Spring naar bijdragen

2 weken gestopt met alcohol


Pebel

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nieuw hier ben 48 jaar drink vanaf me 15 de meerdere pogingen gedaan om te stoppen ook in klinieken gezeten loop nu bij een kliniek die wilde me naar Afrika sturen maar wegens me eigen bedrijf heb ik besloten om de ambulante behandeling te gaan volgen.

Het begint in januari 2018 maar wat is dit een lijdens weg dat stoppen  alle tips zijn van harte welkom want ik ben net een tijdbom voor me gevoel maar wil zeker niet opgeven. 

Alvast bedankt voor de moeite 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pebel, welkom hier. Om een idee te krijgen, hoeveel drink je nu ongeveer en is dat een dagelijkse gewoonte of vooral bij bepaalde gelegenheden? En weet je al of je ineens kunt gaan stoppen of dat je het op medische gronden onder begeleiding stapsgewijs moet afbouwen? Ik ben ook benieuwd welk van die twee je zelf het liefste wilt.

Zomaar wat vragen hoor. Voel je niet verplicht alles in detail te beantwoorden maar je vraagt om tips en het helpt ons als we een beetje een beeld krijgen hoe je er zelf in staat. Lees ook maar een beetje rond hier wat anderen schrijven. Dat is altijd leerzaam en het zal misschien opvallen dat het niet altijd een lijdensweg hoeft te zijn.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bob:

Hallo Pebel, welkom hier. Om een idee te krijgen, hoeveel drink je nu ongeveer en is dat een dagelijkse gewoonte of vooral bij bepaalde gelegenheden? En weet je al of je ineens kunt gaan stoppen of dat je het op medische gronden onder begeleiding stapsgewijs moet afbouwen? Ik ben ook benieuwd welk van die twee je zelf het liefste wilt.

Zomaar wat vragen hoor. Voel je niet verplicht alles in detail te beantwoorden maar je vraagt om tips en het helpt ons als we een beetje een beeld krijgen hoe je er zelf in staat. Lees ook maar een beetje rond hier wat anderen schrijven. Dat is altijd leerzaam en het zal misschien opvallen dat het niet altijd een lijdensweg hoeft te zijn.

Hallo ik dronk gemiddeld 2 flessen wijn per dag of gemiddeld 6 blikken bier per dag ben 48 eigen onderneming in de weekenden ging ik ook weleens over de scheef met cocaïne dus daarom resoluut gestopt ben naar een intake gesprek geweest van ggz ik ga in januari in de dagbehandeling 3 maal per week.Ben nu vandaag 15 dagen nuchter dus totaal geen alcohol of drugs.8 jaar geleden 2 maal een hartstilstand gehad met spoed geopereerd heb nu kunstkleppen dus ik wil wel wat langer mee als het kan ik hoop hiermee een beetje steun te vinden bedankt voor jullie warme welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al 15 dagen gestopt! Fantastisch. Dan heb je het ergste waarschijnlijk wel gehad wat betreft de ontwenningsverschijnselen zoals slapeloosheid? Dat is mooi gedaan trouwens, uit een eigen besluit ermee kappen werkt verreweg het beste. Goed dat je daarmee ook niet gewacht hebt tot die behandeling begint. En nu je blik op de toekomst gericht houden. Kom gerust hier met eventuele twijfels en vragen of gewoon om een klets te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...