Lika Geplaatst 14 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2018 Dappere dodo.... het went. Echt. Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 15 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2018 Ik merkte wel dat er een stemmetje in mijn hoofd zat dat het wel vond kunnen om een wijntje te drinken, de bitch! Gelukkig heb ik haar kunnen negeren. En volgens mij vonden ze de echte, pure, nuchtere, Tessa ook heel leuk gezelschap! Het is inderdaad soms lastig want niet iedereen weet met welk probleem je te kampen hebt en je hebt ook geen zin om dat overal en aan iedereen uit te leggen. Ik heb me overigens wel op de overvolle tafel aan lekkere hapjes gestort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 15 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2018 Goed gedaan, @Tessa1987! Natuurlijk ben jij puur en nuchter veel leuker dan in de olie! Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 15 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2018 Gek is dat he Tessa, ik denk ook altijd dat mensen me leuker vinden als ik wat heb gedronken. Merk zelfs dat ik soms drink om anderen te pleasen! Terwijl je natuurlijk leuker bent zonder drank, misschien minder grappig en gevat maar in ieder geval echt. Bovendien: hoe leuk is het als je je niks meer van zo n avond kan herinneren? Je bent goed bezig hou vol! Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 16 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2018 @Rosee Helemaal waar! We zijn juist zonder drank veel leuker! Gister een etentje met twee collega's gehad en ik heb hen verteld dat ik op dit moment niks drink omdat het allemaal wat uit de hand liep (het echte verhaal deel ik niet met iedereen, het is denk ik toch die schaamte). Toen ik zei dat ik zelf denk dat ik nuchter saai ben, zei een van mijn collega's dat ik echt normaal moest doen want ze had nog nooit iemand gehoord die mij niet leuk vond. En op mijn werk ben ik altijd nuchter (geweest), dus.... Vandaag alweer dag 25! Yoehoe!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2018 (bewerkt) Grappig, ik heb net op een ander draadje geschreven: Ik zie dit wel vaker en eigenlijk iets waarover we even moeten nadenken. We schamen ons niet voor het teveel drinken, maar we schamen ons blijkbaar wel om te zeggen dat we te veel drinken en daar iets aan gaan doen. Misschien hebben mensen, ook buiten dit forum, wel begrip voor het laatste. Ik denk dat we alleen maar denken dat anderen denken dat we niet leuk zijn zonder alcohol. En van mensen die dat misschien echt denken, daar denk ik het mijne van. 16 februari 2018 bewerkt door Gast typefout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 16 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2018 Dat je bezopen veel leuker bent is ongetwijfeld net zo waar als het idee dat je bezopen stukker soepeler rijdt... Je eigen beoordelingsvermogen ligt op dat moment volkomen in de ditch en dat van je bezopen vrienden ook. De schaamte komt later als er iemand ongemerkt alles gefilmd heeft Blijft maar lekker zoals je bent (nuchter dus) Tessa en alle anderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 17 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2018 @hub Wat je schrijft is volkomen waar. Ik weet alleen niet of iedereen echt begrip heeft als ze te horen krijgen dat ik met een serieus probleem zit. Het lijkt wel of ze niet altijd inzien hoe ernstig het is. Van al mijn vrienden die ik het heb verteld is er eigenlijk maar eentje die het echt snapt. Als ik bij de andere vrienden zou zeggen: "Ach geef mij maar een wijntje", zouden ze niet aarzelen om mij er eentje te geven. @bumperjim Ik blijf zeker lekker nuchter! Ik vind mezelf in ieder geval veeeeeel leuker zo! bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2018 2 uur geleden zei Tessa1987: @hub Wat je schrijft is volkomen waar. Ik weet alleen niet of iedereen echt begrip heeft als ze te horen krijgen dat ik met een serieus probleem zit. Het lijkt wel of ze niet altijd inzien hoe ernstig het is. Van al mijn vrienden die ik het heb verteld is er eigenlijk maar eentje die het echt snapt. Als ik bij de andere vrienden zou zeggen: "Ach geef mij maar een wijntje", zouden ze niet aarzelen om mij er eentje te geven. @bumperjim Ik blijf zeker lekker nuchter! Ik vind mezelf in ieder geval veeeeeel leuker zo! Klopt, kijk maar eens op mijn draadje hoeveel moeite het mij soms nog kost om niet heeeel even, een keertje maar enz…. toe te geven. Men ziet aan onze buitenkant niet hoe lastig het voor ons is om niet te drinken. Zij zijn zelf niet verslaafd en het biertje of wijntje hoort gewoon bij een leuke avond of feestje. Maar wij weten wel degelijk dat we een probleem hebben en waar ons gezuip op uitdraait. Daarom zitten we op dit forum. Om te horen “Ik snap je, hou vol, neem de eerste niet”. (En ik vind jou in ieder geval ook veeeeeel leuker zo! ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 18 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Idd Hub! Het is erg fijn om hier op dit forum met mensen in contact te zijn die je wel begrijpen! In het dagelijks leven zijn dat niet veel mensen die dat doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diana73 Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Op 31-1-2018 om 12:31 zei Tessa1987: Lekker uitgeslapen (dat lukt ECHT veel beter zonder drank) wakker geworden en begonnen aan dag #9! Vanochtend al heerlijk koffie en thee gedronken met een goede vriendin en daarna met mijn moeder. @bumperjim Dat is best al wat geld, ik heb ook een app op mijn telefoon en die geeft inderdaad ook al aan dat ik al een mooi bedrag "bespaard" heb! @Sappho Inderdaad, mijn vrienden kunnen na een avondje drinken de volgende dag prima de draad weer oppakken, terwijl mijn lichaam dan snakt naar meer... helaas daarom is het beter om voorlopig feestjes, waar voorheen alcohol voor mij de hoofdrol speelde, te vermijden. En ik dacht altijd dat ik een leuker mens was met alcohol, maar dat is absoluut niet zo. Zelfliefde ontwikkelen, ja, daar gaat het inderdaad om, en ik kan volgens mij ook een heel leuk mens zijn zonder alcohol!! Het slapen lukt trouwens als steeds beter (neem voor het slapen op, advies van Amethist, Melatonine en dat werkt best goed). Bedankt voor je reactie!! We gaan ervoor! @Rosee Ik probeer bij "trek" mezelf te realiseren dat ik dan weer van voor af aan moet beginnen en ik ben stiekem best trots op wat ik al bereikt heb! Tot nu toe lukt het goed, spannend wordt het wanneer ik in een echte risicosituatie kom. @hub Haha, je maakt me in ieder geval aan het lachen. Ik zie mezelf niet snel in een "Spock-trui" lopen. Maar als ik je reactie zo lees, denk ik dat ik mezelf inderdaad maar eens snel moet trakteren! En een leven zonder alcohol heeft mij in ieder geval al een week zonder schuldgevoel opgeleverd en dat is VEEL waard! @Amethist You're right! Morgen zit ik al in de dubbele nummers! Mijlpaaltje!! Jullie reacties doen mij goed lieve mensen! Many thanks! Wat is dat voor een app dan Tessa? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 18 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2018 Ik vind zatte mensen altijd stik vervelend Maar dat vond ik nooit van mezelf natuurlijk....behalve dan de volgende ochtend Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 @Diana73 Ik heb een hele simpele app op mijn telefoon staan, die heeft "Alcohol in de hand", maar er zijn er nog veel meer te vinden. Helaas werken niet alle apps op een iPhone :(. Diana73 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 @Amethist Helemaal waar, andere zatte mensen vond ik altijd irritant, terwijl ik zelf altijd dacht dat ik heel leuk en grappig gezelschap was. Ik dacht het, maar was het niet! Dat weet ik nu maar al te goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Ben echt chagrijnig! Omdat ik na het stoppen begon met aankomen, deze week echt super goed mijn best gedaan om gezond te eten en veel te bewegen. Word ik vanochtend op de weegschaal "beloond" met een paar ons extra. Dit had ik dus nooit toen ik nog dagelijks mijn wijntjes dronk. Toen bleef ik netjes op gewicht. Had echt verwacht dat er wel iets af was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Spiermassa, Tess En volgende keer voor het wegen je haar föhnen hè Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 19 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 @bumperjim Haartjes waren geföhnd hoor, stond er piekfijn op, daar lag het niet aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Ik weet het niet Tess, ik heb het ook, het is een complot. We gaan gewoon door. Het is maar een getal Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 19 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2018 Dat is wel balen, Tessa! Het zou idd logisch zijn dat je gaat afvallen zonder wijn. Misschien te veel "vervangingsproducten" genomen? Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 20 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2018 Volgens mij eet ik juist mega gezond, veel gezonder dan toen ik nog dronk. Eet veel eiwitten en weinig koolhydraten en snack/snoep echt minimaal. Op mijn werk moesten ze gisteren wel lachen om mij. Ikke: "Heb ik potverdikkie de hele carnavalsvakantie, in plaats van zuipen en feesten, super gezond gegeten en flink bewogen, word ik "beloond" met drie ons erbij! Ik ben maar voor "straf" op de fiets naar mijn werk gegaan." Zegt een collega:"Dan voelde jij je vanochtend natuurlijk wel DIK teleurgesteld". Juist.. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 20 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2018 @Tessa1987hahaha moet om dat laatste ook wel lachen. Maar stom is het wel,doe je zo je best. Misschien moet je lichaam even omschakelen ofzo. Komt wel weer in balans. Zelf heb ik nu ik ben gestopt zin in chocola en zoet, terwijl ik altijd meer van hartig hield. Misschien mis ik de suikers in de wijn? Nou je bent al bijna een maand droog en dat is geweldig!!!!! Tessa1987 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 26 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2018 @Tessa1987Hoe gaat het met je? Ik zag dat je er meer dan een maand op hebt zitten!! Gefeliciteerd!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 7 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2018 @Tessa1987ik heb ff je draadje omhoog gehaald, ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, ik hoop goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tessa1987 Geplaatst 22 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 februari 2021 Na drie jaar terug hier, net even alles teruggelezen. Als ik het zo teruglees was mijn drankprobleem toen nog niet zo ernstig als dat het nu is. Het gaat echt met vallen en opstaan en soms flikker ik echt kei en kei hard. Ik ben nu voor de tweede keer in behandeling bij verslavingszorg. Het ging weer een lange tijd goed. Ik was echt lekker bezig met mijn leventje. Gezond eten, veel bewegen en vooral lekker nuchter zijn! Paar weken geleden een terugval gehad en die duurde een paar dagen. Na een paar dagen nuchter toch weer gaan drinken. Dit weekend ook echt slecht bezig geweest. Ik had zaterdag bezoek en ik zat ze gewoon buiten te kijken zodat ik nog voor 20:00 uur naar de supermarkt kon. Gister net voor 20:00 uur ook weer naar de supermarkt gegaan om twee flessen wijn te halen. Ik ga zo even naar vrienden en daar blijf ik mooi tot minimaal 20:00 uur zodat ik niet meer naar de supermarkt kan om drank te halen en hopelijk kan dit dan het begin zijn van een geslaagde stop poging! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 23 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2021 21 uur geleden zei Tessa1987: Na drie jaar terug hier, net even alles teruggelezen. Als ik het zo teruglees was mijn drankprobleem toen nog niet zo ernstig als dat het nu is. Het gaat echt met vallen en opstaan en soms flikker ik echt kei en kei hard. Ik ben nu voor de tweede keer in behandeling bij verslavingszorg. Het ging weer een lange tijd goed. Ik was echt lekker bezig met mijn leventje. Gezond eten, veel bewegen en vooral lekker nuchter zijn! Paar weken geleden een terugval gehad en die duurde een paar dagen. Na een paar dagen nuchter toch weer gaan drinken. Dit weekend ook echt slecht bezig geweest. Ik had zaterdag bezoek en ik zat ze gewoon buiten te kijken zodat ik nog voor 20:00 uur naar de supermarkt kon. Gister net voor 20:00 uur ook weer naar de supermarkt gegaan om twee flessen wijn te halen. Ik ga zo even naar vrienden en daar blijf ik mooi tot minimaal 20:00 uur zodat ik niet meer naar de supermarkt kan om drank te halen en hopelijk kan dit dan het begin zijn van een geslaagde stop poging! Heel veel succes Tessa. Ik zit in hetzelfde schuitje dus wellicht kunnen we elkaar steunen. Ik drink nu 2/3 jaar teveel maar heb wel keer eerder 3 weken niet gedronken. Dingen die ik toen leerde was: - 4 uur nuchter slapen is beter voor lichaam en geest dan 8 uur slapen met alcohol op - Overdag bewegen , bewegen en bewegen zodat je in de avond goed moe bent - Ik geloof er heilig in dat deze behoefte naar alcohol voorkomt uit diepere psychische zaken. Echter kijk daar de eerste weken niet naar. Ontmoedigt alleen. Geen alcohol drinken is het enige pragmatische goal. - Hou goed een dagboek bij - Vertel de mensen in je omgeving dat je stopt - "geef alcohol niet meer macht dan het heeft", was voor mij een belangrijke les. - drink elke dag 2,5 liter water Wellicht heb je er wat aan,..heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden