Spring naar bijdragen

Donderdag 23 november 2017


Lika

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei lady jane:

vSmaragd, niet opgeven he!  Is het mogelijk prof. hulp in je omgeving te vragen?

Dank je wel Jane. Heb morgen weer een afspraak bij Brijder dus dat alles is wel geregeld.

Vorige keer, paar weken terug maakte ik best voor mijzelf een belangrijke posting hier dat werd deels lacherig benaderd, weg gehoond. Het feit dat er mijn inziens een gradatie is wat betreft alcoholisme en dat ik van het ergste soort ben. Dat is wel zeker. Drink weer ondanks alles, het goede gevoel van het niet drinken etc is weer weg. Ik kan nog/weer volop functioneren in mijn werk en prive omdat ik mij strak aan de hoeveelheden hou.Niet als ik vrij ben dan ga ik weer los. Wil op mijn werk niet naar de alcohol ruiken dus ik tel uren dat er tussen moeten zitten. Drinken en werken, het is een hele opgave. En dan zegt de hulpverlening, zo erg is het niet meer met jou, je werkt full time en je hebt geen schulden, je hebt een koophuis. Alsof dat wat zegt. Maar goed genoeg  geklaag daar schiet ik niets mee op. Ik wil/moet naar Zuid-Afrika, voor een langdurige opname, 3 tot 6 maanden, haat lang vliegen maar daar wil ik voor gaan want dit werkt niet zo. Wil mij niet dood zuipen maar ben dat wel weer aan het doen. Ja ik ben van het ergste soort, ik weet het dombo me.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet nu al hoe het morgen gaat of denk dat het gaat. Ik biecht op aan de medewerker van Brijder dat ik alweer 10 dagen drink. Zijn, ja het is een hij en echt een hele leuke lieve jongen. Niet alles is verloren en dat is ook wel zo. Dan gaat hij die stofjes in mijn hersenen uitleggen, hoe het mechanisme werkt etc. Hij kan dan niet op die namen van bepaalde stofjes komen, ik wel want ik heb zelf ook al heel wat kennis en daarnaast ben ik verpleegkundige dus heb die info voor mijn werk en uitleg nodig. Dus ik help hem dan om erop te komen en te helpen bij de uitleg. Ja want ik weet heus wel hoe het werkt. Gewoon te aandoenlijk om te zeggen dat ik er niet veel aan heb. Die crisis opname hielp wel natuurlijk omdat ik fysiek helemaal stuk zat maar deze nabehandeling....En nogmaals het is een schat van een vent, complimenteert mij over mijn kleding, haar etc. Maar ik schiet er niets mee op. Zuid-Afrika, 3 maanden weg uit mijn omgeving is een optie waar ik voor moet gaan. Lastig want ik kan het hier niet los laten maar als ik dat niet doe kan ik er nooit meer voor dat nu zijn. Ben natuurlijk heel bang. Bedankt Jane dat jij mij zag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd

Wat moet jij je alleen voelen hierin. Bah. Ga er maar voor dame! Je hebt niets te verliezen al lijkt dat voor sommigen dan misschien wel zo. Jij weet. Jij bepaalt. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei jopie:

Smaragd

Wat moet jij je alleen voelen hierin. Bah. Ga er maar voor dame! Je hebt niets te verliezen al lijkt dat voor sommigen dan misschien wel zo. Jij weet. Jij bepaalt. 

Sterkte!

Ben man haha maar bedankt!! Lief van jou. Fijne reis, durf het aan te gaan, ook in dat gaan en durven kun je in controle zijn/grenzen aangeven he, doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie,

Ik denk dat ik ongeveer weet hoe je je voelt...

Ik ging 2 jaar geleden 6 weken fietsen door Frankrijk en ik had iemand in mijn huisje om de poes te verzorgen, dus ik kon niet terug. Ik had een tijd afgesproken  met de Poezenoppas om terug te komen....dat vond ik heel lastig maar het was een goeie stok achter de deur. Want bij tegenslag kon ik niet terug en moest ik telkens oplossingen zoeken en dus heel creatief zijn. Ik vond het de eerste dagen doodeng om zover weg te gaan in mijn eentje met tentje en kampeerspullen....maar het is mij heel goed bevallen en ik heb er veel zelfvertrouwen door gekregen. Ik heb er ook naderhand een blog over geschreven en ik ben de beste lezer van de blog om mezelf er keer op keer aan te herinneren hoe goed ik me toen voelde en best wel trots op mijn prestatie was.

Zetumop, je kunt het want ik lees je altijd als een sterk wijfie!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder lees ik nog elke dag mee met jullie...mooie verhalen en ook minder mooie verhalen.... precies zoals het leven...niks meer en niks minder. De een liegt misschien een beetje en de ander spreekt de waarheid een beetje...

Iedereen heeft zijn eigen waarheid...dat is een ding wat zeker is..

Ik wilde hier een lieve emoticon bij plaatsen maar dat lukte niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, ik geloof zeker dat er gradaties zijn als t om het misbruik van alcohol gaat. In weze is elke alcoholist/probleemdrinker afhankelijk. In die zin zijn we allen gelijk. T verschil voor mij zit dan eerder in hoeverre iemand ervan doordrongen is. 

Je ziet jezelf als t ergste soort. Ik begrijp dat anderen dat niet zo zien. Ik zou jou persoonlijk ook niet zo labelen om dezelfde redenen die anderen aangeven. Maar ik besef met jou te lezen dat ik in de verste verte t recht niet heb jouw gevoel/probleem te minimaliseren. Alle uiterlijk vertoon is schijn.

Laat je niet tegenhouden. Ga voor wat je nodig hebt. Niemand weet dat beter dan jezelf.

 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...