Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 20-1-2018


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Lieve benzo zussen broers,

Omdat het 2 over 12 is vond ik dit wel een mooi moment dat ik de huiskamer open en iets met jullie wil delen. Neem een plekje in de bruine sofa, of de zware loungechair, of in de kussens op de grond. Neem (geen koffie) wat te drinken. Zaterdag is er voor jullie, om jullie dichter bij het einddoel te brengen. Richting genezing van de benzo's.

Toen ik begreep waarom ik zo doodziek werd en begreep dat benzo's je de hel bezorgen als er mee wilt stoppen, herinnerde ik me wat mijn vriend me juist een paar dagen daarvoor gezegd had. Hij zei: je bent een held. Ik vond dat niet zo, maar hij wel. Toen ik besefte dat de benzo's me een aantal maanden of jaren van mijn leven zouden ontnemen als ik ze zou stoppen, besefte ik tegelijkertijd dat ik deze keer echt een held moest zijn. Toen ik benadert werd door iemand van hier, die mij was voorgegaan, en ik hoorde dat ze benzovrij was en zo goed als hersteld, juichte mijn hart voor haar en vond ik haar een heldin, terwijl mijn weg nog bijna aan het begin was en ik mijzelf niet eens kon wassen, zo ziek was ik. Het doorstaan van benzo ontwenning, en alles wat dat met je lijf en emoties en psyche doet.... maakt jullie in mijn ogen helden.

Als je dit overwint, no matter how long... je bent een held. Wees trots op jezelf en de weg die je gaat  om van de benzo af te komen. Wees sterk en moedig en houd je rug recht. Ik hoop dat je dit mag onthouden. Je bent een held en moet een held zijn om deze weg te doorstaan en door te zetten, je niet gek te laten verklaren, te weten dat dit door de pillen komt, en te weten dat je doorheen komt, en dat er genezing is aan het einde van de weg. Geloof het maar:

Je bent een held!

 

Goedemorgen helden!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen,

KNM en Senna ... meiden ... hoe vergaat het jullie nu? Allebei een zwarre dag gisteren, heeft de nacht jullie goed gedaan?

Mito ... je zei het nog in de huiskamer gisteren dan je een echte stuiterbal dag had ...heb jij een geode nacht gehad en wat vertrouwen in de dag?

De zon schijnt ... zuig wat zonnestralen op en maak er een geode dag van/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve supertjes,

Wat hebben we toch een topforum mensen, geweldig.

Heb je wat kunnen slapen K.M.W.? Tja waar al die angsten  vandaan komen?????  Een van de dingen die ik kan bedenken is, als je erg moe bent, ben je ook erg kwetsbaar, als je dan ook nog eens alleen de nacht door moet brengen met al die kwetsbaarheid, en geen medicatie meer slikt, kan je daar bang van worden.

Ook heb je je altijd vast gehouden aan de medicatie. Dat valt nu weg. Lichaam en geest moeten het weer alleen doen. Daar kan je ook bang van worden. Sterkte vandaag lieverd.:heart:

Heb jij een beetje geslapen Bestwel? Ga je vandaag iets leuks doen?

Hier goed geslapen. Wel wakker geworden van een hoop ziekenwagens, politieauto's en brandweer. Allemaal met loeiende sirenes. Doe dan vaak een schietgebedje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Hier ook goed geslapen, na en heel gezellige vrijdagavond met wat (ex-)collega's. Enorm gelachen en genoten van het etentje. Dat geeft de burger moed.

Vandaag naar het landgoed waar mijn zus woont (zij is niet de eigenares, hoor) om de 82e verjaardag van onze moeder te vieren. Drukke week tot nu toe, maar voorlopig gaat dat goed en doorsta ik de extra prikkels prima. 

Hoe is het met iedereen? Ik noem maar expres geen namen, want ik ga er dan een aantal vergeten en dat wil ik niet. Fijn dat de populatie hier groeit en de wederzijdse steun zo groot is. Fijne dag allemaal! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Wat fijn om zulke goede dingen te lezen. Ik stap net uit bed. Voel me nog steeds moe maar pak het vandaag anders aan dan gisteren. Dat liggen is niet goed voor mijn rug voel ik. Knm ben je gestopt nu met alles of begrijp ik het verkeerd? Ik zojuist mijn 5 Mg van deze ochtend weer afgevinkt dus dat gaat lekker. Ik hoop dat de rust me goed doet, al lijkt het alsof ik mij wat koortsig voel. Hoop dat de komende dagen wat beter gaat, ik heb mij toch twee rotdagen gehad. Aan de motivatie zal het niet liggen. Blijven doorvechten met ons allen ! Een mooie zaterdag gewenst. Ik heb er in ieder geval weer dubbel zin in vergeleken met gisteren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel positiviteit deze morgen! Heel mooi.

Ik heb wel zo'n 6 uur geslapen. In etappes, dat wel. Ik word snel wakker. Maar wel de hele nacht gelegen. Mijn vriend deed avond- en nachtvoeding. Zo fijn. Ik hoop dat hij het nog een nacht wil doen :)

Toch word ik wel wakker met hoofdpijn en dat zware gevoel op de borst. Hopelijk wordt dat zo minder. En dat slecht zien, blijft ook maar. Ik ga zo naar een kinderverjaardag...ben benieuwd qua prikkels hoe het gaat.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bestwel, gisteren een echte stuiterdag, heb gespannen geslapen, maar toch ook weer niet heel slecht.

En voor vandaag.......daar heb ik veel meer vertrouwen in, blijkbaar moest gisteren even gebeuren om het vandaag te laten worden.

Ga vandaag leuke dingen doen met m'n zoon.

Dat slechte zien jeshen heb ik ook heel lang gehad (ca. 3 maanden) maar gaat echt over.

Mooi te horen dat iedereen vandaag wat beter in z'n vel zit.

Maak er wat van.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een geode nachtgehad. Gisterenen de dagener voor waren redelijke piekerdagen. Toch... over het geheel genomen wordt het beter (ik zeg elke dag dat het beter wordt .... dan wordt het vanzelf zo of ik ga het zelf geloven ....)

Vandaag boodschappen doen en zoveel mogelijk in de frisse lucht om lekker mo een ontspannen te worden voor een geode nachtrust en hoofd leeg maken.

Ik heb vooral last van piekeren, negatieve gedachten en dardoor onrust. Herkenning?

Nu ff douchen en dan lekker de koude en frisse lucht in ...

Fijne dag iedereen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Het zijn de benzo's, Liz @Kannietmeer.

De ontwenning, gevoegd bij het feit dat je het niet gewend bent om alleen te zijn de laatste tijd (en reken maar dat dat impact heeft) maakt dat je reageert zoals je reageert. Als je vriend weer terug is zullen die paniekgevoelens ook weer verdwijnen. 
Dat vertrouwen komt weer. Straks., als je vriend terug is besef je dat je het toch maar gedaan en doorstaan hebt. Dat je dan tussentijds een hulplijntje inschakelt is logisch en voor mij zeer herkenbaar. 

Heb je vannacht wel goed kunnen slapen? Hold on! 

Knuffel! 

Dit bericht  hieronder ook bij gisteren geschreven. Hoop dat iedereen dan begrijp wat er met mij gebeurde. Ik lig nu op de bank onder een deken. Deze dag doorkomen is mijn eerste prioriteit.

 

 Ik was mijn AD vergeten..... even na  24.00 uur ( na mijn opstart van de nieuwe huiskamer) snapte ik ineens wat er  aan de hand was. 12 uur na het vergeten van de antidepressiva  klapte ik uit elkaar van ellende. Stijf van de zenuwen, angst en trillend lijf en moest bijna overgeven. Bak naast mijn bed gezet om 2 uur. Ik wilde mijn vriend zo graag spreken, maar het ging blijkbaar niet voor hem. Uiteindelijk niet overgegeven maar wel echt weer een traumatische tik opgelopen. Ik moet een alarm aanzetten, at all times, ander is de kans dat ik het vergeet te groot en mijn lichamelijk afhankelijkheid is dus enorm. De halwaardetijd van de venlafaxine is te kort. Een vergeten dosis moet je direct duur betalen. Precies de reden waarom ik het niet wilde gaan nemen. Maar het heeft mij geholpen hoor jongens, begrijp me niet verkeerd. Als je het nodig hebt en het werkt... ik ben er echt dankbaar voor dat het me uit de zwarte nacht haalde waar ik in vast zat met een zware depressie. Ik was totaal onherkenbaar en disfunctioneel om onduidelijke reden en na het nemen van de medicatie werd ik weer normaal. Niet happy, niet vlak.... gewoon normaal. Maar in de toekomst wil ik deze toch weer proberen af te bouwen. Dit is een vreselijk medicijn om aan vast te zitten en na één pil vergeten word je daar direct met grof geschut aan herinnerd. Dat bewijst gisteravond maar weer.

Heb wel goed geslapen. Echt vol geslapen, wel wakker met angst, maar dat is meer en meer gaan liggen en nog steeds voel ik me beetje bij beetje beter worden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jeshen:

Veel positiviteit deze morgen! Heel mooi.

Ik heb wel zo'n 6 uur geslapen. In etappes, dat wel. Ik word snel wakker. Maar wel de hele nacht gelegen. Mijn vriend deed avond- en nachtvoeding. Zo fijn. Ik hoop dat hij het nog een nacht wil doen :)

Toch word ik wel wakker met hoofdpijn en dat zware gevoel op de borst. Hopelijk wordt dat zo minder. En dat slecht zien, blijft ook maar. Ik ga zo naar een kinderverjaardag...ben benieuwd qua prikkels hoe het gaat.

Wel super fijn dat je 6 uur hebt geslapen lieverd! Ik hoop dat je de rest van de klachten vandaag weer kan hanteren en dat het wat dragelijk zal zijn. Een kinderverjaardag lijkt mij een uitdaging. Er lopen naast die kinderen ook altijd een paar draakjes tussen, die je het liefst achter het behang plakt. Sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33 Je bent een taaie. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat vandaag. Koortsig/grieperig is ook typsich benzo ontwenning en AD ontwenning. Je voelt je echt niet lekker. Maar je hebt wel nog steeds geslapen begrijp ik en dat is fijn. Beetje rondlopen nu en dan, tussen het liggen door, helpt mij enorm. Ik probeer toch de rust te pakken in combinatie met beweging. Sterkte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Liz :rose:

Jij ook als ik lees hoe je de nacht bent doorgekomen. Petje af! 

Slapen doe ik echt goed, maar dat veranderd zodra ik moet werken. Dan komen de zorgen en angsten weer de kop op steken. 

En voor nu, ik lust zó graag 1 wit zoet wijntje. Mijn trek moment blijft langer aanwezig vandaag, dan dat ik ben gewend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag goed gegaan, rustig, geen paniek.....rustig alles kunnen overdenken.....met zoonlief op stap geweest. Was eigenlijk best goed.

Ben nu wel moe, maar dat komt meer van gisteren  (m'n stuiterdag).

Hoop dat het bij jullie ook goed is gegaan vandaag.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Senna33:

Dankje Liz :rose:

Jij ook als ik lees hoe je de nacht bent doorgekomen. Petje af! 

Slapen doe ik echt goed, maar dat veranderd zodra ik moet werken. Dan komen de zorgen en angsten weer de kop op steken. 

En voor nu, ik lust zó graag 1 wit zoet wijntje. Mijn trek moment blijft langer aanwezig vandaag, dan dat ik ben gewend 

Ik kan je vertellen dat alcohol en benzo's beiden aangrijpen op dezelfde gaba a receptoren. De kans dat je klachten verergeren na het drinken van een wijntje is erg groot. Misschien motiveert het je het niet te doen en de drang te weerstaan

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei GUUS:

Fff ik bedoel Mito 

haha @GUUS dat zelfde overkwam mij laatst met senna (zei ik doe de groeten aan je baby) haalde senna en jeshen door elkaar.

Vind ik wel grappig.

Ja was een gouden dag, rustig kunnen nadenken, een beetje zoals dat vroeger ook was. Heb nagedacht over waarom ik eigenlijk diazepam ben gaan nemen en hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen. En mijn manier van stoppen (zelf bedacht en achteraf veel te snel). Maar het komt goed daar ben ik van overtuigd. Het gaat al veel beter nu.

gr. mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig Mito, dat was afgelopen week ergens. 

Baby’s vind ik mijzelf nu langzaam te oud voor worden. Ik heb nog een basisschool kindje en de rest is bijna volwassen en met vervolg opleiding bezig. 

Ik hou me beetje vast aan jou Mito.. ik zit nog aan die rot diazepam. Ik heb eigenlijk niet echt meegekregen dat je (te snel?) bent gestopt? 

Anyway, je bent er vanaf, top! Ik hoop ook op kort termijn voor de eindstreep te staan. 

 

Fijne avond allen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ik kan je vertellen dat alcohol en benzo's beiden aangrijpen op dezelfde gaba a receptoren. De kans dat je klachten verergeren na het drinken van een wijntje is erg groot. Misschien motiveert het je het niet te doen en de drang te weerstaan

 

Door de stress ben ik gewend in een roesje te leven. En het gekke is, hoe fout dit ook is. Ik functioneer als een kei. Maar ondertussen... daarom hier echt vanaf zien te komen. 

Wat is het toch fijn kletsen hier met jullie, doet mij echt zo goed :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Senna33:

Grappig Mito, dat was afgelopen week ergens. 

Baby’s vind ik mijzelf nu langzaam te oud voor worden. Ik heb nog een basisschool kindje en de rest is bijna volwassen en met vervolg opleiding bezig. 

Ik hou me beetje vast aan jou Mito.. ik zit nog aan die rot diazepam. Ik heb eigenlijk niet echt meegekregen dat je (te snel?) bent gestopt? 

Anyway, je bent er vanaf, top! Ik hoop ook op kort termijn voor de eindstreep te staan. 

 

Fijne avond allen! 

Ja @Senna33 Ik gooide er in de eerste 4 weken 5mg per week vanaf, de een na laatste week (dus week 5) 2,5mg en twee weken daarna de laatste 2,5mg. Met elkaar opgeteld dus 7 weken. (ik nam tussendoor ook wel 30-40mg per dag (ik was goed in opsparen, en ik kreeg het vrij van de apotheek, zoveel ik wilde).

Dat roesje begrijp ik, zo heb ik 12 jaar kunnen functioneren (ook als een kei) maar ging uiteindelijk wel kapot.

Vind het ook fijn hier te zeggen wat me dwars zit, en lief en leed te delen.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Senna33:

 

Wat is het toch fijn kletsen hier met jullie, doet mij echt zo goed :rose:

Ik weet het jongens, hier het zelfde. Het is fijn om met iemand te praten die je echt begrijpt en niet vervelend vind. Het maakt niet uit hoe het gaat, maar je weet gewoon dat je het hier veilig kan delen en mogelijk steun en tips vind. Het heeft mij er al 6 maanden echt doorheen gesleept hoor.

 

maar nogmaals Sen, het is niet dat je van dit wijntje een roesje krijgt waarvoor je moet oppassen, maar je afbouw van de benzo is gewoon in gevaar en wordt mogelijk een hel als je drinkt. Er zijn mensen die nooit meer alcohol nemen na de benzo ontwenning omdat het ze direct teruggooit in een hoop nare symptomen en het lichaam slaat op hol. En ik wil liever voorkomen dat je dat meemaakt. Je bent al ziek genoeg. Hoe ging het vandaag?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...