @Difficult  Eerst gebruikte ik lorazepam. Toen ik wilde afbouwen moest ik het omzetten naar Diazepam. Het verschil was duidelijk te merken na een paar weken, ik voelde mijn dag kelderen richting depressieve gevoelens en gedrag. Het is een veel voorkomende klacht over Diazepam. Dit verdwijnt weer als je eenmaal van de diazepam af bent. Wel vervelend, maar let er niet te veel op en je komt er wel doorheen.

Als jullie minder klachten willen ervaren is het mogelijk om een micro-afbouw te doen. Je kan hiermee snel of langzaam gaan, naar gelang je lichaam en je geest het aankan. Het verschil is dat je aan het einde van de maand wel hebt afgebouwd, maar het nooit in grote stappen hebt gedaan, maar het gewoon verspreid over alle dagen van de maand. Mocht je denken dat het iets voor jou is, laat me dan even weten, dan kan ik eventueel helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het goed Sen. Alleen doet m'n pols nog pijn bij bepaalde bewegingen. Vrijdag mag het gips eraf als het goed is.

Als je een bad hebt Sen, neem dan eens een heet bad. Misschien ontspant het wat.

K.N.M. hoe is het verder met jou gegaan vandaag? Gaat het met manlief ook wat beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu op 5. Vaker het gevoel of bont en blauw te zijn / spierpijn in schouderbladen. En zo moe! Ik heb vorige week echt de goede keuze gemaakt. Hoop me vlug beter te voelen. Hoe is het met jou Liz? Ik was blij verrast met het lente weer en het extra daglicht. Al merk ik wel dat ik dat ene uurtje minder slaap niet kan missen dus ik lig er straks vroeg in. Donderdag trouwens weer naar huisarts 

liefs Senna x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bolletje:

Hier gaat het goed Sen. Alleen doet m'n pols nog pijn bij bepaalde bewegingen. Vrijdag mag het gips eraf als het goed is.

Als je een bad hebt Sen, neem dan eens een heet bad. Misschien ontspant het wat.

K.N.M. hoe is het verder met jou gegaan vandaag? Gaat het met manlief ook wat beter?

Helaas geen bad hier, en ook geen te leen. Misschien komend weekend naar een sauna. WoW zonder gips vrijdag, wat moet het heerlijk zijn om straks weer beiden handen te hebben. Ik zoek een filmpje uit en probeer te ontspannen. Morgenvroeg weer bellen met Arbo en werk. Maakt me nerveus maar ben echt lost! Plus overeenkomt wordt niet verlengt. Het is nu even Senna.....  

fijne avond en tot morgen liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer ik begrijp het. Ik heb weinig tijd in een dag en als ik in de ochtend wakker wordt voel ik me zo rot. Ik zie met een vijl en weegschaal daarom tegenop. Ik heb 24 uur de verantwoordelijkheid over twee kleintjes en energie is mega schaars. Ik hou het op tien dagen 1 mg en ga ervoor het te doorstaan. De middagen geven hoop dan lukt het wat beter. Voel idd dat diazepam depri maakt daarom wil ik mijn tempo zo klein mogelijk houden. Of ga ik dan gek worden als ik op nul zit? Ik heb het serotine syndroom gehad en kreeg toen paniek achter paniek aanval verschrikkelijk. Deze zijn weg, alleen de onrust en depressiviteit in de ochtend worden langzaam ondraaglijk maar ik kan opstaan en net aan voor de kinderen zorgen. Schuldgevoel zo erg maar hoop dat wanneer ik op nul zit weer de moeder kan worden die ik was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bolletje:

 

Bernice en Diff. hopelijk dat jullie je vandaag wat beter dan gisteren. Ik hoop het.:heart:

Diff. kun je niet beter nog ff. wachten met minderen tot je wat stabieler bent meis? Waarom jezelf kwellen? Je bent al zo goed bezig

Fijn lieverd dat je het zonnetje binnen en buiten voelt schijnen ❤️

Dit is een kwelling. Ik wordt te moedeloos als het langzamer gaat. Die diazepam maakt letterlijk leeg. 

Hopelijk heb je lekker gehobbyt vandaag. Kus voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei bolletje:

Hier gaat het goed Sen. Alleen doet m'n pols nog pijn bij bepaalde bewegingen. Vrijdag mag het gips eraf als het goed is.

Als je een bad hebt Sen, neem dan eens een heet bad. Misschien ontspant het wat.

K.N.M. hoe is het verder met jou gegaan vandaag? Gaat het met manlief ook wat beter?

Nadat we gisteren een vlooienmarkt in Den Haag bezocht hebben ben ik vandaag weer lekker moe. Maar okay. En manlief  maakt ook steeds beter keuzes om de balans naar de positieve kant te krijgen. Dus dat gaat goed. Bewustzijn en goede keuzes zijn het begin van positieve verandering.

 

7 minuten geleden zei Difficult:

@Kannietmeer ik begrijp het. Ik heb weinig tijd in een dag en als ik in de ochtend wakker wordt voel ik me zo rot. Ik zie met een vijl en weegschaal daarom tegenop. Ik heb 24 uur de verantwoordelijkheid over twee kleintjes en energie is mega schaars. Ik hou het op tien dagen 1 mg en ga ervoor het te doorstaan. De middagen geven hoop dan lukt het wat beter. Voel idd dat diazepam depri maakt daarom wil ik mijn tempo zo klein mogelijk houden. Of ga ik dan gek worden als ik op nul zit? Ik heb het serotine syndroom gehad en kreeg toen paniek achter paniek aanval verschrikkelijk. Deze zijn weg, alleen de onrust en depressiviteit in de ochtend worden langzaam ondraaglijk maar ik kan opstaan en net aan voor de kinderen zorgen. Schuldgevoel zo erg maar hoop dat wanneer ik op nul zit weer de moeder kan worden die ik was

Als je te snel gaat loop je het risico erg ziek te worden op 0. Maar of dat gebeurd kan niemand weten. Het is wel een Russisch roulette dat je speelt, want als het wel gebeurd ben je veel verder van huis. De methode met weegschaal en vijl klinkt moeilijker dan het is. Je kan ook je medicatie voorbereiden op het moment dat je daar in de middag of avond tijd voor hebt, waardoor je niet in de moeilijke momenten de uitdaging aangaat. En ik denk dat je minder heftig zal lijden als je het zo doet, waardoor de kinderen ook meer aan jou hebben. Ik denk dat je dubbel winst hebt. Je kan trouwens even snel gaan als je nu gaat, maar nog steeds kiezen voor de microtaper.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kannietmeer:

Nadat we gisteren een vlooienmarkt in Den Haag bezocht hebben ben ik vandaag weer lekker moe. Maar okay. En manlief  maakt ook steeds beter keuzes om de balans naar de positieve kant te krijgen. Dus dat gaat goed. Bewustzijn en goede keuzes zijn het begin van positieve verandering.

 

Als je te snel gaat loop je het risico erg ziek te worden op 0. Maar of dat gebeurd kan niemand weten. Het is wel een Russisch roulette dat je speelt, want als het wel gebeurd ben je veel verder van huis. De methode met weegschaal en vijl klinkt moeilijker dan het is. Je kan ook je medicatie voorbereiden op het moment dat je daar in de middag of avond tijd voor hebt, waardoor je niet in de moeilijke momenten de uitdaging aangaat. En ik denk dat je minder heftig zal lijden als je het zo doet, waardoor de kinderen ook meer aan jou hebben. Ik denk dat je dubbel winst hebt.

Dinsdag heb ik de kinderen niet en ga ik bij vrienden langs waardoor ik door dik en dun gesteunt wordt. Ik ga het op jou methode doen en vraag hen mij te helpen de medicatie voor te bereiden. Dit zijn dingen die ik niet alleen kan. Ik hou je op de hoogte ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Die spierpijnen kunnen toch behoorlijk energie vreten vind ik. Op hoeveel mg zit je nu Sen?

Fff die spierpijn in mijn benen, al 6 mnd, ik begrijp het Senna, daar ga je id zo moe van worden he? GUUSJE X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Bernice:

Lieve @Kannietmeer,

Als je zou helpen met Micro-afbouw....

Ik heb een weegschaal met vijl maar een diazepam 2 mg. weegt 2,7 gram en volgens mij zit er bij de breuklijn wat minder werkzame stof. Hoe heb jij dat gedaan?

 

Lieve Bernice, De beruklijn heeft niets te maken met werkzame stof. Het is als zout in brood. Waar zit het zout in je brood? Kan je er van uit gaan dat het gelijk over je brood verdeeld is? Zeker wel. J

e moet kunnen wegen tot 0,001 achter de komma met je weegschaal voor deze methode. Het is via internet heel makkelijk aan zo'n weegschaaltje te komen.  Dit was de goedkoopste die ik kon vinden en was voor mij goed genoeg om tot 0 te komen

http://www.dx.com/p/20g-0-001g-high-precision-mini-digital-electronic-scale-jewelry-weighing-w-tray-tweezers-weight-426479?stiff=885&stiff=525#.WrodG5cuCM8

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...