Spring naar bijdragen

Gestopt met roken drinken blowen en drugs


ikzelf1981

Aanbevolen berichten

Goeden dag .

Ik ben 7 maanden gestopt met roken.

9 maanden gestopt met blowen.

177 dagen gestopt met drinken van alcohol.

En al langer met harddrugs gestopt.

Mijn Dokter had mij aangeraden te stoppen met drinken en roken omdat ik anders volgens hem niet oud zou worden.

Ik dronk +- 10 halve liters per dag.Ik rookte meer als 30 sigaretten per dag .Als ik blowde blowde ik meestal meer als een gram per dag Harddrugs deed ik af en toe wat speed tegen de vermoeidheid .

Nu ben ik heel erg moe .

Ik vraag mij af of dit nog steeds kan komen omdat ik gestopt ben met alle slechte gewoontes?

bewerkt door ikzelf1981
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst welkom hier en mijn welgemeende complimenten dat je zo duidelijk voor je gezondheid kiest. 

Aanhoudende moeheid na het stoppen, ja daar hebben veel mensen hier over geschreven. Ik had het zelf ook toen ik met alcohol stopte maar ik weet niet meer precies hoe lang dat aanhield. Misschien kan het ook te maken hebben met een tekort aan bepaalde voedingsmiddelen en/of vitamines. Eet je goed? 

Je zou het eens met je huisarts kunnen bespreken.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bob:

Allereerst welkom hier en mijn welgemeende complimenten dat je zo duidelijk voor je gezondheid kiest. 

Aanhoudende moeheid na het stoppen, ja daar hebben veel mensen hier over geschreven. Ik had het zelf ook toen ik met alcohol stopte maar ik weet niet meer precies hoe lang dat aanhield. Misschien kan het ook te maken hebben met een tekort aan bepaalde voedingsmiddelen en/of vitamines. Eet je goed? 

Je zou het eens met je huisarts kunnen bespreken.

Ik eet redelijk goed sinds ik gestopt ben met alles iets minder goed meer kant en klaar maaltijden omdat ik ook nergens zin in heb en zo moe ben.

Verder slik in multivitamine van swisse en vitamine d en thiamine.

bewerkt door ikzelf1981
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het helemaal niet raar is dat je gewoon moe bent.
Je hebt gewoon roofbouw op je lichaam gepleegd.
Dat heeft tijd nodig om weer te herstellen.

Zelf heb ik vraag tekens bij die multivitamines.
Daar zit volgens mij ook D en B1 in, die slik je dan dubbel.

Misschien is het een idee om je bloed te laten testen op vitamines en mineralen?
Een D tekort komt vrij veel voor in Nederland, dat kan ook o.a. moeheid met zich meebrengen.
B1 wordt wel aangeraden bij veel alcoholgebruik.

Zelf heb Vitamine B complex extra geslikt.
Daardoor had ik een teveel aan B6, kan allerlei klachten geven.
Ik slik nu alleen D, vanwege een tekort.
Verder niets, ondanks dat ik ook slecht eet / at en ook veel kant en klare maaltijden.

Als ge gewoon 'normaal' eet heb je geen voedingssupplementen nodig.
 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vitamine B1 en vitamine D extra bovenop de multi is geen probleem. Vitamine B6 kan hoog in sommige hooggedoseerde multi's bijwerkingen geven. Dit geeft echter geen vermoeidheidsklachten maar neuropatische klachten (tintelende vingertoppen en/of tenen). Wanneer je dan stopt met die hoge dosering verdwijnen ook de klachten. 

Laat even je bloedwaardes prikken op vitamine tekorten. Zo kun je die uitsluiten. Vermoeidheid kan vele oorzaken hebben. Slapen gaat goed? Verder zal je lijf weer een nieuwe belans moeten vinden. Herstel kost veel energie. Succes! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van je zeg! 

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om bloed te laten prikken. En verder is het niet raar dat je moe bent na intensief middelen gebruik. Je hele systeem moet zich weer resetten als het ware. Kant en klaar maaltijden bevatten trouwens veel additieven, daar kun je ook moe van worden.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...