nancy Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Goedemorgen allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 (bewerkt) Goedemorgen. Wat ik zacht gezegd raar vind is dat "Dry January" voorbij is (in Engeland een bekend fenomeen en in Nederland ook steeds populairder wordend), mensen gisteren op de radio daar heel positief over horen spreken, allerlei voordelen opnoemen en zo... ""De kerstborrels, de feestdagen, de vakantie en dan nog oud en nieuw. Je bent heel wat wijntjes verder voor het twee januari is. Reden om in de eerste maand van het jaar de alcohol te laten staan. In Engeland is ‘Dry January’ een bekend fenomeen en ook in Nederland doen steeds meer mensen mee. Even een maandje geen alcohol heeft dan ook tal van voordelen. Je slaapt beter en je concentratie neemt toe. Daarnaast zullen die kerstkilootjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het is ook goed voor je lever, die zo de tijd krijgt om te herstellen. Alcohol krijgt bij de afbraak van gifstoffen namelijk altijd voorrang bij de lever. Verder is een maandje stoppen goed voor je huid. Alcohol maakt je huid grauw, onzuiver en droog. Dat komt omdat alcohol de communicatie tussen je zenuwen en andere lichaamsdelen verslechtert. Tenslotte beïnvloedt drank je immuunsysteem en worden depressies en angsten versterkt door alcohol. Kortom, lichaam en geest kunnen een maandje niet drinken goed gebruiken."" .... en dat bijna de één na de ander dan zegt dat ze gelukkig vanaf morgen weer mogen drinken. 1 februari 2018 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Maar misschien vind ik dat raar omdat ik nog steeds lichte koorts heb... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Goedemorgen allemaal. Koffie. En zo meteen verse broodjes. Ha! Die kohtje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Goedemorgen Koh en Jopie. Klopt helemaal wat je schrijft Koh... maar onze zuiderburen hebben er iets op gevonden, ze plakken er gewoon nóg een maandje aan vast: 'Tournée Minerale'... ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Dagpact: Momentum jowan Lia Lars Reacher Amethist MarQ Tessa1987 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 4 minuten geleden zei Yvonne: ..... onze zuiderburen hebben er iets op gevonden, ze plakken er gewoon nóg een maandje aan vast: 'Tournée Minerale'... ... Idioten. Al dat lijden nog rekken ook. Gelukkig voor hen is februari maar een kort maandje.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Tja Koh, ik denk dat ze denken: zo, ik heb mijn best weer gedaan, dat was het weer, gezond bezig geweest, nu mag ik er weer tegenaan! Er staat ook in de tekst dat een maandje (!) niet drinken goed voor je is. Voor mij is het in ieder geval beter om maar langer dan een maand niet te drinken: helemaal niet dus. Het zou hetzelfde zijn als ik zou zeggen ik stop een maandje met roken en dan mag ik weer. Alsof er na dat maandje geen schadelijke effecten meer kunnen optreden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Bor, hoe is het nu met je vader? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 10 minuten geleden zei Tessa1987: Dagpact: Momentum jowan Lia Lars Reacher Amethist MarQ Tessa1987 Rosee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 6 minuten geleden zei Kohtje: Idioten. Al dat lijden nog rekken ook. Gelukkig voor hen is februari maar een kort maandje.. Ik doe er aan mee nitwit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Waarom dan? Omdat je een zuiderbuur bent of omdat je wilt lijden? Of beide? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Tournee minerale werd opgezet door de stichting tegen kanker en de druglijn. Een initiatief om mensen er toe te zetten om op termijn meer over de voordelen van een leven zonder of met minder alcohol stil te staan. Eveneens om t onderzoek naar kanker te steunen door donaties of je te laten sponseren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Je sarcasme valt slecht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Kohtje: Waarom dan? Omdat je een zuiderbuur bent of omdat je wilt lijden? Of beide? Omdat ik een idioot ben blijkbaar 1 februari 2018 bewerkt door fleurtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Dat spijt me voor je. Succes ermee, altijd vriendelijk en zacht en altijd alles en iedereen ontziend meisje. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Hola Fleur.... ik weet zeker dat Koh het niet zo sarcastisch bedoelt.. . Je bent écht met je verkeerde been uit bed gestapt he? Maar buiten dat... de gedachte achter zo'n maand is gewoon mooi, en ik weet zeker dat het velen aan het denken zet en dat er ook veel mensen zullen zijn die hun drinkgewoontes gaan wijzigen. En voor wat het waard is: ik doe ook mee Van mij een dubbeldikke knuf voor je hoor (()) Bor, hoop dat je goed hebt geslapen vannacht? En nu weer doooooor hier, hoop te doen... Het regent trouwens weer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Zou kunnen von. Ik kan t alleen niet appreciëren dat mensen die deelnemen aan acties als deze idioten worden bestempeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 @Bor, ik hoop dat je papa snel beter is. Ik ken de rollercoaster maar al te goed. Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Ach Fleur... het maakt mij inmiddels niet zo gek veel meer uit als mensen denken dat ik niet helemaal chocotof ben... zolang ikzelf maar van het tegendeel overtuigd ben... En nu echt.... wegwezen Von... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Ben er trouwens ook van overtuigd dat jíj geen idioot bent.... (je bent gewoon een geitje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Iets anders: bananen.....rijpen die vanzelf in huis? Heb een tros gekocht die nogal groen was en t is niet te schillen én niet te eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Ze zeggen van wel, jopie. Hier worden ze in elk geval altijd wel vanzelf zwart na verloop van tijd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Je kunt er ook wat ander rijp fruit bijleggen, dan rijpen de bananen ook sneller. Iets met etheengas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2018 Meedoen aan acties is niet altijd idioot, fleur, soms zelfs nodig. Waar ik op doelde was een maand niet drinken en daar ontzettend positief over zijn en na die maand blij zijn dat je weer mag drinken. Dat vind ik idioot, in de zin van heel erg raar. En fleur, je niet heiliger voordoen dan de paus, hè... jij laat je nogal eens onaardig uit over mensen die het 12-stappen programma volgen. En over met het slechte been uit bed stappen gesproken, de laatste tijd doe ik niet anders. Dus zal het wel aan mij liggen. Excuses daarvoor. Ik beloof geen beterschap, dat heb ik niet in de hand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden