Spring naar bijdragen

Uitgedronken!


Ansie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Fijn dat ik dit forum heb gevonden! Ik heb me voorgenomen om as maandag te stoppen met alcohol. Drink inmiddels jarenlang (bijna 20 jaar) dagelijks en zie dat mijn gebruik steeds meer wordt. Zit nu op minimaal 4 flinke glazen wijn per dag.

De laatste jaren ook heel flink in gewicht aangekomen.

Het lastige is dat ik er over het algemeen weinig last van heb, tenminste dat denk ik. Wel vaak moe. Ik hoop hier wat steun te vinden en zou heel graag tips horen voor mn de eerste week. Ik zie erg op tegen de eerste paar avonden.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 

Welkom hier. 

Wat goed dat je stopt.

Ik ben nu over de 100 dagen gestopt en ben er erg blij mee.

De eerste niet nemen is devaste kreet hier en dat werkt.

Veel blijven komen hier en alles lezen heeft mij geholpen.

Erg moe na het stoppen en slecht slapen de eerste 3weken gebeurt vaak dus hou er rekening mee.

Succes 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ansie. Welkom. Goed besluit, want anders wordt het inderdaad alleen maar steeds meer en dat is echt slecht voor je gezondheid. Mijn tips: van te voren aan zien komen wanneer je moeilijke momenten kunt verwachten en vast bedenken hoe je daar mee om zult gaan. Ook vast oefenen wat je gaat antwoorden als mensen je erover vragen of je proberen over te halen er toch maar eentje te nemen. En hier in het begin veel komen lezen en schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ansie,

wat mij helpt: iets in mijn handen hebben (en dan bedoel ik iets anders dan het glas:). Wol, klei, puzzel, smartphone, het maakt niet uit. En wat voor mij helpt, maar voor sommige anderen juist weer niet denk ik: doe iets non-alcoholisch in een wijnglas. 

Verder is het een kwestie van de moeilijke momenten het hoofd bieden; het is even moeilijk, maar het went best snel!

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Bedankt voor het warme welkom :D!

En ik zag ook alvast wat handige tips voorbij komen, dank jullie wel.

Ik zag op het forum dat iemand een app had gedownload om te supporten bij het stoppen. Heeft iemand ervaring met apps of andere hulpmiddelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook de app easy quit drinking. Grappig om te zien hoeveel dagen je al gestopt bent, hoeveel tijd dat aan je leven toevoegt (flauwekul natuurlijk) en hoeveel je bespaart (wat in mijn geval dan weer uitgegeven wordt aan wat-ben-ik-toch-goed-bezig-beloningen).... Maar als ankertje op je telefoon geen gekke app verder:).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...