Awakenings Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Hoe idioot kan je zijn? Ik heb een tijdje terug afscheid genomen van dit forum en nu? Het gaat goed, ging goed. Lekker bezig met clean c.q gezond eten en sporten, oud lijf weer in shape en vol energie. Trots als een aap met..en iedereen die om mij heen roept hoe sterk ik ben, not. Ik had zelden meer een zucht naar drank en nu, zonder voorbedachte rade 'gewoon' een mini flesje aka 250 ml goedkope huiswijn in mijn mandje gegooid. Net na het eten de kinderen naar boven gestuurd onder het mom van eerst huiswerk maken en daarna gaan we gezellig met elkaar een theetje drinken en ontspannen. De waarheid is, ik had haast en dat heb ik nog steeds want ik wilde mijn wijntje proberen om te zien hoe het valt, hoe het smaakt. Ik wilde mezelf laten zien dat ik best rustig een glas kan drinken nu, zoiets. Ik heb mijn antwoord, ik kan het niet en dat wist ik al dus waarom dan toch proberen? Mijn benen voelen slap en alles aan me voelt nu moe, en nu..nu denkt ik..je hebt het verpest dus doe het dan ook maar meteen goed en ga halen die wijn. Alsof dit de kans van mijn leven is...welke kans? Sorry....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Ga alsjeblieft niet nog meer kopen maar laat het gewoon bij deze ene les. Je hebt het nu ervaren, dat is het dus. Ook niet nodig om daar een hele hoop spijt en andere ellende bij te voelen. Maak het niet groter dan het is maar stop gewoon nu. Volgende keer hoef je dit dus simpelweg niet meer te proberen. Laat dat je winstpunt zijn en doe vanavond nog wat gezelligs met de kids.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Awakenings Geplaatst 11 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Bob, ik ben bang..Ben ik terug bij af en moet ik weer helemaal opnieuw beginnen?? De supermarkt zit dicht en ik rij niet met drank achter m'n kiezen. Wat erg dat dit nu mijn reden is om niet nog meer te gaan drinken, ik heb geen wijn. Verstandelijk weet ik dat je helemaal gelijk hebt....Dankjewel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Rustig aan...gebruik inderdaad je verstand. Je bent niet terug bij af. Maak het niet te groot, geen 'alles of niets'...dit was een wijze les. Zet nog een lekkere pot thee. En ga iets doen. Kop op! Awakenings reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Nee, je bent niet terug bij af. Het feit dat je hier komt schrijven geeft dat al aan. Gewoon niet toegeven aan die onredelijke zucht naar meer, maar iets anders gaan doen en je trots voelen dat je dat nu kunt. Awakenings reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Awakenings Geplaatst 11 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Zo blij met jullie, voelt iets minder zwaar...Alles of niets, ja..dat ben ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 (bewerkt) Hé Awakenings, als je nu niet door drinkt heb je wat geleerd wat je eigenlijk al wel wist, maar waarvan je hoopte dat het inmiddels anders zou werken. Na 1 glas wil je meer. En als je morgen nou eens gewoon die eerste niet neemt, dan ga je "gewoon" weer verder waar je gebleven bent. Want ik kan me voorstellen dat je iets hebt van, ik heb nu toch al gedronken, maakt niets meer uit. Dan nog maar eens en dan echt. Maar zo is het niet natuurlijk! Het valt tegen en je wordt er niets, nul komma nul gelukkiger van als je dat doet. Wat ik afgelopen week las (en wat me rust gaf): Een dag niet gedronken is geen verloren dag, maar een dag met mogelijkheden. Zet m op hè! 11 januari 2018 bewerkt door Pelle2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Ik vind al super van jou dat je meteen hier komt schrijven en het meld. Natuurlijk niet terug bij af . Ben je mal. Maar herken het gevoel. Ik pas met vriendin 1 glas wijn gedronken omdat ik het sneu vond voor haar dat ze alleen moest drinken (ja BELACHELIJK ik weet het ) . Eerste slok alsof ik vergif dronk en de daaropvolgende de neiging om het glas toch maar weg te kiepen en toen ineens was het glas leeg en wilde ik meer ...... Wat had ik een spijt van dat glas . Je hebt weer wat geleerd awakenings , en door op de ingeslagen weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Alles gaat met vallen en opstaan. Je bent al weer opgestaan, net voordat je echt viel!! Hou je taai en wees lief voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 To awaken mooi en soms moeilijk proces Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 12 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2018 Jezelf afstoffen, opnieuw beginnen en door! Iedere terugval leert je iets. Deze ook. Heb zelf 5 jaar niet gedronken om er toen af en toe weer eentje te nemen. In het begin kon ik het ook echt bij 1 a 2 laten, maar naar een paar maanden niet meer. Voor ons werkt eentje niet. Dat weten we nu en vandaag drinken we niet. Hou je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden