Maud27 Geplaatst 27 december 2017 Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 (bewerkt) Ik wil me voorstellen en motiveren waarom ik me heb aangemeld. Mijn drankgebruik vindt louter na 23u plaats en wel met de reden om goed te kunnen slapen en zelfs dat lukt sinds een tijd niet meer. Ik sla met gemak een liter rode wijn achterover en dat is niet voor het plezier. Ik ga niet voor 0.00u naar bed. Maar zelfs na die liter lig ik nog te draaien in bed, kruip er stiekem uit en sta in een donkere keuken nog uit de fles te drinken. Ik wil dit niet meer. Ik heb drie pubers, ben getrouwd maar dit doet het bedleven ook niet ten goede komen. Ik wil weer een goede slaper, minnaar en moeder worden. Ik ben 45 jaar en vertoon dit gedrag sinds een jaar, hoewel wij al wel 13 jaar (na laatste zwangerschap) iedere avond 2 glazen rode wijn drinken. Dit teruglezende weet ik hoe het beter kan, maar ik wordt al nerveus bij de gedachte... 27 december 2017 bewerkt door Maud27 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 27 december 2017 Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 Allereerst goed dat je hier bent Maud. Ik ben hier ook pas net, maar het helpt echt om te merken dat je niet de enige bent. Wijn helpt bij het inslapen. Of je het slapen moet noemen is vers 2. Je slaap is niet productief. Eigenlijk val je in een soort coma. Je rust niet uit en staat dus niet uitgerust op, herkenbaar? Ik heb een sporthorloge die mijn slaapgedrag meet. Nou dan was goed te zien wanneer ik had gedronken! De eerste uren heel diep en daarna licht met veel beweging. En stond ik uitgerust en fris en fruitig op? Nope! En wat je zelf ook merkt: het is een glijdende schaal, je hebt steeds meer wijn nodig om in slaap te komen. Heb je al een plan hoe of je het gaat aanpakken? Mij hielp het om een lijstje te maken met de redenen waarom ik wil stoppen met drinken. Ook heb ik een dagteller app op mijn mobiel gezet. Heel veel succes Maud, je kunt het! bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 27 december 2017 Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 Welkom Maud. Ja, na twee flessen in korte tijd lig je in een coma, om vervolgens vanaf een uur of vier wakker te liggen. Vreselijk...kost bakken energie...net als het stiekem drinken. Waar word je nerveus van..en wat denk je wat beter kan? Wat wil je en hoe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 27 december 2017 Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 (bewerkt) Welkom Maud, Ik sluit mij bij Amethist aan: alcohol is geen goed slaapmiddel, integendeel. Wat ik mij afvraag als ik jou verhaaltje lees, is wat er een jaar geleden gebeurd is? Waarom je van twee (gezellige?) glaasjes wijn bent overgestapt op een liter, 'maar niet voor het plezier'? Heb je daar zelf enig idee van? 27 december 2017 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maud27 Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 Klopt, ik sta niet uitgerust op. Ik voel me zwaar en beverig. Dat ligt zeker aan de kwaliteit van slaap. Hoe ik het wil bereiken, cold turkey stoppen denk ik. Vanavond heb ik gesport (pilates yoga), ga zo douchen, thee en op tijd naar bed. 23u is voor mij op tijd. Wat er gebeurt is; vorig jaar rond deze tijd is de vriendschap met mijn beste vriendin verbroken waar ik veel twijfels, verdriet, schuld, en gedoe over gehad heb. Gek genoeg mis ik haar totaal niet, maar ik ben erg gevoelig voor commentaar en complimenten. Dank voor jullie reacties. Alleen al uitspreken en jullie woorden geven me stimulans! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 december 2017 Rapport Share Geplaatst 27 december 2017 Welkom. Goed dat je actie neemt. Je kunt het vast. Ook al slaap je nu wellicht ook even niet goed. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maud27 Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Ik geloof het bijna niet.ik ben om 2330u in slaap gevallen en om 645u door de wekker gezet. Alleen al het feit dat er geen lege fles en wijnglas op het aanrecht staat, maakt me blij. So far so good! Amethist en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Yes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 2 uur geleden zei Maud27: Ik geloof het bijna niet.ik ben om 2330u in slaap gevallen en om 645u door de wekker gezet. Alleen al het feit dat er geen lege fles en wijnglas op het aanrecht staat, maakt me blij. So far so good! Heerlijk hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Yeah! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 28 december 2017 Rapport Share Geplaatst 28 december 2017 Wow! Dat is nog eens een stimulans! Er zullen helaas ook vast mindere nachten komen, maar op den duur kom je in normaal vaarwater. Je lichaam moet resetten. Zo ook dus je normale slaap/waak ritme. Ik heb de app "easy quit drinking" op mijn mobiel. Is een aanrader! Hij is gratis en je kunt daarop precies zien hoelang het ongeveer duurt voor je lijf in herstel. Erg nuttig (vond ik dan). Fijne droge dag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden