Spring naar bijdragen

Donderdag 22 februari 2018


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Ik heb wel iets te melden, voor mij reuze relevant, voor jullie niet (echt). Aan de onzekerheid over de datum waarop ik geopereerd wordt, lijkt nu eindelijk een einde gekomen. Van 21-2 werd het 27-2, daarna 14-3 en nu weer terug naar 27-2. Volgende week dinsdag dus, als er niet weer iets tussen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen mijn reactie op jopie vanochtend. De manier waarop ik het er neerzette klonk als: "Wat zeur je nou? Het vriest nauwelijks."
Mijn macho-ego vindt dat er maar een hoop amerikaans gehyped wordt met "real-feel" temperaturen en "ijstijden", terwijl water toch echt niet bevriest bij een gevoelstemperatuur van -5 graden als de thermometer +1 aangeeft. Dus mijn ongenoegen over de weerpraatjes laat ik iemand anders gelden die met mijn ongenoegen helemaal niets van doen heeft. Sorry voor dat. Is wel op z'n plaats.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Adri:

niet-religieus vasten = een dieet volgen?

Mijn ego verhindert me het volgen van "regels van anderen"........;)
Het heeft meer te maken met een andere uiting van de ziekte verslaving bij mij in "ongecoördineerd" eten. Eten om emoties weg te drukken, zaken niet te hoeven voelen.
Dat lijkt dus weer heel sterk op wat ik deed toen ik zoop. Dus probeer ik het met eten ook een vorm te geven (alweer..). Het 'probleem' is: bier kan ik laten staan, water genoeg. Maar er moet toch elke dag wat aan eiwitten en koolhydraten naar binnen toe om te blijven lopen. Iets lastiger, vind ik. Maar wel hetzelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grijns

@jowan laat ik nou toevallig dat ongenoegen van betreffende het weer delen :)

Ik kon t prima hebben hoor. 

Maar.... belangrijker:  ja, herkenbaar.... dat ongenoegen of die ergernis ergens "droppen" waar ie niet hoeft, hooguit nu makkelijk gedropt kan worden. Sniegoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie:  het belangrijke voor mijn herstel is dat ik het bij mezelf moet houden. Ik voelde (en daar heb ik beremoeilijkheden mee) na een andere reactie erop dat het niet goed was wat ik deed. Of jij het al of niet gemerkt, gevoeld of je eraan gestoord hebt, is voor mijn herstel niet belangrijk: ik kijk naar mijn eigen aandeel en dan is een sorry op zijn plaats.
Ik vind dat best lastig, hoor. Zaken tussen twee mensen zó uit elkaar halen en alleen verantwoording nemen voor mijn deel. Ego speelt daar een grote rol in.

Fijn dat je het zo oppakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit al een paar dagen niet te best in mijn vel, maar heb dat 'nog niet zo in de gaten'.
Loop ik naar de stad, over een fietspad terwijl er ook een strookje voor voetgangers is, maar dat is hobbelig en valgevaarlijker.
Komt er een jonge meid vanachter die twee meter achter me belt. Ik hoor niet te best, dus ik schrik wat. Ze had er misschien ook best wel langs gekund, misschien wilde ze wel vriendelijk maar wat onhandig waarschuwen.
Het is maar goed dat gedachten niet gelezen kunnen worden door anderen, want wat er toen bij mij naar boven kwam verdiende echt geen schoonheidsprijs.
En dat allemaal omdat IK even wat minder capabel ben. Blaas ik mijn ego (gelukkig nog alleen voor mezelf) torenhoog op tot superieure waarden, die absoluut gezien gewoon waanzinnig zijn. Ik heb dus nog wel wat 12-stappenwerk te doen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jowan:

@jopie:  Of jij het al of niet gemerkt, gevoeld of je eraan gestoord hebt, is voor mijn herstel niet belangrijk

Leuk. Precies dit bedacht ik mij onderweg op de bus maar durfde/dorst ik niet te schrijven. En nu zie ik dat je het zelf al schrijft. Eigen aandeel etc...

Andere kant van het geheel .... te veel over je eigen aandeel denken, het te hard goed willen doen, zit (in jouw termin ologie) natuurlijk óók weer dicht bij ego etc.

In die zin heb ik heel veel aan sommige relativerende ogenschijnlijk (!) botte reacties gehad van met name Adrie, haddock en fleurtje....  een beetje heel gewoon weten dat t er allemaal ook een beetje heel gewoon bijhoort..... soms t onderzoeken níet waard. 

Slaap goed voor straks. Ik rij nog een stukje. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boek "Ego is de vijand" van Ryan Holiday uit.
Het begin is even doorbijten, op het eind komt de ontknoping en het inzicht waarom.....
Voor herstellende verslaafden die een 12-stappen programma volgen is het een heel herkenbaar en erg nuttig boek. Aanbevelenswaardig.

Natuurlijk moet ik ook minpunten vermelden: het lijkt voor de amerikaanse lezer geschreven te zijn. Bijna alle personen en veel bedrijven en sportclubs die als voorbeeld worden aangehaald lijken wat voorkennis te veronderstellen die ik dus niet heb, ik ben niet zo op amerika gericht. Maar daar heb ik me gelukkig doorheen kunnen lezen.

Nu nog zien dat ik er mijn voordeel mee doe....!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Ik heb een tijdje geleden besloten niet meer aan egobestrijding te doen. M.a.w. ik doe weer aan ego.
Grote opluchting. Kan ik weer gewoon mezelf zijn en weer gewoon boos op anderen zijn. Zowel terecht alsook onterecht.

Dan ben je pas écht je Ego kwijt natuurlijk. Gnagnagna....  

Toen ego nog een Ego was, was ze aardig om te zien... maar altijd met zich ze-hel-luf en koppig bovendien :musicnote::musicnote:

Welterusten allemaal. Aan de stroom hier in een mooi stukje nederland dus wederom geen ondraaglijk lijden.... 

Jowan probeer asjeblieft óók een beetje "zacht" voor jezelf te zijn  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...