Tessa1987 Geplaatst 9 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 9 februari 2018 @Rosee & @Koen Het is een gewoonte die we aan het afleren zijn en een gewoonte afleren is moeilijker dan een gewoonte aanleren. We zijn onszelf als het ware opnieuw aan het "opvoeden". Ik heb ook momenten dat het me geen enkele moeite kost en niet eens aan alcohol denk, maar helaas staan daar tegenover ook momenten dat het moeilijk is. We gaan weer het weekend in en ik, woonachtig in het zuiden, sla de carnaval dit jaar maar over. Alvast een fijn weekend!
Amethist Geplaatst 9 februari 2018 Rapport Geplaatst 9 februari 2018 Een gewoonte afleren daar staat 3 maanden voor zeggen "ze". Geen flauw idee of dat ook voor het aanleren van nieuwe geldt. Maar de eerste 3 maanden ervaar ik ook als het lastigst. Daarna wordt het makkelijker, de lastige momenten komen minder vaak voor. Tessa1987 reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 9 februari 2018 Rapport Geplaatst 9 februari 2018 Helemaal waar wat je zegt Tessa! Onszelf opnieuw opvoeden, hm nog niet zo makkelijk! Goed dat je carnaval overslaat, dat lijkt me niet te doen nu! Veel dingen waar normaal gesproken alcohol bij komt, ga ik nog uit de weg merk ik. Dat wordt wel weer een nieuwe uitdaging straks, feestjes zonder drank. Step bij step. Je doet het supergoed!!! Tessa1987 reageerde hierop 1
Pytje Geplaatst 9 februari 2018 Rapport Geplaatst 9 februari 2018 Wat goed Tessa dat je het carnaval overslaat, want dat is waarschijnlijk moeilijk feesten zonder alcohol (ik ben geen ervaringsdeskundige). Juist nu wens ik je extra veel succes dit weekend! Tessa1987 reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 10 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 10 februari 2018 Feestjes zonder drank.. dat wordt inderdaad een uitdaging! Over twee weken heb ik een feestje waar ik echt wel heen wil, dus dan wordt het echt de proef op de som voor mij. Tot die tijd neem ik geen enkel risico! Vandaar ook geen carnaval want dat is toch wel een feest waar alcohol vaak de hoofdrol speelt. Drie maanden, dat lijkt nog ver weg, maar wel een fijne gedachte dat het daarna makkelijker wordt. Vandaag dag 19 voor mij, dat is me ook gelukt, dus die drie maanden moet dan toch ook wel lukken. Ik geloof er in ieder geval zelf in en daar ligt het begin volgens mij.
Tessa1987 Geplaatst 14 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 14 februari 2018 Dag 23 vandaag!!! Gisteren een verjaardag gehad en ik was amper binnen of er werd me al een wijntje aangeboden. Na een tweede keer nee gezegd te hebben, was de boodschap gelukkig duidelijk. En wat was het leuk! Ik heb me kostelijk vermaakt zonder drank!!
Rosee Geplaatst 14 februari 2018 Rapport Geplaatst 14 februari 2018 Wat goed!!!! Vond je het moeilijk toen je dat wijntje kreeg aangeboden of viel het mee? Goed gedaan! Tessa1987 reageerde hierop 1
Amethist Geplaatst 14 februari 2018 Rapport Geplaatst 14 februari 2018 Goed zo Tessa! Lastig he dat afwijzen van wijn. Vind ik in ieder geval heel lastig. Merk toch de twijffel in mijn hoofd en soms in mijn stem. Heb 1 broer die vroeger door duwde dan. Ach, doe toch niet zo ongezellig! Die toer. Toen ben ik op een gegeven moment heel boos geworden. Uitgelegd op welk (moeizaam) traject ik zat. Krijg nu dus nooit meer een glas wijn aangeboden bij hem, wel zo rustig
Pytje Geplaatst 14 februari 2018 Rapport Geplaatst 14 februari 2018 Bij een feestje of lekker etentje neem ik nog wel eens mijn eigen - alcoholvrije - bubbeltjeswijn mee. Dan geniet ik toch van iets feestelijks en het is ook duidelijk... Tessa1987 reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 14 februari 2018 Rapport Geplaatst 14 februari 2018 Dappere dodo.... het went. Echt. Tessa1987 reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 15 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 15 februari 2018 Ik merkte wel dat er een stemmetje in mijn hoofd zat dat het wel vond kunnen om een wijntje te drinken, de bitch! Gelukkig heb ik haar kunnen negeren. En volgens mij vonden ze de echte, pure, nuchtere, Tessa ook heel leuk gezelschap! Het is inderdaad soms lastig want niet iedereen weet met welk probleem je te kampen hebt en je hebt ook geen zin om dat overal en aan iedereen uit te leggen. Ik heb me overigens wel op de overvolle tafel aan lekkere hapjes gestort.
Pytje Geplaatst 15 februari 2018 Rapport Geplaatst 15 februari 2018 Goed gedaan, @Tessa1987! Natuurlijk ben jij puur en nuchter veel leuker dan in de olie! Tessa1987 reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 15 februari 2018 Rapport Geplaatst 15 februari 2018 Gek is dat he Tessa, ik denk ook altijd dat mensen me leuker vinden als ik wat heb gedronken. Merk zelfs dat ik soms drink om anderen te pleasen! Terwijl je natuurlijk leuker bent zonder drank, misschien minder grappig en gevat maar in ieder geval echt. Bovendien: hoe leuk is het als je je niks meer van zo n avond kan herinneren? Je bent goed bezig hou vol! Tessa1987 reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 16 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 16 februari 2018 @Rosee Helemaal waar! We zijn juist zonder drank veel leuker! Gister een etentje met twee collega's gehad en ik heb hen verteld dat ik op dit moment niks drink omdat het allemaal wat uit de hand liep (het echte verhaal deel ik niet met iedereen, het is denk ik toch die schaamte). Toen ik zei dat ik zelf denk dat ik nuchter saai ben, zei een van mijn collega's dat ik echt normaal moest doen want ze had nog nooit iemand gehoord die mij niet leuk vond. En op mijn werk ben ik altijd nuchter (geweest), dus.... Vandaag alweer dag 25! Yoehoe!!
bumperjim Geplaatst 16 februari 2018 Rapport Geplaatst 16 februari 2018 Dat je bezopen veel leuker bent is ongetwijfeld net zo waar als het idee dat je bezopen stukker soepeler rijdt... Je eigen beoordelingsvermogen ligt op dat moment volkomen in de ditch en dat van je bezopen vrienden ook. De schaamte komt later als er iemand ongemerkt alles gefilmd heeft Blijft maar lekker zoals je bent (nuchter dus) Tessa en alle anderen
Tessa1987 Geplaatst 17 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 17 februari 2018 @hub Wat je schrijft is volkomen waar. Ik weet alleen niet of iedereen echt begrip heeft als ze te horen krijgen dat ik met een serieus probleem zit. Het lijkt wel of ze niet altijd inzien hoe ernstig het is. Van al mijn vrienden die ik het heb verteld is er eigenlijk maar eentje die het echt snapt. Als ik bij de andere vrienden zou zeggen: "Ach geef mij maar een wijntje", zouden ze niet aarzelen om mij er eentje te geven. @bumperjim Ik blijf zeker lekker nuchter! Ik vind mezelf in ieder geval veeeeeel leuker zo! bumperjim reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 18 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 18 februari 2018 Idd Hub! Het is erg fijn om hier op dit forum met mensen in contact te zijn die je wel begrijpen! In het dagelijks leven zijn dat niet veel mensen die dat doen!
Diana73 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Geplaatst 18 februari 2018 Op 31-1-2018 om 12:31 zei Tessa1987: Lekker uitgeslapen (dat lukt ECHT veel beter zonder drank) wakker geworden en begonnen aan dag #9! Vanochtend al heerlijk koffie en thee gedronken met een goede vriendin en daarna met mijn moeder. @bumperjim Dat is best al wat geld, ik heb ook een app op mijn telefoon en die geeft inderdaad ook al aan dat ik al een mooi bedrag "bespaard" heb! @Sappho Inderdaad, mijn vrienden kunnen na een avondje drinken de volgende dag prima de draad weer oppakken, terwijl mijn lichaam dan snakt naar meer... helaas daarom is het beter om voorlopig feestjes, waar voorheen alcohol voor mij de hoofdrol speelde, te vermijden. En ik dacht altijd dat ik een leuker mens was met alcohol, maar dat is absoluut niet zo. Zelfliefde ontwikkelen, ja, daar gaat het inderdaad om, en ik kan volgens mij ook een heel leuk mens zijn zonder alcohol!! Het slapen lukt trouwens als steeds beter (neem voor het slapen op, advies van Amethist, Melatonine en dat werkt best goed). Bedankt voor je reactie!! We gaan ervoor! @Rosee Ik probeer bij "trek" mezelf te realiseren dat ik dan weer van voor af aan moet beginnen en ik ben stiekem best trots op wat ik al bereikt heb! Tot nu toe lukt het goed, spannend wordt het wanneer ik in een echte risicosituatie kom. @hub Haha, je maakt me in ieder geval aan het lachen. Ik zie mezelf niet snel in een "Spock-trui" lopen. Maar als ik je reactie zo lees, denk ik dat ik mezelf inderdaad maar eens snel moet trakteren! En een leven zonder alcohol heeft mij in ieder geval al een week zonder schuldgevoel opgeleverd en dat is VEEL waard! @Amethist You're right! Morgen zit ik al in de dubbele nummers! Mijlpaaltje!! Jullie reacties doen mij goed lieve mensen! Many thanks! Wat is dat voor een app dan Tessa?
Amethist Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Geplaatst 18 februari 2018 Ik vind zatte mensen altijd stik vervelend Maar dat vond ik nooit van mezelf natuurlijk....behalve dan de volgende ochtend Tessa1987 reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 19 februari 2018 @Diana73 Ik heb een hele simpele app op mijn telefoon staan, die heeft "Alcohol in de hand", maar er zijn er nog veel meer te vinden. Helaas werken niet alle apps op een iPhone :(. Diana73 reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 19 februari 2018 @Amethist Helemaal waar, andere zatte mensen vond ik altijd irritant, terwijl ik zelf altijd dacht dat ik heel leuk en grappig gezelschap was. Ik dacht het, maar was het niet! Dat weet ik nu maar al te goed!
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 19 februari 2018 Ben echt chagrijnig! Omdat ik na het stoppen begon met aankomen, deze week echt super goed mijn best gedaan om gezond te eten en veel te bewegen. Word ik vanochtend op de weegschaal "beloond" met een paar ons extra. Dit had ik dus nooit toen ik nog dagelijks mijn wijntjes dronk. Toen bleef ik netjes op gewicht. Had echt verwacht dat er wel iets af was.
bumperjim Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Geplaatst 19 februari 2018 Spiermassa, Tess En volgende keer voor het wegen je haar föhnen hè Tessa1987 reageerde hierop 1
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Geplaatst 19 februari 2018 @bumperjim Haartjes waren geföhnd hoor, stond er piekfijn op, daar lag het niet aan!
bumperjim Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Geplaatst 19 februari 2018 Ik weet het niet Tess, ik heb het ook, het is een complot. We gaan gewoon door. Het is maar een getal Tessa1987 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden