Spring naar bijdragen

Donderdag 7 december 2017


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Adri:

Soms vraag ik me af of het in sommige gevallen niet makkelijker is om gewoon (weer) naar hartelust te gaan drinken?

Dan kun je al die plaatsvervangende pillen en therapieën gewoon achterwege laten.

Zeker als je geen baan en geen gezin (meer) hebt, zou het mij een serieuze optie lijken.

Niet-drinken is toch niet per se het hoogste levensdoel?

He? Zijn geen plaatsve vangers, Adri. Ik heb EDS o.a. En nee dank u, ik hoef geen drank meer. Ik vind je reactie op zijn zachtst gezegd wat apart. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Adri:

 

Dan kun je al die plaatsvervangende pillen en therapieën gewoon achterwege laten.

Vergeet niet al het gedenk en gepraat erover. Levensvullend of levensvervullend?

En een goedendag allemaal. 

Mijn dag Is in ieder geval behoorlijk leeg vandaag. Geloof ik. Vind ik. 

 

En terwijl ik dat typte trok de hond (hoe? Geen idee!) de kerstboom hier om. Joepie. Toch nog een avontuur. 

Plastic ding met plastic ballen dus rechtop zetten en klaar. Maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, mijn megaboom staat, versierd en wel . En wat in huis verder versierd. En omdat ik zo'n last van die meuk heb, hield het me bezig. Teveel, dat klopt. Maar nu afleiding afleiding afleiding. Dat werkt beter. En meteen gezellig zo. Morgen wat kaarten schrijven. Ook leuk. Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie. Fijn. Ik was in het zkh al sceptisch omdat ik eerder ooit ook zo heftig er op reageerde. Misschien omdat ik alcoholist ben? Geen idee. Maar ik heb hier wel een les uit getrokken. Ik ben niet medicijnverslaafd, wil t niet worden ook. Helaas moet ik bepaalde medicatie altijd gebruiken, zoals hartmedicatie, thyrax ( ik heb geen schildklier meer) en een aantal jaar hormonen na kanker.  Dus ik ben voorzichtig. Plus dat deze meuk naar mijn idee niet of nauwelijks helpt. Weer een leer. Liever pijn en wel kunnen functioneren dan die troep en mn leven Ondersteboven. Ik doe eigenwijs. Morgen alleen 1 x een pil voor ik ga maffen.  En evt.  zaterdag nog en dan toedelidokie. Ik vond het ook raar na nog geen week slikken. 

Zo, ik ga in mijn keuken rommelen voor een verse en gezonde hap. 

 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen zinnige reactie van mij op al het voorgaande vrees ik.

@Herstel, ik weet vaak niets zinnigs of opbeurends te zeggen, nu ook niet, ik kan je alleen sterkte wensen.

Ik ben vandaag eens verstandig geweest, dat kostte nog aardig wat moeite kan ik jullie zeggen. . Ik ben zeer tegen mijn gewoonte in eens niet op de fiets gegaan, door weer en wind, maar met de auto. En toen ik in de stromende regen en zeer harde wind terugreed in mijn autootje ipv op mijn fiets was ik érg blij met mijn beslissing. Mijn lijf nog maar wat rust gunnen en geven. Want ja, straks uren zitten in de arrenslee, daar moet ik wel wat conditie voor opbouwen ;)

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn allemaal al snel met de kerstversiersels zeg. Ik heb er zó geen zin om die kerstversiering in de kamer te hebben. Ik ben zo blij met eindelijk al die lege oppervlaktes en kasten. Maar goed, zal er toch aan moeten geloven en als het eenmaal staat, is het vast ook wel weer gezellig sfeertje. Kamer van mijn dochter doet ze altijd grotendeels zelf versieren. Dat is ook meer kermis dan kerstmis, maar dáár vind ik dat prima. Zie ik toch niet:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Vet is beter? Hoebedoelu?

De plee doet 't prima. Dit ging om de keukengootsteenafvoer. En prullenbakjes koop ik niet, die hebben we al zat en worden ook gebruikt.
We doen alles altijd keurig netjes B) maar zitten in een oud huis met erg bochtig leidingwerk. En dan slibt er wel eens wat dicht.
Elf jaar geleden is er wel een ontstoppingsbedrijf geweest voor de doucheruimte bij de achterkamer, m'n atelier. Die douche wordt nooit gebruikt en daar
zat een opgedroogde prop in de afvoer. Hoorde ik gisteren pas. Waarom heb ik dat toen niet verholpen? Ik zat toen in de kliniek om
behandeld te worden voor mijn alcoholverslaving. M'n vrouw heeft het me toen niet eens gevraagd omdat ik veel beloofde maar niks deed.
Dat is zowel een pluspunt als een minpunt van het niet meer drinken. M'n vrouw vraagt me weer om dingen te doen..:o^_^

Ik leef nog lekker ouderwets met septic tank. Bij riool problemen zit of de tank vol of mensen hebben iets door het wc gespoeld wat er niet hoort, vandaar eigenlijk. Mooi dat het opgelost is, beter toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Jannigje:

Geen zinnige reactie van mij op al het voorgaande vrees ik.

@Herstel, ik weet vaak niets zinnigs of opbeurends te zeggen, nu ook niet, ik kan je alleen sterkte wensen.

Ik ben vandaag eens verstandig geweest, dat kostte nog aardig wat moeite kan ik jullie zeggen. . Ik ben zeer tegen mijn gewoonte in eens niet op de fiets gegaan, door weer en wind, maar met de auto. En toen ik in de stromende regen en zeer harde wind terugreed in mijn autootje ipv op mijn fiets was ik érg blij met mijn beslissing. Mijn lijf nog maar wat rust gunnen en geven. Want ja, straks uren zitten in de arrenslee, daar moet ik wel wat conditie voor opbouwen ;)

Heel verstandig, jannigje. Inderdaad even lief voor je lijf. We willen wel fit met de slee mee tenslotte:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, zonder daar heel dramatisch over te doen: leven Is voor mij een keus. Er dan iets waardevols maken is dan de bijbehorende verantwoordelijkheid, geen keus.  

Dat lukt me afdoende. Niet altijd natuurlijk, maar overall afdoende. 

Mocht dat niet meer zo zijn, niet even, maar blijvend, dan stap ik er vriendelijk uit. En dat, dat Is dan iets wat ik tenminste en in ieder geval nuchter, weloverwogen  en bij volle verstand wil doen. 

En zo heb ik, door de jaren heen, uiteindelijk wel besloten dat drankmisbruik aan mijn leven noch aan mijn niet leven niets waardevols toe te voegen heeft.  

Maar....dat geldt voor mij (en Is wel heel zwart/wit: de realiteit heeft natuurlijk ook grijs- en pasteltinten). Voor anderen kan dat anders zijn. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede, mooie dag achter de rug met een aantal gesprekken. Mijn leven begint weer aardig op orde te geraken en heb geen drank meer nodig. Nu nog iemand om mijn nieuwe leven mee te delen. Op zoek naar goede datingsite, zoveel aanbod. Als iemand advies heeft, hoor ik het graag. Mag uiteraard per pb.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzondere en mooie berichten Suikertje ( en succes op het datingpad, heb ik geen ervaring mee) en Jopie. Dank. Ik ben blij met het forum en mijn groepen. En niet te vergeten de regiotaxi die mij brengt als ik ff niet kan rijden. En vooral blij dat alcohol geen optie meer is. Dag 45! Dagvoor dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @Suikertje, mijn vriendin heeft relatieplanet gehad maar weinig succes . Nu gewoon op Tinder (gratis app die je kunt installeren ) lukt het beter. Ken er al meerdere die via Tinder een serieuze relatie hebben gevonden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎7‎-‎12‎-‎2017 om 16:22 zei Adri:

Soms vraag ik me af of het in sommige gevallen niet makkelijker is om gewoon (weer) naar hartelust te gaan drinken?

Dan kun je al die plaatsvervangende pillen en therapieën gewoon achterwege laten.

Zeker als je geen baan en geen gezin (meer) hebt, zou het mij een serieuze optie lijken.

Niet-drinken is toch niet per se het hoogste levensdoel?

Zelden hier zo een domme kwetsende opmerking gelezen maar idd....vat het niet persoonlijk op, wat een dooddoener ben jij. Snap heel goed dat jij al je postings verwijderd, heel verstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...