Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Gnuffie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn naam is Gnuffie en ik ben 41 jaar. De afgelopen 8 jaar erg verslaafd geweest aan de rivotril. In Juni me laten opnemen en in twee weken werd de rivotril ( druppels, pillen en infuus) gestopt. Na die twee begon het pas...wat een nare zware weg om te stoppen... 

Inmiddels bijna een half jaar verder en wat me opvalt is dat ik sinds het stoppen enorm depressief en onrustig ben geworden. Zo erg dat ik weer herbelevingen heb, gevecht met zelfdodingsgedachten ( nee ik doe het niet...) weinig voelen en ik mis die twinkeling in.mijn ogen als ik praat over iets wat ik geweldig vindt.

Deze nieuwe ik vind ik echt helemaal niets....en het beangstigt me..

Ik hoop jullie verhalen te lezen en daar hoop uit te putten. 

Ik hoop ooit weer die enthousiaste, gevoelige knuffel te worden, want hoe ik nu ben doet me veel verdriet. 

Liefs Gnuffie 

bewerkt door Gnuffie
naam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bumperjim,

Dank je wel voor je reactie. Wat een goede vraag ... zo had ik het nooit gezien...Wat houdt mij bezig om weer mijn oude ik te worden... Ik heb geen idee.... Ik kan mijn vinger  er niet op leggen.. Ik mis die sprankeling in mijn oog, in mijn leven...

De reden dat ik met rivotril gestopt ben/ moest stoppen is wel heftig geweest. Ik heb een hartstilstand gehad 12 juli van dit jaar. Dit door overdosering van de rivotril. 

Ik ga in ieder geval wel even nadenken over je vraag.... Wat houdt me tegen?

Dank je wel...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst welkom hier, @Gnuffie

Rivotril (Clonazepam) is wellicht de meest potente benzo die er bestaat en sowieso het moeilijkst om af te bouwen. 

Het is natuurlijk vreselijk dat je een hartstilstand hebt gehad na een overdosis Rivotril, maar juist daarom begrijp ik niet goed dat men jou in 2 weken tijd hebt laten afkicken.
Dat staat voor mij nagenoeg gelijk aan cold Turkey stoppen. Heb je wel nazorg gehad na die 2 weken?  
iedereen die een beetje weet hoe het afkicken van benzo's verloopt snapt wel dat je met diverse klachten te kampen krijgt. 

De klachten die jij beschrijft zijn zeker het gevolg van het stoppen met de Rivotril. Dat kan maanden duren, soms langer, dat verschilt per individu.
Het goede nieuws is dat je van de Rivotril af bent en dat je zeker zult genezen. Het zal alleen mogelijk een weg van de lange adem worden. 

Heel veel sterkte en succes gewenst! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Cyclad58 voor je welkom. Nu ik me erin verdiep begrijp ik ook niet dat ik binnen twee weken moest stoppen. De eerste week was ik opgenomen op medium care van het ggz. Ik zou twee weken blijven maar mijn dochter redde het niet zonder mij, Dus ben in overleg naar huis gegaan met op de achtergrond het Iht team. Ik vond het enorm zwaar en wat heb ik me ziek gevoeld... Het is gelukt om er af te blijven doordat ik alles eerlijk heb ingeleverd en ben overgegaan op medicatie via een weekbaxter gevuld door de apotheek. Ik heb dus niets meer in huis behalve de injecties dormicum. 

Ik ben zo opgelucht om te lezen dat ik waarschijnlijk geestelijk nog aan het afkicken ben en dat het waarschijnlijk de gevolgen zijn van jarenlang rivotril verslaving. Dat geeft toch weer wat hoop. Hopelijk dus een nieuw jaar met elke keer een beetje dichterbij mezelf en op naar een leven zonder benzo's... ( ik moet ook nog van de oxazepam af ...) maar stapje voor stapje...

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Gnuffie:

Ik ben zo opgelucht om te lezen dat ik waarschijnlijk geestelijk nog aan het afkicken ben en dat het waarschijnlijk de gevolgen zijn van jarenlang rivotril verslaving. Dat geeft toch weer wat hoop.

Hi Gnuf,

helaas is een deel van je lichaam zich gaan aanpassen aan de Ritrovil, en alles in je hoofd en lichaam is eraan gewend dat te krijgen. Omdat je dat nu niet krijgt 'mist' je lichaam die stof, en moet zich weer aan de nieuwe situatie aanpassen. Dat duurt voor veel mensen echt lang helaas.

Ben het eens met @Cyclad58 die zegt dat het een cold turkey is op deze manier en dat dat eigenlijk enorm af te raden is. Maar gedane zaken nemen geen keer en als het verder dragelijk is en je hebt geen zware zenuwpijnen ofzo, dan is de emotionele dip waar je je in bevindt helaas ook iets wat zich moet herstellen. Het is zwaar, maar probeer te vertrouwen op het herstellend vermogen van je lichaam. Er zijn van de honderdduizenden mensen die ziek werden  van het stoppen met een benzo, maar enkelen die er echt blijvend schade van lijken te hebben. De meesten genezen dus. Dat is voor mij een houvast dat dit niet eeuwig zo blijft. Het herstellingsproces is grillig, kan de ene dag goed lijken en de volgende weer helemaal over, maar al de dingen zijn toch tekenen dat er herstel gaande is.  Houd moed en mijn advies is om hier regelmatig te komen en zo elkaar er doorheen te slepen. Wij begrijpen het beste hoe jij je voelt en hoe naar je lichaam en geest zijn momenteel. Sterkte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Gnuffie! 

Ik denk dat het heel normaal is hoe je beschrijft wat je nu nog aan klachten hebt. Ik ben meer dan een jaar gestopt vanaf een hoge dosis diazepam (geen ervaring met rivotril, maar wel met een benzo) en ik heb nog steeds veel psychische klachten. Hou vol en voor je het weet zijn er weer een paar maanden voorbij. Achteraf denk ik: en hoe meer tijd er verstrijkt- hoe meer je jezelf gaat voelen. Het venijnige aan de hele ontwenning vind ik- hoe langzaam genezing is. Maar hersenen hebben die tijd nou eenmaal nodig om weer beter te worden. De GABA receptoren die cruciaal zijn voor slaap, stemming en ontspanning zijn al die tijd door de benzo's lam gelegd. In mijn hoofd zeg ik tegen mezelf dat ze terug aan het "groeien" zijn.

bewerkt door pandabeertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...