Spring naar bijdragen

Dinsdag, 2 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei spirit:

Wat snap je dan niet, wat Bor zegt Pelle?

Ik snap haar wel namelijk.

Je zult wel Friese roots hebben, spirit.
Ik snap er heel veel niet meer van. Van bijna niemand meer. Iedereen is elkaar maar van 'egogedrag' aan het betichten op een manier
van "kijk mij eens goed bezig zijn". Doe dat nou niet. Kijk nou maar allemaal gewoon naar mij. Hoe goed IK bezig ben. En probeer
dát dan maar eens na te doen. En dan zónder (voor)oordelen... zal een hele kluif worden. Maar zeer beslist de moeite waard.
Wat mij betreft beginnen jullie daar morgen mee. Droog graag.
Voor nu dan maar welterusten.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op wie ze nou zo kwaad is. Maar ik vraag me af of ik het allemaal wel wil snappen. Ik vind het gewoon irritant om sommige berichten te lezen. En hier op de dagdraad lees ik regelmatig berichten waar ik me aan irriteer. Stom, ruzieachtig gedoe waar niemand iets mee op schiet. Ik had me voor genomen om me daar niet in te mengen, omdat ik daar zelf ook niets mee op schiet.

Maar ja, het is ook mijn forum... en ik zou liever hebben dat mensen op 'mijn forum' niet zo kinderachtig reageren en bij twijfel hun berichtje nog eens doorlezen voordat ze het plaatsen. En als een berichtje je stoort, trek het je dan niet zo aan en lees de volgende. Er wordt in mijn ogen veel schreven waar je wel wat uit kan halen, waar je wel wat aan kan hebben.

Ik zit hier om wijzer te worden, ik ben net gestopt met alcohol drinken. Dat maakt eea los, wat ik niet goed kwijt kan in het echte leven. Hier zijn veel mensen die me op dat vlak wat te bieden hebben. Lotgenoten, ervaringsdeskundigen. Daar heb ik wat aan en het is soms gewoon fijn. 

 

bewerkt door Pelle2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei kruidenthee67:

Jopie, wat bedoel je met 'cafetaria model' 

Dank je wel voor je vraag @kruidenthee67

Met het cafetaria-model bedoel ik dat je gaat shoppen naar wat je precies wel wilt hebben in plaats van vragen/vertellen wat je nodig hebt, mist, of waar je tegenaan loopt. 

"Ik wil me laten testen op adhd" of "b12" of ......maakt niet uit. Of "ik wil antidepressiva, ritalin of afrika". Je doet zowel je huisarts als jezelf tekort als je al zo snel in 1 hoek of richting gaat zitten en nog meer als dat (en niet je huisarts) de ingang is, jij de medische regie neemt.

En ook....de andere kant (denk dat hub dat wat bedoelt): als je wilt stoppen met zuipen is het ook heel simpel. Gewoon de 1e niet. Gewoon alleen voor vandaag. Heel klein. Heel overzichtelijk. Iets waar (voor zover ik weet) alleen de AA bewust mee stuurt: van een geniale eenvoud. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me droog af voor de dagpact.
Welterusten.

Er wordt over ego geschreven, als dat betekent dat men er mee bezig is, vind ik dat een prima signaal.
Dat er mensen zijn die ziek worden van hun  ego kan ik best geloven, ik vind herkenning.  Een bakje naast het bed kan soelaas bieden, Succes er mee, maar maak het niet te gortig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei jopie:

Dank je wel voor je vraag @kruidenthee67

Met het cafetaria-model bedoel ik dat je gaat shoppen naar wat je precies wel wilt hebben in plaats van vragen/vertellen wat je nodig hebt, mist, of waar je tegenaan loopt. 

"Ik wil me laten testen op adhd" of "b12" of ......maakt niet uit. Je doet zowel je huisarts als jezelf tekort als je al zo snel in 1 hoek of richting gaat zitten en nog meer als dat (en niet je huisarts) de ingang is, jij de medische regie neemt.

En ook....de andere kant (denk dat hub dat wat bedoelt): als je wilt stoppen met zuipen is het ook heel simpel. Gewoon de 1e niet. Gewoon alleen voor vandaag. Heel klein. Heel overzichtelijk. Iets waar (voor zover ik weet) alleen de AA bewust mee stuurt: van een geniale eenvoud. 

IK denk dat dat "cafetaria-model" vaak ingezet wordt door mensen die de controle koste wat het kost vast willen houden. Die willen naar een uitkomst toe in plaats van het open te laten. Heeft naar mijn idee weinig met acceptatie en overgave te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Bor:

Nou nee,ik snap het wel en het is heel simpel.

Als ik naar de cafetaria ga, en een frikandel speciaal bestel dan bestel ik een frikandel speciaal en geen broodje hamburger.

Simple:P

En ik ga niet naar een cafetaria. Maar vraag gewoon aan iemand om eten. Omdat ik honger heb. 

Nou ja....in analogie van voorgaande natuurlijk, niet in t echt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker allemaal. Er was vandaag een feestje bij ons thuis. Man en ik waren de enige alcohollozen. En maar schenken voor iedereen. Ik zag mezelf weer van vroeger. Ook hoe ik druk ging doen dan en geen zin meer had op te ruimen. Nu ook geen zin in opruimen, maar het was maar een klein klusje. Het is wel gebeurd. Dat zou ik anders morgenochtend hebben moeten doen met een boze kop. Nu niets te bozen en wordt het gewoon ochtend. Fijn.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...