Spring naar bijdragen

Huiskamer 25 Februari


Bestwel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ... waar is iedereen? Naar buiten? De frisse luchte in? Een koude neus halen in de zon?

Het is wel prachtig buiten zeg, ik heb al een frisse neus ... en ... vandaag gaat het weer een beetje beter ... ik zit in een goede flow en zal wat de Huiskamer in laten stromen.

De afgelopen week realiseerde ik mij dat ik kort geleden iets heb gepost over het ontwikkelen van kleine vaste gewoontes die houvast en rust geven. Als ik hierbij  terug denk aan de afgelopen anderhalf jaar, waarin ik heb afgebouwd van ruim 10mg dia per dag naar 0,5 nu, realiseer ik mij dat, hoe tegenstrijdig het ook lijkt, de focus op het afbouw schema, het gedisciplineerd en consequent nemen van de dagelijkse dosis, dit mij ook houvast en struktuur heeft gegeven. Naar omstandigheden een "goede" gewoonte die me vooruit heeft geholpen. Ook het toegroeien naar een lage dosering, die weinig verdoving geeft en mij langzaam laat wennen een aan wereld zonder verdoving geeft houvast. Een CT afbouw geeft daar minder tijd voor, de geleidelijke weg heeft voor mij gewerkt. Fysiek ontwen ik de dia, geleidelijk daarmee veranderd ook mijn geestelijke bewustzijn. Minder angst, rustiger, positiever, minder doom scenario's verzinnen, minder obsessieve gedachten, etc... alle sysmtomen van dia gebruik en ontwenning nemen geleidelijk af, ik groei langzaam, elke dag een klein beetje, in een leven en beleving zonder verdoving ..... ik ben er minder mee bezig .... vergeet al regelmatig (bijna) de dagelijkse dosis .... nog een paar dagen en ik hoef niks meer te nemen ... daar zal ik ook aan moeten wennen ... maar ga er al geleidelijk naartoe ....

Ik ben me wel bewust ups 

Fijne dag allen .... de zon schijnt .... ik wens iedereen een geleidelijke vaart ..

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kids douchen, aankleden, vogelkooi schoonmaken, was doen etc.etc. Vannacht super slecht geslapen ondanks de positieve dag van gisteren. Gek. Probeer er niet aan te denken, maar het is moeilijk....

Vanmiddag krijgen we visite. Gaat ook maar door dat 'kraambezoek'.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Thuis, aan de koffie. Lichte huishoudelijke klusjes doen. Vanmiddag even onder de zonnebank, zal me goed doen. Misschien nog even een wandelingetje maken en studeren. 

Ik zit trouwens een beetje met mijn handen in het haar. Ik ben zo ‘zoekende’ wat het beste bij mij past. En dat is alleen verloren tijd. Ik heb mijn topic onder ‘wie is wie’ opgefrist. Ik ben echt op zoek naar de oplossing die werkt voor mij. Tips blijven welkom. 

Liefs Senna 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bestwel:

Goedemorgen ... waar is iedereen? Naar buiten? De frisse luchte in? Een koude neus halen in de zon?

Het is wel prachtig buiten zeg, ik heb al een frisse neus ... en ... vandaag gaat het weer een beetje beter ... ik zit in een goede flow en zal wat de Huiskamer in laten stromen.

De afgelopen week realiseerde ik mij dat ik kort geleden iets heb gepost over het ontwikkelen van kleine vaste gewoontes die houvast en rust geven. Als ik hierbij  terug denk aan de afgelopen anderhalf jaar, waarin ik heb afgebouwd van ruim 10mg dia per dag naar 0,5 nu, realiseer ik mij dat, hoe tegenstrijdig het ook lijkt, de focus op het afbouw schema, het gedisciplineerd en consequent nemen van de dagelijkse dosis, dit mij ook houvast en struktuur heeft gegeven. Naar omstandigheden een "goede" gewoonte die me vooruit heeft geholpen. Ook het toegroeien naar een lage dosering, die weinig verdoving geeft en mij langzaam laat wennen een aan wereld zonder verdoving geeft houvast. Een CT afbouw geeft daar minder tijd voor, de geleidelijke weg heeft voor mij gewerkt. Fysiek ontwen ik de dia, geleidelijk daarmee veranderd ook mijn geestelijke bewustzijn. Minder angst, rustiger, positiever, minder doom scenario's verzinnen, minder obsessieve gedachten, etc... alle sysmtomen van dia gebruik en ontwenning nemen geleidelijk af, ik groei langzaam, elke dag een klein beetje, in een leven en beleving zonder verdoving ..... ik ben er minder mee bezig .... vergeet al regelmatig (bijna) de dagelijkse dosis .... nog een paar dagen en ik hoef niks meer te nemen ... daar zal ik ook aan moeten wennen ... maar ga er al geleidelijk naartoe ....

Ik ben me wel bewust ups 

Fijne dag allen .... de zon schijnt .... ik wens iedereen een geleidelijke vaart ..

Klinkt allemaal erg goed, @Bestwel

Fijn dat het zo lekker gaat met je! 
Het woord geleidelijk is de juiste sleutel, dat werkt toch voor vrijwel iedereen het beste. 

Fijne dag allemaal! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allen, ik ben nieuw hier.   20 jaar 40 mg oxazepam. nu overgestapt op diazepam, dosis is nu 11 mg. het is een strijd , om zo maar te zeggen.  maar ik ben ook wel een beetje trots dat ik het schema kan volgen.   ik hoop mijn weg te kunnen vinden op dit forum.  het is allemaal nieuw dit zo maar ook wel erg fijn om met anderen in contact te komen die weten waar ik het over heb als ik zeg dat afbouwen moeilijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat gaat lukken hoor Senna.  We zitten beiden op dezelfde dosis, ik iets meer en ietsje langer.  maar we komen er van af.  hou mij op de hoogte, ik ga binnenkort ook naar 10.   ik hoop dat ik geen extra hartkloppingen krijg.   Donderdag krijg ik een holter, om alles uit te sluiten.  Laten we elkaar op de hoogte houden, dat geeft steun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een stralende vrije dag zou worden, met een wandeling en etentje in de planning, is geëindigd met tussen poses doorbrengen in bed. Mijn man kookt nu voor ons, zo lief dat zeker. Morgen weer 10 uur lang werken dus letterlijk al mijn reserves bewaren. Zo jammer van dat heerlijke zonnetje en onze enige vrije dag als gezin. Wat voel ik me vreselijk schuldig. Alles is in het honderd gedraaid hier :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei gompie:

Sterkte allen!   Ik ga er in ieder geval voor om het bij 24 jaar lang benzo gebruik te houden.  Ik heb mij vergist , het zijn geen 20 maar 24 jaar. :angry:  Hoezo , het doet iets met de hersenen.

Tot later,

Gompie

Ja het doet echt iets met je hersenen. Rustig afbouwen....geen gekkigheid .....24 jaar en dan nu diazepam.

Zwaar...maar het kan wel....alles ligt in het vermogen van willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeshen:

Net 12 minuten op mijn bed gelegen met mijn ogen dicht, zonder paniek! Op naar de 20 minuten morgen! Wauw! Ik ga dit gedoe verslaan. Tjakka! 

Nu nog wat betere nachten. Kom op! 

Dit gaat goed. Dit gaat lukken....dit wordt een succes.

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei gompie:

dag allen, ik ben nieuw hier.   20 jaar 40 mg oxazepam. nu overgestapt op diazepam, dosis is nu 11 mg. het is een strijd , om zo maar te zeggen.  maar ik ben ook wel een beetje trots dat ik het schema kan volgen.   ik hoop mijn weg te kunnen vinden op dit forum.  het is allemaal nieuw dit zo maar ook wel erg fijn om met anderen in contact te komen die weten waar ik het over heb als ik zeg dat afbouwen moeilijk is.

Welkom @gompie Waar heb je de pammen voor gekregen destijds? 24 jr is een lange tijd. Rustig aan! Hoe gaat het tot nu toe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag mooie strijders

Pyjama party was geslaagd, al was mijn vriendin teleurgesteld dat ik na een nacht je al weer weg ging. Ze had graag meer dagen met mij gehad. Maar ze begrijpt niet helemaal dat ik dat nog niet kan. Gisteren thuisgekomen, twee uur ziekig op de bank gelegen. Toen even bij mijn vriend op de bang gekropen en hem me even laten vasthouden. Toen liet ik even heel zacht wat tranen en daarna knapte ik weer langzaam op. Goed geslapen en ik probeer echt iets eerder wakker te worden en minder te slapen zonder mijzelf pijn te doen. Dat lijkt ook te werken nu.

Ik zie allemaal positieve verhalen voorbij komen. Daar ben ik blij om. k Weet wel dat er ook mensen zijn die toch dagelijks behoorlijk door de hel gaan, dus we zijn nog niet klaar met elkaar. Ook de mensen die nu nog zitten te trillen van ellende: het komt goed jongens. Ik heb het ook maandenlang slecht gehad, maar het is echt zoveel beter nu ik van alles af ben. Had ik er maar vertrouwen in dat de artsen jullie konden helpen, dan was het allemaal een stuk eenvoudiger. Nu is er zoveel onkunde en gebrek aan kennis. Daar maak ik me echt nog steeds druk over, op het moment dat er mensen in de benzo ontwenning terecht komen en er geen goed plan wordt gemaakt.

Op de nieuwe week in. Ik ga ervoor.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei gompie:

dat gaat lukken hoor Senna.  We zitten beiden op dezelfde dosis, ik iets meer en ietsje langer.  maar we komen er van af.  hou mij op de hoogte, ik ga binnenkort ook naar 10.   ik hoop dat ik geen extra hartkloppingen krijg.   Donderdag krijg ik een holter, om alles uit te sluiten.  Laten we elkaar op de hoogte houden, dat geeft steun

Wat is je afbouwplanning?  Hoe ga je afbouwen?

Wat is een holter?

Ongeacht lang gebruik schijnen alle haperingen door benzo's uiteindelijk weer te verdwijnen. Ook de cognitieve en emotionele vermindering komt terug. Geen zorgen. Gewoon de tijd geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @gompie

Fijn dat je ons gevonden hebt. Je zal hier veel herkenning vinden. We zijn er voor elkaar. Ik heb ook een holter gehad 24uur omdat ik flinke hartoverslagen heb. Maar dit komt echt door de benzo ontwenning bij mij. 

Succes lieverd met afbouwen 

Ik heb lorazepam bijna zeven jaar nu. Ben van 8mg nu naar 6mg gegaan en heb ook al alle ontwenningsverschijnselen gehad. Ze komen en gaan. Heel vervelend maar dit gaat ons allemaal lukken. 

Xxx Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...