Spring naar bijdragen

Niet meer

Waldemar

Aanbevolen berichten

Hou Waldemar, ik herken dat goed van die muziek. Mijn vriend en ik luisterden nachten lang naar muziek in combinatie met drank en met een kwart pilletje XTC was de roes compleet. Ik kan bepaalde nummers nu niet aan zonder dat ik verlang naar die roes. Bijzonder hoe dat werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pytje en Rosee, Ja, dat is zeker wat ik wil Pytje. Ik kan gelukkig steeds beter naar mezelf kijken zonder daar depressieve gevoelens van te krijgen. Logisch, want door de alcohol was mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen vrijwel nihil. De ochtend in de spiegel, geen rode dikke ogen meer, pff wat een genot. Ik probeer nu echt een strak ritme aan te houden van 22.30 naar bed en 6.30 eruit, koud water in het gezicht en gaan met de dag. Het werkt zo goed bij mij, en ik krijg weer meer controle over mijn leven, hoofd, gedachten.

Precies Rosee, je beschrijft wat ik ook jaren heb gedaan. De ervaringen die ik toen had met bepaalde muziek in combinatie met alcohol en andere drugs, brengen me het schaamrood op de kaken. Ik ben musicus en muziekdocent, en muziek is voor mij zo belangrijk, maar wat heeft het af en toe, een wat je zegt roes, gebracht. Heerlijk, maar ik moet 'oppassen' dat ik de muziek niet ga haten, omdat ik me zo schaam voor die tijd:blush:Welke muziek luisterde je toen naar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Waldemar:

:rolleyes:en ik op jou, je gaat het net zo goed aan. En ik snap dat je opziet tegen het weekend, ik ook. Misschien kunnen we kletsen in het weekend, elkaar er doorheen loodsen zonder een drup:)

Ben sowieso aanwezig op het forum van het weekend voor die extra boost! Komt goed!

Wat voor muziek luister je eigenlijk? Ben ook een echte muziekliefhebber. Moet zeggen dat ik tijdens het luisteren van muziek geen extra drang ervaar om te drinken, ik wordt er eerder rustig van en het geeft me ook weer kracht op een bepaalde manier.

bewerkt door Grimes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Sensitief:

Wauw wat mooi, je voelt weer de liefde voor je passie:rose:.

Ik kan werkelijk jaloers worden op mensen die zo gepassioneerd kunnen zijn in iets. We schijnen dat allemaal in onszelf te hebben, maar ik heb het nog niet ontdekt.

Grappig dat herken ik van mezelf van een aantal jaar geleden. Maar sinds die tijd denk ik dat het wat prozaïscher is dan een passie die ergens in je zit en ineens als een geest uit de fles eruit komt. Volgens mij, als je een leuke hobby hebt - of ermee begint iig - en je concentreert je erop en je investeert er tijd in en je oefent en je daagt jezelf uit en je wordt langzaam beter... ja dan wordt het je passie. Maar dat is 90% transpiratie en maar 10% heilig vuur of misschien nog minder. En dan is het ook niet meer nodig om jaloers te zijn ;) voel je je beter bij.

Ik heb dat zelf gehad met muziek en ik zie nu trouwens met alle toestanden dat het wat minder is dit jaar, doe er minder aan en dan is ook het vuur er vanaf.  Wil t graag weer oppakken. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Grappig dat herken ik van mezelf van een aantal jaar geleden. Maar sinds die tijd denk ik dat het wat prozaïscher is dan een passie die ergens in je zit en ineens als een geest uit de fles eruit komt. Volgens mij, als je een leuke hobby hebt - of ermee begint iig - en je concentreert je erop en je investeert er tijd in en je oefent en je daagt jezelf uit en je wordt langzaam beter... ja dan wordt het je passie. Maar dat is 90% transpiratie en maar 10% heilig vuur of misschien nog minder. En dan is het ook niet meer nodig om jaloers te zijn ;) voel je je beter bij.

Ik heb dat zelf gehad met muziek en ik zie nu trouwens met alle toestanden dat het wat minder is dit jaar, doe er minder aan en dan is ook het vuur er vanaf.  Wil t graag weer oppakken. 

Ik weet het niet BJ. In het verleden genoeg aandacht en focus gegeven aan sporten, tekenen, haken etc. wel leuk en voldoening uitgehaald, maar nooit het gevoel van intens genieten. Met een borrel op wel intens genoten van dansen overigens, weet niet hoe dat is zonder borrel:)... misschien moet ik dat eens een kans geven. 

Voor jou ook wee tijd om het vuur aan te wakkeren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben altijd een soort van jaloers geweest op mensen die iets doen met muziek. En dan bedoel ik een instrument bespelen of wat Waldemar nu net aangeeft, goed
kunnen zingen. 't Gekke is dan weer dat ik in m'n leven tijd genoeg heb gehad om ook een instrument te leren bespelen maar dat nooit heb doorgezet. Nou is
doorgezet weer een beetje groot woord, verder dan drie lessen gitaar en een stuk of vijf blokfluit (Pedagogische Academie) ben ik nooit gekomen, dus van iets
dóórzetten heeft nooit echt sprake kunnen zijn. Ongeduld en het (bij verslaafden veel voorkomende) fenomeen "I want it all and I want it NOW" heeft me altijd danig
parten gespeeld, zodat ik de moed al opgaf voordat ik daadwerkelijk begonnen was. Wat wil ik hiermee zeggen? :unsure:

Nou niks eigenlijk. Alleen maar dat ik blij kan worden door jullie die zo over het weer oppakken van je instrument aan het babbelen zijn; met een
tikkeltje jaloezie blij zijn.
Gelukkig heb ik wel een expressiemiddel wat ik wel beheers, het penseel. Maar toch, hè.... :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Waldemar:

Hoi, Heb je, of bespeel je een instrument BJ? Ik speel vanaf mijn 6e jaar, en de gitaar is zo vanzelfsprekend, ken niet anders. Wel een haat/liefde verhouding, maar dit is hoe ik mezelf ervaar. Dit hoor ik terug via mijn gitaar:face-icon-small-shocked:

Ja ik drum. Sinds mn veertigste ongeveer, midlife crisis kado :) 

En na een tijdje zei ik tegen mezelf, als je ERGENS talent voor hebt in dit leven, dan is het hiervoor. Laat begonnen maar beter dan nooit. Ik doe het eigenlijk nog veel te weinig maar ja, dit is het spitsuur vh leven hè met werk en kinderen en hond en tuin en huis om te onderhouden, omg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Waldemar:

Hoi Grimes en Sensitief, Het gaat goed, even een dip rond etenstijd, zo zin in wijn, maar niet gehaald. Nu weer blij:)

in die tijd heb ik heel veel Massive Attack geluisterd, Grizzly Bear, Pink Floyd o.a.. En jij Grimes? En Sensitief?

Jaa Massive Attack! Hun platen heb ik grijs gedraaid. Luister nu graag Arcade Fire of War on Drugs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

Ik ben altijd een soort van jaloers geweest op mensen die iets doen met muziek. En dan bedoel ik een instrument bespelen of wat Waldemar nu net aangeeft, goed
kunnen zingen. 't Gekke is dan weer dat ik in m'n leven tijd genoeg heb gehad om ook een instrument te leren bespelen maar dat nooit heb doorgezet. Nou is
doorgezet weer een beetje groot woord, verder dan drie lessen gitaar en een stuk of vijf blokfluit (Pedagogische Academie) ben ik nooit gekomen, dus van iets
dóórzetten heeft nooit echt sprake kunnen zijn. Ongeduld en het (bij verslaafden veel voorkomende) fenomeen "I want it all and I want it NOW" heeft me altijd danig
parten gespeeld, zodat ik de moed al opgaf voordat ik daadwerkelijk begonnen was. Wat wil ik hiermee zeggen? :unsure:

Nou niks eigenlijk. Alleen maar dat ik blij kan worden door jullie die zo over het weer oppakken van je instrument aan het babbelen zijn; met een
tikkeltje jaloezie blij zijn.
Gelukkig heb ik wel een expressiemiddel wat ik wel beheers, het penseel. Maar toch, hè.... :sun:

Je schildert Kohtje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Ja ik drum. Sinds mn veertigste ongeveer, midlife crisis kado :) 

En na een tijdje zei ik tegen mezelf, als je ERGENS talent voor hebt in dit leven, dan is het hiervoor. Laat begonnen maar beter dan nooit. Ik doe het eigenlijk nog veel te weinig maar ja, dit is het spitsuur vh leven hè met werk en kinderen en hond en tuin en huis om te onderhouden, omg....

Ah, mooi om te doen, drummen. Naar welke muziek luister je graag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...