Spring naar bijdragen

Donderdag 1 februari 2018


Momentum

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Wat ik zacht gezegd raar vind is dat "Dry January" voorbij is (in Engeland een bekend fenomeen en in Nederland ook steeds populairder wordend), mensen
gisteren op de radio daar heel positief over horen spreken, allerlei voordelen opnoemen en zo...

""De kerstborrels, de feestdagen, de vakantie en dan nog oud en nieuw. Je bent heel wat wijntjes verder voor het twee januari is. Reden om in de eerste maand van het jaar de alcohol te laten staan.

In Engeland is ‘Dry January’ een bekend fenomeen en ook in Nederland doen steeds meer mensen mee. Even een maandje geen alcohol heeft dan ook tal van voordelen. Je slaapt beter en je concentratie neemt toe. Daarnaast zullen die kerstkilootjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het is ook goed voor je lever, die zo de tijd krijgt om te herstellen. Alcohol krijgt bij de afbraak van gifstoffen namelijk altijd voorrang bij de lever.

Verder is een maandje stoppen goed voor je huid. Alcohol maakt je huid grauw, onzuiver en droog. Dat komt omdat alcohol de communicatie tussen je zenuwen en andere lichaamsdelen verslechtert. Tenslotte beïnvloedt drank je immuunsysteem en worden depressies en angsten versterkt door alcohol.

Kortom, lichaam en geest kunnen een maandje niet drinken goed gebruiken.""

.... en dat bijna de één na de ander dan zegt dat ze gelukkig vanaf morgen weer mogen drinken.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yvonne:

..... onze zuiderburen hebben er iets op gevonden,
ze plakken er gewoon nóg een maandje aan vast: 'Tournée Minerale'...  ... 

Idioten. Al dat lijden nog rekken ook. Gelukkig voor hen is februari maar een kort maandje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Koh, ik denk dat ze denken: zo, ik heb mijn best weer gedaan, dat was het weer, gezond bezig geweest, nu mag ik er weer tegenaan! Er staat ook in de tekst dat een maandje (!) niet drinken goed voor je is. Voor mij is het in ieder geval beter om maar langer dan een maand niet te drinken: helemaal niet dus. Het zou hetzelfde zijn als ik zou zeggen ik stop een maandje met roken en dan mag ik weer. Alsof er na dat maandje geen schadelijke effecten meer kunnen optreden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tournee minerale werd opgezet door de stichting tegen kanker en de druglijn. Een initiatief om mensen er toe te zetten om op termijn meer over de voordelen van een leven zonder of met minder alcohol stil te staan. Eveneens om t onderzoek naar kanker te steunen door donaties of je te laten sponseren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hola Fleur.... ik weet zeker dat Koh het niet zo sarcastisch bedoelt.. .
Je bent écht met je verkeerde been uit bed gestapt he? 
Maar buiten dat... de gedachte achter zo'n maand is gewoon mooi, 
en ik weet zeker dat het velen aan het denken zet en dat er ook veel mensen zullen zijn
die hun drinkgewoontes gaan wijzigen. 
En voor wat het waard is: ik doe ook mee :P
Van mij een dubbeldikke knuf voor je hoor ((:heart:))

Bor, hoop dat je goed hebt geslapen vannacht? 

En nu weer doooooor hier, hoop te doen... 
Het regent trouwens weer... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen aan acties is niet altijd idioot, fleur, soms zelfs nodig. Waar ik op doelde was een maand niet drinken en daar ontzettend positief over zijn en
na die maand blij zijn dat je weer mag drinken. Dat vind ik idioot, in de zin van heel erg raar.

En fleur, je niet heiliger voordoen dan de paus, hè... jij laat je nogal eens onaardig uit over mensen die het 12-stappen programma volgen.
En over met het slechte been uit bed stappen gesproken, de laatste tijd doe ik niet anders. Dus zal het wel aan mij liggen.
Excuses daarvoor. Ik beloof geen beterschap, dat heb ik niet in de hand.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...