Spring naar bijdragen

Hoi ik ben Tessa!

Tessa1987

Aanbevolen berichten

Wat ik uiteraard veel tegenkom is dat het lastig slapen is zonder drank. Als alternatief heb ik ooit van een verslavingsarts Melatonine gekregen. Moet je dan wel op recept halen en zelf betalen, want het zijn 3 mg tabletten.

Maar wat zag ik laatst bij de drogist, je kunt dergelijke hoge doseringen gewoon 'over the counter' kopen en nog goedkoper ook!

Het is natuurlijk een pittig middel, maar het helpt wel en altijd beter dan drank. Zou wel online wat onderzoek doen eer je er aan begint, maar bij mij werkt het prima :-)
Wat ook goed werkt is diphenhydramine, slaapverwekkende stof uit anti-histamine, maar is wat moeilijker te verkrijgen en werkt op de lever, dat is minder helaas...

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Parsifal ik heb gewoon Melatonine (3mg) bij de Kruidvat gehaald! Waren zelfs in de aanbieding (1+1) toen ik ze kocht. Dat heeft me wel geholpen met inslapen. Gisteren was ik zo moe dat ik dacht ik ga naar bed zonder inslaper, en guess what? Heeeerlijk geslapen! Geen idee of ik het nu helemaal niet meer nodig heb. Ik lees vaak dat vooral in het begin het slapen een probleem is, dus wellicht gaat het slapen vanaf nu, zonder Melatonine, ook prima. 

Dag 12 voor mij! :D:musicnote:

Gisteren op werk hadden collega's het over het aanstaande personeelsfeest en ik zei: "Ik ga niet". Verbaasde blikken rolde over de tafel en het was even stil toen ik zei: "Ik heb er gewoon geen zin in, ik ben altijd overal bij, ik ga eens wat meer aan mezelf denken en ik sla gewoon een keertje over". BAM! Niemand die er op in ging! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Tessa! Heerlijk om jezelf zo sterk te voelen dat je dat feestje kunt afzeggen. Fijn dat je goed hebt geslapen. Bij mij gaat het slapen nu ook beter, gebruik geen melatomine meer. Alleen nog steeds die zeurderige hoofdpijn, is na het stoppen begonnen maar toch gek dat het zolang blijft. Voor mij nu dag 18. Dit weekend niet bij mn vriend dus die trigger is er niet. Met vriendinnen spreek ik nu vooral vroeg op de dag af zodat die trigger ook minder is. Succes weer dit weekend! Je gaat goed!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Tessa1987:

@Parsifal ik heb gewoon Melatonine (3mg) bij de Kruidvat gehaald! Waren zelfs in de aanbieding (1+1) toen ik ze kocht. Dat heeft me wel geholpen met inslapen. Gisteren was ik zo moe dat ik dacht ik ga naar bed zonder inslaper, en guess what? Heeeerlijk geslapen! Geen idee of ik het nu helemaal niet meer nodig heb. Ik lees vaak dat vooral in het begin het slapen een probleem is, dus wellicht gaat het slapen vanaf nu, zonder Melatonine, ook prima. 

Dag 12 voor mij! :D:musicnote:

Gisteren op werk hadden collega's het over het aanstaande personeelsfeest en ik zei: "Ik ga niet". Verbaasde blikken rolde over de tafel en het was even stil toen ik zei: "Ik heb er gewoon geen zin in, ik ben altijd overal bij, ik ga eens wat meer aan mezelf denken en ik sla gewoon een keertje over". BAM! Niemand die er op in ging! 

Ja zie je, je kan dat gewoon zeggen en je komt er mee weg. Dat verbaasde mij in het begin ook, in positieve zin :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 13! :D:D

Ik dacht dat ik het juist in situaties waarin ik me onder de mensen zou bevinden moeilijk zou krijgen, maar gisteren had ik een avondje alleen op de bank en bedacht me toen dat het goed was dat ik geen drank in huis had... hmz.. probleem zit toch dieper waarschijnlijk. Het ging tot nu toe ook best makkelijk... die moeilijke momentjes horen er waarschijnlijk bij. Toch een overwinning, want 13 dagen geleden was ik ongetwijfeld naar de supermarkt of nachtwinkel gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je niks in huis had dan. En dat je niet op pad bent gegaan ;) Knap!

Ik kon in gezelschap ook goed nee zeggen. Maar dan thuis....met schuld en schaamte als gevolg. Dat schiet niet  op.

Goed voor je om te weten dat dit lastige momenten zijn..wat kun je doen op zo'n moment? Hoe 'overleef je' die momenten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Tessa , je doet het goed en ook zo herkenbaar wat je schrijft.  Ik nu bijna 5 maanden gestopt dus kom ook nog maar "net" kijken . Mijn "slipper " kwam op het moment net nadat ik me heel sterk voelde en d8 alcohol al wel de baas te zijn . Dan laat het grote monster van zich horen want hij is naast een valse vriend een slecht verliezer  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat klinkt inderdaad als een overwinning. Ik ben ook nog maar net aan de gang en ik voel de "zo erg was het allemaal niet" opborrelen. Gadver, daar heb ik zo'n fucking hekel aan. Gelukkig zit ik nog aan de refusal en moet ik ze ook maar weer innemen.

Er zullen meer van dit soort momenten komen, maar er komt een tijd dat het minder wordt en minder en minder. Kan niet wachten.

Met mijn lastige moment probeer ik online wat in te vullen of het "gewoon" uit te zitten. Ik merk heel sterk in mijn geval dat het echt nooit een hele avond duurt bijvoorbeeld. Misschien een gevolg van mijn korte concentratiespan, maar anywayz, kans is groot dat als ik mijn aandacht verzet, dat het weg ebt en ik me ergens anders mee bezig ga houden.

Ik houd me vast aan de gedachten dat het over een jaar of twee jaar, ergens ertussen in heb ik wel eens gehoord, dat het allemaal wat afneemt. dat zou heerlijk zijn.

En oh ja, laat die zon z'n werk doen, kunnen we eindelijk naar buiten, pffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rare maar herkenbare gedachte. Zo heb ik jarenlang een biertje uit de koelkast gepakt als ik vrijdags thuis kwam van het werk. Dat moest gewoon, geen discussie.

Inmiddels mis ik dat biertje niet meer, ben er al lang geleden mee gestopt, maar het was wel een erg hardnekkige gewoonte.

Goed bezig Tessa, ga zo door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee & @Koen Het is een gewoonte die we aan het afleren zijn en een gewoonte afleren is moeilijker dan een gewoonte aanleren. We zijn onszelf als het ware opnieuw aan het "opvoeden". Ik heb ook momenten dat het me geen enkele moeite kost en niet eens aan alcohol denk, maar helaas staan daar tegenover ook momenten dat het moeilijk is. We gaan weer het weekend in en ik, woonachtig in het zuiden, sla de carnaval dit jaar maar over. Alvast een fijn weekend! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal waar wat je zegt Tessa! Onszelf opnieuw opvoeden, hm nog niet zo makkelijk! Goed dat je carnaval overslaat, dat lijkt me niet te doen nu! Veel dingen waar normaal gesproken alcohol bij komt, ga ik nog uit de weg merk ik. Dat wordt wel weer een nieuwe uitdaging straks, feestjes zonder drank. Step bij step. Je doet het supergoed!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feestjes zonder drank.. dat wordt inderdaad een uitdaging! Over twee weken heb ik een feestje waar ik echt wel heen wil, dus dan wordt het echt de proef op de som voor mij. Tot die tijd neem ik geen enkel risico! Vandaar ook geen carnaval want dat is toch wel een feest waar alcohol vaak de hoofdrol speelt. Drie maanden, dat lijkt nog ver weg, maar wel een fijne gedachte dat het daarna makkelijker wordt. Vandaag dag 19 voor mij, dat is me ook gelukt, dus die drie maanden moet dan toch ook wel lukken. Ik geloof er in ieder geval zelf in en daar ligt het begin volgens mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Tessa! Lastig he dat afwijzen van wijn. Vind ik in ieder geval heel lastig. Merk toch de twijffel in mijn hoofd en soms in mijn stem. Heb 1 broer die vroeger door duwde dan. Ach, doe toch niet zo ongezellig! Die toer. Toen ben ik op een gegeven moment heel boos geworden. Uitgelegd op welk (moeizaam) traject ik zat. Krijg nu dus nooit meer een glas wijn aangeboden bij hem, wel zo rustig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...