Spring naar bijdragen

Marlee


Marlee

Aanbevolen berichten

beste medemensen 

HELP 

Ik ben 6-7-2017 bevallen van een prachtige dochter helaas tijdens mijn bevalling wat geknapt in mijn oor en er tinnitus aan over gehouden ik ben hierdoor zo doorgedraaid dat ik de eerste weken niet eens kon zorgen voor me dochter ik wou dood,. En niks kon me meer schelen ik schrijf dit met tranen in mijn ogen.. ik ben gelijk op de 7mg clonezepam gezet ik was stomdronken de hele dag dit is niet goed dacht ik terug gegaan Naar de psychiater moest de helft minderen..  toen zat ik op 3 Mg toen op eigen houtje over dag gestopt waarom zou ik overdag slaappillen slikken dacht ik? Wat een hell elke dag hoofdpijn geluid doet zon zeer aan me oor en ben echt zo energieloos ik wil vooruit maar ga allen maar achteruit ik heb totaal geen honger gevoel dus val ontzettend af en tril de hele dag nu zit ik nog op 1 Mg clonezepam in de avond ik voel me echt verot en de tinnitus word harder voel me klote eigenlijk.. en niemand in de buurt die me begrijpt ik wil slapen maar kan niet slapen overdag door de herrie in me kop.. maar wil niet aan de slaap pillen zitten want ben mezelf niet meer ook slik ik antidepressie escitolepram 10mg wie kan me tips geven om weer mezelf te worden ik werk nu 2x 2 uurtjes in de week dit is echt niks maar dood moe daarna ik wil me leven weer oppakken maar hoe doe ik dit ? 

bewerkt door Marlee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben bij een mri onderzoek geconstateerd dat er n bloedvat in me hoofd bekneld zit hiervoor zou ik carbamazepine moeten gaan slikken maar dan moet ik eerst van de slaap medicatie af.. en dan nog is het niet zeker of dit de oorzaak is eigenlijk geen zin meer in al die moeimakende medicijnen .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Marlee, wat een nachtmerrie zeg waar jij in zit. Heb je het idee dat de vermindering van clonazepam deels oorzaak is van je klachten? Kon je daarvoor wel slapen? Tinitus is duidelijk de bitch in je verhaal en als ze daar niks aan 'kunnen' doen dan lijkt het me heel lastig. Clonazepam langere tijd gebruiken is ook duidelijk af te raden en zal je op de lange termijn niet helpen helaas, maar alleen maar meer klachten geven omdat het de hersenen zal gaan aantasten.

19 uur geleden zei Marlee:

carbamazepine

 Dit middel is ook geen lieverdje.  Langzaam opbouwen en langzaam afbouwen is al de eerste alarmbel die ik lees.  Ten tweede is het duidelijk dat het de geblokkeerde ader in je hoofd niet zal los maken of vrij maken, want het is een middel dat zenuwprikkels overdracht verminderd, en dus lijkt het meer op een benzo in mijn ogen. Ze houden je een tijdje kalm totdat er gewenning of verslaving optreed.

Mijn advies is veel te gaan lezen over tinitus en te zoeken naar wat mogelijk de oorzaak is, facebookgroep ofzo, of een forum zoals dit. Daar vind je misschien mensen die je bij de oorzaak kunnen helpen of daar meer van weten en dus naar een echte oplossing kunnen kijken. Maar blijf weg bij de benzo's en zeker clonazepam, dat wel een extra duivelig trekje heeft onder de benzo's en geven echt meer schade.

heel veel sterkte lieverd, en je mag hier wel atlijd bij het forum komen spuien, want als het gaat om lijden dan weten we daar hier alles van. Dikke knuffel voor jou en en je kleine baby.

x Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marlee,

Joh, wat een verhaal. Een buurman van mij heeft ook tinnitus en hij vertelt me wat voor een ellende hij daarmee ervaart. Vreselijk.

Overigens de arts die jou op 7 mg Clonazepam zette verdient ook een standje, dat is echt een veel te hoge dosering. Nu moet je ook nog iets van de Clonazepam gaan afbouwen...dat is al lastig genoeg. 
Ik wilde dat ik je kon helpen, maar meer als je heel veel sterkte wensen kan ik niet.
Houd vol!

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

lieve Marlee, wat een nachtmerrie zeg waar jij in zit. Heb je het idee dat de vermindering van clonazepam deels oorzaak is van je klachten? Kon je daarvoor wel slapen? Tinitus is duidelijk de bitch in je verhaal en als ze daar niks aan 'kunnen' doen dan lijkt het me heel lastig. Clonazepam langere tijd gebruiken is ook duidelijk af te raden en zal je op de lange termijn niet helpen helaas, maar alleen maar meer klachten geven omdat het de hersenen zal gaan aantasten.

 Dit middel is ook geen lieverdje.  Langzaam opbouwen en langzaam afbouwen is al de eerste alarmbel die ik lees.  Ten tweede is het duidelijk dat het de geblokkeerde ader in je hoofd niet zal los maken of vrij maken, want het is een middel dat zenuwprikkels overdracht verminderd, en dus lijkt het meer op een benzo in mijn ogen. Ze houden je een tijdje kalm totdat er gewenning of verslaving optreed.

Mijn advies is veel te gaan lezen over tinitus en te zoeken naar wat mogelijk de oorzaak is, facebookgroep ofzo, of een forum zoals dit. Daar vind je misschien mensen die je bij de oorzaak kunnen helpen of daar meer van weten en dus naar een echte oplossing kunnen kijken. Maar blijf weg bij de benzo's en zeker clonazepam, dat wel een extra duivelig trekje heeft onder de benzo's en geven echt meer schade.

heel veel sterkte lieverd, en je mag hier wel atlijd bij het forum komen spuien, want als het gaat om lijden dan weten we daar hier alles van. Dikke knuffel voor jou en en je kleine baby.

x Liz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz, wat een super lief bericht

hiervoor voor me bevalling sliep ik als een roos.. kon heerlijk slapen altijd 

nu ik aan het afbouwen ben heb ik hele enge ontwenningsverschijnselen pijn in mijn bovenrug en druk op mijn borstkast :( de tinnitus heb ik aardig onder controle het is nu echt tijd voor mij om de draad op te willen pakken maar kan gewoon niet door die verschrikkelijke lichamelijke klachten geen eetlust etc.. komt dit allemaal door de clonezepam ? Spierpijn hartkloppingen? Verschrikkelijk.. ik wil inderdaad van alles het liefst af wat een hel dit.. :( dikke kus van mjj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Cyclad58:

@Marlee,

Joh, wat een verhaal. Een buurman van mij heeft ook tinnitus en hij vertelt me wat voor een ellende hij daarmee ervaart. Vreselijk.

Overigens de arts die jou op 7 mg Clonazepam zette verdient ook een standje, dat is echt een veel te hoge dosering. Nu moet je ook nog iets van de Clonazepam gaan afbouwen...dat is al lastig genoeg. 
Ik wilde dat ik je kon helpen, maar meer als je heel veel sterkte wensen kan ik niet.
Houd vol!

 klopt 7 Mg was Veelste veel leek wel een dronken zombie.. ik was aan het praten met dubbele tong en kon niet eens voor mijn pasgeboren dochter zorgen waar ik me nog steeds erg schuldig over voel.. gelukkig ben ik zelf zo wijs dat ik weet dat ik zo snel mogelijk van deze zooi af moet want wil juist me leven oppakken en van die ellendige vermoeidheid af! Wil weer me eetlust en me energie terug en niet de hele dag trillen..:(  bedankt voor je bericht liefs marleeMarlee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marlee,

Voel je a.u.b. niet schuldig, je doet jezelf zo'n pijn en het heeft totaal geen nut. Probeer toch zoveel mogelijk te genieten van jouw kleine uk en haal daar kracht uit.

Welkom op ons forum. :rose::rose::rose: En hier een bosje bloemen voor een moedige moeder.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

19 uur geleden zei Marlee:

nu ik aan het afbouwen ben heb ik hele enge ontwenningsverschijnselen pijn in mijn bovenrug en druk op mijn borstkast :( de tinnitus heb ik aardig onder controle het is nu echt tijd voor mij om de draad op te willen pakken maar kan gewoon niet door die verschrikkelijke lichamelijke klachten geen eetlust etc.. komt dit allemaal door de clonezepam ? Spierpijn hartkloppingen? Verschrikkelijk.. ik wil inderdaad van alles het liefst af wat een hel dit.. :( dikke kus van m

Och och och lieverd toch.... Ik ben vandaag overgevoelig en ik moet me bedwingen niet te gaan vloeken en huilen bij je verhaal. Om een goed beeld te krijgen bij waar je staat heb ik een paar vragen: hoelang heb je 7 mg gebruikt? Hoelang ben je nu geminderd? Hoeveel gebruik je op dit moment en op welk moment? 

Dat je zegt dat je de tinitus aardig onder conrole hebt is geweldig. Ik kan me bijna niet voorstellen wat een ellende dat moet zijn.

Helaas zijn al je symptomen echt allemaal heel duidelijk toe te schrijven aan de clonazepam. Heb je de Ashton Manual al gelezen?  Ik beveel het bij je aan omdat dit de enige handleiding van een proffessor is, maar tegelijk zou ik haar afbouwmethode niet willen aanraden. Dit is meer dan 30 jaar geleden geschreven en we hebben veel bijgeleerd ondertussen. Niet alles wat ze zegt is aan te bevelen en de microtaper die voor veel mensen werkt, had zij nog niet bedacht ( is ook te veel gedoe voor een dokter.) Maar wij moeten hier doorheen en de praktijk laat zien dat het afbouwen van benzo;s zo zwaar is dat je zo min mogelijk stress in je lichaam wil veroorzaken en dus geleidelijk wilt  uitsluipen en niet echte trapsgewijze stappen wilt nemen. De Manual laat je wel beter begrijpen wat je kan verwachten en waarom je moet afbouwen en wat er in je lichaam gebeurd.

Ook is er veel te lezen over de benzo;s op benzo.or.uk. Maar allemaal in het engels. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 3/1/2018 om 11:33 zei Marlee:

Het gaat wel.. zit nu sinds 2 dagen op de 0.5 Mg werk wel maar voel me drama.. 

weet niet of ik ooit met die oren kan omgaan.. het breekt me helemaal op

@Marlee 

Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen zonder ongevoelig over te komen ....

De beginperiode van tinitus is de ergste ...geloof me... je hersenen worden na een tijdje gewend aan het geluid en je zal merken dat het meer en méér naar de achtergrond treedt. Er zullen zelfs momenten en uren komen dat je merkt dat je er helemaal niet hebt aan gedacht! 

Om de ergste momenten door te geraken zoals s avonds in je bed, zorgde ik voor overlappend geluid bvb klassieke muziek of het geluid van de oceaan door de oortjes van mijn gsm.

In de dag de radio op.... en het belangrijkste van al .... je gedachten er van af zetten ...s morgens als je wakker wordt ...het eerste wat er is is die onuitstaanbare toon, piep of suis . Dan zeg je tegen jezelf en tegen de piep: ok, je bent er nog,  maar jij krijgt niét al de aandacht vandaag !  Je bent op het moment 2 strijden aan het voeren en dat maakt het nóg moeilijker voor je, maar lieve meid...focus op je herstel van de benzo... en je zal merken dat hoe verder je bent daarin hoe beter en sterker je kan omgaan met de tinitus. 

Even ter info en misschien troost ...barbra streisand en nog vele andere artiesten hebben ook tinitus ...

Ik hoop dat je hier wat mee kan .... en nogmaals het wordt leefbaar ...goed leefbaar zelfs.

En ook de afbouw van benzo komt helemaal goed ...in time 

Veel liefs 

Krisje

 

bewerkt door Yules
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lief mens! 

Je berichtje doet me goed! 

Jammer dat het niet alleen de piep is ook nog eens een ruis om de 10 sec door me hoofd en geknetter in me oren bah! 

Ik doe me best me hoofd boven water te houden Dankje voor je hele lieve bericht

en die clonezepam blijf ik nog maar even aan.. het is gewoon nog niet het moment voor moj heb ik gemerkt lief marlee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marlee, heb je overwogen te kijken of een chiropractor je zou kunnen helpen? Het klinkt misschien gek voor je, maar ik zou het proberen. Baat het niet.... Ze hebben meerdere mensen daarmee kunnen helpen, ook met spugende baby's, of mensen die niets meer proefden.... je kan het soms niet voorstellen, maar zij zouden mogelijk iets kunnen doen. Je zou het op zijn minst kunnen laten onderzoeken door een chiropractor. Ga dan wel naar een Engels geschoolde en geen Amerikaan ,want dit die zijn in mijn ogen secuurder.

Heeeeeel veel sterkte lieverd. Houd vol. Houd moed. Ik hoop dat  Yules gelijk heeft en dat als het niet over gaat, je er toch aan gaat wennen en dat het minder erg wordt.

Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎2‎-‎3‎-‎2018 om 21:00 zei Bernice:

Beste lotgenoten,

Ook ik ben clonazepam aan het afbouwen, heb het ca. 10 jaar geslikt en zat 5 maanden geleden op 2 mg, veel te hoog dus. Heb eerst 0,5 mg afgebouwd en toen 1,5 mg omgezet naar 30 mg diazepam en zit nu op 10 mg maar wat is het zwaar. Heb veel aan een orthomoleculair arts die ook gewoon arts is en dus ook veel weet over reguliere medicatie. Zijn advies is om echt rustig af te bouwen.

 

 

 

Hallo @Bernice,
 

Clonazepam is waarschijnlijk de lastigste benzo om af te bouwen, heel goed en verstandig dat je bent overgestapt op Diazepam. 
Ik ben heel blij om te lezen dat je arts je adviseert om heel rustig af te bouwen, dat is ook hetgeen ik je wil meegeven. Veel artsen onderschatten de benzo-afbouw enorm, hetgeen dan leidt toch enorme lijdenswegen. Heeft je arts je ook een schema meegegeven? 10 mg Diazepam kun je rustig afbouwen door er om de 14 dagen bijvoorbeeld 0,5 mg af te halen. Dan gaat het wel langzaam en ben je 40 weken bezig, maar dat zal de afkickverschijnselen behoorlijk minimaliseren.

Succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...