Spring naar bijdragen

Zondag 31 december 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Laatste dag van het jaar... 
Het is nog lekker donker buiten.. het regent, tuurlijk regent het. 
En als het de hele dag blijft regenen zijn de lichtjes binnen extra gezellig denk ik dan maar.
Vandaag een heerlijk dagje waarop niks moet, alleen maar doen waar ik zin in heb. 
We zijn met zijn tweeën,  al sinds de kinderen de leeftijd kregen om te gaan 'stappen' en feesten
houden we deze dag zoveel mogelijk voor onszelf. 
Daar hebben best heel moeilijke jaarwisselingen tussen gezeten, jaren waarin de manisch depressieve periodes
van Kees heel heftig waren.. de jaren waarin ik heb leren loslaten.
En toch was dan het moment van 12 uur een heel moeilijk moment voor mij, en ook voor Kees. 
Eenzaam, maar niet alleen zoals koningin Wilhelmina het zo mooi uitdrukte. 
Het waren de jaren waarin ik begrippen als leven in een  boze droom, een nachtmerrie en hel heb leren kennen.
Maar die jaren gingen voorbij. Er is stabiliteit gekomen en ik kan weer genieten van een oudejaarsdag, 
kan dankbaar zijn nog steeds samen met Kees te zijn, dankbaar dat wij zulke mooie kinderen hebben, dankbaar 
dat we een paar schitterende kleinkinderen hebben. 
Dankbaar voor een dag als vandaag, gewoon niets moeten en 'gewoon' mogen genieten van de kleine mooie dingen... 

Zo, genoeg gefilosofeer voor de rest van het jaar.. 
Koffie... 
1122248.jpgAfbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamasterAfbeeldingsresultaat voor zero cola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeeeeeedemooooorgen deze morgen :rose:

Voor de laatste morgend van dit jaar spring ik wel even binnen. 

Wow vonnie, jij en kees zijn een sterk paar oude wantjes :heart:

Mijn voornemens voor t nieuwe jaar zijn oudbakken. Net geen schimmel op maar goed. 

Ik eet uit vanavond. Partner van vriendin trakteert. Dochter doet haar eigen ding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen. 

Terugblikken en vooruitkijken. Hoort voor mij toch een beetje bij deze tijd en deze dag in het bijzonder. Niet zwaar. 

Yvonne :heart::heart: 

Iedereen een fijne dag gewenst.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En @spirit wat je zegt over je gebit schijnt dus heel gewoon te zijn. Juist omdat ze een proefafdruk maken op je nog bestaande oude gebit. Lastig meten hoe t gaat staan in t gezicht dus.

Deze rustig houden tot alles voldoende gezet is en dan bij de definitieve je punten duidelijk meegeven aan tandarts en technicus. Hoe duidelijker jij dan (over een half jaar?) kan aangeven wat je wensen zijn hoe meer ze kunnen. 

Succes! Heel naar om niet je eigen gezicht te hebben en dan ook nog (nóg?) lelijker. Vond ik ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lars:

Jij ook een fijne jaarwisseling Joop. Ben je alleen in je bus vannacht? 

Vannacht wel Lars. Maar de middag en avond breng ik met een vriendin door. Heel rus tig en zonder poeha. Fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei MarQ:

 

Dagpact:

Lars

jowan

MarQ

Francoise 

Goede morgen deze laatste in 2017. Het was me het jaartje wel . In januari ingestort , diagnose burn-out . Gestopt met alcohol begin september en met roken 6 weken later . Toen het sporten weer opgepakt.  Ik voel me enerzjieker , beter , rustiger , trotser . Maar ook de "mindere" kant. Het niet meer kunnen verdoven . Het moeten voelen. En wat voel ik dan ? Wil ik dat wel voelen? Passen mijn man en ik uberhaupt wel bij elkaar? Ben ik eigenlijk wel gelukkig in mijn huwelijk en zo niet wat dan ? Wat staat me dan te w88 . Daar hoefde ik dronken niet over na te denken .

@yvonne jij hebt ook al een flinke rugzak.  Maar toch samen doorstaan . Chapeau hoor . Ik weet het hier werkelijk niet en dat maakt me angstig en onzeker . Misschien is het ook wel de overgang bij mij.  Het gevoel van : is het dit nu? Zit er nog meer in ? Pfff leven is moeiijker als je denkt maar makkelijker dan je denkt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lars:

Even een domme vraag @rapilos @Kohtje kunnen parkieten bang zijn voor vuurwerk. De gele vind ik heel mat zit steeds in elkaar gedoken in een hoekje 

Je vraagt het aan anderen maar mag ik ook een antwoord geven Lars?

Schrikt het vogeltje op het moment dat er een rotje afgaat? Als dat niet zo is zou er ook iets anders aan de hand kunnen zijn. Als hij in een hoekje zit, maakt hij zich dan bol? Zet hij zijn veertjes uit? Kun je een foto plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Dank voor jullie bespiegelingen, mooi. En Harp, ik houd ook helemaal niet van oud en nieuw.

In 2017 geen sigaret gerookt, geen alcohol gedronken. Burn out overleefd, werk weer bijna full time nu. Met vallen en opstaan.  Man en ik in crisis, maar tegelijk beter contact dan ooit te voren. Ik zou alleen willen wonen, maar dat hoeft niet NU. Verliefd ben ik ook. Ik ga hem bezoeken. Man weet het en heeft begrip. Het is een verwarrende tijd. Maar ook een hele mooie tijd. Ik zie wat ik weg dronk, rookte en werkte. Alles om maar niet te voelen. Me niet hoeven uit te spreken, want misschien zeg ik het verkeerde. Nu vind ik het ook regelmatig doodeng, maar het gaat steeds beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Harp, het is maar net hoe je er tegenover staat. 
En ja... dat afsteken van vuurwerk.... al dagen aan de gang.. .mag van mij verboden worden, heb huisdieren die er echt bang voor zijn. 
En ja, de boel vernielen en, erger nog, het aanvallen van politie en hulpverleners.... te gek voor woorden...... 
Wat mij betreft mogen daar heel heel strenge straffen op komen. 
Particulier vuurwerk...afschaffen die hap en heel zware straffen op het bezit en afsteken van... 
En ......
En eigenlijk mag van mij die hele heisa om de jaarwisseling wel afgeschaft worden.. 
Maar wat mag blijven is het oudjaarsavond-slaatje, het overdenken van het afgelopen jaar (en ook wel de jaren daarvoor),
het vooruitkijken naar het komende jaar, het tellen van mijn zegeningen, even pas op de plaats..... 
Eigenlijk ben ik het dus best voor een deel met jou eens Harp :huh::)

Francoise, ik kan niet denken voor jou... maar inderdaad denken kán heel moeilijk zijn, kan het leven ook moeilijker maken. 
Dingen als 'passen wij eigenlijk wel bij elkaar' en 'ben ik eigenlijk wel gelukkig'.... zo moeilijk om dat te beredeneren.... 
Je bent het afgelopen jaar al zo ver gekomen... misschien heb je tijd nodig om jouw eigen nieuwe persoontje te leren kennen, 
om te kijken naar de mooie dingen die er zijn... misschien een beetje geduld nodig.... er komt een heel nieuw jaar.... 

Jopie, fijn, vanmiddag samen met vriendin, klinkt goed. 
Hoe was de opening van het huis? 

Lars, ik heb zo het idee dat jij voor het eerst sinds heel lang een hartstikke fijne oudejaarsavond zult hebben... mooi! 

Fleur, ja, wij zijn een stel oude wantjes hahaha.... en het is goed zo. 
Leuk dat je uit eten gaat... veel plezier. 
En een heel dikke knuffel van mij. 
En reken maar dat mijn goede voornemens ook een beetje oudbakken zijn... 

Zo, ..... 
..... hihi, ik wilde zeggen: aan de slag nu.
Maar realiseer me dat ik niet aan de slag hoef. 
Hond had ik al uitgelaten, donker en regen, het gespuis was nog rustig dus. 
En voor de rest hoeft vandaag niets... 
Alleen straks alvast even het slaatje voor vanavond maken.... 

Voor nu even een schaal met zoete rommel... 
Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...