Sasie Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 Hoi ik ben sasie ik voel me momenteel enorm slecht heb gisteren weer teveel gedronken en ik ben de helft weeral vergeten wat er gisterenavond is gebeurd en dat terwijl dat er een vriendin van mijn dochter is blijven slapen ik schaam me dood en heb het moeilijk dat ik geen goeie mama kan zijn heb al een paar pogingen gedaan om te stoppen maar het lukt mij niet alleen ik voel mij niet begrepen en hoop hier langs deze weg het me toch zal lukken want ik wil er echt vanaf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 Welkom sasie, meid toch . Dat gevoel kennen we hier helaas allemaal wel . En natuurlijk wil je daar vanaf . En nu op dit moment helemaal . Je bent een stuk geheugen kwijt, hebt een kater en zit vol schuld en schaamte . Je neemt jezelf voor om te stoppen. Nu voor echt. En dan is daar over een paar dagen een feestje , je vriendin komt langs of je voelt he niet fijn . En de fles komt weer op tafel. Bene there done that got the t-shirt . Maar nu heb je de stap genomen om hulp te zoeken in de vorm van je hier aan te melden. Dit kan zomaar eens de eerste dag worden van je nieuwe leven . Een leven zonder alcohol . Gun het jezelf . Het is zoveel beter en meer dan daar waar je je nu bevindt geloof me . Dag voor dag smorgens aan jezelf beloven die dag NIET te drinken, 1 dag is te overzien . Probeer het eens . En blijf hier lezen en schrijven. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 (bewerkt) Hallo Sasie en welkom, Je bent hier en dat is al heel goed. Je wilt veranderen. Mij heeft het geholpen om een lijstje met redenen voor mezelf te maken waarom ik niet wil drinken. Een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen stonden er ook op, en geen black outs meer hebben ook Dat lijstje heb ik bewaard en ik kijk er wel eens op wanneer ik trek heb in wijn. Verder kom ik iedere dag even hier om te lezen en om mee te doen aan het dagpact. Hierop doe je een soort belofte aan jezelf dat je vandaag niet drinkt. Het dagpact vindt je bij de Ditjes en datjes bij de dag van vandaag. Het houdt me bij de les. Heb je vragen, stel ze gerust! Succes! 25 januari 2018 bewerkt door Amethist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 Welkom aan boord,en veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 Hoi Sasie, Ik ben nog een groentje op dit forum, maar ik merk nu al dat het me veel steun geeft. Ik heb vandaag ook een goede vriendin in vertrouwen genomen en dat voelde heel fijn (ze reageerde ook heel goed). Ik ben vastberaden (voorlopig) geen druppel alcohol te nuttigen. Het liefst wil ik uiteindelijk leren gematigd te drinken, maar of dat er voor mij in zit weet ik niet, want ik heb moeite mat mate houden en als ik gedronken heb verlang ik de volgende dag weer naar alcohol. Heel veel succes Sasie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 25 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2018 Welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sasie Geplaatst 26 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2018 Hey Allemaal nog eens superbedankt voor jullie reacties. Doet goed dat jullie mij begrijpen dit geeft me extra moed om er voor te gaan al twee dagen geen druppel aangeraakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sasie Geplaatst 26 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2018 Dank u Anja we gaan ervoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 En hoe gaat het weekend tot nu toe Sasie? Ik heb sinds lange tijd een alcoholvrije vrij- en zaterdagavond achter de rug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sasie Geplaatst 28 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Hey @Tessa1987 heb het gisteren heel moeilijk gehad want zaterdag na het werk was het voor mij de gewoonte dat ik mijn fles wijn dronk want vond dat ik dat verdiende na een week werken, moeilijk om dit te laten maar het is gelukt. Zalig om zondagmorgen wakker te worden en u eindelijk is goed te voelen!! En voor jou ook een dikke proficiat xxx Rosee en Tessa1987 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sasie Geplaatst 28 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 @lady jane dank u door de steun die je hier krijgt en dat we mekaar begrijpen hoe moeilijk dit is maakt het iets draaglijker om te stoppen lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Geniet van je nieuwe zondag-gevoel. Lekker voor je! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Wauw! Super goed Sasie! Ik herken het, ik vond van mezelf ook vaak "dat ik het wel verdiende". Maar wat is er eigenlijk aan om in je eentje te drinken? Het schuldgevoel wat je de volgende ochtend hebt, is het in ieder geval niet waard! Ik zit nu op dag 6 en heb sinds lange tijd zo ontzettend heerlijk uitgeslapen. DAT gevoel is zoveel meer waard! Hou vol meid! Succes en een fijne zondag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2018 Als je stopt met drinken lijkt het alsof je iets kwijt raakt en er niks voor terug krijgt. Je bent zondagmorgen lekker aan de dag begonnen. Dat lijkt niet veel. Maar dat is toch al iets, een klein begin? Hou je daaraan vast, die kleine dingetjes waaruit je misschien troost put omdat je “iets groots” bent kwijt geraakt. Die kleine dingetjes worden meer en groter als je niet drinkt. We moeten nu eenmaal door die rotte beginperiode heen voordat we die echte leuke dingen gaan herontdekken die we door de drank zijn kwijtgeraakt. Morgen weer een dagje erbij, het gaat goed zo. En het wordt steeds beter. Niet ineens, niet snel, maar toch onvermijdelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden