Spring naar bijdragen

Maandag 11 december 2017


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Ik vind het juist machtig mooi om er wel door te gaan,

met mijn 2 weken vertraagd leven door de griep, had ik een mooie voorbereiding.
Op de kou kun je je kleden en zo mooi als het nu is, wie weet hoe lang het duurt
eer we dat weer krijgen. Wel verschrikkelijk dat er zoveel ongelukken gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhaaltje 'uit de oude doos':

Ik weet nog dat ik als kind (kleuter) ziek was, de mazelen, de bof, waterpokken of wat ook (heb al die (kinder)ziektes wel gehad) en lag op twee tegen elkaar geschoven
stoelen met een kussen en een dekentje over me heen vlak naast de kolenkachel voor het raam (enkel glas waar 's morgens ijsbloemen op stonden).
We woonden op vier hoog, helemaal op een hoek, in Amsterdam Osdorp, daar waar Amsterdam destijds gewoon abrupt ophield.. of begon..
We keken uit over kale vlaktes. Het sneeuwde en ik had de P in dat ik niet naar buiten mocht.
Maar ik verbaasde me hogelijk over sneeuw die naar boven dwarrelde. Natuurlijk was dat gewoon sneeuw die omhoog geblazen werd door de wind
die om die hoekflat heen waaide, maar het maakte grote indruk. Net als de ontdekking dat sneeuw, als ik naar boven keek, eerst zwart was en pas
als het tot onder onze verdieping was gevallen wit werd.. :huh:
Over vier dagen is het 53 jaar geleden dat we uit die flat weggingen en hier terecht kwamen. Daar zit weer een ander verhaaltje uit de oude doos achter..^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Code rood is wanneer extreem weer een grote impact op de samenleving heeft

De weersituatie kan voor zoveel schade, letsel en overlast zorgen dat het maatschappij ontwrichtend kan zijn

Dit kan heel lokaal zijn.

code rood wordt op zijn vroegst 12 uur uitgegeven voordat het weersfenomeen zich voordoet

(zijn ook niet mijn woorden hoor, en vind het zwaar overdreven :lol:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nog niet ingesneeuwd Bor

Sterker nog, volgens mij is het nu droog

Maar ik lees dat Jane en Bor, er juist graag uit gaan in de sneeuw
Maar zijn jullie dan niet bang om onderuit te gaan, en van alles te breken ??

Of ben ik dan zo'n schijtebroek
(Weet het antwoord al; Ja dus, altijd al geweest :face-icon-small-shocked:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben niet gauw bang Raps, anders kom ik ook nergens meer☺
Maar ik val ook nooit (ff aflkloppen), behalve als ik door auto's word aangereden,
afgelopen maanden 2 x gebeurd, buiten mijn schuld om. Beide keren er goed van af gekomen,
kapotte knie, gekneusde enkel, en 2e keer heup die zeer deed. Blijkbaar val ik nog redelijk zennn☺.
Maar ik ben er wel van geschrokken, ben nl ervan overtuigd dat de 2e keer de chauffeur met zijn telefoon bezig was.
Dat maakt mij als fietser en voetganger extra kwetsbaar. En ik kan daar niet op anticiperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het glad is ga ik voor geen goud op een fiets zitten... echt niet... ik ben een schijterd pur sang. 
Ging wel altijd naar mijn werk met de auto, een deken, brood, fles water en een schep mee voor als ik in zou sneeuwen. 
En dan bleek dat de mensen die om de hoek woonden thuis bleven en de mensen van buitenaf er gewoon waren.... 

Maar zoals gezegd... weinig kans op insneeuwen hier voorlopig Grap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kohtje:

Verhaaltje 'uit de oude doos':

Ik weet nog dat ik als kind (kleuter) ziek was, de mazelen, de bof, waterpokken of wat ook (heb al die (kinder)ziektes wel gehad) en lag op twee tegen elkaar geschoven
stoelen met een kussen en een dekentje over me heen vlak naast de kolenkachel voor het raam (enkel glas waar 's morgens ijsbloemen op stonden).
We woonden op vier hoog, helemaal op een hoek, in Amsterdam Osdorp, daar waar Amsterdam destijds gewoon abrupt ophield.. of begon..
We keken uit over kale vlaktes. Het sneeuwde en ik had de P in dat ik niet naar buiten mocht.
Maar ik verbaasde me hogelijk over sneeuw die naar boven dwarrelde. Natuurlijk was dat gewoon sneeuw die omhoog geblazen werd door de wind
die om die hoekflat heen waaide, maar het maakte grote indruk. Net als de ontdekking dat sneeuw, als ik naar boven keek, eerst zwart was en pas
als het tot onder onze verdieping was gevallen wit werd.. :huh:
Over vier dagen is het 53 jaar geleden dat we uit die flat weggingen en hier terecht kwamen. Daar zit weer een ander verhaaltje uit de oude doos achter..^_^

Ach @Kohtje wat mooi! Ik heb soortgelijke herinneringen aan omhoog vallende sneeuw, uit het raam kijken vanuit de flat en eerst zwart en dan wit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Code lichtgeel en heel Nederland ligt plat....

Hier zijn de scholen dicht, hoor net dat de sporthal dicht is... sjonge jonge wat een getut! Laat iedereen lekker zelf bepalen wat ie doet en wat ie ervan vindt. Als je het koud vindt of bang bent dat je wat breekt blijf je lekker binnen, laat het je niemand kwalijk nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...